Rognliens hifi-blogg

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.576
    Torget vurderinger
    3
    Tjohooo!😊☀
    Dette var en gledelig nyhet!!
    Savner dine skriverier!!
    Dette blir bra!😊
     

    Valentino

    JB rĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    MĂ„lemafiaen sitter og nyter Perahia spille Scarlatti


    Jeg liker tilnĂŠrmingen din, Rognlien. TilnĂŠrmingen til deler av fanklubben din er, som demonstrert i innlegg her, trangsynt for Ă„ si det pent.
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Tror det blir bra, jeg.
    Tenker det blir viktig at innleggene ikke blir svar pÄ greier som skjer her inne, men dine egne opplevelser skrevet pÄ din egen mÄte.
    SÄ fÄr andre bruke sin fritid pÄ Ä plukke i filler dine argumenter, opplevelsene stÄr stÞtt likevel.
    Kanskje du skulle skapt en sÄnn egen figur som kunne skrevet om tingogtang i bransjen med skrÄtt skrÄblikk?
    Verden er ennÄ ikke overbefolket av sÄnne som deg, som spanderer sin tid til Ä glede andre. Peis pÄ!

    mvh
    Bra innspill, _RoDa_, jeg er helt enig i det ovenstÄende, og min blogg vil vÊre fullstendig uavhengig av debattene pÄ HFS. Om noen av artiklene skulle skape debatt, so be it, men jeg tror nok jeg vil holde meg unna Ä debattere egne artikler, med eventuelle unntak for presiseringer i forbindelse med misforstÄelser, eller lignende.

    Egen figur, ja. Kanskje ingen dum idé. Jeg kjenner en fyr som pleide Ä kalle seg Hauk.... :D
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    HĂžyjord
    Torget vurderinger
    1
    MĂ„lemafiaen sitter og nyter Perahia spille Scarlatti


    Jeg liker tilnĂŠrmingen din, Rognlien. TilnĂŠrmingen til deler av fanklubben din er, som demonstrert i innlegg her, trangsynt for Ă„ si det pent.
    Man kan bli snytt for mye gode opplevelser om man er for bastant den ene eller andre veien. Viktig Ă„ holde flere dĂžrer Ă„pne imo :)
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.774
    Torget vurderinger
    1
    MÄlinger er sikkert bra det, men det er det Þret hÞrer som gjelder. Selv om det kanskje ikke alltid er 100% perfekt, men hÞrers bra ut etter timer og uker med lytting sÄ burde det gjelde. PrÞving og feiling ender som regel opp med kombinasjoner som spiller bra uavhengig av pris pÄ komponentene.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Herr @HĂ„kon_Rognlien ,

    jeg tillater meg Ă„ komme med et forslag.

    Med din erfaring ville det vÊre av stor verdi for mange om du kunne skrive om vintage utstyr; det vil si utstyr som har bestÄtt tidens prÞver pÄ ulike mÄter som holdbarhet, reparerbarhet, ingeniÞrkunst, estetikk mv.

    Vi lever i en tid hvor sÞppelplassene fylles opp som fÞlge av bruk og kast. Og tegn i tiden (f.eks. Þkte priser) tyder pÄ at velstandsutviklingen vi har vent oss til ikke kan fortsette i samme fart som fÞr.

    SÄ jeg vil slÄ et slag for vintage av hÞy kvalitet. Det finnes sÄ mye Ä ta av etter 50-60 Är med HIFI.

    Å skrive om vintage gjĂžr at man heller ikke sĂ„ lett kan mistenkes for Ă„ lĂžpe noens kommersielle ĂŠrend.

    Bare en tanke fra sidelinjen😀
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dette var virkelig sÄ gode nyheter som var mulighet Ä hÄpe pÄ, mot slutten av et heller begredelig Är. Henger meg pÄ alle heiarop som allerede har kommet. Vi trenger mer barnslig glede og begeistring rundt denne rare hobbyen, uavhengig av tilnÊrmingsmÄte. Dette er du en representant for, HÄkon.
    Synes Patreon-innspillet er godt.

    Skulle det vÊre ankepunkter imot, mÄ det vÊre faren for at du vikler deg inn i ende- og meningslÞse diskusjoner som tar hifi-gleden fra deg igjen. Tror det er lurt, det som er nevnt, at du skiller blogg-innleggene fra HFS.
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Herr @HĂ„kon_Rognlien ,

    jeg tillater meg Ă„ komme med et forslag.

    Med din erfaring ville det vÊre av stor verdi for mange om du kunne skrive om vintage utstyr; det vil si utstyr som har bestÄtt tidens prÞver pÄ ulike mÄter som holdbarhet, reparerbarhet, ingeniÞrkunst, estetikk mv.

    Vi lever i en tid hvor sÞppelplassene fylles opp som fÞlge av bruk og kast. Og tegn i tiden (f.eks. Þkte priser) tyder pÄ at velstandsutviklingen vi har vent oss til ikke kan fortsette i samme fart som fÞr.

    SÄ jeg vil slÄ et slag for vintage av hÞy kvalitet. Det finnes sÄ mye Ä ta av etter 50-60 Är med HIFI.

    Å skrive om vintage gjĂžr at man heller ikke sĂ„ lett kan mistenkes for Ă„ lĂžpe noens kommersielle ĂŠrend.

    Bare en tanke fra sidelinjen😀
    VELDIG enig i alt det som stÄr i innlegget over!! ;)
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Go for it HĂ„kon.
    Skriv sÄ vi fÞler lyden i dine lyriske beskrivelser.
    Oki, en grei deal fra en som har kjent deg i mer enn 50 Ă„r

    Jeg lurer frem flere obskure flasker med god rom i fra kjelleren, og du fortsetter Ă„ skrive.
    Har du drukket opp Riise Christmas edition som du fikk, eller bedriver du smÄsmaking?

    KjÞpte Riise's julekalender med 24 smÄ... Fikk noen opplevelser der.

    Gledelig jul fra Runar
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Kopiering av din link resulterer i "page not found", ikke et problem egentlig da menyen kommer opp likevel.
    Keep up the good work!
    Tjener man penger pÄ en blogg eller er det bare "bortkastet tid"?
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Kopiering av din link resulterer i "page not found", ikke et problem egentlig da menyen kommer opp likevel.
    Keep up the good work!
    Tjener man penger pÄ en blogg eller er det bare "bortkastet tid"?
    Det er bare bortkastet tid, er jeg redd. :)
    Men fikk et forslag pÄ forrige side, som teoretisk sett kan bringe noen smÄkroner. SÄ vi fÄr se.
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Go for it HĂ„kon.
    Skriv sÄ vi fÞler lyden i dine lyriske beskrivelser.
    Oki, en grei deal fra en som har kjent deg i mer enn 50 Ă„r

    Jeg lurer frem flere obskure flasker med god rom i fra kjelleren, og du fortsetter Ă„ skrive.
    Har du drukket opp Riise Christmas edition som du fikk, eller bedriver du smÄsmaking?

    KjÞpte Riise's julekalender med 24 smÄ... Fikk noen opplevelser der.

    Gledelig jul fra Runar
    Bare nytelse i smÄ porsjoner.... Ja, det funker ekstra fint nÄ i jula! :)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Kunne ikke vĂŠrt mer enig, Balle Sabbath!â˜ș
    Rognlien har i mange Ă„r influert mitt syn pĂ„ hifi, og samtidig gitt meg mang en "a-ha opplevelse" opp gjennom! SĂ„ vĂŠr sĂ„ snill, Rognlien - fortsett det gode arbeidet!👍
    Ønsker deg, og alle her inne, et riktig godt nyttĂ„r!đŸ’„
    Mvh ToreP
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Herr @HĂ„kon_Rognlien ,

    jeg tillater meg Ă„ komme med et forslag.

    Med din erfaring ville det vÊre av stor verdi for mange om du kunne skrive om vintage utstyr; det vil si utstyr som har bestÄtt tidens prÞver pÄ ulike mÄter som holdbarhet, reparerbarhet, ingeniÞrkunst, estetikk mv.

    Vi lever i en tid hvor sÞppelplassene fylles opp som fÞlge av bruk og kast. Og tegn i tiden (f.eks. Þkte priser) tyder pÄ at velstandsutviklingen vi har vent oss til ikke kan fortsette i samme fart som fÞr.

    SÄ jeg vil slÄ et slag for vintage av hÞy kvalitet. Det finnes sÄ mye Ä ta av etter 50-60 Är med HIFI.

    Å skrive om vintage gjĂžr at man heller ikke sĂ„ lett kan mistenkes for Ă„ lĂžpe noens kommersielle ĂŠrend.

    Bare en tanke fra sidelinjen😀
    Beste forslaget jeg har lest pÄ lenge, S/H!
    Mitt vintage hjerte jubler i takt med nyttÄrsrakettene :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Dette blir bra. Har vÊrt nysgjerrig pÄ DeVore noen Är og nÄ er dem tilgjengelig her pÄ berget. Hva med en gruppetest? DeVoreo/93 vs Audio Note vs (en noe rimeligere) Heco Direkt?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Veldig bra!! 😀😀
    Apropos debattklima, sÄ er jeg enig, at det kan vÊre lurt Ä holde avstand fra enkelte debatter. Men det er min subjektive mening.
     
    Sist redigert:

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Godt nytt Ă„r HĂ„kon đŸ„‚đŸ™‚
    Godt nytt Ă„r, alle sammen! :)
    Har gjort litt research, og en av tingene jeg definitivt skal jobbe mer med, er vintage, utreder et spennende samarbeidsprosjekt i sakens anledning...

    Og ellers vil jeg fokusere litt pÄ smÄ lokale produsenter og leverandÞrer, og litt smale produkter til tider. Men noen plutselige og umotiverte sidesprang, selvsagt, viktig Ä ikke kjede seg!

    Tror forresten at fĂžrste forsiktige gjenoppstartsartikkel blir vintage, en Rega, om jeg ikke tar feil....
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Denne mÄ jeg fÞlge med pÄ!
    FÞlger jo med jeg ogsÄ, flere steder forÞvrig... Engasjement er alltid velkommen og jeg liker jo Ä lese om andre sine meninger og erfaringer.
    Mest spennende er det Ä lese de provoserende meningene der alt er satt pÄ spissen, hifi-eksentrikerne er de mest spennende personlighetene synes jeg og gjerne dem som har tatt helt egne veier mot mÄlet (om man er enig eller uenig er ikke av betydning, de er spennende uansett)...
    Rognlien (og de fleste norske forÞvrig) er derimot for snille eller velloppdragne om dere vil, det generaliseres generelt for lite der det skrives om hifi, sÄ jeg personlig savner litt spenstigere innlegg som treffer litt hardere op godt og vondt...
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg gjort den forsiktige restarten, for Ă„ komme litt i form igjen....

    Noen etterlyste vintage, de ble umiddelbart bÞnnhÞrt! :) For egen del er det vel helst en innledende runde for Ä sjekke hvordan verden ser ut, og om jeg selv er i stand til Ä gjÞre den jobben jeg Þnsker. Jeg skal jobbe meg opp, og sÄ fÄr vi se hvor det bÊrer!

    đŸ€˜
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Da har jeg gjort den forsiktige restarten, for Ă„ komme litt i form igjen....

    Noen etterlyste vintage, de ble umiddelbart bÞnnhÞrt! :) For egen del er det vel helst en innledende runde for Ä sjekke hvordan verden ser ut, og om jeg selv er i stand til Ä gjÞre den jobben jeg Þnsker. Jeg skal jobbe meg opp, og sÄ fÄr vi se hvor det bÊrer!

    đŸ€˜
    Yes! Her snakker vi! EiergledeđŸ‘đŸ»

    Til glede for miljĂž og hardt oppsparte midler.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Venter spent pÄ hva definisjon av Ä "jobbe deg opp", men tror det blir temmelig edruelig, tross alt ;)
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Venter spent pÄ hva definisjon av Ä "jobbe deg opp", men tror det blir temmelig edruelig, tross alt ;)
    Hehe det betyr bare Ä tilvenne seg det Ä sammenligne, teste ting, fÄ tilbake fÞlelsen med hva som funker og hva som ikke funker, uten at jeg mÄ bruke sÄ inni helvete mye tid pÄ det. :)
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    MĂ„ vĂŠre et skikkelig kupp til den prisen. :)

    Jeg har hÞyttalere pÄ omtrent samme alder, sÄ kanskje det er det jeg burde satse pÄ - finne forsterkeri fra samme periode. Sikkert masse penger Ä spare.

    Hyggelig Ă„ ha deg tilbake i manesjen! (y)
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Inspirerende uker med denne her, har gitt fĂžlgende resultat:
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kjempefin omtale, lett Ă„ forstĂ„ gjennom teksten din hvordan den lĂ„ter 👍
    Jeg Þnsker meg fravÊr av tekst som omhandler mÄlinger og snakker til de som bryr seg om mÄlinger.
    Ikke tror jeg de leser eller liker omtalene dine, det eneste positive med de bokstavene mĂ„ vĂŠre kaloriene du forbrenner ved Ă„ skrive dem. 😁 Jeg synes det bare forstyrrer en ellers engasjerende omtale.
    Setter pris pĂ„ musikkeksemplene dine, ofte mye nytt for meg Ă„ finne. 😊

    mvh
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn