Stjernekamp

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
6.101
Flott sang Alexandra sang, og flott fremføring. Bare synd den har hatt en Botox-kur.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
665
Torget vurderinger
1
Ikke helt klokkerent alltid. Men dette syns jeg likevel er Jorun sin fineste fremførelse.

R

rr30629

Guest
Hva er du uenig i? At Hilde sang surt? At Bjørn er enestående? At det er et dårlig tegn når Carina føler hun er nødt til å snakke om hvor synd det er på henne?

Alexandra sang forsåvidt feilfritt igjen btw. Da er det bare Jorun igjen. Tror det allerede er avgjort hvem som går ut uansett - det blir Hilde.
Nå har du vel nevnt 4 ganger at Dahl søker sympati fordi det er synd på henne. Vi har tatt poenget for lenge siden.

• Liker
Reaksjoner: ptb

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
6.101
Jorunn byr på seg selv, dette var en meget personlig fremføring.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
665
Torget vurderinger
1
Jeg tror det blir Heidi, Jorun og Carina som blir de tre med færrest stemmer (hvis det ikke er redusert til to). Og Heidi ryker ut.

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Antall liker
14
Sted
Trondheim
Flott sang Alexandra sang, og flott fremføring. Bare synd den har hatt en Botox-kur.
Hva mener du?
Det er vel bare Carina som har ansiktet fullt av botox? 😉

Synes forresten det var bare halvbra fra Jorun nå. Sangen var ikke klokkerein. Men det var dog fortsatt emosjonelt.
Jeg håper ikke dette fører til at hun går ut.

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Antall liker
14
Sted
Trondheim
Carina har for mange fans som influencer, dessverre. Hun blir neppe blant de tre. Jeg frykter at hun blir en av de to siste som står igjen av den grunn. Synd, fordi hun åpenbart er den dårligste deltakeren. Men er enig i at Heidi sikkert ryker ut. I kveld gjorde hun det faktisk dårligere enn Carina! :eek:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
6.101
Hva mener du?
Det er vel bare Carina som har ansiktet fullt av botox? 😉

Synes forresten det var bare halvbra fra Jorun nå. Sangen var ikke klokkerein. Men det var dog fortsatt emosjonelt.
Jeg håper ikke dette fører til at hun går ut.
Alexandra er så sikker på å vinne at hun kun legger 85% sjel i låtene.

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Antall liker
14
Sted
Trondheim
Jeg er enig i at Alexandra mangler litt på sjel, som jeg påpekte i min kommentar om forrige omgang. Det blir, som sagt, ofte litt sånn inn det ene øret og ut det andre, sjøl om det reint teknisk er perfekt sunget uten en eneste sur tone.
Men hun synger fint. Og på visesangen synes jeg faktisk hun klarte å få fram litt sjel.

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Antall liker
14
Sted
Trondheim
Nå er vel i hvert fall instrumentene live i Stjernekamp så vidt jeg veit.
Dette til tross for at det er vokalistene konkurransen står om.
Det er i hvert fall mer ekte enn Melodi Grand Prix/Eurovision, hvor hele band stiller opp som deltakere og alt er rein playback bortsett fra vokalen.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
2.976
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Spoler gjennom gårsdagens sending, og noe som slår meg er at stemmene til de fleste forsvinner litt i musikken. NRK produksjonen drukner stemmene noe. (Enkelte vil vel mene det er en bra ting😊)

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Antall liker
14
Sted
Trondheim
Jeg la merke til det samme. Det er jo en sangkonkurranse og da vil jeg ikke si at det er positivt nei. Det er jo vokalen de skal dømmes på bakgrunn av, og da bør den komme fram veldig klart.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
2.543
Jeg er helt enig. Bjørn og Jorun var vel de to eneste som hovedsaklig leverte vokalen uten kamuflerende drahjelp fra kor, orkester og whatnot.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.958
Torget vurderinger
2
Joik i dag... Ca. like umulig som opera, den eneste jeg innbiller meg har noe interessant å melde i dag, er den ubegripelige PolkaBjørnen...

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
665
Torget vurderinger
1
Kan ikke vurdere joikekvaliteten, men jeg syns dette er den beste musikken Jorunn har prestert

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.958
Torget vurderinger
2
Jorun... hun har flytt helt hit på sine overjordiske øyne, vil jeg påstå.... Men det hun leverer i dag er i enkelte øyeblikk kjempefint! Mesteparten av tiden er det middelmådig, men så klipper hun til innimellom, og da er jeg ganske imponert, egentlig.
Alt for ujevnt til å være helt troverdig, men en av Joruns bedre, faktisk. :)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.958
Torget vurderinger
2
Carina kan vel ikke joike...?
Hyggelig lærer, da. Positiv vinkling på det meste, god på formidling av den helt unike teknikken. får lyst til å lære joik sjøl, jeg! :)

Carina synger vel mest, hun joiker ikke så innmari, om vi ikke skal anse at joik består i å lage lyder som minner om "Heyå-le-lå-leå-leå-leå..."
Men hun synger helt ok, da, i det minste. Flink jente! :)

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
665
Torget vurderinger
1
Flott bidrag med interessant musikk av Alexandra. Og igjen skal jeg ikke påta meg å bedømme om det er joik

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.958
Torget vurderinger
2
Alexandra er jo dritgod til å synge, da. Men er hun "for god"?
Hun vet i det minste å bruke sin gode kontakt med stemmen til å skape morsomme effekter. Men jeg opplever at hun mangler noe autentisk her (ikke så rart, selvsagt), spesielt når hun tråkker til litt; da er det musikalartisten som prater, ikke hennes "indre same".
Men igjen, ei innmari flink jente!!

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
405
Litt nasalt der syns jeg... Jorun best til nå

Caron

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2014
Antall liker
348
Sted
Svelvik, Vestfold
Er joik egentlig en sjanger...? Sangteknikk vil jeg vel heller kalle det. Men fra det ene til det andre, joiken til Alexandra hadde godt bunndrag, det kila godt i ryggen 😀 Ellers skal jeg ikke uttale meg om artistenes prestasjoner i kveld, joik er ikke noe jeg følger særlig med på...

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.958
Torget vurderinger
2
Jeg mistenker at de venter med Bjørn til slutt av en grunn.
Han er jo same i sjela, den mannen.

Min innvending i mot Bjørn i Stjernekamp er jo det at han alltid går for det lavmælte, jeg mener han "sniker seg litt unna" ved å flytte sin egen hjemmebane inn i alle sangene. Og denne gangen imponerer han meg faktisk ikke så veldig. Jeg tror garantert at han kunne blitt norgesmester i joik, om han hadde bodd i sami ednan et år eller to, men her er det bare Bjørn som sier hei-å-låå-o-låå-o-låå--oo-a.
Trodde ikke jeg skulle komme til den konklusjonen at Jorun tok denne runden, men det gjør jeg f... meg!

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
665
Torget vurderinger
1
Fantastisk bra arrangement, og som vanlig god vokalprestasjon av Bjørn. Men jeg syns vitterlig at han bommet på tonen flere ganger?

Topp Bunn