Skryt av forhandlarar.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kva med ein streng der ein fokuserer på det positive? Eg møter (stort sett) berre hyggjelege hifi-folk, (noko som kanskje ikkje er så rart....), men eg har høyrt mykje negativt også, ting eg har vanskeleg for å tru er heilt objektive..
Men det er så demoraliserande å snakke negativt om andre. Hadde det ikkje vore hyggjeleg med litt solskinshistoriar no i mørketida...?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Jeg får prøve meg med en "solskinns" historie :)

Lyric her i Sarpsborg (Kim) må jeg få lov til å skryte av.
Alltid en god tone der,kaffe (viktig) hehe,og få lånt med seg kabler (i mitt tilfelle) er ikke noe problem.
Skal ikke prakke på deg det dyreste men spør alltid hvem prisklasse vi snakker om og så langt bare kommet med gode råd/tilbud.Alltid noe demo varer på lur.
Så jeg er blitt en fast kunde/inventar der nå :)

For en ukes tid siden solgte jeg mine gamle kabler,gikk veldig fort så jeg ble sittende uten kabler her....
Nedom Kim (Lyric) og lurte på hvor fort han kunne få tak i nye kabler og til min skrekk ville det ta over helgen,altså en 3-4 dager.
"har du ikke kabler du kan bruke så lenge ?" lurte Kim på...
"fader nei" sier jeg...
"men kjære,ta de her så lenge så kan du iaf kose deg litt mens du venter" var svaret og fikk slengt 2 sett med WW kabler i trynet ;)
Så man kan vel si at han reddet helgen min.
Kanskje ikke så mye å rope hurra for tenker nok noen men for meg betyr det at "den her butikken og den lette tonen kan jeg absolutt leve med"
Igjen,til de som har mulighet ta en tur nedom butikken og hils på.

/jan

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg har de siste to årene handlet mye hos Lyric Hi-Fi og den servicen og oppfølgingen jeg har fått der er utrolig bra! Jeg har bare lovord og si om Tor Aamodt som driver Lyric Hi-Fi.

OS

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.733
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Syntes selv at Lyric i Sarpsborg er utrolig hyggelige, har vært der bare en gang, men Kim tok meg imot som en Konge!!

Ellers må jeg rette stor takk til Resonans i Stavanger, har vært hos dem en del ganger for å lete etter anlegg. Plutselig en dag fikk jeg sms fra en av ansatte der at de hadde en pakke som var bra til salgs. Uten at jeg hadde lagt igjen noen beskjed om det..

Takk Resonans

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Må innrømme at jeg har fått god service i alle Oslo hi-fi butikker inkludert OHC, men som alle andre steder er man avhengig av folks dagsform. Og dagsform har man jo selv også...he he

T

tst

Gjest
Hos Audioaktøren er det også hyggelig med kaffe, og nye å tygge på. God service,o.l.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Solberg Hi-fi i Sarpsborg. Lenge siden jeg har vært der, finnes de ennå?

Liten hi-fi sjappe, med hyggelig personell. Greit å få med hjem på prøvelytting, ok priser og greie med innbytte.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.733
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Åja. Solberg, utrolig bra, sønnen har tatt over, liten butikk med dårlig lytterforhold, men utrolig greie folk. Gir altid kjempetilbud;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Veldig fornøyd med de jeg har handla hos. Audioaktøren, Lyric, Hifistasjonen og Solberg. Og gamle Pathetique i Kristiansand.

Og Audiofoni selvfølgelig. Kjempeservice.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
minnes en annonse i danske High Fidelety der en foretning ramset opp alle merkene de førte.nederst på listen sto det :

stærk kaffe,
rygning tilatt ;)

mvh. s,

R

Roysen

Gjest
Jeg kan ikke si at jeg har annet enn lovord om Geir Tømmervik hos OHFC heller.

Mvh
Roysen

U

utgatt60135

Gjest
Vanskelig å holde seg Roysen ;D

Jeg benytter anledningen til å rose de 3 som ligger i Drammen (selv om en ligger litt lengre opp i dalen).

Best HiFi........ :D Meget hyggelig og hjelpsom. OG godt lytterom.

JFS Sound System :) Lite lokale men meget trivelig og gode produkter. (ikke så godt "lytterom" dog).

Norsk HiFi Center........ :D Ikke noen butikk men å få tilkjørt gode produkter av en ekte entusiast som er like blid om det ikke blir noen handel gir inntrykk. Over telefon også strømmer det inn med masse info.

Ingenting å si på servicen til klubben der i byen heller.

(men det er ok å ta toget ut av byen også 8))

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Dette virker som en forlengelse av tråden, "hvor vil dere vi skal handle HI FI ustyret, men henger meg på at Kim hos Lyrich (Oslo, når han var der) er en hyggelig kar og handle med, kunnskapsrik er han også.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
må si jeg også har blitt tatt godt vare på i alle oslo-baserte hifibutikker.

når det gjelder lyric i sarpsborg - har en av de tidligere medarbeiderne i oslo startet opp og har de samme utvalget som i oslo?

christian

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
må si jeg også har blitt tatt godt vare på i alle oslo-baserte hifibutikker.

når det gjelder lyric i sarpsborg - har en av de tidligere medarbeiderne i oslo startet opp og har de samme utvalget som i oslo?

christian
Samme utvalget,Kim er i Oslo minst en gang i uken og henter varer hvis de ikke finns i Sarpsborg.

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Solberg Hi-fi i Sarpsborg. Lenge siden jeg har vært der, finnes de ennå?

Liten hi-fi sjappe, med hyggelig personell. Greit å få med hjem på prøvelytting, ok priser og greie med innbytte.
De finns :)
Joda koselig der også,synd de ikke har ett lytterom bare.
Regner med at Tage (sønn) tar over 100% etterhvert og da blir det nok fart i sakene ;)

/jan

O

om.s

Gjest
Fra tidliger perioder vil jeg også nevne Lyric da både Kim & Tor var i samme lokaler, de siste årene vil jeg nevne AudioAktören og AudioArt, alltid hyggelig å gjöre en handel eller forespörsel....

mvh

J

Jurassic

Gjest
Strandberg i Skien er en svært hyggelig butikk. Snorre er bestendig blid og behjelpelig.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
De finns :)
Joda koselig der også,synd de ikke har ett lytterom bare.
Regner med at Tage (sønn) tar over 100% etterhvert og da blir det nok fart i sakene ;)

/jan
Ja det nytter ikke å lytte til noe der. Hjemlån er et must.

A

Apache

Gjest
Min erfaring er at Resonanse i Stavanger og Norsk HIFI-center ligger et hestehode eller to foran når det gjelder god service.

gresshoppa

Medlem
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
0
Var i Oslo en tur i høst og i den anledning tok jeg meg en tur innom de fleste hifi forhandlere.

På denne flotte lenka har jeg lyst til å skryte av Tor Aamot ved Lyric hifi. Ble møtt med en veldig hyggelig tone, og kaffe. Det ble satt på musikk fra anlegg selv om jeg bare var innom for å titte. Med hyggelig prat innimellom anleggene. Virkelig god service. Takk!

Ellers vil jeg nevne at Stereofil på Grensen også gav et fint intrykk.

Mvh Ole

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.733
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Min erfaring er at Resonanse i Stavanger og Norsk HIFI-center ligger et hestehode eller to foran når det gjelder god service.

Enn hva?

Resonans i Stavanger er utrolig greie, med topp service, men det fikk jeg hos Solberg i Sarpsborg også..

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Strandberg i Skien er en svært hyggelig butikk. Snorre er bestendig blid og behjelpelig.
Støttes på det sterkeste, selv om det er en stund siden jeg har kjøpt noe av han. Hjemlån er ingen problem.

A

Apache

Gjest
Min bedømmelse av kjempeservice hos Resonans og Norsk HifI-center baserer seg på tidligere erfaring med landsomfattende hifikjeder.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Siden jeg bor et stykke fra de "ordentlige" hi-fi butikkene så er mine erfaringer gjort som "hifi-turist" med samboer på slep....synes at jeg har blitt kjempegodt mottatt overalt, selv om jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke har tenkt å handle noe ved dette besøket. Kanskje det er mitt vinnende vesen hehe. Har vært på OHC og fikk en kjempeservice og t.o.m en lytt på det grommeste anleggene de hadde, ble møtt av en knall hyggelig ung mann som var pratsom og interessert i hva jeg hadde, sa ikke et ondt ord om noe av det utsyret som de ikke førte. Har også vært innom NAT og igjen kjempe service, lurte på hva jeg ville høre på og de sa at jeg måtte bare slå meg ned bytte cd-plater osv. var ferie tid så han holdt på med noe bygge greier men måtte bare spørre om det var noe...igjen kjempe hyggelig.
Siden jeg som oftest bestiller det jeg skal ha så synes jeg at de jeg har mailet med også må få litt ros....Infinite Resolution var under en flytte prosess så de fikk ikke levert eller det ville ta lang tid, men skjønte godt at jeg ikke orket å vente, de foreslo og anbefalte andre alternativer for meg....kjempebra.
Audioaktøren var kjempetrivelige å handle, og nå sist Emtech....er kjempefornøyd med alle jeg har vært i kontakt med og vil samtidig takke alle for en knall service.

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
Ellers vil jeg nevne at Stereofil på Grensen også gav et fint intrykk.

Mvh Ole
Må si meg helt enig. Det er et fast stoppepunkt på alle byturene. Når jeg tenker etter er det vel det eneste stedet jeg har kjøpt noe nytt de siste 3 årene (unntatt en kabel) i Oslo.

Mvh
Boden9

Citrus

Medlem
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hi-Fi Guiden på Hamar er en forhandler som fortjener mye skryt! Servicen er strålende og hvis man ønsker å låne produkter med hjem er dette aldri noe problem. Kompetansen til Arild er også svært imponerende. Utvalget av nytt og ikke minst brukt utstyr er meget spennende. En tur innom annbefales på det varmeste!

S

smog

Gjest
HIFI HUSET i Bærum med Andre`er også en severdighet ;). Hvis han har tid! Og det har han knapt om.
Men hyggelig.

Smog

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Eltek a/s er jeg veldig fornøyd med.sevice og kompetanse

DYNAMIC1

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
tipper at de fleste fohandlere egentlig er i stand til å yte sjikkelig service, men det er forskjellig for hvilke erfaringer man har.  Er egentlig veldig fornøyd med de jeg har handlet gjennom, finne selvsagt andre som sikkert er bedre eller minst like bra menmen. Noen har for meg vist såpass mangel på sevice at jeg har ungådt å handle med dem. (en forhandler som av mange blir skrytt veldig av)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan jo slenge meg på og skryte av HiFiCenter-butikken i Molde, og Einar der!
Aldri noe som heter umulig, alltid en flexi løsning som han ordner ut i. Der i huset strekker man seg lengre enn langt for å tilfredsstille kunders forskjellige ønsker, inkl problemkunder som meg :)

Og siden jeg ikke så at Odd Rune på Kontrapunkt var nevnt; det er gutten sin det! Et oppkomme av kunnskap, og med hyllene fulle av supert utstyr. Aldri nei i hans munn når man vil høre og se, spørre og grave. Også så god kaffe da gitt.

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Var innom Kontrapunkt i fjor høst. Hyggelig og lærerik seanse: Man kan IKKE trekke Sf Concerto Domus med Linn Classik Music...
Innehaveren ledet ikke seansen. Han bare tegnet et imaginært "stort lydbilde" fra andre enden av lokalet da den stakkats lille Classik Music fikk hjelp av en LK140 til å åpne opp Carlos Kleibers LvB femte.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.246
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Jeg synes det er grunn til å skryte av følgende forhandlere, ut fra mine besøk i diverse hifi-asyler:
NAT
PM Audio
Roald Mikkelsen
Lyric
Audio Art (selv om det ikke var helt enkelt å bli enige om en tid som passet begge parter)

De forhandlerene som jeg har følt meg minst "hjemme" hos, er uten tvil OHFC, samt diverse hifisenterbutikker. Ellers synes jeg nok også at hifiklubben rundt omkring generelt har litt å gå på når det gjelder servicen................

Har imidlertid planer om besøk et par steder over jul, og dette er besøk jeg har store og positive forventninger til!

O

OivindJ

Gjest
Har litt dårlig samvittighet ovenfor NAT. Har fått masse info og service uten å ha kjøpt noenting. Men den dagen kommer vel.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.733
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Har nevnt Resonans, men hør på dette her, kjøpte komponent gjennom dem, sliter med støy på anlegget. Ringte til Resonans i dag, de skal komme hjem til meg ta med seg forsterkeren sjekke den, hvis det hjelper ligger feilen hjemme hos meg. Da skal de komme hjem til meg lete etter jordingsfeil... Hvilken kundebehandling... ::)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Dette høres meget bra ut, er det flere som har noen solskinns historier?

Har nevnt Resonans, men hør på dette her, kjøpte komponent gjennom dem, sliter med støy på anlegget. Ringte til Resonans i dag, de skal komme hjem til meg ta med seg forsterkeren sjekke den, hvis det hjelper ligger feilen hjemme hos meg. Da skal de komme hjem til meg lete etter jordingsfeil... Hvilken kundebehandling... ::)

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.427
Torget vurderinger
10
I tillegg til flere av de som allerede er nevnt, ønsker jeg å trekke fram Audiofil, Åkrehamn. Ypperlig service og oppfølging og ingen sure miner om en avtalt handel går i vasken.

mvh.
Ketil

Topp Bunn