- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Jepp. Er innom hver dag, og i dag tok jeg med et dikt på vei ut.
Hyggelig å se at du også er innom.
Hyggelig å se at du også er innom.
Driver på med mye rart jeg, men det skulle en kanskje ikke "tro".oddgeir skrev:Jepp. Er innom hver dag, og i dag tok jeg med et dikt på vei ut.
Hyggelig å se at du også er innom.![]()
Hubbard fikk omdefinert Scientologi til religion av skattemessige årsaker. Etter hvert som gubben ble eldre og mer rørete så begynnte han å tro på historiene sine selv også.Voff skrev:Scientologien ble jo oppfunnet av den middlemådige Science Fiction forfatteren L- Ron Hubbard som åpent sa at den letteste måten å bli miliardær på var å starte sin egen religion. At folk fremdeles biter på det der, tross dette velkjente faktum, viser bare hvor lettlurte enkelte mennesker er!ErosLoveking skrev:På tide å børste støvet av en klassiker som sikkert de aller fleste har sett, men som vi har gått av å bli påmint.
Sånn kan det gå. Greit nok at enkelte ikke har det godt med seg selv, men når mennesker og samfunn må innrette seg etter noe sånt, da sier jeg bare "poco loco"! :-\
I USA har den gjengen der fått skremmende mye makt etterhvert.![]()
![]()
![]()
Nettopp den selvmotsigelsen jeg nevnte tidligere.HC skrev:Et spørsmål til de som mener religion gir en eksistensiell froklaring som evolusjon ikke makter siden evolusjonen forholder seg til hva som skjedde etter den store smellen mens religion forklarer tilblivelsen av alt med at Gud skapte det.
Hvem skapte Gud og hva var det før Gud ble skapt ?
Dette er selvfølgelig ikke noe bevis i seg selv, heller en slags variant av Occam's razor. Men jeg er selvfølgelig enig i at "Gosh, universet og liv er så komplekst og vidunderlig at det må skyldes noe enda mer komplekst og vidunderlig" er en ganske så problematisk forklaringsmodell.Voff skrev:Nettopp den selvmotsigelsen jeg nevnte tidligere.
Man løser ingen problemer med dette. Bare flytter på det og gjør det ennå mer komplekst og vanskelig.
Det er berre irriterande at Frank Zappa ikkje fekk innføre sin nye religion C.A.S.H. Tenk kor gøy det hadde vore...Voff skrev:Scientologien ble jo oppfunnet av den middlemådige Science Fiction forfatteren L- Ron Hubbard som åpent sa at den letteste måten å bli miliardær på var å starte sin egen religion. At folk fremdeles biter på det der, tross dette velkjente faktum, viser bare hvor lettlurte enkelte mennesker er!ErosLoveking skrev:På tide å børste støvet av en klassiker som sikkert de aller fleste har sett, men som vi har gått av å bli påmint.
Sånn kan det gå. Greit nok at enkelte ikke har det godt med seg selv, men når mennesker og samfunn må innrette seg etter noe sånt, da sier jeg bare "poco loco"! :-\
I USA har den gjengen der fått skremmende mye makt etterhvert.![]()
![]()
![]()
Nei de stjeler bare penger fra dårer!Sleiven skrev:Det eneste som er sikkert er at entropien øker...Men den ideen har kanskje Scientologene stjålet??
Sleiven