SACD med god lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Det er riktig - men det er en som er rippet til serveren, og ikke SACD! Du trodde du hadde meg nå, hva? Tilstå!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sett på SACDen du, skru opp så det rister i skrotten, så tenker jeg det løsner.

    Ellers har jeg nettopp rippet CD-laget på denne SACDen, og det låter tamt i forhold.
    Litt synd, men godt å vite.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Der ser du! Klasisk på SACD avspilt over en anstendig hornrigg med rekordlavt støygulv er så åndssvakt bra at man nesten synes synd på de som ikke har den muligheten. Men bare nesten synd :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    BTW, synd at SA-CD.net ble borte, en fin kilde til info for oss SACD tilhengere!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Steike - da er siden re-lansert!! Beste nyheten siden blindhet grunnet onani ble avkreftet :D :D

    Takk Laban, var ikke i mine tanker å sjekke en gang! TØFT! SACD rules - særlig hvis du liker klassisk.
     

    fiske

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2010
    Innlegg
    70
    Antall liker
    23
    HighResolutionAudio.net har overtatt for SA-CD.net. Noe er flyttet over til ny side , mens SA-CD.net blir som et arkiv. Tror ikke den oppdateres.

    Link til HRAudio.net er: https://www.hraudio.net/home.php

    Er enig i at for spesielt klassisk og Jazz så er SACD et helt suverent format.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Trodde jeg kjøpte to SACD men var igjen en vanlig CD fra BIS begge to..

    Martin Frøst- Dances to a black pipe SACD

    Og The Kaleidoscope, som er en sangskive med endel julesanger Operastil, samt noen stykker av Carmin Burana Orff, og ikke minst Danny Boy/Londonderry Air...

    Ble litt skuffet av Opera sangskiva, dårlig på å kjenne igjen stykker, og trodde at den kjente Omen stykket, The Doors var med, har ikke fått hørt Frøst ennå.

    Det morsomme er at jeg kjøpte noe jeg trodde var SACD forrige gang også, dumt å ha dårlig tid i butikken. Men Martin Frøst Roots, sony classical er kanskje den CDn med best lydkvalitet og musikk som jeg har kjøpt de siste årene.

    Litt off topic, men Roots bør de fleste kjøpe på CD.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sett på SACDen du, skru opp så det rister i skrotten, så tenker jeg det løsner.

    Ellers har jeg nettopp rippet CD-laget på denne SACDen, og det låter tamt i forhold.
    Litt synd, men godt å vite.
    Nå ble jeg bittelitt skuffet, men regner med at det musikalske holder såpass klasse at det likevel er et poeng å strømme fra Tidal. Dessuten låt vel CD-sporet godt i Slukoteket så det må jo være anstendig. Takker for tipset.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sett på SACDen du, skru opp så det rister i skrotten, så tenker jeg det løsner.

    Ellers har jeg nettopp rippet CD-laget på denne SACDen, og det låter tamt i forhold.
    Litt synd, men godt å vite.
    Nå ble jeg bittelitt skuffet, men regner med at det musikalske holder såpass klasse at det likevel er et poeng å strømme fra Tidal. Dessuten låt vel CD-sporet godt i Slukoteket så det må jo være anstendig. Takker for tipset.
    Rett skal være rett. Jeg har ikke direkte sammenliknet de to på samme systemet samme dag.
    Kan være avspillingskjeden, med lang vei fra Windows PC flac via trådløst til Oppo vs. direkte SACD. Kan også sette Oppo til å spille redbook-laget på plata. Men DSD -laget her har, som vanlig på klassisk SACD, 5.0 signal.
    Opplevelse hos meg ved avspilling av SACD får hjelp av flerkanals avspilling, tror det er mye av forskjellen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sett på SACDen du, skru opp så det rister i skrotten, så tenker jeg det løsner.

    Ellers har jeg nettopp rippet CD-laget på denne SACDen, og det låter tamt i forhold.
    Litt synd, men godt å vite.
    Nå ble jeg bittelitt skuffet, men regner med at det musikalske holder såpass klasse at det likevel er et poeng å strømme fra Tidal. Dessuten låt vel CD-sporet godt i Slukoteket så det må jo være anstendig. Takker for tipset.
    Rett skal være rett. Jeg har ikke direkte sammenliknet de to på samme systemet samme dag.
    Kan være avspillingskjeden, med lang vei fra Windows PC flac via trådløst til Oppo vs. direkte SACD. Kan også sette Oppo til å spille redbook-laget på plata. Men DSD -laget her har, som vanlig på klassisk SACD, 5.0 signal.
    Opplevelse hos meg ved avspilling av SACD får hjelp av flerkanals avspilling, tror det er mye av forskjellen.
    Der ligger det en gigantforskjell som jeg bare må oppleve snart. Nå disponerer jeg jo bil hele tiden så en tur til sørfylket virker mer oppnåelig. Du har vel neppe hørt Tidal-versjonen.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Nesten alt av musikk jeg har på Sacd er helt konge på lyd. Stort sett klassisk riktignok og bare i stereo, men for meg er det formatet nesten en garanti for god lyd føler jeg.

    Men: Er Tidal et sted der man får tilsvarende lydkvalitet eller må man kjøpe sacder for å være sikker på å få samme kvalitet? Bruker ikke strømmetjenester eller harddiskbasert i dag så jeg har ingen erfaring med det. Jeg må gjøre noen veivalg framover i forhold til utstyr og kilder i anlegget.
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jo'a, men trådstarter ønsket helst i to kanaler - og jeg multi...
    Det har nok forandret seg litt etter at senter kom på plass ;) Begge deler er av interesse for meg nå
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lytter nå, godt fornøyd..
    20180105_163509-01_wm.jpg
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Trommsekvensen på introen på 'Time' på den der må nytes og da helst høyt og fra multichannel-versjoner (SACD EMI/Toshiba).
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Lytter nå, godt fornøyd..
    Vis vedlegget 474548
    Både Dark side of the Moon og Wish you were here kommer i helt nye SACD utgaver fra Analogue Production/ USA.
    Tror det var Bernie Grundman som skulle gjøre re-mastering.

    Den utgaven fra 2003 som du referer til her er jeg bare sånn passelig fornøyd med, min Go-to versjon på digitalt er fremdeles MFSL Gold CD fra 1987 (japan UD1 pressing). Denne er den mest analoge i lyden. Punktum.

    Så kan man lure på hvorfor AP på nytt gir ut en ny utgave av WYWH på SACD når dem utga en for bare få år siden? Den forrige utgaven hadde AP ingen kontroll over. Alt fra design, innpakning og mastering var styrt av James Guthrie og Pink Floyd. AP var bare en utgiver av produktet. Jeg var en av de ytterst få på forumet til Steve Hoffman som ga SACD'n total slakt. Jeg klarer den dag i dag ikke å høre på den fordi den låter feil. Det er en myk kose-bamse lyd helt uten transienter. Dessuten låter dynamikken "inside", den kommer ikke "ut", føles ikke på kroppen (sannsynligvis grunnet mangel på transienter). Dette sammenlignet med LP og tidligere CD utgaver.
    I ettertid har jeg lest at Michael Fremer har postet at mastertapen til WyWh er shot. Både denne og The Wall er innspilt på taper som var fabrikert under oljekrisen på 70-tallet hvor dem fant opp en alternativ coating i stedet for oljebasert. Ettertiden har jo vist at alle disse tapene må bakes for at dem ikke skal klistre seg til avspilningshodene på tape maskinene. Guthrie har jo skrevet at mastertapene til The Wall er svært problematiske.

    Men i herrens navn; det finnes jo mest sannsynlig glimrende tape copies av Pink Floyd lagret både i europa, USA og japan. Når denne entusiasten fra Drøbak kan være i himmelen av å lytte til andre og tredje generasjons tape kopier, så må dem vel være dugende for en SACD mastering? ;);)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har den bare på vinyl og "Tidal/flac" fra før. Synes sacd'n faktisk låter bra. Men nå har jeg lite jeg skal si da sacd er noe helt nytt for meg.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg er for ung til å huske oljekrisen.

    Men Sacd Tdsotm er den beste lyden på flerkanals som jeg har.

    Roger Waters the Wall er den nest beste....

    Bluraykonserter er veldig varierende, men på denne er det veldig god lyd.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Lytter nå, godt fornøyd..
    Vis vedlegget 474548
    Både Dark side of the Moon og Wish you were here kommer i helt nye SACD utgaver fra Analogue Production/ USA.
    Tror det var Bernie Grundman som skulle gjøre re-mastering.

    Den utgaven fra 2003 som du referer til her er jeg bare sånn passelig fornøyd med, min Go-to versjon på digitalt er fremdeles MFSL Gold CD fra 1987 (japan UD1 pressing). Denne er den mest analoge i lyden. Punktum.

    Så kan man lure på hvorfor AP på nytt gir ut en ny utgave av WYWH på SACD når dem utga en for bare få år siden? Den forrige utgaven hadde AP ingen kontroll over. Alt fra design, innpakning og mastering var styrt av James Guthrie og Pink Floyd. AP var bare en utgiver av produktet. Jeg var en av de ytterst få på forumet til Steve Hoffman som ga SACD'n total slakt. Jeg klarer den dag i dag ikke å høre på den fordi den låter feil. Det er en myk kose-bamse lyd helt uten transienter. Dessuten låter dynamikken "inside", den kommer ikke "ut", føles ikke på kroppen (sannsynligvis grunnet mangel på transienter). Dette sammenlignet med LP og tidligere CD utgaver.
    I ettertid har jeg lest at Michael Fremer har postet at mastertapen til WyWh er shot. Både denne og The Wall er innspilt på taper som var fabrikert under oljekrisen på 70-tallet hvor dem fant opp en alternativ coating i stedet for oljebasert. Ettertiden har jo vist at alle disse tapene må bakes for at dem ikke skal klistre seg til avspilningshodene på tape maskinene. Guthrie har jo skrevet at mastertapene til The Wall er svært problematiske.

    Men i herrens navn; det finnes jo mest sannsynlig glimrende tape copies av Pink Floyd lagret både i europa, USA og japan. Når denne entusiasten fra Drøbak kan være i himmelen av å lytte til andre og tredje generasjons tape kopier, så må dem vel være dugende for en SACD mastering? ;);)
    Dette er vel stereo avspilling?Dette er en Multikanal SACD,og det er den eneste rette måten og avspille den.Da låter den knall!

    mvh
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Å bedømme en SACD ut fra 2 kanals gjengivelse blir for tynt. Mye av verdien ligger i flere kanaler.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Lytter nå, godt fornøyd..
    Vis vedlegget 474548
    Både Dark side of the Moon og Wish you were here kommer i helt nye SACD utgaver fra Analogue Production/ USA.
    Tror det var Bernie Grundman som skulle gjøre re-mastering.

    Den utgaven fra 2003 som du referer til her er jeg bare sånn passelig fornøyd med, min Go-to versjon på digitalt er fremdeles MFSL Gold CD fra 1987 (japan UD1 pressing). Denne er den mest analoge i lyden. Punktum.

    Så kan man lure på hvorfor AP på nytt gir ut en ny utgave av WYWH på SACD når dem utga en for bare få år siden? Den forrige utgaven hadde AP ingen kontroll over. Alt fra design, innpakning og mastering var styrt av James Guthrie og Pink Floyd. AP var bare en utgiver av produktet. Jeg var en av de ytterst få på forumet til Steve Hoffman som ga SACD'n total slakt. Jeg klarer den dag i dag ikke å høre på den fordi den låter feil. Det er en myk kose-bamse lyd helt uten transienter. Dessuten låter dynamikken "inside", den kommer ikke "ut", føles ikke på kroppen (sannsynligvis grunnet mangel på transienter). Dette sammenlignet med LP og tidligere CD utgaver.
    I ettertid har jeg lest at Michael Fremer har postet at mastertapen til WyWh er shot. Både denne og The Wall er innspilt på taper som var fabrikert under oljekrisen på 70-tallet hvor dem fant opp en alternativ coating i stedet for oljebasert. Ettertiden har jo vist at alle disse tapene må bakes for at dem ikke skal klistre seg til avspilningshodene på tape maskinene. Guthrie har jo skrevet at mastertapene til The Wall er svært problematiske.

    Men i herrens navn; det finnes jo mest sannsynlig glimrende tape copies av Pink Floyd lagret både i europa, USA og japan. Når denne entusiasten fra Drøbak kan være i himmelen av å lytte til andre og tredje generasjons tape kopier, så må dem vel være dugende for en SACD mastering? ;);)
    Dette er vel stereo avspilling?Dette er en Multikanal SACD,og det er den eneste rette måten og avspille den.Da låter den knall!

    mvh
    Ja,glemte å si at jeg kun referer til STEREO sjiktet på de SACDs jeg omtaler. (En vesentlig opplysning :) )
    Syns ikke pop/rock funker så bra i 5.1, mulig Quad miksene vil funke bedre i mitt øre.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Med Yamaha 1900 som pre og Sony UHP-H1 som kilde så lyder alt bedre i flerkanals..

    Med Denon som kilde var det motsatt m unntak av bluray konserter..


    Tdsotm er helt rå lyd-kvalitet, subwoofer får kjørt seg.

    Lyden er mikset så heftig at det er en synd å kjøre enkelt spor.

    Om noen vet om annen rock som er liknende rått mikset, så vil jeg gjerne vite om disse SACD ene...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen klassiske du synes er et "must" i sacd?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Noen klassiske du synes er et "must" i sacd?
    Jo men en jeg skulle ønsket var på SACD som ikke er det.. Grunnen er nevnte Dsotm med PF som har så gjennomført albumopplevelse miks med overganger...

    Så Martin Frøst Roots fra Sony håper jeg dukker opp på SACD, den er som skapt for mediet...

    Men ellers hører jeg mye på folk også og Emilia Amper som også spiller med Trondheimsolistene på en skive er anbefalt.... Der får du av og til hennes vokal, som er ganske grei, og nøkkelharpa hennes, samt endel trommer osv...

    Ellers Martin Frøst & Friends
    Martin Frøst plays Mozart featuring bla Janine Jansen og Leif ove Andsnes

    Er anbefalt, og jeg skal kjøpe og prøve fler av ham..


    Trondheimsolistene er anbefalt, jeg tror bluray er bedre enn Sacd men du får alt i en pakke... dvs Bd, SACD/Cd i albumet IN FOLK STYLE, som er Grieg, husker ikke andre komponistene, men Emilia Amper er med... Grieg er bra, men jeg elsker de andre nordiske folk stykkene.


    Thine Thing Helseth-Haydn/Hummel/Neruda anbefaler jeg også.....



    Men som sagt Roots med Frøst hadde vært rått på SACD....

    Anbefaler varmt Cdn.
     
    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Å bedømme en SACD ut fra 2 kanals gjengivelse blir for tynt. Mye av verdien ligger i flere kanaler.
    Der må jeg si meg dypt uenig. Hvis man har et godt anlegg skikkelig oppsatt akustikkmessig trenger man ikke mer enn to høyttalere for å gjenskape opptaksrommet i både bredde, dybde og høyde. Et slikt anlegg spiller fletta av hva det skal være av multikanalslyd oppsett ikke minst på oppløsning og mikrodetaljer.



    Noen klassiske du synes er et "must" i sacd?
    Klassisk?
    Her er min favorittinnspilling på SACD:
    Ikke bare lydmessig er denne et kvantesprang fra min gamle favoritt-Vivaldi-innspilling med Monica Huggett på tidlig 90-tall. Denne plata med Australian Chamber Orchestra er et eneste stort fyrverkeri!

    Anbefales!

    406D7E2F-0581-4BBC-A09C-A4B9B7D468BF.png
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Å bedømme en SACD ut fra 2 kanals gjengivelse blir for tynt. Mye av verdien ligger i flere kanaler.
    Der må jeg si meg dypt uenig. Hvis man har et godt anlegg skikkelig oppsatt akustikkmessig trenger man ikke mer enn to høyttalere for å gjenskape opptaksrommet i både bredde, dybde og høyde. Et slikt anlegg spiller fletta av hva det skal være av multikanalslyd oppsett ikke minst på oppløsning og mikrodetaljer.
    Hmmmmm.
    Har mulighet for begge deler og stort sett foretrekkes multikanal når muligheten byr seg.
    Det samme gjelder for BD plater m Atmos/True HD.
    Frontene m/amper inngår dog i multikanaloppsettet.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det finnes jo mange bra CD spillere som spiller stereo sporet Sacd svært bra.

    Men med Sony UHP-H1 som nå er på service værksted, så må jeg si at flerkanals Sacd er fantastisk.. selv i en såpass billig spiller. Tror det var 2666, på salg.

    I skiver fra pink Floyd folka, Waters, klassisk som Fröst, trondheimssolistene og bluraykonserter så er det håreisende bra...

    Men en dyr feks Denon med stereo Sacd kan nok også gi en heftig opplevelse..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Uten tvil verdt å ha på SACD. Låter klart bedre enn den originale CD-en fra 1986, kanskje også bedre enn den originale vinylen fordi selv den masteren slet nok med tidsdomenet.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Ang pop/rock SACD med god lyd. Her er et tips til fans av multikanals lyd: Steely Dan «Gaucho» fra 2003. Skal være en av de beste og mest vellykkede multikanals mixene, sies det.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Ang pop/rock SACD med god lyd. Her er et tips til fans av multikanals lyd: Steely Dan «Gaucho» fra 2003. Skal være en av de beste og mest vellykkede multikanals mixene, sies det.
    Enig, den låter fantastisk.

    Samme man som står for mixen: Elliot Scheiner, har også mixet The Nightfly av Donald Fagen, som også finnes på SACD med multikanal lydspor, låter også fantastisk.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Da er det tilbud på blant annet sacd hos PK denne helgen :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Vil komme med et lite tips på SACD'er med multikanal, Michael J. Dutton er en fyr som får tak i gamle Quad (og stereo) master tapes og overfører de til SACD.

    Til salgs her:

    https://www.duttonvocalion.co.uk/

    Albumene koster rundt £12 og man får tilsendt et par album inkl porto for under £30 - går fint under tollgrensen.

    Det er selvsagt mest 70 talls det går i, alle mulig rare stilarter fra gammel "taffel-musikk" og klassisk til rock.

    Har selv handlet en god del album der og det er høy kvalitet på det meste. Jeg ble veldig imponert av mitt siste kjøp - to Art Garfunkel album: Angel Clare (1973) og Breakaway (1975) - det er to album jeg er godt kjent med fra før - men å høre de nå i 4.0 Quad på SACD ga meg hakeslipp. Herlig low end, klarhet og en veldig fin surround mix. anbefales!!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dutton har sannelig utviklet seg. Sist jeg var innom der var det hovedsaklig historiske innspillinger av klassisk musikk.
     

    PCK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Å bedømme en SACD ut fra 2 kanals gjengivelse blir for tynt. Mye av verdien ligger i flere kanaler.
    Jeg mener SACD er glimrende i 2-kanals format. Det er høyere oppløsning sammenliknet med vanlig CD. Det hører du tydelig, for eksempel på klassisk musikk, der strykere får en mer naturlig klang, og jeg synes også musikken klinger bedre ut i rommet i opptaket.

    Det skal sies ærlig at jeg IKKE har hørt flerkanals SACD, siden min spiller bare kan gjengi 2-kanals SACD. Langt de fleste SACD-er er to lags, og de kan spilles både som CD (f eks i bilen), men også både som 2-kanals stereo og multikanals (4.0 eller 5.1), dersom avspiller takler dette. Fleksibelt, dette. Merker som Pentatone, Channel Classics, BIS er gode på SACD, men også de gamle RCA-utgivelsene og Mercury Living Presence fra 1954 og fremover låter fantastisk bra (2 eller 3-kanals).

    Mener det er utgitt over 4000 SACD-er. Det er uansett veldig mange flere titler enn jeg har i min samling. Men som sagt, klassisk musikk er vel en av de best representerte sjangerne på SACD-formatet.

    Regner med jeg får bakoversveis når jeg evt hører flerkanals SACD, siden det allerede låter så bra i stereo.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn