Relaxation Grotto

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe. Fordrer en tråd for ivrige begersvingere forsåvidt, men vi spytter da ikke i glasset i denne tråden heller :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Så gjenstår det bl.a å finne en egnet sittegruppe, sjeselong e.l. til grottoen. Fikk for meg at lyst (vanilje e.l.) skinn kunne være en god ide. Synes jo Arion fra Ekornes ser fin ut, og fins med forskjellig antall sitteplasser (link). Flere forslag?

    http://www.ekornes.no/hjemmekino/stressless-arion/
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker. Det var hud jeg tenkte, dessuten er det jo på badet. Ser ikke noen umiddelbare vansker med fargen jeg? Men en insight på hvilke feller jeg overser med slik farge mottas med takk.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.657
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nei....
    Nå er eget avkom godt oppe i 20-årene, men jeg jeg minnes ennå et lyst stuemøblement, vel å merke ikke vaskbart, etter et par år med 2 små barn og 2 katter.
    Gikk rett på dynga.
    mvh
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Lyst skinn vil bli lekkert i et rom som dette. Vil tro at skinn vil holde seg godt i et rom med så pass høy luftfuktighet som dette.
    Skinn er samtidig enkelt å både rense og impregnere.
    Tekstilmøbler blir på en måte litt feil i et baderom imho.

    Eneste grunn til å vrake skinn, må være om du har katt..
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Siden det er et bad, antar jeg at man muligens er lettere kledd fra tid til annen. Å sitte "lettkledd" i en hudstol er vel ikke særlig behaglig? Hva med disse nye microfiberstoffene/ alcantara?
     

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Må si meg enig med siste taler i anbefaling av trekk på møbler. Alcantara brukes jo mye i båtindustrien.
    Er komfortabelt, ser bra ut og er slitesterkt.
    Forøvrig kjekt å se hvor flott Grottoen blir. Ett herlig miljø for avslapping og nytelse.

    Mvh Gjert
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker for tips, alcantra var en god ide. Er kanskje ikke så skeptisk til hud som dere, ser uansett for meg badehåndkle i møbler dersom man skal sitte der lettkledt men skal tenke på det. Viktig at det blir nogenlunde vanntett tror jeg iallefall.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bilder av mer ferdige detaljer kommer, dette begynner å se virkelig lekkert ut!

    Nå behøver jeg å finne accessories som f.eks lavt kjøleskap med glassdør til baren, og i min iver på å unngå bling og kjipo så har jeg som vanlig scannet "the usual subjects" blant kvalitetsleverandører som Miele, Gram etc. Så at Gram hadde etpar fine (bilder), noen som vet noe mer om de?
     

    Vedlegg

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner ikke hva denne tråden gjør her. Håper ikke alle som skal bygge på huset eller rehabilitere badet eller kjøpe seg et nytt kjøleskap eller nye felger lager en tråd om det, da sklir det helt ut..........hadde fått inntrykk av at det var interessen for musikk og Hi-Fi dette skulle handle om ;)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    FZ skrev:
    Skjønner ikke hva denne tråden gjør her. Håper ikke alle som skal bygge på huset eller rehabilitere badet eller kjøpe seg et nytt kjøleskap eller nye felger lager en tråd om det, da sklir det helt ut..........hadde fått inntrykk av at det var interessen for musikk og Hi-Fi dette skulle handle om ;)
    Den er her som en øvelse i selvdisiplin, slik at de som misliker kvalitetsorientering i innredning og livsglede kan øve seg i å la være å klikke på linken til tråden.

    Det er en beta på HFS4.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    FZ skrev:
    Skjønner ikke hva denne tråden gjør her. Håper ikke alle som skal bygge på huset eller rehabilitere badet eller kjøpe seg et nytt kjøleskap eller nye felger lager en tråd om det, da sklir det helt ut..........hadde fått inntrykk av at det var interessen for musikk og Hi-Fi dette skulle handle om ;)
    Du har da ikke blitt tvunget til å gå inn her? Er da artig å se litt for interesserte - resten kan jo bare lese litt i kabelhjørnet hvis det ikke er noe annet interessant. Syntes det er greit å følge med litt på forskjellige saker hifi eller ei.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Idag fikk jeg melding fra Bring om at en B&W Zeppelin Air er på vei til grottoen. Så da gjenstår det bare å installere den på vegg (B&W's eget veggfeste), koble den opp mot det trådløse nettverket, og begynne å spille via Airplay på den. Må si jeg gleder meg, og har forventninger til apparatet.

    http://www.dinside.no/866076/bw-zeppelin-air-er-en-drom

    http://www.bowers-wilkins.com/iPod_and_Computer_Speakers/iPod_and_Computer_Speakers/Zeppelin_Air

    http://www.lydogbilde.no/test/bw-zeppelin-air

    http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/lyd/article4087493.ece
     

    Vedlegg

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    He he, det hjalp. Her kommer musikken inn ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Idag fikk jeg melding fra Bring om at en B&W Zeppelin Air er på vei til grottoen. Så da gjenstår det bare å installere den på vegg (B&W's eget veggfeste), koble den opp mot det trådløse nettverket, og begynne å spille via Airplay på den. Må si jeg gleder meg, og har forventninger til apparatet.

    http://www.dinside.no/866076/bw-zeppelin-air-er-en-drom

    http://www.bowers-wilkins.com/iPod_and_Computer_Speakers/iPod_and_Computer_Speakers/Zeppelin_Air
    Det irriterer meg at du poster linker til produkter JEG VIL HA Vidar :mad: en slunken lommebok blir enda slunkere
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vi lider visst av samme flere av oss her ja, fine ting er vanskelige å motstå.

    Skal leke meg litt med plassering av den før noe skrus i veggen, ser liksom ikke noe helt naturlig sted å ha den i grottoen… hadde jo egentlig tenkt å ha min Meridian F80 der, men den koser seg slik på Oppdal, og Airplay frister.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.475
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Du kan ikke gå feil med Gram. "Alle" profesjonelle bruker Gram.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.461
    Antall liker
    3.279
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Så gjenstår det bl.a å finne en egnet sittegruppe, sjeselong e.l. til grottoen. Fikk for meg at lyst (vanilje e.l.) skinn kunne være en god ide. Synes jo Arion fra Ekornes ser fin ut, og fins med forskjellig antall sitteplasser (link). Flere forslag?
    Er litt mer spa-stemning over kurvmøbler. Går man litt opp i kvalitet, så kommer de med fine formsydde puter og god sittekomfort. Stort utvalg. I dag ser kunststofflettingen ut som "ekte" med gjennomfarget struktur.
     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    Ser lekkert ut ! Sånn er det når en har en god plan ;D god smak og vilje til å betale for en slik nytelse.
    Dere kommer til å ha masse glede av et slik deilig rom. Grattis :D



    /JR
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker, vi driver og legger siste hånd på verket nå. Og jeg har bestilt enda en Zeppelin Air da den første viste seg så kjekk. Så det blir montert på veggen her. Og så har jeg bestilt meg tidenes fjongeste minibar fra Hoover...
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Apropos minibar; denne Hoover HWC 2336 er egentlig en vinkjøler slash minibar i ett skap; den har to kjølesoner, hvor den nederste kan kjøle ned til 3°C i et rom på 25°C visstnok. Den øverste sonen er noe mer sval enn kjøl. De to kan reguleres separat. Midt i blinken for mitt formål her må jeg si, og prisen på 2990,- fra Eltema var slettes ikke ille! Frakt til bedriftsadresse (8-16) var kr.320,- så heller ikke avskrekkende.

    Flott Hoover vin skap i rustfritt stål med hyller av tre. Det er plass til 33 flasker. Dobbel temperatur soner som er kontrollert av digitale sensorer, slik at du kan ha rødvin og hvitvin ved ulike temperaturer samtidig. Det er røkt glass i døren som gir et elegant design i hjemmet.

    Vinkjøler Hoover HWC 2336 DL

    122l Kapasitet, 33 flasker
    2 temperatursoner
    Temperaturer fra 3 til 18 ° C
    Kompressor
    Tre hyller
    A: Energiklasse
    HxBxD Mal: 84x50x56 cm
    Vekt: 35 kg
    Inox/Stål
    Her er bruksanvisning i .pdf (90° høyrerotert dog, for å gjøre det meningsfullt med håndholdt computer);

    http://www.candy.it/libretti/documents1/2336 2335 NOR.pdf
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser helt fantastisk ut! Gratulerer :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Råbra Vidar!

    Som du sikkert husker, så skal undertegnede på jobb i Kr.sund førstkommende helg.... ;)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.475
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    emotikon skrev:
    Råbra Vidar!

    Som du sikkert husker, så skal undertegnede på jobb i Kr.sund førstkommende helg.... ;)
    Klar for spa i det Vidarske hjem? ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Lurte litt på om Herren og brukerne er fornøyde med grottoen ?
    Et vel gjennomført prosjekt hvor så mange detaljer passer fint i sammen ....
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei, ja og takk. Fornøyde. Noen ting må rettes litt på, men grottoen er blitt veldig bra. Skal ta noen bilder etterhvert og legge ut :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.458
    Antall liker
    102.624
    Torget vurderinger
    23
    Hvor er Bademeister Cedric??
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, han er på noen ukers korreksjonsanstalt hos konas søster på Toten. Hun har (hadde?) katter…. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.458
    Antall liker
    102.624
    Torget vurderinger
    23
    Huff, korreksjonsanstalt... høres fælt ut. Vi får håpe han har noen katter å gnage på da. Toten skulle vel ha plass nok også..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn