Er det en Denon 47F vi ser der? #3988
Flott rack. Er det HiFi Racks LTD.?Vis vedlegget 1107229
Litt av utfordringen rent visuelt i stua, er mengde av kabler. Rackene mine har ingen bakvegg, så kabelrotet har nærmest blitt lyst opp bak rackene. Forleden fikk jeg en ide om å tette igjen på baksiden med plater, og kutte hull til kablene.
Jeg fant en 1,3 mm tykk svart fotokartong på nettet, og stiftet de bare fast på baksiden. Resultatet ble veldig bra synes jeg.
Ikke noe i veien med øynene dine..Er det en Denon 47F vi ser der? #3988
Hifi Racks Ltd har lagt inn årene, tror jeg. Dette er Atacama Elite Eco 24 Reference i Dark Bambus.Flott rack. Er det HiFi Racks LTD.?
Takk for tips. Hva koster en slik service?Angående 47F, så kan jeg anbefale kondensatorbytte og service hos Elektrisk Bureau, om det ikke er gjort. Etter at jeg gjorde det på min 51F ble både VTF og Qdamping spot on. 3 av 30 kondensatorer var langt uttafor og det gav feil VTF og uvirksom Qdamping. Din har vel Qdamping og VTF og antiskate i samma knapp, desto viktigere at de interne spenninger er på spec. Er ferskt gummioppheng på trafo kan redusere eventuelle vibrasjoner derfra.
Sett på en Shure V15 IV (eller kanskje enda bedre match med en III ) med en Jico SAS/B ( Bor Microline)og du har en gjengivelse som ikke ligger tilbake for dagen topp MM, og til kun halve prisen..
Eller har jeg en ny Orofon OM10 som er brukt 1 time jeg selger, ikke noe å skryte av de der OM... brukte den bare for å studere armens oppførsel med en klassisk combo
Den verste (eller beste?) nerdinga kunne jo vært interessant for flere enn meg, så legg gjerne det ut her også.Du har en lang nerderte PM ,
Hvilken frekvens vil du angripe i himlingen?Vis vedlegget 1118657
Da er gulvteppe på plass for å dempe refleksjoner fra gulvet. Teppet er 240 x 340 cm.
Rommet er fremdeles litt livlig, så mulig jeg må starte operasjon overtalelse for å kunne dempe taket mellom høyttalerne og lytteposisjon også.
Noen tips til hva som kan fungere og som vil se bra ut visuelt og som kan limes fast i det hvite taket?
Først fremst er det for å dempe et litt livlig rom. Når jeg tar kjappeste, så er det tydelig at jeg bør gjøre noe med det.Hvilken frekvens vil du angripe i himlingen?
Nei, faktisk ikke.Gjort noen målinger?
Har du bilder? Spent på hvordan de kantene ser ut.Jeg brukte Rockfon Blanca Activity kant-B 600x600x40 limt i betongtaket. Ettersom det er vanlige takplater ser de slik ut også. Finner ikke igjen før/etter målingene nå.
Noen som vet forskjellen på Master B, kontra Blanca Activity?Rockofon Master B himlingsplater har falset kant og dem kan du også lime fast rett på taket. Dem har ikke behov for luft mellom for å fungere. Fungerer utmerket for nettopp det du ønsker. Jeg kjøpte disse etter tips fra BEF og har ikke angret.
Vis vedlegget 1118670
Du finner alle data på Rockwool sine sider.Noen som vet forskjellen på Master B, kontra Blanca Activity?
Det så jo veldig bra ut.