Bil, båt og motorsykkel Real Tesla Stories......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Har inntrykk at av folk som faktisk har Tesla er langt mer fornøyd med Tesla enn de som ikke har.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    Det beste med TMS'n er ikke at jeg kjører med et flir hele turen, men derimot gleden over all eder og galle som de mindre velinformerte spyr ut i religiøst raseri.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Selv ikke Skodaer, Mockbaer, Volgaer, IFAer eller Fartsburgere fra gamledager hadde så dålig kvalitet som Teslaer av i dag.

    Model Y / 3:
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    De klarte seg alldeles umerket i den vanskelige etterkrigstiden - til forskjell fra Toy Stories Inc som kommer til å måtte slite når skikkelige bilprodusenter får ut fingeren, noe vi ser konturene av nå. Østeuroperene hadde forøvrig ingen tilsvarende kvalitetsproblemer som Tesla sliter med.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hva er det som er fusk der? Aksjen er for øvrig allerede opp 83 bucks og har nesten hentet inne det fallet.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    " en aksje som er opp over 500 prosent det seneste året. "
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Vi må ikke glemme at WA er særs lesefør.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Ser no ut som Tesla klarer seg ganske så greit...
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    "Alle" vet at Tesla ikke er best på byggekvalitet og ikke har det mest premium interiøret, men jeg trodde ærlig talt de var best på teknologi så dette er alt for dårlig Tesla. Forøvrig kan jeg anbefale videoene til Bjørn. Sluker det meste av de han serverer, selv om han er en Tesla fanboy...

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Samme gjelder for Tesla S og X, automatisk parkering er det tydeligvis en spanjol eller italiener som har utviklet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Nå er jo dette en Tesla-tråd, men fungerer parkeringsassistentene i andre bilmerker bedre? Hvis ikke er vel ikke dette noe å kritisere Tesla for?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jo dette en Tesla-tråd, men fungerer parkeringsassistentene i andre bilmerker bedre? Hvis ikke er vel ikke dette noe å kritisere Tesla for?

    Fungerer Perfekt på Mondeo.....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Hva med lukeparkering?

    Ellers er vel egentlig dette noe som burde være relativt enkelt å implementere hvis sensorene fungerer.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hva med lukeparkering?

    Ellers er vel egentlig dette noe som burde være relativt enkelt å implementere hvis sensorene fungerer.

    Fungerer utmerket ved lukeparkering
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ikke rart man er sinna på verden når man kjører mondeo og ikke kan parkere selv :D
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjører ikke Mondeo og har bil uten parkeringsassistent. Kjører Audi. Forøvrig er Mondeo en fordømt bra bil.
    Er heller ikke sint
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Lukeparkering er vel tatt ut av førerprøven nå? Så man kan ikke forvente at nye førere kan lukeparkere.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    De fleste lukeparkerer vel noe på kjøreskolen og når man øvelseskjører med foreldrene. Det er ikke akkurat heksekunst. Om bilen kan lukeparkere av seg selv er hvertfall ikke noe jeg legger vekt på når jeg kjøper bil. Eneste kjøreassistenten jeg finner praktisk er cruisekontroll med avstandsberegning.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Tviler på det når det ikke er obligatorisk på prøven. Kanskje med foreldre. Enig i at det ikke er noen stor utfordring. Heller ingen "must have" ved bilkjøp. Faktisk valgte jeg det bort forrige gang jeg kjøpte bil. Jeg slår også ofte av anti-spinn. Litt må man jo håndtere selv. Jeg kjørte forøvrig min sønns Golf med manuelt gir for et par uker siden. Herlig å kunne gire selv!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Angående cruisekontroll så tar faktisk bilen min med AP2.0 prikkfritt selvkjøringen på den delen av E39 jeg kjører til vanlig.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt stor Audi med parkeringsassistent i over fire år. Aner ikke om den virker...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Det er grunnen til at jeg kuttet det ut på den forrige bilen jeg kjøpte. Kunne ikke se for meg at jeg ville komme til å bruke det. Har nettopp bestilt en ny bil der det automatisk ble med i en av pakkene jeg la til. Aner ikke om jeg kommer til å bruke det noen gang.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Jeg har brukt parkeringsassistenten et par ganger hjemme. Ungene synes av en eller annen grunn det er veldig morsomt. Det er en parkering av typen kjøre litt på skrå og rygge inn så den er veldig enkel. Autoparkeringen klarer i alle fall den fint. Utover det har jeg aldri prøvd den og sliter stort med å se behovet for den.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Ja, som nevnt burde jo dette være rimelig enkelt å få til. Veldefinert fysisk område. Datamaskinen kan enkelt beregne om det er plass og hvordan ratt og bremser skal oppføre seg. Ingen bevegelige objekter å forholde seg til. Sensorene vil jo varsle om det er fare for noen kollisjoner og bremse hvis det blir nødvendig. Forutsatt at kamera og sensorer fungerer, selvfølgelig.
    Imidlertid er det jo mye som tyder på at en del bilprodusenter sliter med softwareavdelingene sine.

    Men blir ikke sjåførene dårligere etter hvert som mye automatiseres? Hva gjør de når automatikken ikke fungerer lenger? Som nevnt tidligere var det deilig å kjøre en bil med manuell giring for et par uker siden.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har autoparkering på to biler. Har testet det for moro skyld på den ene, det funket, men aldri brukt det i praksis på noen av de. Med automatgir og de sensorene som er med på moderne biler er det jo nærmest en ren SW gimmick uten vesentlige merkostnader, så det følger i stadig større grad med som en del av utstyrspakker med funksjoner du har mer bruk for. Et morsomt partytriks.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Kjøpte nylig ny BMW med alle kjøreassistentpakkene. Ikke fordi jeg hadde funnet på å bestille ny bil med dette, men det var en bil forhandler hadde fått inn til en annen kunde som av årsaker jeg ikke kjenner til hadde trukket seg fra handelen. Bilen hadde ellers den konfigurasjonen vi ønsket, og med hyggelig rabatt fikk vi i praksis disse ekstrapakkene med gratis.

    Ikke prøvd autoparkering ennå og ser vel heller ikke for meg at jeg kommer til å bruke det. Er så vant til å rygge med både bil og henger basert på sidespeil at jeg ikke en gang bruker ryggekamera. Cruisekontroll med avstand og feltfunksjon er ganske kjekt på langtur. Ellers? Tja.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ser ikke ut som byggekvaliteten på Modell Y blir noe særlig bedre enn det som har vært vanlig på Tesla fra statene. Kanskje i overkant pirkete denne karen men...

     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    For de som kan lese: (og som bekrefter at TeslafanboyBjørns "Tester" ikke er verdt en dritt)

     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har prøvd den nye MG el bilen? Den er jo utrolig billig, men er den "billig" også?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Ser ikke ut som byggekvaliteten på Modell Y blir noe særlig bedre enn det som har vært vanlig på Tesla fra statene. Kanskje i overkant pirkete denne karen men...

    Denne videoen viser at modell Y er blitt bedre med tiden.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    For de som kan lese: (og som bekrefter at TeslafanboyBjørns "Tester" ikke er verdt en dritt)

    De som kan lese har også muligens fått med seg at Model 3 går ca 50 km lenger med et batteri som er bittelitt mindre...
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Den går kortere på samme batteri i motorveihastighet. Høyere kwh/km for de som ikke kan lese.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn