Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    1
    Klart over middels blant kveldens artister. Men heller ikke Anna-Lisa greier helt å begeistre
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje kveldens beste så langt?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Programmet skulle vel heller hete "Hvemfanerdetderhanskråstrekhunharjegaldrihørtomkamp"
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    1
    Topp tre:
    Bjørn og Alexandra på delt førsteplass, fulgt av Carina på tredje, rett foran Anna-Lisa

    De tre i faresonen:

    Jorunn, Marius og Heidi.
    Jeg tror Jorunn ryker ut.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Marius Roth eller Heidi Rud-Ellingsen ryker ut. Jorunn har hele Sørlandet bak seg.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    I pauseinnslaget; Lisa Børud er helt rå! Den heftige dansingen og god og presis vokal samtidig er imponerende.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    1
    Dette ble veldig feil. Riktignok var Anna-Lisa uheldig med et krevende låtvalg, men hun fortjente virkelig ikke å ryke ut. Ikke i kveld, og enda mindre tidligere.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Den med minst følgere rykker ut uavhengig av hva dem gjør på scenen.

    -BB-
    .….kjære alle musikkelskere , det er ivertfall ikke de musikalske opplevelsene som gjør at programmet skal sees på…..katastrofe… 😩😩sett heller på stereoen og noe ordentlig …… 🎶🎶
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.551
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    .….kjære alle musikkelskere , det er ivertfall ikke de musikalske opplevelsene som gjør at programmet skal sees på…..katastrofe… 😩😩sett heller på stereoen og noe ordentlig …… 🎶🎶
    Underholdning, artig å se artistene gjøre "ting de ikke har gjort før" - det får man sjeldent oppleve hvis en setter på noe "ordentlig" på anlegget. Liker du ikke konseptet slå av - hopp over denne tråden.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Underholdning, artig å se artistene gjøre "ting de ikke har gjort før" - det får man sjeldent oppleve hvis en setter på noe "ordentlig" på anlegget. Liker du ikke konseptet slå av - hopp over denne tråden.
    Ja , jeg ser ikke på programmet lenger ,🙈men må jo lese trådene for å kommentere , og for å få respons som din••••••😎😜ikke hoppe over!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.551
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja , jeg ser ikke på programmet lenger ,🙈men må jo lese trådene for å kommentere , og for å få respons som din••••••😎😜ikke hoppe over!
    Hvis du ikke ser programmet lenger, hvordan kan du da si at det ikke er en musikalsk opplevelse, eller kalle programmet for en katastrofe?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Synes Bjørn sin låt var bra og hu siste. Ble sittende i går å se programmet. Har ikke sett det før.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    .….kjære alle musikkelskere , det er ivertfall ikke de musikalske opplevelsene som gjør at programmet skal sees på…..katastrofe… 😩😩sett heller på stereoen og noe ordentlig …… 🎶🎶
    Så du synes ikke bandet heller gir noen musikalsk opplevelse da? Vokalprestasjonene varierer naturligvis, og det må de nødvendigvis gjøre når i utgangspunktet dyktige artister blir satt til å gjøre sjangre de aldri har satt sine bein i. Men å kalle dette konseptet "katastrofe" er å dra det altfor langt, når vi bl.a. får nyte et stjernelag av noen musikere, et variert og spennende låtvalg i mange sjangre, og til slutt stå igjen med vokalprestasjoner det faktisk oser verdensklasse over.

    Kan ikke komme på ett musikkprogram i norske TV-medier pr. i dag som overgår Stjernekamp når det kommer til ekte live instrumentering i toppklasse, variasjon (innen både låter, sjangre og kvalitet) og underholdningsfaktor.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Utstemmingen i går var igjen totalt uforståelig. Stikk i strid med dommerpanelets konklusjon, og helt ubegripelig ifht prestasjon i går og tidligere. Men men, igjen har folket talt, og det har man jo så mange ganger før fått demonstrert at har øøøørlitt med musikkforståelse, mye med tilhørighet, og mest med øvrig popularitet i forskjellige aldersgrupper å gjøre.

    Rettferdig? Synes ikke det nei....
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Hvis du ikke ser programmet lenger, hvordan kan du da si at det ikke er en musikalsk opplevelse, eller kalle programmet for en katastrofe?
    Har sett nok til , for meg , å kalle det en «katastrofe» , har full respekt for dere som synest dette er flotte program👍 Og ja , som det nevnes av andre , musikerene leverer i disse programmene🎶🙂
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Synes Bjørn sin låt var bra og hu siste. Ble sittende i går å se programmet. Har ikke sett det før.
    Hu siste. altså Alexandra, fant virkelig sin indre country sjel. I motsetning til nesten alle (bortsett fra Bjørn og Carina), så valgte hun rett låt for henne. Både stemme og fremføring stemte. De andre valgte helt feil.
    Men at Jorun ikke røyk denne gangen er jo nesten et under og sier mere om hvor populær man er utover stemmen...
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Selvom konseptet er en "derogda" opptreden, så spørs det hvor mye dommerpanelet og de som avgir stemme vektlegger sykdoms innvirkning på den enkelte prestasjon og fremføring.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    ^ Selvom konseptet er en "derogda" opptreden, så spørs det hvor mye dommerpanelet og de som avgir stemme vektlegger sykdoms innvirkning på den enkelte prestasjon og fremføring.
    Nå har jeg ikke fått med meg hver episode, men Jorun har (dessverre) ikke imponert meg en eneste gang. Syk eller ikke syk. Så jeg undres når en av de med virkelig god stemme ryker ut...
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Dreier ikke dette vel så mye om show som å kunne synge da? Folk stemmer på sine favoritter uansett om de kan synge eller ikke. Tror ikke det dreier seg så mye om evnen til å synge rent akkurat.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Dreier ikke dette vel så mye om show som å kunne synge da? Folk stemmer på sine favoritter uansett om de kan synge eller ikke. Tror ikke det dreier seg så mye om evnen til å synge rent akkurat.
    Du kan ha rett i det, men siden Ana-Lisa røyk denne gangen, som hadde et forykende show, en ok versjon og virkelig bra stemme, så er jeg redd det dreier som enda enklere mekanimser....dessverre.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^Jeg tror man skal være forsiktig med å dra det kortet du virker å ha i tankene, men...
    Selvom jeg på langt nær har fulgt med på alle ulike varianter av talentkonkurranser (idol osv) og der mer, eller mindre kjente artister konkurrerer på nærmest samme måte som finale i de andre, så er det sjelden de jeg mener er de beste (kombi av sang/stemmekvalitet, utstråling, scenetekke, image osv) kommer helt opp.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    ^Jeg tror man skal være forsiktig med å dra det kortet du virker å ha i tankene, men...
    Selvom jeg på langt nær har fulgt med på alle ulike varianter av talentkonkurranser (idol osv) og der mer, eller mindre kjente artister konkurrerer på nærmest samme måte som finale i de andre, så er det sjelden de jeg mener er de beste (kombi av sang/stemmekvalitet, utstråling, scenetekke, image osv) kommer helt opp.
    Der har vi veldig forskjellig oppfatning. I stjernekamp har veldig ofte de beste vunnet etter mitt skjønn. Men på veien dit har det skjedd mye rart...
    Dette er et klassisk eksempel på litt hverdagsrasime, blandet med hvem som er søt og snill, og ikke minst kjent fra andre andre plattformer og programmer. Og det er ikke første gang dette skjer. Men det er selvsagt kun min mening. Jeg har ingenting å backe det opp med.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Dreier ikke dette vel så mye om show som å kunne synge da? Folk stemmer på sine favoritter uansett om de kan synge eller ikke. Tror ikke det dreier seg så mye om evnen til å synge rent akkurat.
    Når det gjelder den gjengse nordmann og hen`s generelle musikkforståelse (eller mangelen på sådan), så har du nok dessverre mye rett i dette. Samtidig resulterer det også i at artistene som faktisk har en god stemme, og presterer godt i mange sjangre (for det er jo entertaineregenskaper det egentlig dreier seg om i Stjernekamp), havner i bakevja til fordel for de som har mange følgere i sosiale medier, er populære på helt andre grunnlag, og ikke minst tilhørighet og sympati.

    Jeg har sagt det før, ut fra et rent musikalsk ståsted blir Stjernekamp aldri et rettferdig opplegg, slik stemmesystemet fungerer. Til det er det norske folk bestående av altfor stor overvekt av tonedøve umusikalske analfabeter. Og det er fryktelig urettferdig og synd for de som uke etter uke gjør sitt ytterste i håp om å komme seg opp og fram i et fra før av nærmest håpløst land og livnære seg i som artist...
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    De burde ihvertfall få mere hjelp til å velge riktige låter. Det var virkelig ikke rett låt mange av de sang. Ikke rett hverken for stemmen deres eller personligheten.

    Det burde kanskje ikke være en utstemming, men en avstemming. Så den som vinner, vinner på poeng etter siste programm? Ikke vet jeg...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har no strøyma Stjernekamp-køntri, og må seie at det skulle vore brukt meir tid på å finne rette songen for mange av artistane. Alle kan synge, så det er "parringa" mellom rett stemme og rett låt som ofte vert bortebom.
    Eg tippar på at Alexandra og Bjørn kjem til finalen. Og at Alexandra vinn til slutt.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    1
    Dette er bra! Flott attitude og en voldsom energi
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Igjen overrasker Jorun,... Det er ikke bare øynene som skal ta henne gjennom i dag. Dette er faktisk helt greit! :)
    Nei, det er ikke på Alexandra-nivå, men det funker!

    Dessuten, som gammal gris.... så det å åpne jakka var et sjakktrekk!
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje Jorunn sin beste, men ganske langt opp til Alexandra sin prestasjon
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Jorunn manglet også litt punch, men med tanke på hennes helse så var det imponerende.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Enig med alle her. Veldig god start. Det pleier å være litt bestemor-rap i denne sesjonen. Vi får se videre…
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Gleder meg til Bjørn kommer. Hvilken overraskelse byr han på idag?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn