- Ble medlem
- 19.09.2004
- Antall liker
- 42
Jeg har hatt meget gode erfaringer med Tyr, og det var en av de virkelige bombene jeg fikk testet tilbake i 2007 av forsterkere i klassen under 20k. Var en ufattelig god match med mine (den gang) Martin Logan Vista, og vi testet den også med stort hell mot Klipsch RF83 faktisk. Men smaken er jo særs forskjellig, så det er lov med forskjellige meninger. Jeg opplevde ikke store problemer a la det du beskriver.BanjoArrne skrev:Er virkelig Bladelius Tyr er så bra, Anfield?
For mine ører var den litt vel hard i øvre mellomtone/nedre diskant, selv på de litt tilbakelente Patos Basic 410 jeg hadde den gang.
Synes også den "hamret" musikken veldig og gjorde seg ikke så godt på all slags musikk som f.eks Hegel H1SE. Åpen, musikalsk, allsidig, kraftfull og dynamisk. Synes den låter "riktigere" enn H200 om jeg skal være ærlig. Smak og behag. H1SE sprudler av mer liv og er friskere oppover, men uten å bli skarp i mine ører. Men den er en meget forenklet versjon uten Pre Out og slikt som vel er laget for å gi god musikkgjengivelse og intet annet og da er vel den uaktuell.
Mulig det var noe annet som gjorde denne effekten med Tyr, men det var også den eneste den gang, som jeg hadde problemer med i det frekvensområdet av rundt 10 andre forsterkere så jeg konkluderte med at det nesten måtte være den.
Ellers vil jeg jo si det var en god forsterker med mange egenskaper å sette pris på, men den kunne som sagt bli litt trettende for ørene og litt for hardhendt rett og slett.
Har du hatt bedre erfaringer med Tyr?
Han som kjøpte av meg min Hegel H1SE hadde Sonus Faber og han var vistnok veldig fornøyd med den matchen.
Bare noen åpne tanker dette.
Ps! Gratulerer med "nye" høyttalere. Sonus Faber virker ha dreisen på det estetiske.![]()
Jeg har god aldri testet på Sonus faber, men det aner meg, med bakgrunn av hvordan jeg opplever Concerto Domus, at akkurat den eller Thor kunne gjort det skarpt.