Har ikke bilstereo LineIn, Blutooth el.l.?...skal måle bilstereo for å finne ut hva som skjer.....
Har ikke bilstereo LineIn, Blutooth el.l.?...skal måle bilstereo for å finne ut hva som skjer.....
Du skulle bare visst!Den blippen ved 180hz må gjøre det tungt å sover hele natten tenker jeg( med vennlig ironi )
Litt å jobbe med, menlag målevinduet fra 20 til ca 300 i første omgang.Vis vedlegget 1187655
Har puslet litt med umik-1 i dag og fått frem denne. Sånn umiddelbare tanker i fra noen her inne?
Kan du poste et oversiktsbilde av plassering høyttalere og målemikrofon?Har puslet litt med umik-1 i dag og fått frem denne. Sånn umiddelbare tanker i fra noen her inne?
Vi er ute etter en kurve som er jevnest mulig, men gjerne med litt fall fra bass til diskant (mer energi/nivå i bassen).Skal få tatt bilde og målt litt bedre i slutten av uken. Forsøkte meg med 3 meter til Mik og 2 meter mellom HT. Men mulig et dumt spørsmål: Vil ikke en flat frekvenskurve gi "flat" og kjedelig lyd?
Hvordan ser målingene dine ut fra messerommet? Før og etter prosessering.Vi er ute etter en kurve som er jevnest mulig, men gjerne med litt fall fra bass til diskant (mer energi/nivå i bassen).
Jeg har ikke endelige målinger da vi både justerte EQ ytterligere + endret plassering av stoler/høyttalere etter øret etter målingene. Vi hadde et vrient rom hvor rad 1 hadde total suckout i noen frekvenser (ikke synlig uten videre på målingene), mens det på rad 2 var for mye bass. Det ble mer løft i bassen enn målingen viser til slutt, spesielt søndagen.Hvordan ser målingene dine ut fra messerommet? Før og etter prosessering.
Frekvenskurven på musikken du lytter på er forhåpentligvis ikke flat...Vil ikke en flat frekvenskurve gi "flat" og kjedelig lyd?