Har du lenke til denne infoen? Det stod da vitterlig i pressemelding at det skulle være FLAC.Ellers litt morsomt for meg som har brukt Apple Music en stund, at Spotify velger alac.
Men om dem faktisk bruker ALAC kommer stream muligens også i en kontainer med DRM?With Lossless, you can now stream tracks in up to 24-bit/44.1 kHz FLAC, unlocking greater detail across nearly every song available on Spotify. So you can enjoy new releases and your favorite tracks, in the highest quality, while being immersed in the music.
Står på bildet jeg lastet opp.Har du lenke til denne infoen? Det stod da vitterlig i pressemelding at det skulle være FLAC.
Men om dem faktisk bruker ALAC kommer stream muligens også i en kontainer med DRM?
Står på bildet jeg lastet opp.
Ser helt like ut som hos deg.Jeg mener det stod i pressemeldingen at det ville komme opp et nytt valg med navnet "Lossless" under avspillingskvalitet når dette ville bli tilgjengelig.
Vis vedlegget 1147597
Om jeg har skjønt det rett skal jeg altså få opp et nytt alternativ med navnet "Lossless" (eventuelt "Tapsfri" om de kjører automatisk oversettelse til norsk på alt) når dette blir tilgjengelig.
I pressemeldingen var det presisert at man selv måtte gå inn i innstillingene på hver enhet og endre dette selv. Det er altså ikke slik - om jeg har forstått det rett - at Spotify plutselig av seg selv begynner å spille i Lossless.
@Entropy Hvordan ser det ut i disse innstillingene i Spotify hos deg?
Aner ikke. Kan ha vært en software bug før lansering f.eks.Vis vedlegget 1147598
hmm... kan det være spilleren din gjør samme som Lyrion? På LMS systemet gjør den uoffisielle pluggen konvertering fra 320kbps til 44.1/16 WAV for å sikre at eldre spillere som mangler dekoder kan spille av filene, samt forenkle evt DSP. Men igjen hvorfor Cambridge skulle velge ALAC all tid dem kjører Linux Stream Magic sw virker jo merkelig det også. Får du velge lossless i Spotify appen på telefon? En skulle tro tilgang til lossless følger brukerkonto og ikke bare device.
Spotify sin lossy stream er 44.1khz/16 bit. Så det vil typisk stå det også når man spiller av ikke-lossless fra Spotify.Vis vedlegget 1147598
hmm... kan det være spilleren din gjør samme som Lyrion? På LMS systemet gjør den uoffisielle pluggen konvertering fra 320kbps til 44.1/16 WAV for å sikre at eldre spillere som mangler dekoder kan spille av filene, samt forenkle evt DSP. Men igjen hvorfor Cambridge skulle velge ALAC all tid dem kjører Linux Stream Magic sw virker jo merkelig det også. Får du velge lossless i Spotify appen på telefon? En skulle tro tilgang til lossless følger brukerkonto og ikke bare device.