Så Fantorangen er uten ekstra magnet?Den er følsom nok uten. Stor (!) magnet gir stress :
HiFiForum.nu - Seas M26 Harmonikka
www.hififorum.nu
Så Fantorangen er uten ekstra magnet?Den er følsom nok uten. Stor (!) magnet gir stress :
www.hififorum.nu
StemmerSå Fantorangen er uten ekstra magnet?
Det med nesten ingen komponenter?Vis vedlegget 1115706
Her er mine. Jeg har brukt et Infinity kabinett som jeg hadde liggende.
Dimensjonene er ca samme som DeVore Orangutan.
Delefilter er seriefilter beskrevet i tråd på Diyaudio.
Nei, det er et seriefilter, så det blir riktig som vist på skjema.Skal ikke spolen stå på bass og kondis på diskant?
Jøss. Så mye innsats for...ingenting.Den er følsom nok uten. Stor (!) magnet gir stress :
www.hififorum.nu
Hvis du lens-googler bildet (den med neodym) finner du frem til ei russisk side som forklarer eksperimentet nærmere (google translate).Jøss. Så mye innsats for...ingenting.
Hei. Merk at dersom du bare øker spolen i eit seriefilter så vil du senka delefrekvensen, og meir energi går gjennom diskanten. Dette er det som er litt vanskelig med seriefilter. Dersom du ønsker litt mindre mellomtone frå bassen så må du legga inn ein ekstra spole bare på bassdelen.De står nå inne i verkstedet og jeg spilte litt med de i går kveld.
Elementene har ligget ubrukt siden 2020 så de behøver litt innspilling tror jeg før jeg kan konkludere.
Kunne tenkt meg noe mer bass. Så en som hadde økt størrelsen på spolen. Vil prøve med større spole i kveld.
![]()
Synes at kassene ble fine. Jeg har alltid likt utseendet på Infinity Kappa.
Virker nå som han var fornøyd med magnet modden sin;Hvis du lens-googler bildet (den med neodym) finner du frem til ei russisk side som forklarer eksperimentet nærmere (google translate).
Hissigere magnet drar opp en peak ved 700-800 hz om jeg husker riktig, ikke ulik den typiske 1k kant-resonansen for 6,5".
Men, de hadde det sikkert gøy...
Synes denne kurven virker noe "lys". I beste meningDe står nå inne i verkstedet og jeg spilte litt med de i går kveld.
Elementene har ligget ubrukt siden 2020 så de behøver litt innspilling tror jeg før jeg kan konkludere.
Kunne tenkt meg noe mer bass. Så en som hadde økt størrelsen på spolen. Vil prøve med større spole i kveld.
![]()
Synes at kassene ble fine. Jeg har alltid likt utseendet på Infinity Kappa.