Relaxation Grotto

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Stiller meg bak i rekken av gratulanter. Dette er stor stas, Vidar! Du har en morsom og krevende tid foran deg. Mine to er litt eldre, på 7 og 11 år. Begynner allerede å tenke at denne tiden når ungene er små går for fort. Det fører forhåpentligvis til at man setter bedre pris på den tiden man har nå.

    Jan
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Om man ikke blir beveget i slike stunder ... Også som tilskuer.
    Gratulerer!

    Her feires det med musikalsk fyrverkeri, og noen tanker omkring Bjerkes ord.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Flott bilde!
    Tydelig at Cedrick passer godt på sin nye "lillebror" Kristian...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    SaltyDog skrev:
    Flott bilde!
    Tydelig at Cedrick passer godt på sin nye "lillebror" Kristian...
    Og jeg som trodde Cedrick var Naim-guard . . . . Man ser jo tydelig junior sitt lengtende blikk og utstrakte armer mot hifiutstyret.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe..... se på dette bildet! Helt konge!

    Lett å se hva han tenker; "Flere søvnløse netter nå, med skrik og skrål, så hopper jeg på det luksusferietilbudet til Sluket med en gang.."
     

    Vedlegg

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Den som hadde vært hund!! Sukk!!!
    Gratulerer med familieforøkelsen Vidar P..
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Bra bilder! Hva brukte du?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bra kamera om enn dårlig fotograf; men brukte Nikon D80 med Nikon SpeedFlash. Supert kamera, redder dagen.

    De kjipe bildene av Henrik, Kristian og kona på sykehuset er nok bare med mobilkamera on-the-fly (iPhone 4), og det er ikke gjort noe for at de skal bli bra heller. Tipper også det kameraet har mye større potensiale enn til mitt bruk; men det kontroversielle er jo at on-the-fly kameraer så som mobilkameraer er jo egentlig aller minst egnet til akkurat det… et godt speilrefleks er jo mye bedre til slikt, mens et mobilkamera ala iPhone 4 sitt først er godt ved stødige, gjennomtenkte forhold.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Gratulerer med familieforøkelsen !!

    Sikkert stor stas - og så har du fått deg nok en ny sjef ;D du rykker stadig lengre bak i køen ...... ;D ;D ;D


    Og jeg syntes det ser ut som at Cedrick er riktig så stolt oxo - øynene og holdningen er rolige men vaktsome - flott hund det der.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Bra kamera om enn dårlig fotograf; men brukte Nikon D80 med Nikon SpeedFlash. Supert kamera, redder dagen.

    De kjipe bildene av Henrik, Kristian og kona på sykehuset er nok bare med mobilkamera on-the-fly (iPhone 4), og det er ikke gjort noe for at de skal bli bra heller. Tipper også det kameraet har mye større potensiale enn til mitt bruk; men det kontroversielle er jo at on-the-fly kameraer så som mobilkameraer er jo egentlig aller minst egnet til akkurat det… et godt speilrefleks er jo mye bedre til slikt, mens et mobilkamera ala iPhone 4 sitt først er godt ved stødige, gjennomtenkte forhold.
    JA, gratulerer med familieforøkelsen! :D

    D80 er fortsatt bra det. Hva slags objektiv??
     
    N

    nb

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Tipper også det kameraet har mye større potensiale enn til mitt bruk; men det kontroversielle er jo at on-the-fly kameraer så som mobilkameraer er jo egentlig aller minst egnet til akkurat det… et godt speilrefleks er jo mye bedre til slikt, mens et mobilkamera ala iPhone 4 sitt først er godt ved stødige, gjennomtenkte forhold.
    Jeg hadde med DSLR med ekstern blitz på sykehuset ifm fødsel. Da samboeren lå til observasjon etterpå tok jeg en del bilder av den nyfødte datteren vår, da kom en sykepleier springende og sa at blitzen skapte litt dårlig stemning på hjerterytmen til en fyr som lå på andre siden av rommet og akkurat var hjerteoperert. Så av og til er det enkle det beste...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Softbox? Har bestilt meg en som er blå.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Objektiv er også Nikon, var det 28-135mm tro? Har flyktet til Oppdal, så har det ikke foran meg nå. Som nb så tok jeg de første bildene av førstefødte på avdelingen med samme Nikon, i RAW-format og med høye ambisjoner. Men alt man trenger er visst bare noen bilder.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nja, skal sjekke npr jeg kommer hjem, men er nokså overbevist om at det gikk til 135mm brennvidde. Du kan imidlertid ha rett, men 120mm er ikke noe jeg assosierer noe med.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.475
    Antall liker
    3.291
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Vidar med familieforøkelsen!
    Blir ikke lett å debutere som barnevakt med Cedrick i vaktsom nærhet. ;D
    Cedricks omsorg for flokkens yngste medlem er nokså unik. Mange hunder reagerer motsatt, med sjalusi.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Skal sjekke når jeg kommer hjem fra eksil på Oppdal Bjørn. Petter, takker for vennlige ord!
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Får slenge meg på med en gratulasjon jeg også. Koselig å se både den nyfødte, en entusiastisk storebror, beskyttende vaktbikkje, Naim 500-serie og attpåtil Nikon-diskusjon i en og samme tråd.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Etter omfattende testing av ett av Nikons objektiver i går og i dag, har jeg kommet fram til at kit-objektivene med VR slett IKKE er dårlige. De er dog billige i konstruksjon, men leverer ganske god skarphet i senter og også ut mot kantene dersom man blender ned. Jeg har tatt noen svært gode portretter med 18-55mm f/3,5-6,3 VR, og kan trygt si at Nikon ikke har blingset der.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Full aktivitet i grottoen idag. Nå er innredningen (Svedbergs Joy) ankommet, valnøtt finish som i virkeligheten passer utrolig godt med den smoothe skiferen og de pussede murveggene malt i lys antikk. Dusjen (også Svedbergs) montert opp, og nå driver de å monterer dusjhjørnet (Svedbergs Joy). To stk PAX Thermic 760 (toppmodellen med variabelt turtall) er montert… og de er jammen meg komplett lydløse ved "vanlige" turtall! Imponert!

    Bildene kan klikkes opp.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dusjen blir 90x160cm i den innerste nisjen, så kommer Cube-labyrinten i tillegg. 15cm bort til håndkletørkeren.
    Sjekk den fete fjernkontrollen (ekstra) til det trådløse ELKO Living Systems kontrollsystemet! Denne styrer taklysdimmere i tre soner samt av/på, PAX-viftene og servantlys.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Badekaret er et full-spec'et Svedbergs R180, det kommer valnøtt sider på dette når det blir montert.
    Temperaturstyringen er Nobø trådløst via Orion 700-systemet; dette gjør at vi styrer varmekabler etc trådløst fra basestasjonen oppe som resten av huset, og det er både gulv- og luftfølere for temperatur.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Som gammel elektriker er det godt å se en som virkelig har tatt hensyn til lyssetting og fornuftig teknoligi!

    Er det "all out" funksjon på fjernkontrollen? Regner med det....


    Mangler bare Cedric til å røyte "Sluket" tett ;D ;D så blir alt bra.

    Godt å se en slik estetisk nytelse - du har god smak (forbausende lik min egen) ::) ::) ::)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker Sluket. Da har du jo også rettelig god smak hehe!
    Jo det er "all out" funksjon både på fjernkontrollen (1 og 0), men også ved en egen fullsize bryter på rekka på veggen ved inngangsdøra. Da slukker/tenner vifter og alle lys.

    Tror det er noe slik som 20 downlights i taket i hovedrommet, og så blir det vel 8 downlights i bar/solarium-rommet ved siden av. Så er det dør ut til en overbygd plass, hvor det også er downlights i spaltepanel. Så det blir nok lys, godt å ha når grå og grønne stær evt begynner å melde seg med tiden… :)
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    nb skrev:
    pengesluk skrev:
    Du har god smak (forbausende lik min egen) ::) ::) ::)
    AKA definisjonen på god smak;)

    Blir lækkert dette, Vidar.
    Selvsagt!! Jeg sier som romkameraten til Fleksnes under NM i sjarm, da han ble spurt om hvorfor han hadde bilde av seg selv på nattbordet;

    "Jeg kan ikke tenke meg noe bedre selskap, jeg!" Gutta med selvfølelsen i orden!


    Re.: grønn stær; ikke er jeg ornitolog og ikke vet jeg hvor gammel du er Vidar, men jeg vet i hvertfall at lysmengden jeg trenger for å lese en bok f.eks. er nå tre-fire ganger større enn hva som var nødvendig for bare noen få år siden. Og den uviklingen gikk fort, fra 45 og utover..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lekkert, Vidar!
    Blir helt strøkent med treverket mot de lyse veggene og grå stein.

    Mvh
    Rolf
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Meget lekkert Vidar,du har god smak ser jeg :)

    Ha ei flott helg

    mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, Marve & co er konge. Takker RoDa, vi er veldig fornøyd med fargene; lys antikk på veggene mot valnøtt er helt utrolig lekkert i virkeligheten, og sammen med den smoothe grå skiferen så blir det hele en nydelig smooth og varm harmoni.

    Når det regner så øser det ned; nå har man faktisk fått utrettet en hel del i grottoen idag. Servantskap m/speil er oppe, men lysrekka på oversiden virker ikke så den får de bytte (lysrøret som skal gi uplight). Videre ser man den trådløse Nobø systemtermostaten, som jeg idag koblet sammen med Nobø Orion 700, så nå virker det hele. Glassveggene i dusjhjørnet er oppe, men valnøtt dekorplater mangler ennå.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Downlights under speilet. Det er Svedbergs Joy servantskap og speil, og Svedbergs Love Me batteri.

    Og et bilde til av viftene fra PAX, som i praksis er helt lydløse, iallefall helt umulig å høre.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn