Så noen programmet om kornsirkler?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Takker EspenLT, for spennende link, men jeg fant ikke noe der om akkurat dette "bøyd-stilk-fenomenet". Skal lete litt mer.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg tok meg omsider litt tid til å lese om disse kornsirklene, og det er lenge siden jeg har lest noe så aldeles merkelig. Nå skal man jo ikke tro alt man leser, men dette ser jo ut til å være veldokumentert.

Denne bør alle lese:

http://www.kornsirkler.org/Introduksjon.htm

På denne siden kan man lese et resyme' med bilder av en masse kornsirkler, og det virker aldeles uforståelig hvordan dette kan oppstå hvis man ikke tar med i betraktningen at det kommer fra utenomjordiske vesen, ånder eller noe annet overnaturlig for den saks skyld. Nå sliter jeg litt med å tro på det, men hva kan alternativene være? ?

F.eks står det:

Fra Tyskland kom spennende nyheter som siden langt på vei har
    blitt dokumentert. Et stort og komplekst piktogram dukket opp
    i Grasdorf den 22. juli. Ti dager senere oppdaget en mann med
    metalldektor tre metallplater som lå ca 50 cm nede i jorden under
    piktogrammet. I hver av de tre metallplatene; en i gull, en i sølv
    og en i bronse, var piktogrammets mønster nøyaktig risset inn.
    Den ene platen besto av 99,9 % rent sølv, som ikke lar seg
    fremstille på Jorden. Verdien av materialene ble anslått
    til 200.000 tyske mark"

og:

Den 1. juli ble en 100-meter stor formasjon med astronomisk
    motiv oppdaget i en åker ved West Kennett i Wiltshire.
    Motivet forestilte planetene Mars, Jupiter og Saturn i konjunk-
    sjon, med stjernebildet Cetus som bakgrunn. En sinna bonde
    ødela formasjonen samme dag. Dette piktogrammet hadde
    tydeligvis et budskap av betydning for de som sto bak, for det
    samme motivet dukket opp på ny tre uker senere, denne gang
    langt bedre i utførelsen. I 1998 oppdaget amatør-astronomen
    Jack Sullivan ved hjelp av dataprogrammer at den avbildete
    konstellasjonen kom til å oppstå ved midnatt GMT den 6-7.
    april 2000. Croppiene måtte belage seg på å vente to år
    i spenning. Da den aktuelle natten endelig kom, hadde Solen
    ett av århundredets kraftigste utbrudd, og slynget skyer av
    superhet gass i retning Jorden. Da skyene traff Jordens mag-
    netfelt, oppsto det bredeste syn av nordlys på mange år. Det
    gikk på tvers av England og andre deler av Europa. Slike solare
    utbrudd kan forstyrre radio- og satelittkommunikasjonen, men
    kan de også ha mer subtile effekter? Dersom kornsirkelmakerne
    i 1994 forutså det kraftige solare utbruddet i 2000, presist til
    en spesifik dato, er de ufattelig langt foran oss."

Og så er det disse ansiktene, og kodete meldingene, og i tillegg en haug med andre utrolige formasjoner...

Det er jo merkelig men ganske typisk at ikke media i Norge er mer interessert i å fortelle om dette, man får da allslags idiot-reportasjer fra alle verdens hjørner, men dette, nei det skal de ikke ta fatt i. Burde jo vært på nyhetene hver gang en ny dukket opp.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.162
    Verdien av materialene ble anslått
    til 200.000 tyske mark"
    Ikke bare er kornsirkeljuksemakerne utrolig begavede mennesker, men de har tydeligvis også en del penger til overs.  ;D

L

Lydtekniker

Gjest
    Litt av problemet med pro-E.T. kornsirkelnettsteder og andre fora i samme gate, er at de velger alle forklaringsmodeller som stemmer med den forhåndsvedtatte konklusjonen uten å først se på om det finnes andre, rasjonelle forklaringer på de konkrete forhold som brukes som "bevis". I tillegg er det mye regelrett feilaktige opplysninger som gis, og når disse blir gjengangere, stiller ihvertfall undertegnede seg skeptisk til det øvrige materialet som presenteres og.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg deler Espens oppfatning, men ser at det åpenbart finnes en del ubesvarte spørsmål også.
    En del vel dokumenterte fenomener finnes det få rasjonelle forklaringer på pr i dag. Om det er et faktum med disse 3 plakettene (gull søl og bronse? gjør de narr av OL!?? ;) Og hvorfor bronse? De kunne i det minste brukt et grunnstoff!) så er jo det et særs interessant funn, i det minste. Enten det nå peker mot noe utenomjordisk fenomen eller mot et psykologisk kasus med alt for mye penger som brenner i lomma!

Honkey

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Nåja, man forundres vel ikke om disse, ved etterspørsel, viser seg å ha lidd en skjebne lik Mormonernes gulltavler.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg deler Espens oppfatning, men ser at det åpenbart finnes en del ubesvarte spørsmål også.
    En del vel dokumenterte fenomener finnes det få rasjonelle forklaringer på pr i dag. Om det er et faktum med disse 3 plakettene (gull søl og bronse? gjør de narr av OL!?? ;) Og hvorfor bronse? De kunne i det minste brukt et grunnstoff!) så er jo det et særs interessant funn, i det minste. Enten det nå peker mot noe utenomjordisk fenomen eller mot et psykologisk kasus med alt for mye penger som brenner i lomma!

Honkey
    Nå når jeg endelig er begynt å interessere meg for dette så må ikke du feige ut...
    Så lenge ingen kan forklare hva som skjer er dette mer enn mystisk. Hvis det finnes mennesker på andre planeter er det vel ikke usannsynlig at de er kommet mye lenger enn oss på mange punkt.

L

Lydtekniker

Gjest
    Nå når jeg endelig er begynt å interessere meg for dette så må ikke du feige ut...
    Så lenge ingen kan forklare hva som skjer er dette mer enn mystisk. Hvis det finnes mennesker på andre planeter er det vel ikke usannsynlig at de er kommet mye lenger enn oss på mange punkt.
    Langt nok til å ha utviklet fremdriftssystemer som bringer dem vanvittige avstander på kort tid, for så å begi seg i vei med vandalisme i en kornåker?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.162
    Langt nok til å ha utviklet fremdriftssystemer som bringer dem vanvittige avstander på kort tid, for så å begi seg i vei med vandalisme i en kornåker?
    La oss nå tenke oss at dette kunne være et slikt visittkort fra 'dem der ute'. På hvilken måte kunne dette gjøres bedre på, hvis hensikten var å få oss til langsomt å våkne opp? (En brå oppvåkning ville nok ført til katastrofe. ;) )

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Lover å ikke falle deg i ryggen, mitt bøyde, lille kornaks! ;)
    Jeg har bare en utøylelig humor. Og om det nå er sant at det lå både gull sølv og bronse langt nede under bakken, så er det da visselig fler som har det! :D
    Som sagt: Det er fortsatt ting som vanskelig kan forklares. Men samtidig er det vanskelig å benekte at flere påstander fra kornsirkeltilhengerne er åpenbart feilaktige.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Litt bøyd kanskje, men i alle fall ikke knekt… ;)
    Vel om disse metallplatene finnes, så burde de kunne fremvises hvis de ikke av en eller annen grunn skal holdes skjult da. Gull, sølv og bronse, muligens de der oppe har fått med seg hva disse metallene ser ut til å bety for noen av oss her nede, når mange mennesker bruker store deler av livet med å springe rundt, kun med det mål for øyet å muligens en gang hvis de er heldige å få en rund dings av en av disse metallene til å henge rundt halsen..?
    At de nødvendigvis må komme her for å lage disse sirklene er vel heller ikke sikkert. Nå har aldri jeg interessert meg særlig for science-fiction og star wars og slikt, men om det finnes mye mer intelligent liv der ute enn oss har de nok sine metoder både å reise på og lage kornsirkler på.
    Klart at kornsirkelentusiastene sikkert smører godt på til tider, men bare å se bilder av disse sirklene og høre historier fra de som har vært i området og forsket på dette må nå få noen hver til å se at her er det ting på gang. Og hvorfor skulle forsvaret interessere seg om dette var humbug?

Felis

Medlem
    Ble medlem
    15.02.2006
    Antall liker
    0
    På den siden som soundscape linket til står dette:

"Vi kan bl.a. slå fast følgende: Det er et faktum at det hvert år står frem vanlige "normale" mennesker med beretninger om hvordan de har sett store mønstre oppstå i åkeren på sekunder - midt på lyse dagen, uten synlig menneskelig aktivitet i nærheten. En vislende lyd og en sky av damp er alt som registreres før kornsirkelen ligger der. Militærhelikoptere henger over kornåkrene i England og scanner og fotograferer systematisk hver gang en ny kornsirkel oppstår. Ville de gjort det hvis de trodde alt var menneskelagd? Småfly oppdager kornsirkler i åkre på dagtid, som beviselig ikke var der for 10 minutter siden. Ingen mennesker eller biler er å se i nærheten. Flyvende lysende kuler på fotballstørrelse sees og filmes hver sommer på steder hvor kornsikler oppstår. Og det er definitivt ikke flyvende plastposer, som noen hevder. Fler og fler opplever kraftige energier inne i sirklene, både behagelige og ubehagelige, og forteller om mobildekning som forsvinner, om batterier som dør, om digitalkameraer som nekter å virke, om profesionelle videokameraer som streiker. Instrumenter på småfly over sirkler går bananas. Forskere måler sterke elektromagnetiske søyler i formasjonene, finner økt proteininnhold i kornet, økt vekstrate i kornfrøene, strukkete og tidvis eksploderte leddnoder i kornstammene, mystiske metalpartikler som er spredd utover, til og med målbare forskjeller i thyroksin-innhold hos kvinner som oppholder seg der over tid, osv. osv. Indisiene er så mange og så grundig dokumentert at de er umulige å overse - hvis man ikke bevisst velger å overse. Så at mange av kornsirklene genereres av noe annet enn mennesker er ikke bare sannsynlig, men så nær et faktum som det vel er mulig å komme. "

Det er jo tydelig at forsvaret er opptatt av dette, og det er jo merkelig at dette i så stor grad skjer i England.
    Kanskje Stonehenge var den første sirkelen av alle?

Gbatokai

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    ...for deretter å bli mistrodd, latterliggjort og underkjent av neandertalere? I så måte har du et poeng, evt. er homo sapiens simpelthen for stupide til å skjønne hensikten med det hele. ;)

Noen mener endog at vår egen teknologiske utvikling har kommet lengre enn dagens bilbruk skulle tilsi:

http://www.opensourceenergy.com/_layouts/apps/dp/index.asp?vID=Paul_LaViolette_256K.wmv

I utgangspunktet interessant -

B

BjarteM

Gjest
    F.eks står det:

Fra Tyskland kom spennende nyheter som siden langt på vei har
    blitt dokumentert. Et stort og komplekst piktogram dukket opp
    i Grasdorf den 22. juli. Ti dager senere oppdaget en mann med
    metalldektor tre metallplater som lå ca 50 cm nede i jorden under
    piktogrammet. I hver av de tre metallplatene; en i gull, en i sølv
    og en i bronse, var piktogrammets mønster nøyaktig risset inn.
    Den ene platen besto av 99,9 % rent sølv, som ikke lar seg
    fremstille på Jorden. Verdien av materialene ble anslått
    til 200.000 tyske mark"
    Da må jo de i påfølgende link også være utenomjordiske, i og med at de benytter seg av sølv som er mye renere enn det du hevder er mulig å produsere på jorden :) Må ikke tro på alt vet du.

http://www.sotainstruments.com/agpurity.html

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.156
    Torget vurderinger
    1
    Men jeg hadde begynt å lure, dersom det hadde dukket opp kornsirkler i kornåkere her oppe i Troms og Finnmark i Desember-Mars...

Klarer noen det, så skal jeg også begynne å tro på aliens...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Angående dette sølvet så har ikke jeg særlig peiling på slikt, men det er muligens i den siste 0.01 % at hemmeligheten ligger da…
    Det er vel ikke noe poeng å henge seg så mye opp i akkurat den delen, det er jo ikke sikkert at dette er sant en gang, men disse sirklene er i alle fall sanne.
    Det burde jo være mulig å få filmet dannelsen av en kornsirkel skikkelig, de oppstår jo tydeligvis oftere og oftere og det skjer stort sett i England. Så er man litt tålmodig og står klar med kamera kan man være heldig. Men så er det det at i dag kan alt manipuleres, så uansett hva man klarer å få filmet blir det vel vanskelig å få skeptikere til å tro på det de ser.
    Hvorfor noen prøver å sende oss signaler på denne måten kan man selvsagt lure på, kanskje tuller de med oss, eller kanskje har de en mening med det som vi ikke er i stand til å forstå. Jeg tror ikke på alt, men hvordan kan noen forklare f.eks forskjellen i veksten på korn fra disse sirklene, det får da være måte på hva noen tøysekopper med tau og planker skal kunne ta på seg æren for.

Her er en juksesirkel, ikke særlig imponerende denne da:

http://www.amtsgym-sdbg.dk/as/crop/ufofake.HTM

Ellers har visst dagbladet skrevet om dette en gang:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/08/08/345465.html

R

Ronny_D

Gjest
    Men jeg hadde begynt å lure, dersom det hadde dukket opp kornsirkler i kornåkere her oppe i Troms og Finnmark i Desember-Mars...

Klarer noen det, så skal jeg også begynne å tro på aliens...
    Ja klart hadde det vokst korn i Troms og Finnmark (!), særlig i Des-Mars ville jeg nok revurdert mitt livs-syn.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.156
    Torget vurderinger
    1
    Joda bygg (muligens fler) gror godt det i både Troms og Alta. Det er både dokumentert og gjort i gammel id, og nå de senere år. Litt verre er det å gjøre det vinterstid.

L

Lydtekniker

Gjest
    Ikke minst...

Og en annen ting jeg finner litt merksnodig, er at aliens alltid er humanoide bipeder...

OKA

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    524
    Sted
    Bergen
    Ikke minst...

Og en annen ting jeg finner litt merksnodig, er at aliens alltid er humanoide bipeder...
    Dessuten er det litt rart at de alltid kan engelsk...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Bare sånn for å få en liten oversikt her, dere som er så skeptiske er det dere som hører eller ikke hører forskjell på kabler..? ::)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Voldsomt til harmoniske kornsirkler! Og for noen perfekte sirkler... ::)

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Bare sånn for å få en liten oversikt her, dere som er så skeptiske er det dere som hører eller ikke hører forskjell på kabler..? ::)
    Har antydet litt nederst på "min side", merk den kledelige åpenheten til det usikre, samtidig som jeg anvender vitenskap som korrektiv til mine sanseopplevelser...

Edit:
    Nå er disse diskusjonene ganske forskjellige, av hvertfall to grunner:
    1) kabelentusiastene har en førstehånds opplevelse av fenomenet, mens alle historier og pussige objekter knyttet til åkersirklene er konsekvent umulig etterprøve.
    2) man kan gjenta de betingelsene man opplevde kabelforskjeller under (gjenta eksperimentet), mens romskipet ikke kan hentes tilbake.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.046
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Fantasi er menneskets beste venn og av og til den værste fiende. Kornsirklene er bare søken etter at noe skal være så spesielt. I samme gate som religion. Fantasi satt i system staves fanatisme.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Fantasi er menneskets beste venn og av og til den værste fiende. Kornsirklene er bare søken etter at noe skal være så spesielt. I samme gate som religion. Fantasi satt i system staves fanatisme.
    Men det er jo spesielt. Alt som ikke kan forklares må man jo få lov å lure på. Av og til kan folk bli for fantasiløse også.
    Man trenger ikke bli fanatisk av den grunn. Man kan være like fanatisk om man benekter alt.

C

cosmos

Gjest
    dette er veldig interesant:
    http://video.google.com/videoplay?docid=-5070476612863849446&pl=true
    http://video.google.com/videoplay?docid=8524267568796529301&pl=true

om desse klippene er ekte er ikke noe å diskutere. eneste mulighet er at nasa har faket 100timer med video....
    som alle ufologer på hele kloden, alle som setter seg inn i ufo fenomenet kan umulig benekte den UFATTELIGE mengden av data, vitner, bilder osv. og de fleste konkluderer at dette skjer uten tvil!
    det mest interesante er militæret sine pressemeldinger og oppførsel ang fenomenet.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.156
    Torget vurderinger
    1
    La oss summere opp noen av egenskapene Aliens/ET/humanoidene har.

Noen som vil forsøke?

L

Lydtekniker

Gjest
    Spennende videoer, Cosmos. Er ikke ferdig med å se de ennå, men det er et par ting jeg mener har en helt rasjonell forklaring. Hvis du eksempelvis ser på den filmen de har, hvor et objekt over jorden plutselig tar en nesten 90 grader sving, vil du se at denne svingen sammenfaller perfekt med zoomingen som kameraet gjør, noe som langt på vei antyder at det er et objekt som befinner seg på/inne i linsa til kameraet.

Han fortelleren er vel også rimelig kvasivitenskapelig i sin fremtoning, men det er uansett spennende materiale. Skal se resten i løpet av dagen.

C

cosmos

Gjest
    absolutt alt er ikke like interesant, men når de zoomer helt inn og særlig "formasjonen over afrika" viser seriøs intelligens og kan UMULIG skyldes støvkorn, avfall eller iskrystaller som nasa sin pressemelding hevder ;)
    det beste er at mye av dette samfalder med observasjoner fra bakken også, glødende kuler. nesten alle ufo observasjoner blir beskrevet å ha flashende farger. (de største også høler i mitten...)
    david sereda sin galaxy clock er kanskje litt vanskelig å svelge for den normale mann. men et elektromagnetisk fremdriftssystem f.eks forklart av stanton friedman "flying saucers and physics" http://stantonfriedman.com/ er en av kanskje flere enkle forklaringer for hvorfor de skulle lyse...

arti hvordan folk vrir på smilebåndet av en konspirasjonsteori eller utenomjordisk besøk, det de ikke kan forklare og ikke har hørt om på nyhetene (f.eks stålbygninger som kreperer av brann...) kan umulig stemme. :D
    særlig morsomt kommende fra kristne som mener gud og engler kommer ned på jorden hele tiden (med TOTAL mangel på bevis i motsetning til ufo fenomenet..)

tenk igjennom hva som hadde skjedd om bush gikk på tv i morra og fortalte at flere millioner romvensen kan dukke opp når de vil, gjøre forsvaret vårt til en vits og foreta hva de enn ville... hva skjer med sykehuset, børsen.....
    usa russland osv vil også ha sin egen lille hemmelige lab for å få et militærovertak på andre nasjoner, russland vil ikke at usa skal vite at de vet, hvor lenge de har vist det osv...

jaja offtopic. men det er liten tvil om at dette er århundrets store mysterium. og de eneste argumentene skeptikerene har er forsvaret om det har ikke blitt fortalt på nyhetene... vitenskapelige argumenter er tynne greier, se bare på hva mennesket har gjort de siste hundre årene. og hva som skulle være umulig. legg på la si 10-20.000 år fra nå og se hva mer man kan gjøre ;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    At "noe" flyr over jorden som ikke er enten forklarlig eller i det minste offisielt er klinkende klart. Så en UFO selv for et parogtjue år siden, var klink edru, på jobb så den på ca 100 meters avstand i ca 3-4 minutter. Flere andre så den også, ved siden av meg stanset en kar og gikk ut av bilen for å se nøyere. Ettersom dette var over E18 ved Sandvika kontaktet jeg tårnet og forsvaret på Fornbu dagen etter, oppga tidspunkt og kurs, men de hadde intet registrert der og da. Men noe var det, og det var stort, anslagsvis 50 meter langt, formet som et luftskip. Godt synlig, kan man si!
    Uka etter sto det i VG at eksakt likt beskrevet fenomen var sett i Nord-Norge..... :)

Honkey

C

cosmos

Gjest
    På Discovery gikk det for en tid siden (tror programmet går i reprise med jevne mellomrom) en dokumentar om dette. Erfarne åkersirkelskapere viste her hvordan en forholdsvis intrikat formasjon kunne skapes med primitive hjelpemidler i løpet av overraskende kort tid.
    du mener national geographic, (amerikanerene sin propaganda kanal ;D )
    jeg såg det. http://circlemakers.org/ laget EN sirkel på 6timer dagtid, og en skikkelig dårlig sirkel. når de samme folkene blir tilbudt penger og sjanse til å kopiere de mest komplekse (som de selv tar cred for) NEKTER de. festlig :D

VISS noen av sirklene faktisk ikke er laget av mennesker, hva ville f.eks en regjering som vet dette gjøre for å dysse ned fenomenet? selvsagt lage et par dårligere dokumentarer, opprette et lite selskap med en håndfull tenåringer som tar på seg skylden for alle. ::)

C

cosmos

Gjest
    At "noe" flyr over jorden som ikke er enten forklarlig eller i det minste offisielt er klinkende klart. Så en UFO selv for et parogtjue år siden, var klink edru, på jobb så den på ca 100 meters avstand i ca 3-4 minutter. Flere andre så den også, ved siden av meg stanset en kar og gikk ut av bilen for å se nøyere. Ettersom dette var over E18 ved Sandvika kontaktet jeg tårnet og forsvaret på Fornbu dagen etter, oppga tidspunkt og kurs, men de hadde intet registrert der og da. Men noe var det, og det var stort, anslagsvis 50 meter langt, formet som et luftskip. Godt synlig, kan man si!
    Uka etter sto det i VG at eksakt likt beskrevet fenomen var sett i Nord-Norge..... :)

Honkey
    noen som tør å stå frem ;)

Jimmy Carter , President

" I don't laugh at people any more when they say they've seen UFOs. It was the darndest thing I've ever seen. It was big, it was very bright, it changed colors and it was about the size of the moon. We watched it for ten minutes, but none of us could figure out what it was. One thing's for sure I'll never make fun of people who say they've seen unidentified objects in the sky. If I become President, I'll make every piece of information this country has about UFO sightings available to the public and the scientists." -- At a Southern Governors Conference describing an alleged UFO sighting he had in October of 1969 to reporters while campaigning in 1976.

"I am convinced that UFOs exist because I have seen one." -- Former U.S. President, , five-time nominee for the Nobel Peace Prize.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn