Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ikke noe nakkehårsreisning akkurat.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.062
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror faktisk at Bjørn har vært best i samtlige øvelser
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Her virker det som det er ganske stor enighet. Hadde tenkt å komme med en egen liste, men jeg ser ikke poenget ettersom min liste ville vært identisk med Pink Panther sin.
    Hilde får jumboplassen for sur sang hele veien. Carina sin vokal var knapt nok mulig å høre - det ble for mye mumling. Men hun slipper jumboplassen, ikke fordi det var bra men fordi Heidi var så dårlig.
    Alexandra synger klokkerent som vanlig. Men av en eller annen grunn synes jeg opptredenene hennes er litt sjelløse - det går liksom inn ene øret og ut det andre. Jeg veit ikke hvorfor, mulig det rett og slett ER fordi det er FOR perfekt?
    Jeg vil derfor plassere Jorun et hakk over. Det var mer show og sjel i hennes framføring, føler jeg. Ikke spør meg hvorfor, jeg bare føler det. Begge var forsåvidt gode opptredner.
    Men jeg synes Bjørn nok en gang skiller seg ut. Han danser ikke eller noe, men han synger med en sjel og særegenhet som ingen når opp til, og han velger ikke akkurat låter fra VG-lista Topp 20 for å si det sånn!
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Det er virkelig ikke Heidi sin dag i dag. Viseopptredenen hennes var 95% svært vakkert og emosjonellt, dessverre består de 5% gjenstående av sure toner. Det trekker ned vanvittig, sjøl om resten av opptredenen var svært vakker.
    Bjørn kom nok en gang med en helt enestående prestasjon. Tviler på at noen kommer over. I hvert fall IKKE Carina som skal synge nå.
    Når Carina nok en gang begynner med å snakke om hvor synd det er på henne, er det et dårlig tegn. Dette blir neppe bra - så hun er nødt til å prøve å tiltrekke seg sympati IGJEN!
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er virkelig ikke Heidi sin dag i dag. Viseopptredenen hennes var 95% svært vakkert og emosjonellt, dessverre består de 5% gjenstående av sure toner. Det trekker ned vanvittig, sjøl om resten av opptredenen var svært vakker.
    Bjørn kom nok en gang med en helt enestående prestasjon. Tviler på at noen kommer over. I hvert fall IKKE Carina som skal synge nå.
    Når Carina nok en gang begynner med å snakke om hvor synd det er på henne, er det et dårlig tegn. Dette blir neppe bra - så hun er nødt til å prøve å tiltrekke seg sympati IGJEN!
    Ganske ueinig
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Der leverte frk. Dahl
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Jeg ble faktisk positivt overraska over Carina på denne opptredenen. Spesielt tatt i betraktning at hun introduserte med å snakke om hvor synd det er på henne, forventa jeg at dette ble grusomt, men så feil kan man ta!
    Men jo, det var faktisk vakkert! Beste hun har gjort hittil! Skjønner ikke hvorfor hun måtte begynne med den "stakkars meg"-talen, for hu hadde nok neppe hatt behov for det for å komme videre denne gangen.

    Dette betyr nok at Hilde lever farlig. Synd, for hun er en mye bedre sanger enn Carina, uten tvil. Nå er det eneste som kan redde henne at enten Alexandra eller Jorun driter seg ut skikkelig. Men jeg tror neppe det skjer.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.062
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Fint sunget, men en åpenbar mismatch mellom sangen og Alexandra
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Hva er du uenig i? At Hilde sang surt? At Bjørn er enestående? At det er et dårlig tegn når Carina føler hun er nødt til å snakke om hvor synd det er på henne?

    Alexandra sang forsåvidt feilfritt igjen btw. Da er det bare Jorun igjen. Tror det allerede er avgjort hvem som går ut uansett - det blir Hilde.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Alex er den som har de beste vokale prestasjoner, men… Dylan ble en stor stjerne han også.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.062
    Torget vurderinger
    1
    Alex er den med de beste vokale prestasjoner, men… Dylan ble en stor stjerne han også.
    Jeg håper du ikke forsøker å si at Bob Dylan ikke er en gullstrupe....?
     
    • Haha
    Reaksjoner: ptb

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.032
    Antall liker
    9.311
    Flott sang Alexandra sang, og flott fremføring. Bare synd den har hatt en Botox-kur.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.062
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt klokkerent alltid. Men dette syns jeg likevel er Jorun sin fineste fremførelse.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hva er du uenig i? At Hilde sang surt? At Bjørn er enestående? At det er et dårlig tegn når Carina føler hun er nødt til å snakke om hvor synd det er på henne?

    Alexandra sang forsåvidt feilfritt igjen btw. Da er det bare Jorun igjen. Tror det allerede er avgjort hvem som går ut uansett - det blir Hilde.
    Nå har du vel nevnt 4 ganger at Dahl søker sympati fordi det er synd på henne. Vi har tatt poenget for lenge siden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Etter begge runder: B, C, A, H, J
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.032
    Antall liker
    9.311
    Jorunn byr på seg selv, dette var en meget personlig fremføring.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.062
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror det blir Heidi, Jorun og Carina som blir de tre med færrest stemmer (hvis det ikke er redusert til to). Og Heidi ryker ut.
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Flott sang Alexandra sang, og flott fremføring. Bare synd den har hatt en Botox-kur.
    Hva mener du?
    Det er vel bare Carina som har ansiktet fullt av botox? 😉

    Synes forresten det var bare halvbra fra Jorun nå. Sangen var ikke klokkerein. Men det var dog fortsatt emosjonelt.
    Jeg håper ikke dette fører til at hun går ut.
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Carina har for mange fans som influencer, dessverre. Hun blir neppe blant de tre. Jeg frykter at hun blir en av de to siste som står igjen av den grunn. Synd, fordi hun åpenbart er den dårligste deltakeren. Men er enig i at Heidi sikkert ryker ut. I kveld gjorde hun det faktisk dårligere enn Carina! :eek:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.032
    Antall liker
    9.311
    Hva mener du?
    Det er vel bare Carina som har ansiktet fullt av botox? 😉

    Synes forresten det var bare halvbra fra Jorun nå. Sangen var ikke klokkerein. Men det var dog fortsatt emosjonelt.
    Jeg håper ikke dette fører til at hun går ut.
    Alexandra er så sikker på å vinne at hun kun legger 85% sjel i låtene.
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Jeg er enig i at Alexandra mangler litt på sjel, som jeg påpekte i min kommentar om forrige omgang. Det blir, som sagt, ofte litt sånn inn det ene øret og ut det andre, sjøl om det reint teknisk er perfekt sunget uten en eneste sur tone.
    Men hun synger fint. Og på visesangen synes jeg faktisk hun klarte å få fram litt sjel.
     

    Kassettkaksen

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2021
    Innlegg
    35
    Antall liker
    16
    Sted
    Trondheim
    Nå er vel i hvert fall instrumentene live i Stjernekamp så vidt jeg veit.
    Dette til tross for at det er vokalistene konkurransen står om.
    Det er i hvert fall mer ekte enn Melodi Grand Prix/Eurovision, hvor hele band stiller opp som deltakere og alt er rein playback bortsett fra vokalen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn