Jeg forstår at dere mener at det man ser i Bibelen er et verdensbillede skapt av mennesker,en gud skapt av mennesker for å ha en knagg eller en krykke å henge sin forvirring på.Men for meg er det ikke slik.Jeg tror Gud skapte mennesket og ikke omvendt,og at Bibelen er Guds ord åpenbart for mange forskjellige mennesker.
Mens de fleste som argumenterer her i tråden tror på en slags gud de selv har skapt,og at mennesket kan sette dagsorden,og ikke gud.Det er her kjernen til opprøret ligger.Satan satte seg opp imot Guds autoritet og det er akkurat det samme med alle gjennom tidene som har skapt gudebilder i sitt eget bilde.Falske guder som ikke er krevende,som alltid stryker en ved ørene,som sier at mennesket ikke kan gjøre noe galt.
Desse diskusjonene ser ikke ut til å føre noen vei

Min tro har bare blitt sterkere med årene ettersom jeg føler jeg vandrer med en levende Gud,et personlig forhold til den Hellige Treenighet, og at jeg en dag skal stå ansikt til ansikt med De og se inn i mektige,rettferdige og kjærlige øyne.Dette har ingenting med religiøsitet å gjøre for min del.Jesus hadde ikke mye godt å si om religiøse mennesker.Religiøsitet er for meg lover og regler på menneskets premisser og som regel noe religiøse mennesker trer nedover hodet på andre uten å leve etter det selv,hykleri.
Jesus og frelsen er det sentrale budskapet i det jeg tror på,og jeg prøver så godt jeg kan å fortelle dere at i det øyeblikket dere ber frelsesbønnen fra et ærlig oppriktig hjerte så blir dere født på ny!

Dere forstår ikke hva dette inneberer,men alle som har gjort det kan fortelle om denne opplevelsen.Viss dere ikke tror på desse menneskene og aldri tar det valget så vil dere aldri forstå hva det inneberer.
Når man blir født på ny så forandres ens indre momentant.Man ser plutselig åndelige sannheter som var skjult,man merker man har vert veldig egoistisk og blir fyllt med en overnaturlig kjærlighet til andre mennesker,takknemlighet til Gud for nåden,en ubeskrivelig tilfredstillelse og indre fred og ro osv.
Da blir man som et barn igjen for Gud og man begynner vandringen med Ham,og denne vandringen er ikke en konstant flyt på en rosa sukkerspinn sky.En vil falle og en vil merke at ens Far oppfordrer en til å reise seg igjen å prøve på nytt.
Gud er så mektig og uforklarelig at denne vandringen aldri slutter.Vi kommer til å lære nye ting i all evighet!!
Jeg gir meg utpå desse diskusjonene av og til og i ettertid forstår jeg ikke hvorfor :

Ingen virker oppriktig interesert og det er kun krav om bevis og anklager stort sett hele veien.Når man så peker på at personer har fått totalforvandlet sine liv så får man aldri spørsmål om det ,men bare flere anklager og krav om bevis.Det gjør meg forsåvidt ingenting,men samtidig er det litt frustrerende når det føles så sant og ekte for meg,men likevel er jeg ikke istand til å forklare det godt nok til at noen tar valget og får oppleve det største de noensinne har opplevd!!
Jeg får håpe at Gud kaller på noen som leser dette!

Det kallet skal du ta på alvor for mennesket har et stort tomt hull innvendig som kun Gud kan fylle!
http://www.heartlandfamily.com/AboutYou/Salvation.aspx
Mvh
Rune