Rognliens hifi-blogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Kjempefin omtale, lett å forstå gjennom teksten din hvordan den låter 👍
    Jeg ønsker meg fravær av tekst som omhandler målinger og snakker til de som bryr seg om målinger.
    Ikke tror jeg de leser eller liker omtalene dine, det eneste positive med de bokstavene må være kaloriene du forbrenner ved å skrive dem. 😁 Jeg synes det bare forstyrrer en ellers engasjerende omtale.
    Setter pris på musikkeksemplene dine, ofte mye nytt for meg å finne. 😊

    mvh
    Kanskje det er godt for meg å skrive av meg litt frustrasjon, unge mann? :)
    Det bare blir så åpenbart når jeg hører DAC'er som den der, vet du.... Rock'n'roll!! :devilish:🤘🤘🤘
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje det er godt for meg å skrive av meg litt frustrasjon, unge mann? :)
    Det bare blir så åpenbart når jeg hører DAC'er som den der, vet du.... Rock'n'roll!! :devilish:🤘🤘🤘
    Det er grunn god nok 😊👍
    Jeg tror brorparten av oss som leser allerede er av typen som ikke kobles til musikken når korrekte bokser behandler signalet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes det bare forstyrrer en ellers engasjerende omtale.

    Enig. Stikkene mot dem som liker å vite hvordan ting måler trekker kun ned helhetsinntrykket. Ellers er det som alltid godt skrevet og lett å forstå hvordan lyden oppleves for din del. En og annen ting å peke på for en engelsklærer, men det er ikke min jobb.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Enig. Stikkene mot dem som liker å vite hvordan ting måler trekker kun ned helhetsinntrykket. Ellers er det som alltid godt skrevet og lett å forstå hvordan lyden oppleves for din del. En og annen ting å peke på for en engelsklærer, men det er ikke min jobb.
    Enig i det med engelsken. Satt ikke så bra denne gangen.

    På den annen side skrev jeg på norsk for deg, da. Og da skal en hver lærer bare dra dit pepper'n gror, for ALLE feilene som ligger i den teksten har jeg gjort med vilje! :)

    Skal unngå å skrive mer om målinger heretter, med mindre det har en eller annen relevans. På den annen side.... It's my party, and I cry if I want to! 😭
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    På den annen side skrev jeg på norsk for deg, da.

    Bare for meg?! Det var snilt, mange takk! Imidlertid velger jeg alltid engelsk hvis valget er der, men andre kan sikkert gjøre seg nytte av den norske versjonen.

    Skal unngå å skrive mer om målinger heretter, med mindre det har en eller annen relevans. På den annen side.... It's my party, and I cry if I want to! 😭

    Jeg synes du skal skrive akkurat som du føler for; min kommentar var rent subjektiv og kanskje ikke (eller neppe) representativ for målgruppen.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Bare for meg?! Det var snilt, mange takk! Imidlertid velger jeg alltid engelsk hvis valget er der, men andre kan sikkert gjøre seg nytte av den norske versjonen.
    Hm. Kanskje det ikke var for deg, da. Jeg forvekslet deg sikkert med en annen.
    På den annen side kan jeg love deg at min oversettelse til engelsk faktisk er en del bedre enn det Google Translate er i stand til. Til tross for dette, er jeg redd det henger igjen en del rusk fra både Google Translate og Rognliens oversetterbyrå. Det ble litt sånn passe, det der. Ja, ja.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nå nå, ille var det på ingen måte. Smårusk bare, slett ikke på Google Translate-nivå.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    977
    Torget vurderinger
    2
    Takk for spennende artikkel Håkon.
    For oss som har levd en stund og blitt tuta full med argumenter om målinger og CD fortreffelighet opp i gjennom årene. Så har vi med fulle erfart hvor meningsløst måle argumentet er.
    Når det gjelder det produktet du testet her. Så er jeg litt nysgjerrig på hvorfor akkurat denne versjonen. Produsenten har som du skriver, et litt uoversiktlig sortiment. Det er tilogmed mulig å bestille med oppgradering av enkeltkomponenter innenfor versjonene. Finnes også to forskjellige Dac-chips og velge mellom.
    Er litt på søken etter ny Dac selv.
    Så hvorfor akkurat denne versjonen til test?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Takk for spennende artikkel Håkon.
    For oss som har levd en stund og blitt tuta full med argumenter om målinger og CD fortreffelighet opp i gjennom årene. Så har vi med fulle erfart hvor meningsløst måle argumentet er.
    Når det gjelder det produktet du testet her. Så er jeg litt nysgjerrig på hvorfor akkurat denne versjonen. Produsenten har som du skriver, et litt uoversiktlig sortiment. Det er tilogmed mulig å bestille med oppgradering av enkeltkomponenter innenfor versjonene. Finnes også to forskjellige Dac-chips og velge mellom.
    Er litt på søken etter ny Dac selv.
    Så hvorfor akkurat denne versjonen til test?
    Egentlig litt tilfeldig.
    Ikke alt for dyr, og det faktum at importøren hadde den tilgjengelig. SW1X er en liten bedrift, så det er ikke sånn at det kryr av demoprodukter.... :)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    977
    Torget vurderinger
    2
    Det gir jo mening Håkon.
    Er egentlig mest interessert i innstegsmodellen selv. Fordi jeg er gjerrig :)
    Og fordi jeg har god erfaring med TDA 1543 chipen. Begynner å bli ganske dyrt med neste modell opp som har Philips chip. (DAC lll)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Det gir jo mening Håkon.
    Er egentlig mest interessert i innstegsmodellen selv. Fordi jeg er gjerrig :)
    Og fordi jeg har god erfaring med TDA 1543 chipen. Begynner å bli ganske dyrt med neste modell opp som har Philips chip. (DAC lll)
    Har tro på innstegsmodellen. Spennende alternativ til Audio Note DAC 0.1X, for eksempel. Prisen for en SW1X DAC 1 burde vel ligge i området 27000,- her til lands, vil jeg tro. Litt vanskelig å vite hvor besparelsene ligger, men så vidt jeg forstår, har ikke denne rør likeretting, så det er nok strømforsyning som er noe nedskalert. DAC 1 Special har mer påkostet strømforsyning, men jeg må ta noen forbehold, for DAC 1 normalutgaven er ikke beskrevet på nettsidene, den er bare i prislista, og der nevnes ikke rør likeretting.
    Sjekk med importøren.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    977
    Torget vurderinger
    2
    Takk for innspill. Du nevnte et par punkter jeg ikke hadde tenkt på :) Som jeg kjenner meg selv. Så er det stor fare for at jeg kom til å gå på noen av de oppgraderingsalternativene uansett :)
    Vanskelig motstå fristelsen når muligheten ligger til rette.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Herlig lesning å beskrivelse av din opplevelse av denne dac´en. Langt viktigere hvordan ting låter enn hvordan det måler så godt å se du har fått tilbake lysten på skriblerier👍🏻😁
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Inspirerende uker med denne her, har gitt følgende resultat:
    Artikkelen er oppdatert med en lengre kommentar fra grunnlegger og konstruktør Slawa Roschkow. Hans kommentar ligger nedenfor den engelske teksten.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Det hender fortsatt at jeg snubler over produkter som er såpass underholdende at jeg bare mååååå fortelle om dem! :)

     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.577
    Torget vurderinger
    3
    Det hender fortsatt at jeg snubler over produkter som er såpass underholdende at jeg bare mååååå fortelle om dem! :)

    Håper du snubler over mange sånne produkter framover!😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Håper du snubler over mange sånne produkter framover!😊
    Jobber ikke så hardt for å finne dem, så jeg er litt usikker.... Kanskje om jeg får mer tid til overs utover vinteren..... :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Det hender fortsatt at jeg snubler over produkter som er såpass underholdende at jeg bare mååååå fortelle om dem! :)

    Alltid kjekt å lese di oppleving av ulike produkt, også fint at du nemner musikken du har brukt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.380
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å se du fremdeles er våken…..innimellom 😊 Leser sikkert skribleriene dine en dag jeg ikke drikker mannebrus 😆
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    5.922
    Veldig hyggelig lesestoff, nå skulle du fått labbene dine på Ø Verdande og sammenlignet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt å se du fremdeles er våken…..innimellom 😊 Leser sikkert skribleriene dine en dag jeg ikke drikker mannebrus 😆
    Er ikke det hver dag, da...? :D

    Låter litt sånn Babell her i disse dager.... Men du må jo ha rør til sånt no' vet du vel!! ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.380
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er ikke det hver dag, da...? :D

    Låter litt sånn Babell her i disse dager.... Men du må jo ha rør til sånt no' vet du vel!! ;)
    Pøh, jeg er en asket som for ofte drikker vann og altfor ofte løper etter en bikkje (det heter vel ei bikkje i de mer ukultiverte deler av kongeriket). Visst du hadde fått hodet ut av hverdagens trivialiteter ville du skjønt (og forhåpentligvis hørt) at de vidunderlige harmoniske også kan lokkes ut av en transe fra de skammelige forenklede stater…..eksempelvis fra Ayre 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Oppgitt følsomhet er 95dB. Enig i at det hadde vært spennende å lese ditt inntrykk. Ikke lange turen, heller :)
    There's more to it. Første Ø-modellen er i alle fall alt annet enn rørmat. Solid klasse D er nok et riktigere valg.
    Men kanskje er Verdande bygget med et annet fokus, jeg skal høre med Mala.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    5.922
    There's more to it. Første Ø-modellen er i alle fall alt annet enn rørmat. Solid klasse D er nok et riktigere valg.
    Men kanskje er Verdande bygget med et annet fokus, jeg skal høre med Mala.
    Jeg kan bekrefte at Ø audio Icon trenger krefter for å yte sitt beste, Jeg måtte bytte ut 150w forsterker med 620w i 8 ohm. Nå er det jeg som er begrensningen og ikke høyttaleren.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Det er fortsatt rester av liv i en gammal skribent.... Siden det ikke ble Norefjell allikevel, har jeg brukt litt tid til å forfatte dette her:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er fortsatt rester av liv i en gammal skribent.... Siden det ikke ble Norefjell allikevel, har jeg brukt litt tid til å forfatte dette her:
    Ja, denne var annerledes.. Med "speilet" i spill ble hele lydbildet større og mer av alt. Skjønner ikke bæret, men dette var imponerende. Rare greier...
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.577
    Torget vurderinger
    3
    Det er fortsatt rester av liv i en gammal skribent.... Siden det ikke ble Norefjell allikevel, har jeg brukt litt tid til å forfatte dette her:
    Nok en gang herlig og interessant lesning!!😊
    I Hønefoss er det «julekvelden» hver gang det kommer noe nytt på bloggen din!😊
     

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    45
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Mulig jeg misforsto dette speilet, men blir ikke dette det samme som å emulere en elektrostat eller magnepan. Der lyden som kommer ut på baksiden er 180 grader motsatt fase av lyden foran?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn