Bil, båt og motorsykkel Real Tesla Stories......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.018
    Men da faller det jo litt fra hverandre att den er lynrask i 4x4. Det er først under slike forhold man trenger 4x4.
    På landevei er de like gode, eller det er de jo ikke. Subaru er overlegen der også.
    Skal like å se en Tesla kjøre fra en Impresa på skikkelig svingete glatt vei.
    Tesla er en urban bil. Greit att de har et bra 4x4 system, men det sitter på en alt for tung bil.
    Jeg er uenig. Der man virkelig trenger firehjulstrekk er i indre Oslo by om vinteren om man ikke har egen garasje. Skal det lukeparkeres over isete brøytekanter og lignende er 4x4 gull. På de 12 årene jeg har hatt biler med firehjulstrekk er det ingen plass jeg har følt mer behov for det enn da vi bodde på Frogner i Oslo og ikke hadde garasje. Å kjøre på fjellet, til hytta eller lignende var mye enklere.

    Det er jo type omtrent ingen som kjører i terrenget. Om man har et reelt behov for den slags kan man alltids kjøpe seg en Landcruiser eller tilsvarende. Det er jo en ordentlig bil for ulendt terreng og ikke en drakt for damer på Oslo Vest som tror det er vanskelig å kjøre til hytta på Hafjell.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er uenig. Der man virkelig trenger firehjulstrekk er i indre Oslo by om vinteren om man ikke har egen garasje. Skal det lukeparkeres over isete brøytekanter og lignende er 4x4 gull. På de 12 årene jeg har hatt biler med firehjulstrekk er det ingen plass jeg har følt mer behov for det enn da vi bodde på Frogner i Oslo og ikke hadde garasje. Å kjøre på fjellet, til hytta eller lignende var mye enklere.

    Det er jo type omtrent ingen som kjører i terrenget. Om man har et reelt behov for den slags kan man alltids kjøpe seg en Landcruiser eller tilsvarende. Det er jo en ordentlig bil for ulendt terreng og ikke en drakt for damer på Oslo Vest som tror det er vanskelig å kjøre til hytta på Hafjell.
    Til hyttene på Hafjell kan du vell stort sett kjøre hva som helst.
    En Asker Passat (Tesla) holder mer en nok opp ditt.
    Det er mage andre steder det er hytter en på Hafjell i Norge som faktisk det er behov for 4x4.
    Alle steder kan man finne vanskelige forhold, men mener fortsatt att ikke Oslo er ett av de stedene som det behovet er størst.
    Kjørte selv en stund med en Landcruiser som redningsbil i Viking. En ekstrajobb jeg hadde på tidlig 90 tallet.
    Den ble vell nesten ikke stoppet av noe, følte att jeg kunne kjøre rett opp en stuevegg. Men alt til sitt behov.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Jeg støtter weld77 her. Jeg har aldri kjørt noe sted der 4x4 var mer nødvendig enn i Oslo. Veisystemet i indre Oslo by er ikke egnet for bilkjøring, og vedlikeholdet er under enhver kritikk. Dårlig brøytede gater. Høye iskanter hvis man skulle være så heldig å finne en parkeringsplass etc...
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det vel snart ikke parkeringsplasser å oppdrive for folk lengre i Oslo.
    Der er det buss og trikk som gjelder, glem bilen der.
    Så problemet er vel snart løst, en hodeløs "byregjering" som vandaliserer en hovedstad.
    En visjon om verdens første storby uten biler. Bare å kalle Oslo storby blir jo latterlig.
    Men det ble ett sidespor:=)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    SÅ det du/dere da sier er egentlig at 4x4 er unødvendig (weld sier at der du trenger det er i Oslo, og du sier at i Oslo kan man jo ikke kjøre bil lenger ;) ). Akkurat det er jeg stort sett enig i :D
    Men jeg følger et par tråder i andre fora der man klager sin nød fordi noen biler ikke leveres med 4x4 for "det er jo helt nødvendig i dag". Det er vel egentlig et tegn på at man ikke kan kjøre bil?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    4x4 og Haldex er fantastiske greier.
    Har man først begynt vill man ikke ha noe annet.
    Handler ikke bar om å komme seg løs eller opp en bakke.
    Svingete vei med dette er jo rett og slett gøy, mann trekker seg igjennom svingene på en helt annen måte en med drift på to hjul.
    Har hatt det nå i 7 år på det jeg kaller familiebilen. Den andre er en butikk bil som klarer å kjøre til hytta ikke noe annet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Det er bakhjulsdrift som gjelder! Du har ikke kjørt bil før du har prøvd å ratte en Cortina på vinterføre! :D
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Til hyttene på Hafjell kan du vell stort sett kjøre hva som helst.
    En Asker Passat (Tesla) holder mer en nok opp ditt.
    Det er mage andre steder det er hytter en på Hafjell i Norge som faktisk det er behov for 4x4.
    Alle steder kan man finne vanskelige forhold, men mener fortsatt att ikke Oslo er ett av de stedene som det behovet er størst.
    Kjørte selv en stund med en Landcruiser som redningsbil i Viking. En ekstrajobb jeg hadde på tidlig 90 tallet.
    Den ble vell nesten ikke stoppet av noe, følte att jeg kunne kjøre rett opp en stuevegg. Men alt til sitt behov.
    "Asker Passat" - den skal jeg huske :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Skal man ha virkelig god fremkommelighet må man ha sperrer og/eller veldig lav vekt.

    Haldex er uansett et rimelig alternativ til firehjulstrekk men at det skal være fantastisk for annet enn serviceprisene kombinert med DSG er utenfor min fatteevne.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SÅ det du/dere da sier er egentlig at 4x4 er unødvendig (weld sier at der du trenger det er i Oslo, og du sier at i Oslo kan man jo ikke kjøre bil lenger ;) ). Akkurat det er jeg stort sett enig i :D
    Men jeg følger et par tråder i andre fora der man klager sin nød fordi noen biler ikke leveres med 4x4 for "det er jo helt nødvendig i dag". Det er vel egentlig et tegn på at man ikke kan kjøre bil?
    Kjørte Toyota kassevogn med bakhjulsfrift (firmabil som jeg overtok nærmest gratis) i noen år i Bergen og omegn - inkl noen turer på/over fjellet, og selv med dårlige vinterdekk opplevde jeg aldri noen problemer med å komme frem. Bor på toppen av en rimelig bakke og det hendte et et fåtall (<1 gang i året) at jeg måtte sette fra meg bilen i bunnen av bakken og gå de siste 300 meterne opp. Ellers aldri noen problemer som ikke en sandsekk i bagasjerommet evt kunne fikse.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Sjåføren har ofte(men ikke alltid) mest og si for fremkommelighet. Mange som gasser på noe sinnsykt og tror det er hjulspinn som får bilen raskest fremover...
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Aksjer i DNO eller lignende WayAhead?
    Irriterer Musk deg?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Nå er det ganske surt at Tesla prøver å sno seg unna problemet samt at det sannsynligvis er lurt å preventivt bytte brikke for egen kost når bilen er utenfor garanti og reklamasjon.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Underlig at et datafirma (for det er jo egentlig det Tesla er) ikke tenkte på at en SSD blir slitt og etterhvert vil slutte å fungere når det skrives mye til den.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fordelen er at når de innser at dette muligens ikke er en god langsiktig plan, så kan de faktisk endre hvordan eksisterende biler logger støff, uten å måtte bytte noe som helst, bare slenge ut en oppdatering til bilene som bremser den aggressive loggingen.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Er det slik å forstå at Tesla er en real fillebil som bare gir eierne krøll, bøll og knot, og at'n Musky sniker seg unna som en slimål hele tiden?

    Spør for VG-konsernet.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Heldigvis har man de som har så mye penger at et Tesla kjøp ikke vil ha noen som helst påvirkning på privatøkonomien men har gjennomskuet onde Musk og kjører et annet merke samt gjør sitt ytterste for å advare mot Tesla.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jo, Jøss... klart det kommer pga bruk av uoriginale felger..... more Toy Stories...

     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Uansett hvor morragretten jeg er, blir jeg på godt humør når jeg setter meg inn i Teslaen, skrur på det deilige anlegget og flyter avsted. Jeg synes det er en nydelig bil
     

    poskare

    Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
    Ble medlem
    05.01.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    48
    Sted
    Tønsberg
    Det er alltid og kommer alltid til å være mandagsbiler. Har hatt MB i samme prisklasse som Tesla, og det er det største drittapparatet jeg noen gang har vært borti takket være Bertel O.Steen, så meninger er det alltid.
    Har i dag Tesla Model S, og har kjørt over 60k så og si problemfritt. Til og med KUN bakhjulsdrevet, allikevel fungerer den smertefritt over fjellene.
    Er meget fornøyd, så får alle andre ikke-Tesla-eiere si hva de vil. :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg får knapt min model3 til å slippe med bakenden jeg. Prøvekjørte Kia Soul 64kw og den spant for et godt ord!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Bakhjulsdrift er ikke det samme som hjulspinn.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Min I-Miev er bakhjulsdrevet, og jeg får den lett til å slippe bak ved å gi full gass når jeg svinger brått mot venstre i rundkjøringer, når det er vått føre. En real driftingbil mao, som grunnet dette har veldig slitte dekk bak.
    Det er vel unødvendig å si at I-Miev banker Tesla så til de grader når det kommer til performance, eierglede, status, pålitelighet og misunnelse.
    Hva skal man med en bil som ikke engang klarer å slædde litt, liksom?
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Bensin til 10,90 kroner literen, jeg kjørte til Circle K og betalte 3 kroner mer for literen for å slippe kø men ufattelig hva folket uten råd til Tesla gjør:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Bensin til 10,90 kroner literen, jeg kjørte til Circle K og betalte 3 kroner mer for literen for å slippe kø men ufattelig hva folket uten råd til Tesla gjør:
    Så nesten ut som en ladekø.... :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kanskje 5minutter venting der dersom de er uheldige. Tar ikke lang tid å fylle tanken.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    @WayAhead den linken er postet i #109 så du kan/bør vurdere å bytte brukernavn til WayBack.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Bekrefter det jeg har hevdet hele tiden - Tesla er en religion:

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det er det ingen tvil om når man bruker mye tid på å se filmer med kommersielle aktører som har en agenda med/mot Tesla.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn