Vandkelig å se avstand av bildene, men jeg synes det så mer ihht boka ut før justeringen, @steinost.
Jeg hadde en SME 309 på min en stund, og den har også avstandskrav pga antiskating. Alle SME Series V-derivater peker på skrå innover i armhvileren av den grunn, her nye VA: Vis vedlegget 956269
Vanskelig å se uten linjal. Følg boka.
Noen armer er slik at de ikke han svinge lenger enn de må (FR/Ikedaen din blir vel begrenset av antiskatingmekanismen?). SME-ene jeg nevnte har slik begrenset vandring. Lar du dem peke rett fram i hvilestilling kommer de ikke inn til innerrilla, og om jeg husker riktig stopper de også før senterspindelen når de er posisjonert ihht boka.
Vanskelig å se uten linjal. Følg boka.
Noen armer er slik at de ikke han svinge lenger enn de må (FR/Ikedaen din blir vel begrenset av antiskatingmekanismen?). SME-ene jeg nevnte harr slik begrenset vandring. Lar du dem peke rett fram i hvilestilling kommer de ikke inn til innerrilla, og om jeg husker riktig stopper de også før senterspindelen når de er posisjonert ihht boka.
Ja etter boka kommer jeg ikke inn til spindelen. Men til innerrila. Da den to på Micro Seikien kom jeg inn til senter. Pussig att de lager en mal så du ikke kommer inn til senter. Men den går jo i en radius så ingenting endrer eg jo ved å flytte armen. Forstår bare ikke poenget med att armen skal stå så langt til siden.
Joda, kommer inntil innerrilla samme hvem posisjon som vist.
Antiskatingen er litt artig på den armen, fordi loddets avstand til presspunktet (F=ma, Kraft=masse*arm) varierer over platesiden. Jeg antar at de 10 cm har med det å gjøre, at variasjonen skal bli "passe".
Antiskatingen er litt artig på den armen, fordi loddets avstand til presspunktet (F=ma, Kraft=masse*arm) varierer over platesiden. Jeg antar at de 10 cm har med det å gjøre, at variasjonen skal bli "passe".
Rare greier dette, for flytter du armen må den justeres på nytt. "loddet" skal peke rett frem.
Er ikke bare sånn ca passe. Det stemmer uansett hvor du setter nåla på plata, står dønn i ro der du setter den.
Samme hvor du setter armen i hvileposisjon. Er vel det som er genialt med det loddet.
Mmm. Artige greier. Jeg hadde definitivt fulgt instruksjonsboka slavisk, hehe. Forøvrig er det å justere antiskating på blank plate ikke helt kosher. Jeg synes Alex Korfs metode fungerer bra:
Oppdatering på Brukom-Marantzen:
Teaser and the Firecat...
Shure V15IV med Jico HE-nål.
Oljing av lagerkopp og kontaktspray på hastighetspotmeter gjorde den dønn stabil
Armløfteren fikk en blanding av 300000 og 40 wt silikon
Plinthet fikk en liten omgang teakolje
Stevenson
Det som står igjen er lokket, og det er riktig så slitent.
I tillegg noen små finjusteringer med vater og denslags; jeg er ikke flink med slikt da jeg nok er Dualmann...
Uansett, kr 195,- og et par timers jobb for denne er da ikke så gæernt. Det sto en 2-3 polakker/ litauere/ andre østeuropeere og myste på den da jeg kom, men de ristet på hodet da det ikke var stift på PU-en. Hah!
Hei
Kjøpte nett en AT33PTG/ll fra Japan/Ebay. Japan Select Shop et eller annet.
Tok et par veker i frakt, som er lang tid mtp at det er japanere vi dealer med, men uten om det var alt helt topp. Mala hadde ikke inne og kompaniet var for dyr, så da ble det slik.
Tjaeiii. Det ble ufasjonabelt en gang. Godt mulig at et moderne DD-verk med feed forward-styring er det ypperste man kan få til, men mellomhjul er langt fra dårlig. Favorittbloggen din, Makken:
Tjaeiii. Det ble ufasjonabelt en gang. Godt mulig at et moderne DD-verk med feed forward-styring er det ypperste man kan få til, men mellomhjul er langt fra dårlig. Favorittbloggen din, Makken:
For litt siden kjøpte jeg en tonearm uten Headshell (Kiseki Gold) i god tro om at jeg hadde ett som passet... Det hadde jeg ikke. Ingen krise sier du? Joda, for denne lille armen bruker en Sme fatning på bare 6mm.
Noen som har en god ide om hvor jeg kan få tak i ett som passer?
Sony SH-151 bruker samme innfestning.
For litt siden kjøpte jeg en tonearm uten Headshell (Kiseki Gold) i god tro om at jeg hadde ett som passet... Det hadde jeg ikke. Ingen krise sier du? Joda, for denne lille armen bruker en Sme fatning på bare 6mm.
Noen som har en god ide om hvor jeg kan få tak i ett som passer?
Sony SH-151 bruker samme innfestning.
Hva med en donor ? SONY platespiller | FINN torget
Sh 151 passer Sony T22 / T33 sikkert noen andre også men bygge lengde og offsett på shell er vel sikkert ikke likt orginalt Kiseki shell .
Hva med en donor ? SONY platespiller | FINN torget
Sh 151 passer Sony T22 / T33 sikkert noen andre også men bygge lengde og offsett på shell er vel sikkert ikke likt orginalt Kiseki shell .
Dagens tips går i ? Jo du eier jo armen men ikke Shell , 1 last ned et godt bilde fra nett av armen 2 du finner skyvelære frem tar enkle mål av armen 3 du laster ned Imagej drar bilde inn i programmet så setter du inn scale / mål på bilde med mål fra din ekte tonearm 3 hokus pokus du kan lese mål / vinkler på orginalt shell / tonearm fra bilde du lastet inn så kan sikkert en sjel frese den ut til deg .
Jeg hade en Shelter 301 kjøpt ca -09 prisen var da fra Hifistasjonen ca3.5k? Lydkaraktæren var en fyldig mellanton og generellt snill over hele registeret, lett og like men blev litt for kjedelig for meg.