Alt kan ikke regnes hjem, spesielt ikke når ting kompliseres og motarbeides av de som ser på meg som en konkurrent ved å ta bort solkonto, reduserer Enova fradrag, innføre skatt på det man selger og ikke minst Norgespris, selv om det siste kan slå positivt ut til sommeren.
Selv skulle jeg skifte tak og la Sunstyle integrerte paneler på 2/3 av taket. Alt kom på rundt 750 000,- og prisene droppe ganske mye kort tid etter men regner det som en investering og får det nok igjen med renter den dagen huset selges i tillegg til at det er mye morsommere enn betongstein

. Akkurat den biten er litt interesant siden alle vil vite om det lønner seg men ingen spør om det samme om jeg hadde brukt 300' på nytt bad fordi stilen på det gamle var feil...
Klart jeg ser utfordringen ved at jeg produserer mest nå jeg ikke trenger det men i fjor produserte jeg mer enn jeg brukte fom april tom september. Anlegget er godkjent av netteier så de har ingen problemer med å handtere det. I følge min AI robot har vi kun tatt ca 15% av det som slipper ut co2 i Norge og vi har en laaang vei å gå i transport sektoren, så om dette ikke bare er en svindel i form av avgifter må man bare gi gass og ikke bare reise på miljøkonferanser, spise høye smørbrød og lange middager og komme hjem uten å ha fått til noe.
Så kom ikke her å fortell meg at vi ikke vil trenge betydelig mer strøm i fremtiden og vi kan ikke legge alt i rør, ingen vil ha vindturbiner og atomkraftverk tar tid og med en ustabil verden er det vel sikrere å bruke det sola gir. Så får men heller ta kostnaden med å legge om strømnettet og produksjonen til å ta strøm peakene når sola skinner på Norges tak om det så er pumpekraftverk eller andre lekkerbiskner, men det blir vel bare prat....