Spotify HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjem Spotify med cd kvalitet på streaming Så hoppa eg rett tilbake. Er så digg brukargrensesnitt og so berre fønka det. Så ja eg håpe på at det kjem.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    De som har "ventet" på Spotify hifi har vel gitt opp for lengst? Den siste dråpen som fikk begeret til å renne over for min del (har vært stamkunde hos Spotify siden det kom) var når de skrudde opp prisene uten noen spesiell grunn .... man skal betale mer for 'ingenting'? Nei takk, nok tull for min del. ;)
    "Økte kostnader" er i grunn nok i seg selv? Alle andre priser stiger også jevnt og trutt, og i følge økonomiekspertene skal det være på den måten. Spotify er konge på brukergrensesnitt, og matet gjennom en god DAC låter det mer enn plausibelt nok. 129,- for ubegrenset forbruk av all verdens musikk i en hel måned er faktisk latterlig billig.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Den siste dråpen som fikk begeret til å renne over for min del (har vært stamkunde hos Spotify siden det kom) var når de skrudde opp prisene uten noen spesiell grunn .... man skal betale mer for 'ingenting'? Nei takk, nok tull for min del. ;)
    Da handler vel ikke du mat i butikken lenger heller du da?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.835
    Antall liker
    962
    har hatt abonnement nesten siden starten, husker ikke hva prisen var da, 89kr? det var ingen norsk moms på tjenesten da, og med inflasjon tjener de mindre per bruker nå enn når de lanserte i 2008.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.830
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Tja... handler om å holde det en "lover". nå har vel Spotify sakt ganske lenge at de skal få cd-kvalitet.
    Det er uansett I-landsproblemer.
    Andre blir bombet til døde.
    Vi (meg inkludert) klager over Spotify bruker for lang tid på å levere et lovet produkt.
    🤗😂
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    For min del har jeg ikke en gang klaget. Det ble jo ikke lagt ut en pre-order, så jeg har ikke betalt for noe jeg ikke har fått.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er uansett I-landsproblemer.
    Andre blir bombet til døde.
    Vi (meg inkludert) klager over Spotify bruker for lang tid på å levere et lovet produkt.
    🤗😂
    Det kan en si om det meste... Høy rente, politikere som lyver, dyr strøm, dyre priser i butikken osv, osv. Det har lite å si i forhold til andre som blir bombet til døde. Men nå er det tross alt her vi bor.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ikke jeg heller, fikk fortsatt opp 320 kbps i WiiM-appen rett før jeg la meg i alle fall.
    Så litt redd at det som vises over kan være en bug i en splitter ny software-versjon fra Bluesound.
    Håpet er selvfølgelig at det kreves nye software-update på streamer for at det skal fungere og at Bluesound er først i løypa :)

    Dog skulle man jo tro Spotify selv vil annonsere det som en stor nyhet i from av en pressemelding, i stedet for en stille implementering.


    Edit: En annen ting som skurrer er det faktum av at tidligere info tyder på at man må bestille et dyrere abonnement for å få CD-kvalitet
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.648
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Spotify proklamerte med at det var tapsfri CD-kvalitet de skulle komme med og ikke hires som Tidal/Qobuz/Apple tilbyr. Så spørsmålet er vel om man får 16/44,1 eller 24/44,1. I mine øyne uvesentlig så lenge det er CD-kvalitet.
    Dette. Teori og implementasjon har konvergert for lenge siden (men i den audiofile verden er selvfølgelig 24/192 det eneste riktige, da med unntak av helanalog vinyl som er nirvana).
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    ^ Kan man se dette på selve Spotify-appen på en PC på noen måte?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan nåken med Spotify spele akkurat samme låt som Evo III har gjort... På noe anna enn eversolo?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Screenshot_2023-10-18-10-29-51-894_com.linkplay.wiimhome.jpg

    Spotify, avspiller Wiim pro.
    Screenshot_2023-10-18-10-37-24-991_com.android.chrome-edit.jpg

    Spotify avspiller Wiim pro i LMS
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Disse skjermbildene (utenom Latentfreak og Puscifer sitt siste) sier nok ikke noe om hvor mange kbps som avspilles. Selv om det er OGG eller MP3 som spilles så vises dette ofte som 16bit i streamingapper 😐 FLAC er lossless, så hvis det kommer til å stå FLAC 16/44,1 så blir det bra 👍🏻
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Pussig det der, blir artig å følge med. Men uansett så har Spotify et godt brukergrensesnitt og alle den musikken som tenkes kan. Har slått meg til ro med Spotify. Og med en øl innabords så merker jeg uansett ikke forskjell på lydkvaliteten heller.:) Billigste tweaken som finnes. Men kommer Spotify HiFi så henger jeg meg på
     
    Sist redigert:

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    IMG_20231018_162127.jpg

    Hm... Ganske sikker på at den bare har vist 16 bit tidligere !? 🤔
    IMG_20231018_162119.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sjer....a.....? Er det lov å håpe eller det her npke som streamer oppsampla eller nåke slik??
     
    • Liker
    Reaksjoner: JEJ

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.917
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Slik ser det ut her på WiiM Pro, men jeg aner ikke hva det stod der tidligere…

    2BA26596-E49F-4D8A-86BB-45D824F899D1.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.917
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vi får bare håpe på en tidlig julegave, det hadde hvert på tide…(y)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Kan det være at Wiim henger litt etter med å implementere noe i sitt Spotify-interface?
    -Er det også kun 320 kbps om dere kjører Spotify sin egen app, og velger Wiim som avspiller (aka kjører Spotify Connect)?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.917
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kan det være at Wiim henger litt etter med å implementere noe i sitt Spotify-interface?
    -Er det også kun 320 kbps om dere kjører Spotify sin egen app, og velger Wiim som avspiller (aka kjører Spotify Connect)?
    Jeg bruker kun Spotify sin egen app og kjører Spotify Connect. Jeg finner ikke info om signalkvalitet i Spotify appen, men alt i den forbindelse står på max.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.352
    Antall liker
    1.295
    Sted
    Stavanger
    skal spotify komme med highres bør dem få fingen ut.

    kunne ikke fordra tidal for noen år siden, men nå er tidal godt på høyde..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kan det være at Wiim henger litt etter med å implementere noe i sitt Spotify-interface?
    -Er det også kun 320 kbps om dere kjører Spotify sin egen app, og velger Wiim som avspiller (aka kjører Spotify Connect)?
    WiiM har egentlig ikke noe eget interface for Spotify, siden når man går til Spotify i WiiM-appen så blir man sendt til Spotify sin egen app.

    Men mulig WiiM må oppdatere noe. Nå er dog ikke Supremium/CD-kvalitet lansert heller, og det er ikke noe man skal få med mindre man oppgraderer til et dyrere abonnement heller. Så derfor det skurrer litt for meg.

    Eneste jeg klarer å tenke at den nye softwaren til Bluesound enten viser feil info eller at den har fått tilgang til en del av Spotify-biblioteket som ikke er lansert ved en feil 🤔
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn