Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Min rekkefølge Duett:
    1. Alexandra og Bjørn
    3. Jorun
    4. Carina

    Og sammenlagt - samme som på joik:
    1. Alexandra
    2. Bjørn
    3. Jorun
    4. Carina

    Dermed tipper jeg det blir Jorun og Carina som havner i faresonen, og Carina som ryker ut.

    Edit:
    Etter å ha hørt reprisene endrer jeg den delte førsteplassen i duett til en ren førsteplass for Bjørn. Hans duo skapte litt mer interessant musikk.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.712
    Antall liker
    11.164
    Torget vurderinger
    2
    Jorun.
    Forsåvidt på høy tid; hun har jo tatt en reise av en annen verden og fått det utrolige ut av dette.
    Hun var god i dag, men nok er nok.
    Bra jobba, Jorun!!
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Alexandra bør vinne hele sulamitten, Bjørn er god men som tidligere påpekt er han klar over sine egne svakheter og gjemmer seg bak lavmælte forestillinger, Alexandra er en mer komplett artist og den eneste i kveld som hadde to gode opptredener .
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Alexandra bør vinne hele sulamitten, Bjørn er god men som tidligere påpekt er han klar over sine egne svakheter og gjemmer seg bak lavmælte forestillinger, Alexandra er en mer komplett artist og den eneste i kveld som hadde to gode opptredener .
    Selv om jeg et langt stykke på vei er enig i det du sier, er jeg ikke helt enig i konklusjonen. Og grunnen er at jeg syns Bjørn i flertallet av episodene er den som har skapt den mest interessante musikken. Men det bør bli Alexandra og Bjørn i finalen.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.690
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har no strøyma Stjernekamp-køntri, og må seie at det skulle vore brukt meir tid på å finne rette songen for mange av artistane. Alle kan synge, så det er "parringa" mellom rett stemme og rett låt som ofte vert bortebom.
    Eg tippar på at Alexandra og Bjørn kjem til finalen. Og at Alexandra vinn til slutt.
    Eg bumpa for å gje uttrykk for "kva var det eg sa"
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Bjørn og Alexandra sine duetter var verdensklasse !!
    Så det sto mellom Karina og Jorunn Idar ja.
    Karina har hatt største progresjonen syns jeg , men Jorunn har en uimotståelig sjarm , så det var litt synd at hun røyk tross alt...😀

    Kampen står uten tvil mellom Alexandra og Bjørn. Bjørn er jo uten tvil den med mest særpreg og unike kvaliteter , mens Alexandra har jo en kraft og renhet i stemmen man skal lete lenge etter...

    Vet ikke helt hvem av de to jeg heier mest på - fantastiske begge to på hver sin måte 😀
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.863
    Antall liker
    4.293
    Ingen mestret joik og det var litt kleint med alt effekteriet fra arrangement og miksebord. Og dommerpanelet er lobotomisk positive.

    Duetten:

    Adam er beskjeden og spiller makkeren god. Men det skinner igjennom at han holder og holdt et helt annet nivå enn årets deltakere.

    Ellers synes jeg alle gjorde en bra duett. Jorunn Stiansen liknet her på den utgaven jeg husker fra idol … da hun vant. Men de andre gjorde det ca like bra.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Utenom kveldens konkurranse...Bjørn....
    En ganske spesiell artist, fleksibel, interessert, annerledes, flink til å tilpasse musikk til HAM, mer enn å tilpasse seg til musikken...
    MEN, har problemer med å se * STJERNEN *
    Kanskje en kam hadde vært en god begynnelse?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.400
    Antall liker
    17.089
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Snart ny runde med bl.a storband. Utfra preview ser det ut til at alle detter ned i samme hullet og tyr til de gamle loslitte «sviskene»:(.
    Tenk om noen kunne vært litt mer oppfinnsomme, og trådt til med en versjon av denne - eller tilsvarende:

    Men, det er visst Sinatra som gjelder :(
     
    Sist redigert:

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Syns Bjørn famlet litt de første strofene, men det kom seg fort. Man har en dyp stemme som ruler i denne sjangeren, og dette ble bra. But no cigar.... blir ikke seier på walk-over i denne runden. Manglet kanskje også litt autoritet i attituden?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra fremførelse av Carina. Og så har hun enkelte ganger en småskjelv i stemmen som minner meg om Sinead O`Connor på det vanvittig bra storbandalbumet "Am I Not Your Girl". Dette var farlig bra, i mine ører. Men så var det noen småbommer på tonen, kanskje?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Selv om Alexandra teknisk kanskje er overlegen Carina, og nøkternt sett leverer den beste vokalprestasjonen og proff opptreden, syns jeg dette ble litt uinteressant. Syns Carina leverte bedre musikk, og kanskje Bjørn også. Men bevares....
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
    C

    Cyber

    Gjest
    Nå synes jeg Bjørn er klar for exit snart.

    Det er bare en verdig vinner igjen i programmet.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.073
    Antall liker
    2.533
    Carina bra? Jeeez. Helt jævlig var det
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.400
    Antall liker
    17.089
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Musical.
    Bjørn velger jo låt etter toneleie og kvalifikasjoner - men dette ble allikevel litt småsurt - og dead boring part II.
    Om han ikke ryker i dag… :rolleyes:
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Dristig lavmælt og laidback. Og derfor ble det bra - han synger med nerve. Dermed blir det også interessant musikk av det.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    835
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tomren med dørgende kjedelig sang for andre gang i kveld!
    Frykter at han har satt seg selv ut på sidelinjen med sangvalgene sine i kveld.

    Carina var flink, ble positivt overrasket.

    Alexandra synger som forventet, og har sikret seg plass i finalen.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra fremførelse av Carina også denne gangen. Hun ligger en anelse over tonen rett som det er, men det fremstår mer som en stil enn som surt.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Veldig bra fremførelse av Carina også denne gangen. Hun ligg en anelse over tonen rett som det er, men det fremstår mer som en stil enn som surt.
    Det er jo mangel på register i stemmen som gjør det. Godt det ikke sprekker helt.

    Bjørn bør ut nå. Carina er ingen stor sanger, men dette underholder mer enn Bjørn. Ut fra hva jeg forventet av henne da jeg så hun skulle være med imponerer hun faktisk.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Denne gangen ble det mer nerve over fremførelsen fra Alexandra. Og kombinert med hennes suverene teknikk og profesjonalitet blir hun litt uovervinnelig. Kveldens klart beste opptreden
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Og dermed har jeg klar min dom for kvelden:
    1. Alexandra, med god margin
    2. Bjørn, men jeg må innrømme at det er ved hjelp av sympatistemmer fra tidligere runder.
    3. Da må det bli Carina som ryker ut. Men jeg er slett ikke sikker på at det ikke blir Bjørn.

    Edit: Etter et gjenhør er jeg enda mer sikker på at det bør bli Alexandra og Bjørn i finalen, som jeg forsåvidt har ment veldig lenge. Men Carina sin Musicalfremførelse var veldig bra, og kanskje kveldens nest beste musikkopplevelse.
     
    Sist redigert:

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Og dermed har jeg klar min dom for kvelden:
    1. Alexandra, med god margin
    2. Bjørn, men jeg må innrømme at det er ved hjelp av sympatistemmer fra tidligere runder.
    3. Da må det bli Carina som ryker ut. Men jeg er slett ikke sikker på at det ikke blir Bjørn.
    Akkurat slik jeg tenker også
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.202
    Antall liker
    3.119
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Om det er Bjørn eller Carina som får mest sympatistemmer er jeg nå usikker på.
    Stjernekamp sett over ett så lang synes jeg nå personlig at Bjørn fortjener en plass i finalen.

    Men igjen, folket bestemmer.
    Blir spennende detta :)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.863
    Antall liker
    4.293
    Jeg vedder gjerne noen gode flasker på Alexandra mot røpla. Hun er god!!!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.400
    Antall liker
    17.089
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Etter gjenhør, og sett i lys av tidligere opptredener er jeg enda mer sikker på at det bør bli Alex og Carina i finalen. Skjønt - det spiller ikke så stor rolle, da Alex er den som uansett bør gå av med seieren i årets sesong.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vedder gjerne noen gode flasker på Alexandra mot røpla. Hun er god!!!
    Hvis det er kveldens resultater du sikter til, får du ingen veddemål mot meg.
    Men i finalen er alt nullstilt. Og på en god dag gruser Bjørn Alexandra i form av å levere interessant musikk. Så hva som skjer i finalen kan jeg gjerne være med på å vedde om, hvis det blir Alexandra mot Bjørn.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.526
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Om det er Bjørn eller Carina som får mest sympatistemmer er jeg nå usikker på.
    Stjernekamp sett over ett så lang synes jeg nå personlig at Bjørn fortjener en plass i finalen.

    Men igjen, folket bestemmer.
    Blir spennende detta :)
    Ja, det kan jo hende at de 2 får mest stemmer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn