Salon Anfield - min lille oase...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

Cyber

Gjest
    Gratulerer med godsaker, så svært forseggjort ut den i7-en!

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    svingen68 skrev:
    Lauget er temmelig klare for å høre på dette snart skulle jeg mene, iallefall jeg, og vi kan gjerne drikke litt Amarone også for å toppe det hele! ;D
    Nå er jo høsten på full vei inn, så det må vi absolutt forsøke å få til. Både med og uten Amarone.... ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med flott forsterker!
    Inntrykk vs det som forlot?

R

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Takker for det RoDa. Når det gjelder inntrykk så er følgende sakset fra Sim Audio-tråden:

Med fare for å prate over seg etter et par tre glass med italiensk Amarone, så er dette helt fantastisk! Vantage er en aktiv transmisjonslinje i bassen og har gitt meg et par tre bekymringer i rommet mitt når det gjelder bassgjengivelsen. Men i7 går brådypt, har stålkontroll på signalene hele veien, og jeg har kunnet vri ned nesten -6-7 db på basskassen (som justerer i området 30-50hz) såpass mye at bassen oppleves som strammere og mer definert, uten å miste noen av selve dybden.

Jeg er i kveld en meget lykkelig mann, og har kastet på alle test-CDer jeg har for å forsøke å fremtvinge noen svakheter med i7, men jeg sliiiiiiter.....

Tør jeg si; skål....

Jeg kan supplere med følgende: Den oppleves som noe mer finkornet i diskantområdet, og matchen i toppen med ML elektrostatene er magisk. Mellomtonen var kanskje et hakk bedre med Rogue-kombinasjonen, mens den største forskjellen kanskje ligger i det som er gjengitt over; bassen. Den er nå myyyye strammere, bedre definert og oppleves også langt mer lineær nå enn med Rogue. Jeg har enda til gode å gjøre noen målinger, men velkjente testspor oppleves langt bedre nå. Så integrasjonen med ML virker å være meget god med Sim Audio Moon.

Kraftoverskuddet er også merkbart bedre. Forsterkeren virker å neste ikke svette når det spilles høyt, og den mister ikke kontrollen i det hele tatt når volumet går oppover.

Totalt sett så opplever jeg at oppsettet mitt i dag takler stort sett alt av musikk jeg kaster på det, både på audiofile innspillingsperler og "standard-materiale".

Når Perseus forsvant, så forsvant også RIAA-en min. Akkurat nå skal jeg jo innrømme at det frister med en Moon-RIAA, så da får vi se.....

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker for inntrykk!
    Virker meget kapabel denne. :)

Ligger på ca 60k? Hvem selger i Norge?

Mvh
    Rolf

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Ta bare kontakt. Jeg har en ekstra Sim Audio RIAA.

McLaren

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    http://www.acoustictuning.com/E2x2VLXC9g_H7z_AhlFK64-KFLV68f3TP9D6CJ1Q51.ips
    Vær forsiktig Rolf Moon produktene er avhengighetsskapende... :)
    Tviler ikke på det, men til 69k skal den bare være så avhengighetsskapende den bare vil. :D :D
    "Litt" over mitt budsjett. ;)

R

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Bruktmarkedet kan da være din venn.... ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Anfield skrev:
    Bruktmarkedet kan da være din venn.... ;)
    Det er et godt poeng.
    SAM er også min venn, og gode venner svikter man ikke. ;D
    Til revolver så hadde nok din nye stått høyt på lista om jeg skulle bytte ut SAM. :)

R

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Skjønner. Tenkte en stund litt på SAM også, men Moon var alltid førstevalget til å testes ut i eget oppsett dersom Rogue skulle skiftes ut. Hvordan vil du beskrive de lydmessige kvalitetene til din SAM?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du blir ikke dårligere med årene Anfield, dette ser virkelig nydelig ut!

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    pahf skrev:
    Du blir ikke dårligere med årene Anfield, dette ser virkelig nydelig ut!
    Hehe, da håper jeg det er anlegget du snakker om... ;D

Takker, forresten...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehehe, det var nok anlegget jeg mente ja ;) Hvordan du ellers takler årene skal ikke jeg legge meg bort i ;D

S

Supertramp

Gjest
    Anfield bli bare dårligere i den forstand at det går lenge og lengre tid siden laget hans tok ligagullet :) :)
    Ellers er han bare a winning type!

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    pahf skrev:
    Hehehehe, det var nok anlegget jeg mente ja ;) Hvordan du ellers takler årene skal ikke jeg legge meg bort i ;D
    Hehe, blir ikke stort dårligere mannen heller.... ;D

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Supertramp skrev:
    Anfield bli bare dårligere i den forstand at det går lenge og lengre tid siden laget hans tok ligagullet :) :)
    Kos deg mens du kan.... ;)

S

Supertramp

Gjest
    Anfield skrev:
    Supertramp skrev:
    Hehe - det var da som bare så uheldig sesongstart Hodgson & co skulle få.... jeg hadde unnet ham & enkelte Liverpool spillere en bedre start...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Supertramp skrev:
    Anfield skrev:
    Supertramp skrev:
    Hehe - det var da som bare så uheldig sesongstart Hodgson & co skulle få.... jeg hadde unnet ham & enkelte Liverpool spillere en bedre start...
    for meg som husker 70 og 80 tallet så har liverpool fått en alt for god åpning spør du meg:)

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Det er lenge siden det ble skrevet noe fornuftig i denne tråden nå, så jeg forsøker å få den på rett spor igjen.

Martin Logan Vantage har forsvunnet ut og flere andre kandidater har vært innom etter det. Ingen av dem har fått innvilget permanent oppholdstillatelse. Rommet mitt oppfører seg særs annerledes enn andre rom jeg har hatt, således er gamle "sannheter" ikke lenger relevante og jeg har vært nødt til å prøve og feile litt. Nå har jeg tro på at jeg har kommet frem til et oppsett som kan duge.

Jeg har innsett at jeg er nødt til å gå for stativhøyttalere i rommet mitt, selv om jeg egentlig foretrekker gulvstående. Det er liksom noe med stativhøyttalere, og mange av deres ustødige og ikke spesielt lekre stativer som har gjort sitt til at jeg har slitt veldig med å ta inn et par i rommet. Helt til jeg kom over et spesielt høyttalerpar som jeg skal til Vestlandet og hente førstkommende fredag (om været står seg sånn).

Har nå tatt et steg jeg ikke trodde jeg skulle ta på en stund enda, men er glad dagen er kommet. Jeg har avtalt å hente følgende lekkerbiskner på Vestlandet i slutten av uka:

Sonus Faber Guarneri Homage

Etter å ha lest mye frem og tilbake har jeg tatt "til vettet" og gått for en stativhøyttaler i mitt rom, som stort sett blir for basstungt med gulvstående høyttalere. Hvilket bedre smykke enn dette da når en først skal ha en stativhøyttaler. Jeg leser også bare gode ting om Homage, så jeg gleder meg jo ikke mindre når det er fordøyd :)

Ellers så har jeg tatt en u-sving i siste liten angående elektronikk til mine SF Guarneri Homage. Det er en stund siden jeg solgte Sim Audio Moon i7 (noe jeg nå angrer bitter på). Jeg lurte en stund på den nye Xindak XA6950 (09). Etter den gode testen i siste Fidelity så vurderte jeg den til å gi veldig mye for pengene. Fristelsen på å forsøke rør på Guarneri Homage ble imidlertid for stor. Derfor avbestilte jeg Xindak XA6950 og gikk meg heller en tur på bruktbørsen og kom hjem med følgende fangst:

Advantage (Bladelius) S2 forforsterker. Denne skal parres med en effektforsterker jeg kjenner meget godt, det er vel tredje gangen jeg har denne innom mitt lytterom i løpet av de siste 4 årene. Den oppmerksomme leser skal ikke langt tilbake i denne tråden for å se sist den var innom meg ;):

Rogue Stereo 90. 2 x 90 watt i ultralineær modus, litt mindre i triodemodus som en lett kan skifte mellom på en bryter på baksiden uten å måtte slå av og på forsterkeren igjen. Godt med krefter, og mange valgmuligheter til tuberolling. Her er forresten Audiophile-Arve som "dom" over nevnte forsterker. http://www.audiophile.no/omtaler/effektforsterkere/item/78-rogue-audio-2x90-watt-med-kt-88-rør

En kjærkommen bonus at det hele ser ut til å ta seg godt ut rent visuelt også.. ;)

Kjenner jeg gleder meg storveis til å få koblet dette opp nå... :)

Vedlegg

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nye komponenter Rune :)
    Håper det blir anledning for en innehaver av like høytalere å få en lytt på dine når de er kommet i hus. Tror ikke du vil bli skuffet når du parrer dem med rør, det er ihvertfall mitt inntrykk at det er det de fleste med disse HT trives best med.

Mvh Gjert

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.499
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Vi får håpe disse flotte høyttalerne får et litt lenger opphold hos deg. Du bytter jo komponenter i hytt og vær. ;)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.046
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Uvanlig, men spennende sammensetning dette. Håper du får dette til å spille godt i rommet ditt. :)

Ser frem til dine inntrykk etterhvert. Jeg følger med. ;D

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    796
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med vakre og høyst sannsynlig særdeles vellydende kreasjoner, en fryd disse her.
    Litt manglende innsikt i forhold til valg av fotballag veies opp av dette :)

Gleder oss til videre inntrykk.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Godt dere følger med. Jeg skal gjøre mitt beste for å holde dere oppdatert... :)

Joda, det har blitt byttet endel utstyr her etter at hobbyen bet seg fast på nytt. Jeg har redegjort nærmere for det i tråden min på AVforum, men kan godt ta kortversjonen her og.

Etter at jeg flyttet inn i nytt hus rundt påsketider i fjor, med ditto nytt og ukjent lytterom, så viser det seg at rommets utforming og muligheter/utfordringer i veldig stor grad er med på å sette dagsorden på utstyret og da spesielt høyttalerne. I tillegg har det vært en liten runddans i forhold til rommets bruksområde og at jeg ønsker å bruke dette til både tokanals stereo og filmopplevelser på 114" lerret. Jeg har forsøkt å sitte med et rent, dedikert tokanalsoppsett uten subwoofer på både musikk og film og jeg har forsøkt et rent filmoppsett som også skal kunne spille bra (bra nok?) på musikk nå sist.

Alle opplevelser er med på å farge mitt nåværende valg og dette kan kort oppsummeres i:

* Spiller det godt på musikk, er det enklere å få det til å funke tilfredsstillende på film enn motsatt
    * Det må være brukervennlig for både meg og kona for at rommet ikke skal miste sin funksjon i huset
    * Rommet blir fort "basstungt" ved bruk av gulvstående høyttalere, ergo er stativhøyttalere en god, men uprøvd løsning i mitt rom
    * Uprøvd fordi at de jeg synes av stativhøyttalere er "mye styggere" enn gulvstående varianter og at det finnes altfor få produsenter som hensyntar et godt og stabilt stativ til sine høyttalere. Her er jo Klipsch den største "synderen" med sin Palladium P17B, der firmaet hverken lager et egnet stativ eller kan anbefale et godt et, og som som også kler den vakre høyttaleren.

Kombinert det ovennevnte med mitt lille fokus på at utstyret jeg gjerne helst vil ha også skal gi meg en estetisk nytelse og la roen senke seg når jeg bruker rommet, så håper jeg at jeg denne gangen kan få et utstyrsoppsett som kan "vare litt" for å kalle det det. Jeg liker jo ikke selve prosessen med kjøp og salg i eninga, det er ikke det som trigger meg. Mer det å være ærlig med seg selv, tore å satse litt og å forsøke spennende ting i rommet for å se om det kan funke.

Jeg har håp, men klokelig tør jeg selvfølgelig ikke å love noe, hverken til dere eller meg selv. Men jeg har som sagt trua på at jeg kan være i nærheten av et oppsett som kan gi meg det jeg søker etter.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Basert på mye av det over, så har jeg solgt min CD/SACD-spiller Marantz SA-15s2. Den gjorde jo jobben både som ren CD-spiller, men også som DAC til all musikken jeg streamer lossless over mitt Sonos-system. Når spilleren da er ute, er jo jakten på en god DAC i full gang. Jeg begynner å tære på budsjettet mitt, så en ny DAC skal koste (helst et stykke) under 10k.

Alternativene p.t. er følgende:

Rega DAC. Denne DACen har høstet mange lovord i England og kommer til å koste kr 4.995,- NOK (£500 i England). Første parti er ventet inn til Mono i slutten av måneden

Calyx DAC 24/192. Føres av Moiz Audio, helt ny og uprøvd men specs ser jo bra ut? I tillegg ser den jo flott ut. Hadde vært spennende å teste.

Spec;
    •D/A DAC chip AD1955 x 2
    •Full balanced stereo design
    •Up to 24Bit/192kHz sampling
    •USB input works with Windows 2000/XP/Vista/7 and Mac OS 10.x, no extra driver needed
    •Pre-Amp/HP-Amp and Pure DAC modes switchable
    •Low jitter receiver chips and separate clock
    •Built-in headphone amplifier, for up to 300 ohm headphones
    •OP275/OPA2134 opamps NOT replaceable
    •Balanced/Unbalanced outputs
    •Various inputs: BNC/RCA/Toslink/AES/EBU/USB
    •Large screen LCD display
    •Designed and fine tuned for audiophile
    •Digital input pass-through via an RCA output, easy connect to another receiver

[url]http://www.hllyaudio.com/dac/matrix-dac/matrix-mini-i-24-192-balanced-dac-headphone-amp.html [/url]

Denne lille rakkaren fra Hlly Audio til kun $300 (pluss evt frakt og mva) ser jo litt Bel Canto-ripoff ut, men til den prisen kan den jo fort vise seg å være litt biff-til-pølse-pris? Jeg vet ikke, men det er fristende å bare bestille en "for sjov" for å teste.

Andre alternativer er selvfølgelig velkomne, jeg er foreløpig kun kommet til kartleggingsfasen her....

Vedlegg

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Jeg nevnte vel at mitt Sonos-system, som er elsket særdeles høyt av WAF på grunn av fleksibilitet og brukervennlighet, blir beholdt som streaming foreløpig. Jeg er godt fornøyd med Sonos-fjernkontrollen, som jeg har fått lov å ha i fred mye på grunn av at kona styrer systemet med sin iPhone. Men her en dag ble jeg vist hvordan Sonos-applikasjonen ser ut og virker på denne

og det gav opplevelsen en helt ny dimensjon. Så mye faktisk at jeg ikke klarte å motstå et sekund når kona ymtet såvidt frempå om hva jeg synes om en iPad i hus. Derfor ble den bestilt med dockingstasjon og skal få et nytt hjem i mitt lytterom. Huff og huff... :p

Vedlegg

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Jeg har 3 MyBook-disker med til sammen 2,5 TB musikk på nå, hele CD-samlingen min er rippet til FLAC. Men jeg kjøper fremdeles ny musikk på CD og dilemmaet oppstod jo da med følgende scenario:

Jeg kommer hjem og har med min nyinnkjøpte CD. Jeg har ingen spiller å "kaste den inn i", og må derfor ta turen til kontoret for å fyre opp PCen for å rippe platen. Litt PC-sky og lat som jeg er kom da følgende ønske opp: Hva om jeg kan ha en liten disk/maskin/gizmo som kunne stå i racket, med en CD-slot jeg bare kunne legge platen inn i, den ripper platen automatisk, tagger og tar med cover og vips så er den tilgjengelig på Sonos-systemet mitt etter et par minutter. Uten å måtte gå andre steder enn AV-rommet mitt? Kan det gå?

En løsning er å kjøpe RipNas (www.ripnas.com), men det koster for ca 10k for å få denne inn i Norge. Jeg er også klar over at en kan bygge en liten PC selv for langt unna denne prisen, men så var det poenget mitt med litt "PC-vegring" og at jeg ikke gidder å sette meg ned å velge komponenter, sette dette sammen med all den risiko det innebærer for å virke (eller helst ikke virke) m.m.m.

Da fikk jeg en anbefaling fra en av mine gode HIFI-venner, som jobber med IT til daglig: Hva med å kjøpe en MacMini, sette denne opp til automatisk å rippe til Apple Lossless gjennom iTunes når den får en plate i "sloten" og la den stå i racket sammen med de andre godsakene? Kablet nettverk har jeg jo i rommet, Sonos ZP90 står jo der i dag. Det blir jo ca halve prisen av RipNas.

Litt råflott kanskje, jeg innrømmer det. Men brukervennlig? Absolutt! Vil det virke i praksis? Vi får se. Mine "IT-rådgivere" mener det, så da stoler jeg på dem.... ;) Fungerer det så bra som jeg håper, så er det jo "bare" å konvertere all musikken min fra FLAC til Apple Lossless.....

Begge deler er uansett nå bestilt og blir levert i løpet av få dager. Tjo hei hvor det går... ;)

Vedlegg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flott tråd dette og jeg regner med et flott lydbilde. Men hvorfor solgte du Moon ampen, ikke fornøyd eller bare et sekunds svakhet? Hvordan vil du beskribe SA15s2, jeg er ute etter en dac til mitt oppsett og en dac som også spiller sølvplater hadde vert morro.

Har du testet den opp mot Benchmark sine dac-er?

Mvh Peter

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Salget av Moon er vel en av de tingene jeg gjerne skulle ha kunnet gått tilbake i tid og gjort om. Den hadde kunnet passe fantastisk bra i denne settingen. Men det er det ingenting å gjøre med, så da er det bare å brette opp armene å se fremover... :-[

Marantz SA-15s2 var jeg meget godt fornøyd med. Løsningen med en sølvplatespiller og ekstern DAC-funksjon er strålende, og den gjorde jobben bra så lenge jeg hadde den. Jeg har aldri testet den opp mot Benchmark sin DAC, ei heller hørt den.

SA15s2 er, som forgjengeren, fløyelsmyk i spillestilen. Den går dypt i bassen, men langt fra dypest i klassen. Er vel heller ikke den aller strammeste. Men da er jeg ytterst kritisk. Den "bikker aldri over" i toppen, men låter heller ikke laidback og kjedelig. Mellomtonen er kanskje spillerens største styrke IMO, både kvinnestemmer og mannestemmer står godt frem med god fylde og kropp.

Jeg kan anbefale en lytt til denne til alle som ikke er ute etter en spiller som kaster rundt seg med imponatoreffekter (om du skjønner hvor jeg vil).

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.046
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Velkommen til iPadheaven. :) Benytter selv iPad og Sonos. Benytter også en MacMini som mediaserver. Grei kombinasjon. ;)

Dersom du vil automatisere rippingen av en CD er stikkordet her "Automator". Denne lille aktive krabaten på OSX vil kunne automatisere arbeidsflyten din.

Min anbefaling når det gjelder avspiller på din Mac er å prøve Channel Ds Pure Music. Fantastisk lyd. Bonusen er også at du kan styre all avspilling fra iPaden via appen Remote.

Det er ellers to andre høykvalitetsavspillere for Mac: AyreWave og Audirvana. Begge disse er under heftig utvikling, og de spiller kanonbra allerede. De får etterhvert sannsynligvis iTunes integrering / navigering. De gir deg alle 3 tilgang til CoreAudio og automatisk styring av dac til musikkfilas bit og khz.

Siste tips er at du booter Macen i 64-bit modus. Da tar du lydbildet enda et hakk opp.

Lykke til.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Takker for det, Loevhagen :)

Når det gjelder PC/Mac er jeg jo ikke på ditt nivå, men lærer ettehvert. Tanken var å bruke Sonos som streamer, i hifirommet som i resten av huset, da den jo vil finne alt materialet som er lagret i nettverket mitt, være seg FLAC eller Apple Lossless. Det du snakker om her er vel å bruke MacMini som "streamer" med ditto software?

For å få til din løsning så ser jeg for meg at alt FLAC-materialet til Apple Lossless og la det være koblet opp mot MacMini? Eller har jeg misforstått noe her?

Edit: Ser at en med Pure Music også kan spille av FLAC? Denne løsningen betyr vel i praksis at en kan benytte PM når en skal spille av harddiskbasert musikk i AV-rommet, mens det fremdeles kan benyttes Sonos i resten av huset? Så er spørsmålet; det har faktisk da en lydmessig gevinst fremfor Sonos?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.046
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har testet ut følgende oppsett:

1) all musikk på ekstern disk. Disk koblet til router og delt på nettverket. På Sonos (ZP90) setter jeg opp en mediaserver; angir bare stien til den delte disken. Med denne løsningen så styrer jeg all lossless fra disk OG Spotify via Sonos' app på enten iPhone eller iPad.

2) all musikk på ekstern disk. Disk koblet til MacMini. Pure Music intsallert. Remoteapp gir sømløs tilgang til alle filene både via iPhone og iPad. Kan installere Remoteless for Mac for å styre Spotify, eller rett og slett en VNC klient. Eller rett og slett bare styre Sonos med Sonosappen...

Slik jeg leser ditt behov så er ripping av CD på enkleste måte viktig, og du vil ikke rippe fra en annen pass enn fra lytterommet. Vel, men venn, da er det bare å kjøpe deg en MacMini.

Kan du derimot finne deg i å rippe nye CD-er fra et annet rom og overføre dem til ekstern disk slik at de umiddelbart er tilgjengelig i Sonos trenger du ikke den MacMinien.

Jeg benytter nå løsning 2 over. Hvorfor?

Sonos håndterer ikke hirez, og den supre fordelen med å tune lydbildet via OSX avspillere er uovertruffent. At Remoteapp er multitaskkompatibel og elegant banker ut Sonosappen. Du vil irritere deg over st den IKKE er tilrettelagt for multitasking. Tror heller ikke den vil bli oppdatert. Tipper nemlig at Sonos ikke selger så mange fjernkontroller de kunne gjort etter at de utga den appen.

For å det kort: Ja, din siste setning er riktig. :)

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nytt igjen Anfield. Disse høytalerene vet vi fra før at kan spille "greit" ;) ;D
    På tide med en invitasjon til lauget snart eller?
    Mvh
    Sveinung

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Når alt er oppe, Sveinung, når alt er oppe... :)

Jeg lovte det jo forrige gang også, men det kokte bort i den berømte kålen. Så denne gang skal jeg klare å komme med en invitasjon. "Følg med på en tråd nær deg...."

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Mac Mini er en god løsning, du kan garantert sette opp rippefunksjonen slik du ønsker, jeg bruker min som ren musikkserver og styrer showet fra min Iphone. Ipad tenker jeg blir innkjøpt når 2ndre gen kommer. Ser jo i tillegg meget lekker ut da ;D

Vedlegg

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Ja, har stor tro på den lille saken. Gleder meg til å få den i hus.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.653
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Der har du fått hentet de hjem ja, flotte ht. det der. Det var kjekt å treffe deg.

Y.N.W.A

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn