Relaxation Grotto

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Var så dum å vise min bedre halvdel tråden din, nå er det ikke fred å få her.

    Flotte bilder av ett herlig "prosjekt" :)

    /jan
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bare vent til jeg får ut bilder av baren og musikkanlegget som er planlagt i grottoen, da tenker jeg kona holder fred allikevel, og pipa får en annen låt;  -"JanR, vi skal ikke ha enda ei hule hvor du skal sitte og drikke whisky og øl og bråke med musikk!"
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei vidar!

    Det er bare en ting å si om valget og bruken av skifer. Aldeles nydelig. For å sitere dagens "hus og hjem" bilag i dagens BT: En oase i hjemmet. Badekaret er tilbake på norske baderom, som blir stadig større og mer luksuriøse. Vi er mye hjemme, og prioriterer å ha det bra her.

    mvh Elektron
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Er det "all out" funksjon på fjernkontrollen?  Regner med det….
    Ift bildene på forrige side; har studert litt på denne fjernkontrollen fra ELKO;



    Det viser seg at den er programmerbar med 8 kanaler, så man kan vel egentlig velge akkurat de funksjonene man selv vil på hver knapp, såfremt man har dette ELKO Wireless-systemet å styre da. Man kan også f.eks ha en og samme knapp (kanal) til både av og på, og følgelig frigjøre en kanal for andre formål.

    Om man vil være enda mer hitech så har ELKO faktisk en egen app for iPhone, så man kan styre ymse Wireless-systemer derfra. Alt som krevs er en Viewer-enhet, som vist under.

    (Klikk på nederste bilde for å blåse opp detaljene på iPhone-skjermen etc)
     

    Vedlegg

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Oioi Vidar...

    Du har lagt lista høyt for oss andre som tenker på renovering av bad.
    Får be en stille bønn om at madammen ikke "tjuvtitter" på sentralen. :p

    Kjempeflotte saker og veldig godt gjennomført!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker Leifen. Jo nei da har jeg ikke KNX strømstyring nei, bruker Nobø Orion 700 og er veldig fornøyd med det.

    Her er badekaret, et Svedbergs R180, i ferd med å monteres; det skal etter sigende være omtrent lydløst på massasjefunksjoner pga stille pumper og vann istedet for luft. Det er dermed ikke et boblekar men et massasjekar. Av andre fancy ting utover massasjefunksjonene, så har det tilvalg med Jetsystem 2, pumpestyring, valnøtt sider, bunnmassasje, LoveMe karkantbatteri og noe så genialt som 3 kW varmekolbe!

    Kjøpeguide med priser og valg her;

    http://www.svedbergs.no/components/com_virtuemart/shop_documents/R180_NO.pdf
     

    Vedlegg

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Blir veldig flott dette!

    Hadde selv Sveberg på mitt gamle bad - og fikk veldig godt inntrykk av kvaliteten. Alt av skaper og slikt kom ferdigmontert - og finishen var upåklagelig!

    Hvordan er det med bakterier og slikt i dette massasjekaret? På mitt gamle bad valgte jeg selv Hurrica (http://www.fjordbad.no/Fjordbad norsk.htm) fordi det skulle være mye enklere! Var veldig fornøyd med deg karet - men det bråkte så jævlig når du kjørte massasje at ikke en gang musikken fra takhøytalerne kunne høres. Samt at massasjeeffekten var dårlig sammenlignet med "jetdyser" med vann og ikke luft som Hurricane bruker!

    Har du satt ut hele prosjektet til Bademiljø? Fornøyd med det..?

    Mvh
    OMF
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer så mye med familieforøkelse!
    Fikk selv knert nr.3 på nyttårsaften og merker at jeg nå har lite sympati med pasientene som mener de ikke kan gå på jobb fordi de sover dårlig...
    God timing med bygging av musikalsk spa. Du får nok bruk for en time med avslapning nå og da i tiden fremover!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Dette blir plutoniumsbra!! Hvor langt er badekaret? er det egnet for 2 timers økter med slumring?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker alle. Fingern, det er 180cm lang (se linken). Jeg kan knapt tenke meg et mer egnet kar for totimers økter; for det første er det utrolig behagelig anatomisk utforming, deilig pute er standard, det er nær lydløst med vannpumpe noe som borger for å kunne høre musikk, og det har jo varmekolbe som gjør at vannet holder sin temperatur!!
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    OMF skrev:
    Blir veldig flott dette!

    Hadde selv Sveberg på mitt gamle bad - og fikk veldig godt inntrykk av kvaliteten. Alt av skaper og slikt kom ferdigmontert - og finishen var upåklagelig!

    Hvordan er det med bakterier og slikt i dette massasjekaret? På mitt gamle bad valgte jeg selv Hurrica (http://www.fjordbad.no/Fjordbad norsk.htm) fordi det skulle være mye enklere! Var veldig fornøyd med deg karet - men det bråkte så jævlig når du kjørte massasje at ikke en gang musikken fra takhøytalerne kunne høres. Samt at massasjeeffekten var dårlig sammenlignet med "jetdyser" med vann og ikke luft som Hurricane bruker!

    Har du satt ut hele prosjektet til Bademiljø? Fornøyd med det..?

    Mvh
    OMF
    Har ikke lest bruksanvisningen ennå, så vet ikke hvordan jeg skal rengjøre. Men det er sikkert en epistel om det der. Satte bort hele prosjektet til en entrepenør, Bademiljø hos meg ikke entrepenør men bare en av flere håndverksleverandører. Fornøyd med de uansett.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Takker alle. Fingern, det er 180cm lang (se linken). Jeg kan knapt tenke meg et mer egnet kar for totimers økter; for det første er det utrolig behagelig anatomisk utforming, deilig pute er standard, det er nær lydløst med vannpumpe noe som borger for å kunne høre musikk, og det har jo varmekolbe som gjør at vannet holder sin temperatur!!
    leses som perfekt! selv om jeg har opparbeidet en god teknikk med tærne for å vri opp varmtvannkranen :) du kan risikere en 65finger på døren iført badekåpe neste gang han er i Kristiansund ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ikke en risiko jeg ser mørkt på å ta fingern. Velkommen er du.

    Noen små stemninger av LoveMe-batteriene, siste er på servanten;
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Så til noe jeg ikke er så fornøyd med. Monteringen av dusjbatteriet er under enhver standard. Her har noen latt hjernen ha fritørn. Dette er et Svedberg dusjbatteri, med overdusj (regnfall) eller hva man skal kalle det. Det er skrudd fast i skiferen fra Oppdal som kler veggene inni dusjen. Noen som klarer å se noen hickups? Det slår meg at det gamle ordtaket om at "assumption is the mother of all hickups".

    Man beklager diffuse bilder som følge av dårlige lysforhold og bilder uten blitz.
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Midt på flisa så den har sprukket eller fått ripe?

    R
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Riper? Også ville jeg ha hatt blandebatteriet midt i ei flis, ikke i fugen.

    Når skal vi ha innflyttingsfesten? ;D ;D ;D ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gode forslag men nei. Det går ikke så godt frem av bildet, men den som har montert dusjbatteriet har åpenbart antatt at plasseringen av øvre festepunkt midt på stangen er greit.

    Det viser det seg jo ikke å være når man senere forsøker å montere selve glidemekanismen for høyderegulering av dusjen. Montasjen av festestangen inn i veggen er jo midt i området hvor man behøver å justere dusjhodets høyde. Vet ikke om det fremgår av de diffuse bildene mine, men max høyde på dusjhodet er ca i overkant av min hodehøyde, til tross for at stanga er mye høyere og man med letthet kunne ha montert dette festepunktet mye høyere. Nå står festepunktet og hindrer at både barn og voksne kan bruke dusjen; fester man glideren over festepunktet for stanga så er det bra for voksne, men barn kan ikke regulere det nok ned. Fester man den under så blir det bra for barn, men umulig for voksne å bruke.

    Tragisk teit spør du meg, også siden de jo nå har borret hull i skiferen. Men, man får være løsningsorientert. Er det mulig å bytte flisa? Eller i verste fall blende av hullet og lage et nytt lengre opp? Eller bør jeg finne meg i å feste dusjglideren over festepunktet for stanga og bare la det være med det. Hva synes dere? Har sendt forespørsel om samme til entrepenøren men får vel neppe svar før mandag.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Støtter opp om nissen, jeg ville lagt blandebatteriet midt på en flis ikke i fugen. Symmetrien hadde blitt bedre.

    Forøvrig en meget lekker grotte !

    Egentlig...- # flisespikkeri # Da resten av arbeidet ser meget forseggjort ut.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja så faen!
    Vil tro både bytte av flis og blending av hull er dårlige løsninger dessverre.
    Enten plassere slik at det passer best til de som bruker dusjen mest, eller få tak i en holder til og plassere dem på hver sin side av festet.
    Da kan både barn og voksne bruke dusjen greit.

    R
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Bytting av flis i våtsonen medfører forøvrig ettpar utfordringer når det kommer til membran så jeg ville nok unngått dette.
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    med ett sånt prosjekt(og i den prisklassen) så har du lov å være kravstor, jeg hadde ikke godtatt noen kompromiss
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig med dere. Her er etpar andre detaljer som ennå ikke tilfredsstiller forventninger. Regner med at de tenker å justere/utbedre.
    Men om ikke det blir gjort uten videre med det første så tenker jeg å minne om det.
    Er det jeg som er picky eller har jeg rett til å si ifra når jeg mener at disse avvikene ikke er håndverksmessig nok på et bad til en million kroner, hvor vi også ikke har latt det være noen hemmelighet at vi er veldig orientert mot (og betaler for) at detaljene skal være av høyeste tenkelige kvalitet?
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Du svarte på det selv, Vidar. Dette er ikke godt nok håndverk, spesielt når det er tilkjennegitt at prisen er av mindre betydning enn kvaliteten på utførelsen.
    Tips:
    Kall inn murer og elektriker for en felles befaring og bli omforent om hva som skal gjøres for å komme i mål. Om det er reklamasjon eller om du vil betale for det er opp til deg og kontraktsformen dere har. Begge deler er godt akseptabelt. Uansett er det bare et lite grep som må gjøres for å heve resultatet. Ellers, gratulerer med en vidunderlig hule.
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Det som vises av glipper mot stikk og bryter er helt uakseptabelt, samme mot viften, jeg synes også fugen mot gulv ser amatørmessig ut
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Tenker det samme som dere; dette er ikke akseptabelt alt det dere nevner. Men jeg har veldig god dialog med entrepenør, og han pleier å være hjertens enig. Så gleder meg over det, og regner med at han fikser dette no sweat needed.

    Idet jeg prøver å synce både en iPod og en iPhone mot macbook'en min mens jeg ripper noen skiver på den så er jeg spent på hvordan det går. Bilder og det hele. Ser bra ut så langt; hadde tenkt at jeg kanskje måtte bruke den suverent kraftige iMac27 for å gjøre slik multitasking, men jammen går det bra med en bærbar MB også. Og Rammstein/Rosenrot og Dronning Mauds Land/Tiden kler seg Naken dundrer ut fra den allerede under ripping, og trådløst/AirPlay til stereoen… ikke verst.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bildene du legger ved , viser tydelig slurv , som andre nevner , det er lite som skal til for ett tpopp resultat. Men mye som ødelegger visuellt fordi det syntes så godt....

    Hadde det syntes lite ,og du bare hadde vissdt om det , så er det også uakseptabelt , så lenge du har bedt om å få utført topp arbeid.

    Dette skal du slett ikke la gå Vidar......

    Men , du får ett flott rom når dette blir ferdig.....

    Mvh Espen
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Gudbedre,her va det mye slendrian :eek: Dette kan du ikkje akseptere! Stiller meg også tvilende til at det er lov å bruke stikkontakt uten lokk på et bad ::) Syns den fugen så mildt sagt amatørmessig ut..og alle glippene her og der :p Dette kan ikkje aksepteres uannsett prisklasse! Men det løser seg nok skal du se :)

    mvh Filip
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Glipene mot stikk/bryterpanel er et ofte forekommende fenomen når ulike faggrupper ikke har totalresultat som mål. Uansett skal man som kunde kunne forlange bedre resultat enn det der. Jeg regner dog med at det blir fikset asap når entreprenørene blir gjort oppmerksom på problem/resultat.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Stikk uten lokk er ingen problem. Dette avhenger av definerte soner i et baderom. Elementærkunnskap for elentreprenøren så det blir nok ivaretatt :)
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Hm.. Dette kan jeg ikke forstå at de skal tro at de slipper unna med.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker mye. Dere har vært til så stor hjelp med forskjellige betraktninger gjennom disse noen-og-tyve sidene i tråden at det er helt uvurderlig. Jeg burde invitert til full HFS Relaxation-fest i grottoen, med alle rettigheter i bryggerhuset (med snarlig Speidel Braumeister i full sving) på eiendommen, f.eks i forbindelse med den store internasjonale fotofestivalen Nordic Light eller Operafestukene her i byen!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vedr nevnte Speidel Braumeister (video under) så har jeg faktisk planene klare; vi har bygd eget bryggerhus på eiendommen, 15kvm isolert med strøm og varme, og med vann og avløp. Klappet og klart.


    Far, bror og jeg skal spleise på et bryggeapparat fra Speidel, vi kjører opp til Overhalla til Petit Agentur og handler (etter avtale) når jeg får min nye bil snart. Så driver vi i øyeblikket og booker oss på kurs hos Speidel i Bayern (lokalene er ca 2 mil utenfor Munchen). Vi flyr ned og leier bil og hotell der. Så vi reiser mest sannsynlig ned i september, og setter sammen omlag 7-10 dager med kursing fra Speidels kursliste.

    Hvis noen føler seg kallet til å dele erfaringer eller info om disse apparatene så er dere kommet til rett tråd :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    ouch!
    Speidel, mann! Har advart min bedre halvdel med hvis jeg skulle bli forledet til og forlate sentrums glade tilværelse til fordel for hus og køkjøringlivets spennende utfordringer. (stor sådan, krever seff en etasje for meg selv og mine små sorte babies og andre livsnødvendige krav)

    50 liter tank og et batteri av egnet utstyr og flasker, ikke minst tønner med gass og tappekran. ooooo la la!!:...::....::........

    Blir misunnelig når jeg hører familie"ferie"planene i retning Nord-Trøndelag og Deutschland über alles.
    onde mannen, onde mannen.
     
    N

    nb

    Gjest
    Ang det slurvete arbeidet som er utført:

    IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET GODTA AVSLAG I PRISEN. DET ENESTE SOM DUGER ER AT DE FIKSER DET.

    Dette er du sikkert klar over selv, men det skader ikke å si det...

    Du har tross alt betalt en middels formue for denne grotten, du kommer til å ergre deg over det hver eneste dag fremover. Prisavslag er en ekstremt god deal for håndtverkerene, en ekstremt dårlig deal for deg. Har det vært klart for de utførende at standard skal være høy på alt får de fikse det uansett hvor komplisert og dyrt det er for de.

    Men basert på hva du sier så er entrepenøren en fornuftig mann, så det ordner seg nok. Men det er deprimerende å se slik - hvor er yrkesstoltheten blitt av?? Har de trodd at du ikke bryr deg? At du ikke ser glippene?
     

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    Gratulerer med meget pent avkoblings-bad.

    Stemmer i med andre som mener entreprenør må rette opp slarkstaurarbeidet som er gjort her og der. En hver mann med litt repsekt for sitt arbeide ville ikke la dette stå slik som nå. Det er jo småflikk, så dette ordner seg vel uten rare oppstyret.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn