Relaxation Grotto

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Hehe, han er på noen ukers korreksjonsanstalt hos konas søster på Toten. Hun har (hadde?) katter…. :)
    ;D ;D ;D

    Ellers kan jeg se at det hele har blitt svært så lekkert...!!

    Men så hadde jeg ikke regnet med noe annet heller , for å være helt ærlig.

    Mvh Espen Saatvedt.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Undertegnede kan ydmykt og full av begeistring bekrefte at doktorens lounge er ett sted der det å tilbringe timesvis alene eller sammen med den utkårede - vil fortone seg som paradis. Lekkert og vel gjennomført i all sin eleganse og i praktisk bruk.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan går det med de sorte boksene dine i uværet?

    Selv om det ikke er en luftkabel å se så stod det gnister ut av stikkontaktene for 10 minutter siden, får gjøre opp status på hva som har overlevd litt seinere men jeg tror det har gått ganske bra.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei joda, Naim-boksene lever i beste velgående. Jeg dro ut støpslene til de allerede i morges grunnet værvarselet. Det hadde nok gått bra ellers også; så at iMac'en hadde gått i beskyttelsesmodus pga lynnedslag, men bootet fint opp igjen uten noe krøll.

    Så jeg og kona fyrer med ved nede i Relaxation Grotto nå, og koser oss med et lite glass der nede. Det har blitt en deilig plass. Håper alt går bra med boksene dine som har møtt Berit.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Var litt røffere hos meg, router, ene dioden på effektforsterker og nettverkskort i pc'en gikk ad undas.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Relaxation Grotto har blitt mye brukt. Den får muligens ny hifi nå, jeg har bestilt en Libratone Lounge fra Multicom for å plassere på veggen over speilet. Så gjenstår det å se om den blir enda bedre enn Zeppelin Air.

    Libratone

    DSC_0020.jpg


    DSC_0021.jpg


    DSC_0022.jpg


    DSC_0023.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Bildene yter ikke rommet rettferdighet, det ser enda bedre ut i virkeligheten.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Bildene yter ikke rommet rettferdighet, det ser enda bedre ut i virkeligheten.
    Jepp, det har du rett i. Vidar P har virkelig fått til en lekker oase i heimen her.
    Når jeg blir stor, skal jeg også har en slik grotto.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Virkelig estetisk, Vidar.
    Har det blitt like brukervennlig som som det har blitt fint og stilfullt?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei og takk for vennlige kommentarer. Holmium; jeg vet ikke helt hva du tenker på når du spør om brukervennlighet?
    Det er jo lett tilgjengelig, i huset, lett å bruke de forskjellige tekniske installasjonene som peis, badstu, bidet, bad osv.

    Har etpar ting jeg ville ha gjort annerledes, herunder sluket i dusjen som jeg neste gang ville ha lagt i hjørnet eller langs vegg (ikke midt i dusjgulvet), og så er det dette med vannfallkraner som gir litt forlenget ventetid på varmtvann. Men Relaxation Grotto blir brukt nærmest daglig, og jeg er også svært godt fornøyd med valg av stein på gulv istedet for gulvflis... mulig det kostet ekstra, men du verden hvor mye mer stas det er å bruke i det daglige.

    Vi hadde venner på besøk til fiskesuppe og badstu onsdag, igår ble peis og badstu fyrt opp, og jammen foreslo ikke kona nettopp at vi tar en badstu med et glass vin i kveld også. Så dette har virkelig høy vennlighet for denne brukeren iallefall :)

    DSC_0020.jpg


    DSC_0021.jpg


    DSC_0022.jpg


    DSC_0023.jpg


    DSC_0024_2.jpg


    DSC_0025.jpg
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Høres strålende ut :)
    Tenkte mest på at det hender jo at man velger den ene delen for liten eller for stor, for smal, for åpent eller lukke, for lite skapt osv. Det er jo ikke alltid man treffer med alt.
    Når det er sagt har jeg har fulgt trådens ideutvikling og byggeprosess høvelig godt og det meste virker rimelig gjennomtenkt, så det overrasker meg ikke at resulatet er strålende.

    Ha en hyggelig grottekveld, igjen :)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Vidar!

    Kjekt å se at det var liv i grotten igjen. God vin hører så absolutt med:)

    mvh Elektron
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Tja, har litt vanskelig for å visuallisere det. Men kan godt tenkes det vil gli inn så godt som det kan gli inn i rommet.
    Hva er målene på den?

    Umiddelbart tenker jeg at fargen bør være så godt som lik veggen, eller noenlunde lik flisene/ stenene. Er det de samme på veggen i dusjen som på gulvet?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Veggen er lys antikk tror jeg, som er en varm hvit i retning beige. Vanilla Beige front på Libratone Lounge vil sikkert være noe mørkere i beige retning, men tonene passer bra med veggen og treverket på interiøret tror jeg. Uansett; fronttrekkene er lette å ta av, og om man vil sette på noe annet (evt fra den lokale sy-sjappa) så er det en smal sak. Så satser på at det går bra.

    Det er samme steiner på vegg i dusj som på gulv, og de samme på hylla som Zeppelin Air står på (så du får et inntrykk av den massive tykkelsen). Føles som å gå på grunnfjellet, og maksimal friksjon selv vått, så er svært fornøyd med det der!
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Passer formatet, da kanskje særlig dybdemessig så tror jeg den passer fint inn slik du beskriver fargene.
    Jeg kjenner ikke produktet i det hele tatt, men antar du har gjort noen forundersøkelser angående kvalitet og da forundrer det meg om det ikke er av ypperste sort siden du ser ut til å gå for den.
    Steinene ser flotte ut og holder det på friksjonen er det jo optimalt, fort skummelt med glatte fliser og stener (som gjerne er normalen).
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.261
    Antall liker
    10.983
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    SÅ lekkert alt sammen, Vidar.
    Inspirerende også for oss som snart har en jomfruelig uinnredet kjeller. Hadde ikke tenkt å ha bad ved lytterommet, bare et lite kjøleskap og kanskje en dass, men nå begynner vi å tenke oss godt om ja.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Flott spa det der gitt...Og drakk dere Ratti? Supereiendom.. Ruslet rundt på eiendommen hans i sommer... mvh lassemann
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn