Relaxation Grotto

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker for trøst Gjert! Det blir nok et bra sluk uansett, og det er jo bare bagateller. Må si at jeg synes ditt var tøft da!

    Så driver man og støper Leca og betong på baksiden av tørrmuren idag…
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nå er tørrmuren ferdig, og gulvet er snart halvlagt. Bestemte meg for gulvfuge (farge 113) idag, det gir minst mulig kontrast mot stein på gulvet. Det er jo liksom halve poenget med fallende lengder at det ikke skal skisseres noe mønster.

    Nå trenger jeg hjelp av dere til to ting; har sett for meg å handle inn 1) lite kjøleskap med glassdør, og 2) solarium. Her er eksempler på noe i retning av hva jeg har sett for meg så langt;





    Når det gjelder solarium så er det åpent om man bør ha gulvstående modell (seng) eller stativmodell (oversol).





    Tips mottas med takk om hva jeg bør kjøpe. Når det gjelder kjøleskap så er det jo endel vinkjølere som passer oppskriften, men klarer de å holde f.eks øl og mineralvann kjølig nok?
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Her skjer det ting! Begynner å ane hvordan det blir.
    Drit i sluket, eller forresten, ikke gjør det. Men en liten tisseskvett mens du dusjer er sikkert greit hvis ingen vet det....? ;D
    Tror at friskluft-tilførsel direkte til ovnen er supersmart hvis det ikke er flust av ventiler i rommet. De sluker noen kubikk med luft disse ovnene.

    Mvh
    Rolf
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jo friskluft utenifra gjør Jøtul-peisen uavhengig av de to kraftige Pax-viftene. Nå er det faktisk slik at gulvet og dusjveggene er på plass, og tørrmuren rundt peisen er også ferdig. Bilder kan komme når de får fjernet plastbeleggene over gulv/fuger som er ment å gi en tregere herding med desto bedre finish.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er det i stua nå da? Står høyttalere nærmere hjørnene nå? Skimtet en høyttaler i det jeg passerte din ringe bolig tidligere denne uka.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    De er faktisk flyttet lengre frem på gulvet og nærmere hverandre, og det har gitt mer substans og kroppslig klang fra de. Noe med suckouts å gjøre sikkert. Men hvorfor i alle dager slentret du ikke innom da? Får vel gjøre det med det første da!
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Flott peisinsats! Svært fornuftig å ha direkte frisklufttilførsel påkoblet insatsen. Veldig mange insatser/peisovner kommer med tilkoblingsstuss for forbrenningsluft idag. Etter de nye byggereglene skal nye hus være omtrent hermetisk lukka og ha balansert ventilasjon som i mange tilfeller ikke klarer å levere nok luft i det rommet ovnen står. Dette sammen med åpen kjøkkenløsning gir problem når kjøkkevifta starter opp og krever 200-500kbm. luft i timen. Da taper ovnen og røykgassene står ut i rommet. Et velkjent problem for oss i bransjen.
    Hvor går skorsteinen? Husk å bruke godkjent innmuringsstuss hvis du har elementskorstein.
    Men nå skal ikke jeg belære deg mer om dette, ser ut som du har full kontroll :D
    Mvh. Morten
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takk for innspill! Hvis du ser på dette bildet så ser du til høyre i bildet noen el-bokser. Røykrøret på peisen går også til høyre. Pipa er bak disse el-boksene så røykrøret går dit nå idag.
     

    Vedlegg

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Okey. Pass på at det blir 30cm. avstand til brennbart materiale fra røykrøret.( ser det er noen staver der) Det kan også lønne seg å få til en ørliten stigning på røykrøret mot skorsteinen. Og så er det greit å kunne ha feiemulighet til røykrøret, nå veit jeg ikke om du skal mure kappe helt til taket, men det bør være feiemulighet. Det går an å komme til røykrøret hvis hvelvplata i ovnen tas ut, da bruker vi en halvpisk(fleksibel glassfiberstav påskrudd feiekost.)
    Nei nå skal jeg pakke ned en Cary pre. som skal leveres i Ålesund i morra ;D
    Har solgt alt untatt P7 en-
    Mvh. Morten
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    De er faktisk flyttet lengre frem på gulvet og nærmere hverandre, og det har gitt mer substans og kroppslig klang fra de. Noe med suckouts å gjøre sikkert. Men hvorfor i alle dager slentret du ikke innom da? Får vel gjøre det med det første da!
    Så på Gps'en i det jeg passerte huset ditt i går kveld at det bare 400 meter mellom oss.
    Sender deg en mld en dag jeg.
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Vidar P skrev:
    Nå er tørrmuren ferdig, og gulvet er snart halvlagt. Bestemte meg for gulvfuge (farge 113) idag, det gir minst mulig kontrast mot stein på gulvet. Det er jo liksom halve poenget med fallende lengder at det ikke skal skisseres noe mønster.

    Nå trenger jeg hjelp av dere til to ting; har sett for meg å handle inn 1) lite kjøleskap med glassdør, og 2) solarium. Her er eksempler på noe i retning av hva jeg har sett for meg så langt;





    Når det gjelder solarium så er det åpent om man bør ha gulvstående modell (seng) eller stativmodell (oversol).





    Tips mottas med takk om hva jeg bør kjøpe. Når det gjelder kjøleskap så er det jo endel vinkjølere som passer oppskriften, men klarer de å holde f.eks øl og mineralvann kjølig nok?
    Har tatt noen timer sol i min ungdom, må da være best med ei seng, jeg ble i allefall veldig søvnig av å sole meg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.703
    Torget vurderinger
    23
    På tide med et Cedric-bilde?? Snart en mnd. siden nå.. :D :D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jo Cedrick-bilde er på høy tid. Han kan dette med å sløve, til en grad som selv du og jeg har noe å lære!
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Grottoen går fremover, og det er straks klart for montering av interiør. Her er bevis på at jeg tar dere i tråden på alvor, og toppmodellen fra Pax, Termic 760 (2 stk) er klare for innmontering;
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Idet man får be om unnskyldning for dårlige øyeblikksbilder, ved iPhone 4 uten blitz i en dunkel grotto, så er her noen videre statuser. Vi valgte å male de murpussede veggene i lys antikk. Merk av gulvet i hovedrommet er tildekt, men er oppdalsskifer som i det nederste bildet (som er fra baren vegg-i-vegg).
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Til tross for plastinnkledning ser man at ELKO-bryterne er aluminium finish. Man ser også at døren er byttet til frostet glass (midterste bilde). Forøvrig ser man kanskje at murstrukturen er veldig påfallende (øverste); det skal glass over på følsomme steder, ie rundt toaletter, badekar, håndvasker etc. Tørrmuren er ferdig, med peis montert og det hele (nederst).
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Cedrick ja. Noen bilder direkte fra iPhone 4 idet han sløver her just nu.
    Om ikke annet så er de egnet for å vise at pixler ikke er alt, og at småoptikk som i mobiler uansett og tross alt krever mye lys, og mye bedre forhold enn her, for å gi noe nær et tilforlatelig forsøk på god bildekvalitet.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.703
    Torget vurderinger
    23
    Jaaa! Endelig! Kong Cedric! Synes han ser litt molefunken ut - men han er flink til stresse ned og okkupere sofaen!

    Blir bra, "Grotten" - tørrmur og skifer er snask. Skal hovedanlegget inn her?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fin hund du har Vidar..... det var jo flotte bilder av Cedrik i Naim-tråden en gang også husker jeg.

    ser han liker å sløve litt ja , men tipper han også kan holde det gående så eiern blir svett om han bare trekkes opp av lek og moro.

    Lekkert blir det hos deg Vidar.

    Mvh Espen
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vil gratulere Vidar med familie og ønsker lille Kristian velkommen til vår verden.
    Regner med at alt er vel med far og barn ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker! Jo, alt er vel med far og barn! Lille Kristian får en finfin storebror i Henrik.

    Helt utrolig å se hvordan Cedrick logget på saken og tok forsørgeransvar umiddelbart; når svigers etc kom på besøk og forsøkte å løfte bort lille Kristian så kvakk han til så det runget, realt to-the-point bjeff så stakkars kårfolket kvakk til… nånei, watch your step! Cedrick er nemlig store storebror ser han ut til å mene! Og her skal ingen komme og rappe småsøskenene! No way Jose!
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker, det var hyggelig med et lite nytt liv til verden. Begynner å bli vel folksomt til Grotto'en nå, så jeg er glad vi utvidet med påbygg :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker for gratulasjoner med familieforøkelse! Veldig hyggelig at dere deler gleden med meg!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.046
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Næmen har du sett på maken. En til! :)
    Et nytt menneske - tenk - ord blir litt fattige, så
    Gratulerer!!
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så mye!

    Vår Even blir 1 år på søndag, og det har vært det mest slitsomme, hektisk, lite hifiduppedingsete året på godt over 10 år...men det har vært et fantastisk år! OGså setter man ekstra pris på noen sjeldne kveldsstunder med litt musikk og rødvin.....


    Mvh
    OMF
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker. Moro med de små. Henrik er 2 1/2 nå og er høyt og lavt. Heldigvis er hifien avskjermet…
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.703
    Torget vurderinger
    23
    Way to go!! Flott at Cedric viser slike takter - og det gjør ofte denne rasen! Du har en tøff tid foran deg, vil jeg anta...

    Hvis Cedric skulle bli litt sliten og ør av all bæljinga og ståheien så kan han få komme på luksusferie hit til oss! Indrefilet hver dag, skjønsomt utvalg av postmenn han kan få gnage på, og det mangler ikke på lokale tispe-skjønnheter heller!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, takker Sluket. Høres ut som en real luksusferie, postmenn og det hele (søppelkjørere inkludert?). Pr akkurat nå så er han ivrig med å se til at jordrotter og ekorn ikke får nærme seg campingvogna på Oppdal, som jeg har søkt tilflukt i pt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.046
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En liten sentimental en, før natta:


    Det største mysterium er ikke mer
    enn det: at en ørliten kropp
    er våknet til jorden. Den nyfødte ser.
    To luker i himlen går opp.

    Selv fem-trinns-raketter og kjernefysikk
    blir puslingers puslespill
    når det nyfødte barn med et eneste blikk
    beviser at Gud er til.

    André Bjerke
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vakkert ottone. Man takker for bevegende ord. Det er jo alltid litt spesielt å bli far, man blir lett litt i det undrende hjørne til livets viderverdigheter, sikkert som salige Andre.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gratulerer fra meg også Vidar. Det er dette vi kaller oppgradering :)

    Mvh Elektron
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye, Vidar! :D
    Hilsen Salty, som er bestefar til to...
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    3.834
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulasjoner fra meg også! Godt at noen sørger for slektens framvekst.

    B
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer så mye med familieforøkning Vidar! Behovet for relaxation grotto er vel således økende :). Herlig, håper alt står bra til med mor og barn. Endring fra 1 til 2 er erfaringsmessig en myk overgang, 0 til 1 derimot . . . .
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer så mye med en ny hifi spire :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn