Bil, båt og motorsykkel Real Tesla Stories......

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
2.000
Har inntrykk at av folk som faktisk har Tesla er langt mer fornøyd med Tesla enn de som ikke har.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
415
Det beste med TMS'n er ikke at jeg kjører med et flir hele turen, men derimot gleden over all eder og galle som de mindre velinformerte spyr ut i religiøst raseri.

WayAhead

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
2.529
Sted
Sky No Limit....
De klarte seg alldeles umerket i den vanskelige etterkrigstiden - til forskjell fra Toy Stories Inc som kommer til å måtte slite når skikkelige bilprodusenter får ut fingeren, noe vi ser konturene av nå. Østeuroperene hadde forøvrig ingen tilsvarende kvalitetsproblemer som Tesla sliter med.

cruiser

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.02.2010
Antall liker
2.750
Hva er det som er fusk der? Aksjen er for øvrig allerede opp 83 bucks og har nesten hentet inne det fallet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
2.000
" en aksje som er opp over 500 prosent det seneste året. "

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
728
Torget vurderinger
4
Vi må ikke glemme at WA er særs lesefør.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
1.575
Ser no ut som Tesla klarer seg ganske så greit...

Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
734
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
"Alle" vet at Tesla ikke er best på byggekvalitet og ikke har det mest premium interiøret, men jeg trodde ærlig talt de var best på teknologi så dette er alt for dårlig Tesla. Forøvrig kan jeg anbefale videoene til Bjørn. Sluker det meste av de han serverer, selv om han er en Tesla fanboy...

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
728
Torget vurderinger
4
Samme gjelder for Tesla S og X, automatisk parkering er det tydeligvis en spanjol eller italiener som har utviklet.

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
2.877
Sted
Trondheim
Nå er jo dette en Tesla-tråd, men fungerer parkeringsassistentene i andre bilmerker bedre? Hvis ikke er vel ikke dette noe å kritisere Tesla for?

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.703
Torget vurderinger
1
Nå er jo dette en Tesla-tråd, men fungerer parkeringsassistentene i andre bilmerker bedre? Hvis ikke er vel ikke dette noe å kritisere Tesla for?

Fungerer Perfekt på Mondeo.....

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
2.877
Sted
Trondheim
Hva med lukeparkering?

Ellers er vel egentlig dette noe som burde være relativt enkelt å implementere hvis sensorene fungerer.

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.703
Torget vurderinger
1
Hva med lukeparkering?

Ellers er vel egentlig dette noe som burde være relativt enkelt å implementere hvis sensorene fungerer.

Fungerer utmerket ved lukeparkering

cruiser

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.02.2010
Antall liker
2.750
Ikke rart man er sinna på verden når man kjører mondeo og ikke kan parkere selv :D

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.703
Torget vurderinger
1
Jeg kjører ikke Mondeo og har bil uten parkeringsassistent. Kjører Audi. Forøvrig er Mondeo en fordømt bra bil.
Er heller ikke sint

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
2.877
Sted
Trondheim
Lukeparkering er vel tatt ut av førerprøven nå? Så man kan ikke forvente at nye førere kan lukeparkere.

cruiser

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.02.2010
Antall liker
2.750
De fleste lukeparkerer vel noe på kjøreskolen og når man øvelseskjører med foreldrene. Det er ikke akkurat heksekunst. Om bilen kan lukeparkere av seg selv er hvertfall ikke noe jeg legger vekt på når jeg kjøper bil. Eneste kjøreassistenten jeg finner praktisk er cruisekontroll med avstandsberegning.

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
2.877
Sted
Trondheim
Tviler på det når det ikke er obligatorisk på prøven. Kanskje med foreldre. Enig i at det ikke er noen stor utfordring. Heller ingen "must have" ved bilkjøp. Faktisk valgte jeg det bort forrige gang jeg kjøpte bil. Jeg slår også ofte av anti-spinn. Litt må man jo håndtere selv. Jeg kjørte forøvrig min sønns Golf med manuelt gir for et par uker siden. Herlig å kunne gire selv!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
728
Torget vurderinger
4
Angående cruisekontroll så tar faktisk bilen min med AP2.0 prikkfritt selvkjøringen på den delen av E39 jeg kjører til vanlig.

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
810
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt stor Audi med parkeringsassistent i over fire år. Aner ikke om den virker...

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
2.877
Sted
Trondheim
Det er grunnen til at jeg kuttet det ut på den forrige bilen jeg kjøpte. Kunne ikke se for meg at jeg ville komme til å bruke det. Har nettopp bestilt en ny bil der det automatisk ble med i en av pakkene jeg la til. Aner ikke om jeg kommer til å bruke det noen gang.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
4.426
Jeg har brukt parkeringsassistenten et par ganger hjemme. Ungene synes av en eller annen grunn det er veldig morsomt. Det er en parkering av typen kjøre litt på skrå og rygge inn så den er veldig enkel. Autoparkeringen klarer i alle fall den fint. Utover det har jeg aldri prøvd den og sliter stort med å se behovet for den.

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
2.877
Sted
Trondheim
Ja, som nevnt burde jo dette være rimelig enkelt å få til. Veldefinert fysisk område. Datamaskinen kan enkelt beregne om det er plass og hvordan ratt og bremser skal oppføre seg. Ingen bevegelige objekter å forholde seg til. Sensorene vil jo varsle om det er fare for noen kollisjoner og bremse hvis det blir nødvendig. Forutsatt at kamera og sensorer fungerer, selvfølgelig.
Imidlertid er det jo mye som tyder på at en del bilprodusenter sliter med softwareavdelingene sine.

Men blir ikke sjåførene dårligere etter hvert som mye automatiseres? Hva gjør de når automatikken ikke fungerer lenger? Som nevnt tidligere var det deilig å kjøre en bil med manuell giring for et par uker siden.

Topp Bunn