Salon Anfield - min lille oase...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd om min lille lyd- og bildeoase. Men først litt forhistorie....

    Interessen for lyd og bilde startet for ca 27 år siden, noen år før jeg ble konfirmant. På den tiden var det såkalte ”stack”-anlegg som var i skuddet, flere komponenter satt sammen i en pakke uten mulighet til å kunne utvide eller forandre. Mitt første anlegg ble et slikt ”stack-anlegg”, et Sanyo-system bestående av platespiller på topp, AM/FM-radio, forsterker med equalizer og dobbelt kassettdeck. Høyttalerne som fulgte med var Jamo A90 (tror jeg de het, husken er ikke hva den en gang var :) ).

    Så kom CDen. En liten sølvplate som virket veldig liten og skjør, kunne dette digitale underverket virkelig spille bedre musikk enn LP-platene mine? Jeg var avventende. Og uten mulighet til å koble noen CD-spiller til mitt anlegg gikk det faktisk en stund før det ble byttet ut. Jeg holdt meg fremdeles til LP, og fikk etter hvert en god samling med plater.

    I 1990 gjorde jeg den første store forandringen. Ut forsvant Sanyo-stacket, og inn kom mer oppdaterte og separate produkter. Først ut var forsterkeren. På denne tiden var HiFi-Klubben i Grimstad det store HiFi-tempelet, og Denon ble mitt første seriøse merkevalg. En Pro Logic-receiver, Denon AVR640RDS i sort. Nå kunne en få god lyd og i både to og flere kanaler. Utrolig! :) Jeg fulgte så opp med en multimediaspiller som min første CD-spiller, av alle ting en Kodak Photo-CD spiller, Kodak PCD860. Den gang var det ikke snakk om å brenne bildene sine selv på plater, dette kunne kun autoristerte Kodakforhandlere gjøre når du leverte inn bildene til fremkalling. Og de kunne kun vises på dedikerte Photo-CD spillere. Ganske festlig å tenke tilbake på komponentvalgene den dag i dag…..





    Jamo A90 ble med enda et stykke. Men i 1993 ble de byttet ut mot en av Norges mest solgte høyttalere, Dali sin bestselger 104. En høyttaler jeg levde i mange lykkelige år med. Nesten 10 år. En suveren høyttaler som gav masse valuta for pengene, og som jeg den dag i dag tenker tilbake på med lengsel. Mine nye høyttalere er selvfølgelig bedre, men det var dette med nostalgien da.

    Interessen for lyd og bilde har etter hvert blitt større og større, og utskiftning av komponenter har blitt hyppigere og hyppigere. I 2004 ble jeg medlem av nettstedene Avforum og Hifisentralen, og takket være disse nettstedene har hobbyen fått stadig nye dimensjoner. Det finnes noe som heter ”ignorance is bliss”, og av og til skulle en ønske at en ikke var fullt så lidenskapelig interessert. Det koster jo litt med denne hobbyen. Men så er det moro og.

    Vel på tide med et bilde av hvordan det ser ut i dag i Salon Anfield:
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Rogue Stereo 90 med sine KT88-rør avgir godt med varme, så plass nede i racket er utelukket.



    Etter å ha forsøkt, som flere andre, å leve av HIFI på heltid la jeg ned driften av firmaet Sound Planet i fjor sommer. For min egen del har mye vann rent i bekken siden den gang. Jeg har en ny spennende jobb etter at satsingen på HIFI på heltid tok slutt. Ting har kommet godt på avstand og etter en periode hvor jeg ønsket lyd- og bildeprodukter et visst sted, har interessen og lidenskapen for gode lyd- og bildeopplevelser nå endelig returnert i fullt monn. Det utstyret jeg sitter med i dag er blant de produktene og merkene som har gjort størst inntrykk på meg i løpet av de siste årene jeg har holdt på med denne hobbyen, og som representerer den tonale balansen jeg ønsker å ha i et anlegg. Ting kan alltid forbedres, men i dag er dette langt på vei det jeg kan ønske meg, både lydmessig og økonomisk. For det er jo ikke til å legge skjul på at denne hobbyen koster en penger og tid, men en blir så ufattelig beriket på sanselige opplevelser at det absolutt er verdt hver krone.



    Dette høyttalermerket er vel det som har satt de største sporene (eller kall det gjerne hakkene) i meg opp i gjennom. Nå har jeg tatt meg råd til dem igjen, og har ikke angret et sekund på investeringen...
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Litt om rommet:

    Navnet Salon Anfield (og for øvrig nicket mitt) kommer selvfølgelig av at jeg er lidenskapelig Liverpool-fan. I 2010 flyttet vi inn i en ny enebolig, og en del av stuen i husets hovedetasje er reservert lyd- og bildeopplevelser. Rommet er ca 15 kvm, og er et flerbruksrom og brukes av hele familien. TV-stue for barna, TV-krok for mor sine serier, lytterom eller dedikert hjemmekino for hele familien. Det er skyvedører fra stue og inn i rommet som kan lukkes når far (eller mor) ønsker å være i fred, og tykke stoffgardiner som kan trekkes for om ønskelig. Både for lyskontroll, men også med tanke på det akustiske.



    I og med at rommet brukes av hele familien ble tanker om en ”Batcave” og akustisk optimalisert lydstudio fort skrinlagt. Et slikt rom er kult med en gang, men oppfordrer ikke akkurat til å bli brukt av hele familien, i hvert fall ikke når en er småbarnsfar. Derfor er rommet akkurat passe mørkt til å få fullgode bildeopplevelser, både på dagtid og kveldstid, samt at det er behagelig å benytte i det daglige. Bruntonene som er brukt virker beroligende både på lyd- og bildeopplevelser, og det er lett å få lave skuldre når en setter seg ned i en av de motoriserte skinnreclinerne, demper belysninger, tenner noen levende lys og heller noe godt i glasset samtidig som en setter på en plate fra enten mediet CD, streaming eller vinyl og nyter deilig musikk.
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Flott start på tråden din Anfield :) Martin Logan skuffer skjeldent hvis resten av oppsettet er av høy kvalitet og det ser det ut som her! Følger tråden videre....

    OU812
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Vakkert!!

    Roque er forresten en forsterker som virker interessant. Hadde vært morsomt å prøvd i mitt eget anlegg for mellomtone/diskant...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.393
    Antall liker
    102.379
    Torget vurderinger
    23
    Flott opplegg - en estetisk nytelse attpåtil utmerket fotografisk gjengitt!

    Godt du har gjenfunnet gleden ved Hifi og musikk. Prøvde selv i en periode (snart 30 år siden) å jobbe litt deltid med lyd men ble skremt da jeg plutselig oppdaget at musikken ikke ga meg noen glede hjemme. Siden har det vært skarpt skille.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    ou812rh skrev:
    Flott start på tråden din Anfield :) Martin Logan skuffer skjeldent hvis resten av oppsettet er av høy kvalitet og det ser det ut som her! Følger tråden videre....

    OU812
    Takker for gode ord. Mer tekst og bilder vil komme... ;)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Karma skrev:
    Vakkert!!

    Roque er forresten en forsterker som virker interessant. Hadde vært morsomt å prøvd i mitt eget anlegg for mellomtone/diskant...
    Vil absolutt anbefale deg å låne et øre til Rogue. I tillegg er importøren velvilligheten og kunnskapen personifisert og stiller velvillig opp når det trengs. For min egen del er dette svært viktig.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    pengesluk skrev:
    Flott opplegg - en estetisk nytelse attpåtil utmerket fotografisk gjengitt!

    Godt du har gjenfunnet gleden ved Hifi og musikk. Prøvde selv i en periode (snart 30 år siden) å jobbe litt deltid med lyd men ble skremt da jeg plutselig oppdaget at musikken ikke ga meg noen glede hjemme. Siden har det vært skarpt skille.
    Da kjenner du til følelsen. Jeg har også kommet dithen nå. Jobben min tar så mye tid og krefter, i tillegg til at jeg er småbarnsfar, at jeg ønsker at rommet skal være et fristed jeg kan sette meg ned og la skuldrene falle, legge stolen bakover, heller noe godt i glasset og la øregangene bli massert av kjærlige toner. Til akkurat det formålet fungerer rommet optimalt i dag...... :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Litt om anlegget. Oppsettet brukes fortrinnsvis til stereo, men gir også gode opplevelser på film og TV.

    Martin Logan Vantage elektrostater gjør jobben som fronthøyttalere. Dette er vel det høyttalermerket jeg har fått den aller største forelskelsen ved etter alle disse årene med lyd som hobby. Jeg husker enda godt hvordan jeg ble satt ut første gang jeg hørte denne høyttaleren på en hjemmedemo hos en av mine aller beste venner. Den ubesværte, frie lyden fra en dipol høyttaler, uten delefilter i området 400-23.000hz, fritt for kabinettresonans sitter som plantet i sjelen min. Jeg lever meget god med Martin Logan sine høyttalere og de passer min musikksmak og preferanser svært godt. Pass bare på å ha en effektforsterker som takler lave impedanser, da Vantage kan dippe ned under 1 ohm på visse steder i frekvensområdet.



    En annen ting med Vantage, er hvor dypt høyttaleren går i frekvens til en såpass beskjedent bestykket høyttaler å være. I og med at høyttaleren er aktiv, og har trinnløse justeringsmuligheter +/-10 dB i området 30-50hz (der hvor en oftest møter problemer og utfordringer) gjør at høyttaleren også egner seg meget godt til film. I et såpass lite rom som mitt har jeg justert endel ned på musikk, da rommet bidrar til endel mer bass og oppleves å gå dypere enn de 34 hz de er oppgitt til. Jeg justerer litt opp på bassen når film skal snurres, og til mitt behov savner jeg foreløpig ikke mye basstrykk til film. Nå skal det sies at jeg selvfølgelig gjerne skulle ha hatt et par DD-subwoofere fra Velodyne eller lignende i hus, men da hadde ikke guttene mine i etasjen under sovet gjennom hele filmen slik de gjør nå. Til dagens behov duger ”basstrykket” fra Vantage mer enn nok, og sikrer som sagt gode opplevelser når film snurres.
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    På kildefronten er det Marantz sin SA-15s2 som er sjefen. Forgjengeren SA-15s1 har jeg hatt meget god erfaring med. s2-varianten har nå fått en oppgradering som er genial, nemlig "DAC-mode". Det betyr at jeg nå kan benytte denne som en separat DA-konverter om ønskelig. Og det er det jo, da jeg også har et Sonos-oppsett i huset. En ZP90 er koblet til nettverket og står i racket, og signalene fra denne går igjen inn på den digitale inngangen til SA-15s2. Ergo kan jeg lett switche mellom CD-avspilling eller streaming fra det nettverksbaserte Sonos-systemet i huset. All musikk jeg har, og kjøper, blir rippet til FLAC. Ikke bare for å kunne avspilles digitalt over nett, men også for backup.



    Jeg skal ha 4 soner i huset (lytterom, kjøkken, bad/badstue og kjellerstue), og valget falt på Sonos mye på grunn av fleksibiliteten, og muligheten til å integrere HIFI-rommet til å spille med hele huset. Noe som kan komme ”in handy” ved fester etc der en ønsker samme musikk i alle rom. Det finnes nok bedre løsninger, men ikke til prisen av Sonos (IMHO). At systemet også er uforskammet enkelt å sette opp, har en enormt bra brukervennlighet og lar kona styre systemet fra sin iPhone er kjærkomne bonuspoeng på toppen.
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Etter at disse bildene er tatt, har Linn Axis blitt tatt ut av racket, og har fått sin egen plass på et VM Acoustics S1-rack i sort. Tryggere og mer funksjonelt. Tryggere fordi jeg har en gutt på 2 år som har litt vel nysgjerrige fingre av og til. Mer funksjonelt fordi tidligere plassering i racket var altfor trangt og lite optimalt.
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Forsterkeriet kommer fra amerikanske Rogue Audio. Effektforsterkeren Stereo 90 har tidligere vært på langtidsopphold, og har igjen fått innpass i det nye rommet. Forforsterkeren Perseus er også innvilget oppholdstillatelse, da jeg har stor tro på synergi i lydoppsettet. Ved å benytte flest mulige komponenter fra en leverandør, har jeg stor tro på at en får ut det optimale fra komponentene. Jeg er småbarnsfar, og tidligere erfaringer med rørutstyr og barnehender er ikke optimalt. Men med Rogue så fungerer disse to produktene. Rørene er skjult, og står ikke fremme og frister små og sarte barnehender. Ergo får den lyden og fleksibiliteten en rørforsterker gir en. Et par små rørbytter, og en rørforsterker kan endre lydsignatur tvert. Genialt i mitt syn, da en kan tweake lyden på denne måten fremfor å måtte kjøpe og selge transistorprodukter for å oppnå den matchen en ønsker.
     

    Vedlegg

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lekkert oppsett dette gitt, rør på martin logan må vel spille forførende. Den Rouge Stereo 90 er en lekker sak, nære på jeg kjøpte en slik en gang. Har selv lyst til å prøve rør i toppen på mine Infinity, fåreløpig får jeg nøye meg med rør i dac'en ;)
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Ser veldig bra ut Anfield. Håper lauget blir invitert til en seanse når kveldene blir litt mørkere igjen ;D
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Leikis. skrev:
    Lekkert oppsett dette gitt, rør på martin logan må vel spille forførende. Den Rouge Stereo 90 er en lekker sak, nære på jeg kjøpte en slik en gang. Har selv lyst til å prøve rør i toppen på mine Infinity, fåreløpig får jeg nøye meg med rør i dac'en ;)
    Takker for det, Leikis. Personlig synes jeg jo at Martin Logan "kler" rørforsterkere meget godt, og i og med at bassmodulen er aktiv på Vantage er jo det tradisjonelt vanskeligste elementet å holde orden på tatt vare på av en innebygget 200 watts forsterker. Da går det bra med 2 x 90 watt på panelene.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    svingen68 skrev:
    Ser veldig bra ut Anfield. Håper lauget blir invitert til en seanse når kveldene blir litt mørkere igjen ;D
    Selvfølgelig! Når ferietiden er overstått skal vi garantert få til en kveld med både musikk og litt i glasset..... ;)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    På bildesiden har jeg alltid vært svak for TV-ene fra Loewe. Uovertruffent design, brukervennlighet, eleganse og høy bildekvalitet. Suveren bildebehandling, og soleklart blant det ypperste jeg noen gang har fått servert av en LCD-TV.



    Samhandlingen med BluRay-spilleren Sony BD-PS360 er også meget bra. Sony er fantastisk sterke på BD-spillere, og koblet sammen med en gammel, men meget god, projektor som deres egen VW-50 er jeg meget godt fornøyd med bildekvalitet, både på TV-titting og film.



    Lerretet jeg har valgt er et DreamScreen Tab-tensionlerret. Jeg har bevisst valgt et nedtrekkslerret, da dette for det aller meste ikke henger ned. Til daglig er det ”sammenrullet” og ute av syne i sin sorte kassett oppe ved taket. Når jeg skal se film, er det et lite trykk på fjernkontrollen og lerretet kommer ned 0,8 cm foran TV-skjermen. Hårfin beregning! Meningen er å få dette koblet sammen med 12V-triggeren slik at alt skjer automatisk når en starter projektoren, men dette er enda ikke gjort. Kommer nok…..




    Sånn ser det ut når lerretet er nede, kun 0,8 cm foran TV-skjermen.
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Guttene mine på 2 og 4 synes det er kanonstas når en setter på film på storskjerm, og guttenes glis når far fyrer opp "Elias og Kongeskipet" på 104" er bevis nok på at rommet settes pris på.

    I den forbindelse syntes svigermor og svigerfar at de måtte få nye stoler, og de simpelthen elsker sine ny sorte skinnreclinere "mini", med utfellbar fot og hele pakken. Vår egen lille 5 seters Cinema er da et faktum... :)
     

    Vedlegg

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.867
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei Anfield
    Morro og se att du startet en tråd av ditt fine anlegg her på sentralen. Vi møttes hjemme hos Atle før noen år siden, da hade du også Rouge 90, som då blev testet på hans Avantgarde om jag ikke husker feil, som alltid også bilder av meget høy kvalitet her.
    Følger med på tråden og ev videre utvikling her, da jag ej lengre er aktiv på avforum.

    Mvh
    Roger
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    cash 63 skrev:
    Hei Anfield
    Morro og se att du startet en tråd av ditt fine anlegg her på sentralen. Vi møttes hjemme hos Atle før noen år siden, da hade du også Rouge 90, som då blev testet på hans Avantgarde om jag ikke husker feil, som alltid også bilder av meget høy kvalitet her.
    Følger med på tråden og ev videre utvikling her, da jag ej lengre er aktiv på avforum.

    Mvh
    Roger
    Ja, husker godt det Roger. Et hyggelig møte. Godt at du følger med, og skulle du være sørpå er det bare å ta kontakt :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Anfield skrev:
    Litt om rommet:

    Navnet Salon Anfield (og for øvrig nicket mitt) kommer selvfølgelig av at jeg er lidenskapelig Liverpool-fan.
    Kondolerer.
    Kanskje det retter seg til en vakker dag ;D

    ML er spennende saker, kunne tenkt meg å prøve et par slike en gang i fremtiden.
    Forøvrig et fint og stilrent oppsett.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Wow, fantastisk vakkert anlegg, så ekstremt gjennomført ut og nydelige produkter, nydelige bilder også.....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.867
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Anfield skrev:
    cash 63 skrev:
    Hei Anfield
    Morro og se att du startet en tråd av ditt fine anlegg her på sentralen. Vi møttes hjemme hos Atle før noen år siden, da hade du også Rouge 90, som då blev testet på hans Avantgarde om jag ikke husker feil, som alltid også bilder av meget høy kvalitet her.
    Følger med på tråden og ev videre utvikling her, da jag ej lengre er aktiv på avforum.

    Mvh
    Roger
    Ja, husker godt det Roger. Et hyggelig møte. Godt at du følger med, og skulle du være sørpå er det bare å ta kontakt :)
    Takk for det Anfield, du er selfølgelig velkommen hit også om du har vegerne forbi Oslo. Analog avspilling er det som
    blir mest brukt nå for tiden.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Holmium skrev:
    Anfield skrev:
    Litt om rommet:

    Navnet Salon Anfield (og for øvrig nicket mitt) kommer selvfølgelig av at jeg er lidenskapelig Liverpool-fan.
    Kondolerer.
    Kanskje det retter seg til en vakker dag ;D

    ML er spennende saker, kunne tenkt meg å prøve et par slike en gang i fremtiden.
    Forøvrig et fint og stilrent oppsett.
    Hehe, viktig å være positiv og se fremover, noe vi Liverpool-fans har blitt veldig gode til siste årene.... :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Milenko skrev:
    Wow, fantastisk vakkert anlegg, så ekstremt gjennomført ut og nydelige produkter, nydelige bilder også.....
    Takker for gode ord, varmer godt det....
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Herlig rom!
    Blir i godt humør av å se hifi som er så smakfullt integrert i rommet. :)
    Er nok et virkelig flott rom for å nyte både musikk og film.
    Begynner å tenke tanker om jeg skal forsøke å integrere dette selv når oppussingen er ferdig, må kanskje prøves... Hm.. ;D

    Mvh
    Rolf
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.393
    Antall liker
    102.379
    Torget vurderinger
    23
    [/quote]

    Hehe, viktig å være positiv og se fremover, noe vi Liverpool-fans har blitt veldig gode til siste årene.... :)
    [/quote]


    HVA????????? Fopall-fan?? Trekker tilbake ALT det hyggelige jeg sa.. ;D ;D ;D
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    RoDa skrev:
    Herlig rom!
    Blir i godt humør av å se hifi som er så smakfullt integrert i rommet. :)
    Er nok et virkelig flott rom for å nyte både musikk og film.
    Begynner å tenke tanker om jeg skal forsøke å integrere dette selv når oppussingen er ferdig, må kanskje prøves... Hm.. ;D

    Mvh
    Rolf
    Takker for det, RoDa. Hyggelig at det faller i smak.

    Når det gjelder integrering av tokanalsoppsettet med et filmoppsett så kan dette virkelig anbefales. I dette tilfellet "degraderer" jo heller ikke dette oppsettet noe, da Rogue Perseus har "Direct"-funksjon som bypasser forforsterkeren helt og signalet fra Onkyo'en går upåvirket til effekttrinnet. Et tastetrykk og en har et dedilkert tokanalsoppsett igjen, "ubesudlet" av multikanalsoppsettet... :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Liten oppdatering: Ny PU på vei inn....



    Min DV 10x5 har hatt en liten tendens til å dra lydbildet mot den ene siden helt siden jeg fikk den, og etter kommunikasjon med den som vanlig meget serviceinnstilte Håvar Snapa ble det besluttet å erstatte denne med storebror, DV 20XL. Valgte Low-varianten etter råd fra Håvar, og etter det jeg leser av erfaringer og tester av denne så er jeg trygg på valget. Den innebygde RIAAen i Perseus er jo også meget fleksibel og skal ikke være noe problem å justere til en god match med 20XL.

    Gleder meg til å få testet ut dette...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Dali 104... -ja den har jeg også eid. Den forsvant ut året etter til fordel for Dali 850 da...
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Artig å se på tilbakemeldingene, både her og på AVforum, hvor mange som har hatt 104 i sitt eie. De fleste med nostalgiske tanker, og jeg skulle gjerne ha testet ut et par i mitt lytterom på min elektronikk i dag for å se hvor godt den kunne ha prestert. Kanskje en kunne ha fått en liten overraskelse? Eller....?
     
    J

    J.J

    Gjest
    Hei .. jeg har eid Dali 104 Jubile` ... var veldig bra allround til pris og størrelse .. når jeg solgte dem etter 1,5 - 2 - tjente jeg 6 kr ... iforhold til nypris ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Tja, den gangen syntes jeg de var bra, men, det fantes mye bedre saker. Men jeg skulle gjerne hatt et par av jubileumsutgaven fra 1998.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Da har et annet og godt forummedlem nytt godt av mine Rogue Stereo 90 og Perseus, og jeg ønsker lykke til videre med de komponentene som har gitt meg så mye lykke.

    Inn har kommet følgende godsaker:

    I kveld har jeg hatt gleden av å pakke opp en nye liten godbit som skal gi ny godlyd til mine Martin Logan Vantage....

     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Oppmerksomme lesere tidligere i tråden "Sim Audio" fikk sikkert med seg at kjøpet mitt av i3.3 og 300D gikk "skeis" tidligere i vår. Men når sant skal sies, er jeg nesten glad i ettertid for at det gikk som det gikk og at jeg i dag kan fore min "nye" i7 fra Marantz SA-15s2 med alldeles strålende resultat (og det er ikke to tre glass med Amarone som snakker... :) )


     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Lauget er temmelig klare for å høre på dette snart skulle jeg mene, iallefall jeg, og vi kan gjerne drikke litt Amarone også for å toppe det hele! ;D
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye komponenter forresten
    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn