Stjernekamp

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
1.983
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kona og jeg følger med. Jeg har riktignok Magnus Carlsen live på PCen samtidig - sjakk (Sinqufield Cup), for de uinnvidde - men det er artig å registrere at kona ville ha lyden et par hakk opp, og da ble det riktig så bra.

Sist redigert:

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
875
Torget vurderinger
2
Følger med vi også - bra program dette :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
5.159
Sted
Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
Torget vurderinger
0
Programleiaren var ikkje så øsen som han brukte å vere, eit godt teikn. Og det var eit svinehøgt nivå på alle deltakarane. Eg likar konseptet godt, og kjem ganske sikkert til å fylgme med. Men eg kunne tenkje meg at NRK jobba endå meir med å få til godlyden.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
4.265
Godt program. Den unge rødtoppen var helt rå, korgutten likeså.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.585
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
^

Da eg tilbrakte helgen på besøk hos mor, ble det ufrivillig til at eg måtte kaste bort noen minutter på dette programmet. Alternativet var egentlig å stirre i veggen, og i etterpåklokskapens ånd ser eg jo at det hadde vært en bedre avgjørelse.

Helt ærlig, det lille eg fikk med meg gjorde så jævli vondt at eg fortsatt grøsser over det. Han som sang Country Roads (aner ikkje kem fyren er), tok vel kaka. Steike for noe jæla møkk!

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Antall liker
37
Sted
Øvre Årdal
^

Da eg tilbrakte helgen på besøk hos mor, ble det ufrivillig til at eg måtte kaste bort noen minutter på dette programmet. Alternativet var egentlig å stirre i veggen, og i etterpåklokskapens ånd ser eg jo at det hadde vært en bedre avgjørelse.

Helt ærlig, det lille eg fikk med meg gjorde så jævli vondt at eg fortsatt grøsser over det. Han som sang Country Roads (aner ikkje kem fyren er), tok vel kaka. Steike for noe jæla møkk!
Hehe, prøvde å finne noe å glede seg over ved dette programmet , men makan til tullball ,og framføringer til stryk , er det lenge siden jeg har sett!

vinyl-mannen

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.01.2015
Antall liker
5.439
Torget vurderinger
1
^

Du får prøve å se det positive idet, du hadde sikkert en hyggelig helg med din mor:)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.816
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sant nok. Opera-/musicalmannen Øystein Wiik var tydeligvis så fast i sjangeren sin at han ikke klarte å synge på noen annen måte, og de gjorde vel ikke akkurat noen stor ære på "country". Likevel synes jeg at dette er helt grei lørdagsunderholdning til pizzaen eller whatever. Artig å se artistene prøve seg på helt andre ting enn de er vant til, og noen ganger dukker det opp noen som rett og slett bare er dyktige til alt. Tuva Syvertsen fra et par sesonger siden, f.eks. Hennes versjon av Gillian Welch's "the way it goes" var mildt sagt veret å høre på.

Når det er sagt, begynner det visst å bli tynt i bunken med "stjerner". ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
5.159
Sted
Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
Torget vurderinger
0
Har sett begge programma. Det fyrste med norsk rock var faktisk ganske bra, med ordentleg nivå på framføringane. Køntri hadde eit par-tre solide også, men det var tydeleg meir utfordrande for mange.
Eg likar konseptet. Deltakarane i år er slett ikkje dårlege. Eg er einig med Daze at det er heilt grei underhaldning, som innimellom (som fyrste gongen) kan by på positive overraskingar.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
2.072
^

Jeg var også med min mor, men der går det i Skal vi danse. Jeg vet ikke hva som er best/verst.

Men køntri kan ikke bli bra uansett hvem som er den skyldige.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
2.606
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Er det bare meg som synes Wiik synger jevnt over falskt, det er noe med klangen i stemmen? Har noe av det samme problemet med Elizabeth Norberg-Schulz, hun skal jo synge fantastisk, men jeg synes nesten alt jeg har hørt låter surt?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
1.724
Torget vurderinger
96
Silya i sesongen for et par år siden var helt fantastisk. For ei dame. Ouch! Hun sang alt med ekte innlevelse og talent. Har ikke sett programmet siden.

Sist redigert:

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.042
Sted
Bergen
Jeg ble skikkelig skuffet når jeg tilfeldigvis svippet innom. Var ikke som tidlig på 80 tallet.

For en nedtur dette var.

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
3.049
Sted
Trondheim
Er det bare meg som synes Wiik synger jevnt over falskt, det er noe med klangen i stemmen? Har noe av det samme problemet med Elizabeth Norberg-Schulz, hun skal jo synge fantastisk, men jeg synes nesten alt jeg har hørt låter surt?
Det er ikke bare deg.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
894
Da jeg hørte Wiik ble jeg plutselig tilhenger av barmhjertighetsdrap. Fikk lyst til å gjøre slutt på lidelsene hans. Enda godt (for selvfølelsen hans) at han røyk ut før operasjangeren, for han har kommet til blitt grusa der også.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
4.265

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.816
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
I alle fall er det ganske åpenbart at de som stemmer i dette programmet ikke bryr seg nevneverdig om musikk eller dyktighet.

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Antall liker
269
Sjelden jeg stemmer i slike program .men i går følte jeg at jeg måtte.så det ble en stemme til Adam??????

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
3.082
Torget vurderinger
4
Måtte Google litt for å se hvilke stjerner som kjemper.
Må vel si den stjernehimmelen er rimelig mørklagt.

Bortsett fra Hilde Lyran (stand up / teater / film / musikaler), Benedicte Adrian (avdanket popstjerne som knapt har gjort noe i dette århundret) og Ida Marie (kort karriere et par år for ett tiår siden) så er de andre stort sett blitt B eller C-kjendiser som deltagere i en haug andre realityshow-/konkurranser.

Kan de ikke melde seg på Idol eller Norske talenter som alle andre ?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.816
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg så på operaprogrammet, som Benedicte Adrian hadde gledet seg til etter å ha gått på snørra i de foregående programmene.

Der sto det ikke på selvtillitten, så hun gøv løs på "Hölle Rache" fra Mozarts "tryllefløyten". Kjent som en av de aller mest avanserte og teknisk vanskelige ariene som selv de aller beste coloratura-sopranene sliter med.

....Det burde hun ikke ha gjort.

*SPLÆTT*

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
3.049
Sted
Trondheim
Nei, hun har ikke hverken teknikk eller stemme til å synge den arien. Ingen andre arier heller, for så vidt. Hun treffer ikke en eneste tone, og har en vibrato som ikke ligner grisen.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Benedicte Adrian burde vært første som gikk ut, og Steinar Albrigtsen i fjor hang også med mange episoder mer enn fortjent. Det hjelper å ha et navn folk kjenner til, men jeg tviler på om Adrian klarer å starte opp igjen karrieren etter dette.

Topp Bunn