ROTEL

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    Hifibasillen

    Gjest
    Blir nok RB 1080 på meg igjen ja hvis jeg skulle kjørt separate komponenter, utrolig lyst på RA 1592 jeg tidligere hadde men har sett for meg enten RC 1572/92 med 1582mkII da jeg ikke har så himla store og strømkrevende fronter om dagen men mye vil som sagt ha mer =)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Rotel have revived Michi, an aspirational sub brand from back in the day. They have launched some rather good looking amplifiers with OLED displays including power output on the mono and stereo power amps. The P5 preamplifier has digital and analogue inputs plus Bluetooth and will sell for between $3,500 and $4,000. The S5 stereo power amp delivers 500W per channel for $6,500 and the M8 offers 800W for $6,500 per channel.

    High End 2019 pt.2 | The Ear
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Hadde 2 stk effekter Michi med de røde hjørnene i front en gang i tiden. Noe måtte man jo ha for at laser disken skulle frambringe en grei lyd. ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Spennende, spesielt om de vekker dette til live med samme faktor av «lyd for pengene» som øvrige produkter. Rotel kan hvis de vil - har de bevist tidligere innenfor dyrt utstyr.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Vil si 15 serien er et godt svar på dette ihvertfall nå idag.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ser bra ut. Men hvor mange år siden er det at den forrige Michi-serien var i produksjon?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Michi | Rotel

    Imponerende specs, jeg liker at de tilsynelatende bruker gigant-strømforsyninger i stedet for brokobling for å oppnå stor effekt. Tolker at det sitter 2x2200Va trafoer i hver av monoblokkene på nær 60kg/stk. Fin preamp også, tilsynelatende en veldig bra DAC i denne. Liker utseendet på produktene, man ser lett at dette er tenkt i en annen klasse enn Rotel forøvrig.

    Synes prisen på 75`virker noe høy ift prisen i England, rundt 20% høyere. Det er det vel ingen grunn til, sånn egentlig(?)

    Blir spennende å følge med på tester etterhvert. De går jo på en måte rett i strupen på Hegel P30/H30, både i pris og størrelse. Men det ser ut som en helt annen prioritering mht dempefaktor og brokobling.

    Kanskje det blir Rotel på meg igjen...?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Michi | Rotel

    Imponerende specs, jeg liker at de tilsynelatende bruker gigant-strømforsyninger i stedet for brokobling for å oppnå stor effekt. Tolker at det sitter 2x2200Va trafoer i hver av monoblokkene på nær 60kg/stk. Fin preamp også, tilsynelatende en veldig bra DAC i denne. Liker utseendet på produktene, man ser lett at dette er tenkt i en annen klasse enn Rotel forøvrig.

    Synes prisen på 75`virker noe høy ift prisen i England, rundt 20% høyere. Det er det vel ingen grunn til, sånn egentlig(?)

    Blir spennende å følge med på tester etterhvert. De går jo på en måte rett i strupen på Hegel P30/H30, både i pris og størrelse. Men det ser ut som en helt annen prioritering mht dempefaktor og brokobling.

    Kanskje det blir Rotel på meg igjen...?
    Rotel Michi - "før i verden" - kanonprodukter! Er de nye like bra så skal det bli morsomt å se mottakelsen de får rundt omkring.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Uansett hva de vil koste, synes jeg at de virker godt designet med et moderne og pent ytre.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Designet var jo fantastisk!
    500w i stereo burde jo holde for de fleste.....
    Men de monoblokkene så jo helt får ut :)
    hva er prisen på de forskjellige da?
    Pre, stereo og monoblokker.....
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Så prisene nå, når jeg scrollet litt opp :)
    begynner å bli ganske dyrt..... Men det var noen hakk opp med design i forhold til gamle produkter :)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Blir utrolig spennende og følge med videre på Michi serien, hadde tidligere RA1592 og slet aldri med kontroll enda df er en helt annen verdi en Hegel opererer med.

    Om tester viser hva disse kan levere på papiret kanskje enda mer som de i grunn alltid gjør så hvem vet fult mulig sånt dukker opp i hus ved en anledning.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Blir rotel venn igjen. Rdd 1580 på vei ifra en finn.no handel :). NAD 1050 dacen går da ut, selv om den har imponert stort.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Blir spennende å se hvem som tar inn disse Michi boksene. Fra bildene må jeg si det får frem litt sikle effekt.
     

    mnUnm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.05.2005
    Innlegg
    193
    Antall liker
    47
    Rotel RA-1412

    Hei.

    Har fått tak i en Rotel RA-1412 som jeg har begynt å sette i stand.

    Hva er den god for ?
    Noen som har meninger og erfaringer om slike tunge saker ? ( tok av fronten, og den alene er nok nærmere 1 kilo tung uten knotter og håndtak..)
     

    Vedlegg

    mnUnm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.05.2005
    Innlegg
    193
    Antall liker
    47
    Nå låter den fantastisk.
    Har koblet til Cerwin Vega VS-12, og den er råsterk.
     

    Toern

    Medlem
    Ble medlem
    17.11.2015
    Innlegg
    46
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    Rotel RMB-1565, to kanaler døde (front left og surround left, hvor sistnevnte ikke har vært i bruk). Er det sikringer per kanal i disse, (ønsketenkning, finner ikke noe om dette i brukermanualen) og er det en logikk at begge kanalene på samme "side" ryker? Får vel åpne opp og se etter svidde komponenter ...

    Har observert at undommen har testet tinnitusnivå på Klipschene, men trodde Rotelen skulle kutte pga temperatur hvis den ble kjørt hardt?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Rotel RMB-1565, to kanaler døde (front left og surround left, hvor sistnevnte ikke har vært i bruk). Er det sikringer per kanal i disse, (ønsketenkning, finner ikke noe om dette i brukermanualen) og er det en logikk at begge kanalene på samme "side" ryker? Får vel åpne opp og se etter svidde komponenter ...

    Har observert at undommen har testet tinnitusnivå på Klipschene, men trodde Rotelen skulle kutte pga temperatur hvis den ble kjørt hardt?
    Det er slike ICEpower kort i denne. Røyk to kanaler på min for en stund siden også. Men det er strømforsyning for 2 på noen kort - slik at jeg kun trengte å bytte et kort for å få i gang begge kanalene igjen.
     

    Toern

    Medlem
    Ble medlem
    17.11.2015
    Innlegg
    46
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    Det er slike ICEpower kort i denne. Røyk to kanaler på min for en stund siden også. Men det er strømforsyning for 2 på noen kort - slik at jeg kun trengte å bytte et kort for å få i gang begge kanalene igjen.
    Husker du ca pris? Hvor fikk du det utført? Eller kan det byttes selv?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Husker du ca pris? Hvor fikk du det utført? Eller kan det byttes selv?
    Jeg handlet et slikt:


    Ser de er tomme akkurat nå.

    Jeg kunne se at det var svidd rundt trafoen på kortet i forsterkeren. Byttet selv, tok noen få minutter, veldig enkelt.
     

    Toern

    Medlem
    Ble medlem
    17.11.2015
    Innlegg
    46
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    Jeg handlet et slikt:

    Kunne du indikert på bildet vedlagt hvor du kunne se det var brent? Det er de to venstrekanalene som ikke virker, senter er ok. Kan ikke se noe unormalt.

    20210221_150604.jpg

    Ønsker ganske enkelt å være mest mulig sikker før jeg bestiller nytt kort. De to kortene i senter er 200asc, de tre i front 200ac. For meg virker det jo logisk å tenke at det er feil i et av de tre ettersom det er kun to kanaler som feiler og ikke senter, men her er det mye jeg ikke forstår og jeg bøyer meg i hatten for dere som skjønner elektronikk.

    Kan jo evt begynne å bytte plass på komponentene for å identifisere hvor feilen ligger.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Her var det svidd:






    Hvis du følger ledningene ser du hva som får strøm osv. Ser hvilke kort som får strømforsyning fra de 2 kortene med innebygget strømforsyning.
     

    Toern

    Medlem
    Ble medlem
    17.11.2015
    Innlegg
    46
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    Verdensrekord i rask og bra respons, MrSpock!!!

    Her er nok feilen hos meg:
    20210221_172642.jpg 20210221_172606.jpg

    Da blir det å bestille et stk 200asc.
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    I går ankom Rotel RC-1590, det blir spennende å se hva denne får til i sammen med RB-1590.
    Disse er jo laget for hverandre så føler det vil være rart om disse ikke klarer å trylle frem litt godlyd.
    Blir å gi RC-1590 en stund med spilling før jeg gir det en vurdering men første inntrykket er ikke dårlig.
    D8E204D1-D671-496C-95B8-7C387B331516.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser det er lite aktivitet i denne tråden, jeg synes det er rart med tanken på pris-ytelse.

    Er det noen som har sjekket RC-1590 sin innebygde dac opp mot eksterne
    dac’er?

    Har hatt litt endring på mitt oppsett med RC-1590 og RB-1590. Å må se dette settet bare vokser lydmessig med oppgradering av høyttalere. Legger ved et bilde av hvordan oppsettet ser ut i dag.

    B67141ED-F204-4B2A-8400-80E377570EBC.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn