Crux of the matter: "At respekten for kultur veier tyngre enn hensynet til norsk lov..."En god grunn til å totalforby religiøse kostymer og kjønnssegregering i grunnskolen.
Barn blir slått for å bevare familiens ære - osloby
|
Crux of the matter: "At respekten for kultur veier tyngre enn hensynet til norsk lov..."En god grunn til å totalforby religiøse kostymer og kjønnssegregering i grunnskolen.
Dette er veldig bra.Undervisning er skummelt og en trussel mot kristendom og konservatisme...Men jeg tror vi nordmenn er litt bedre opplyst enn amerikanerne - eller det får man i det minste håpe.
Why We Don’t Believe In Science : The New Yorker
Last week, Gallup announced the results of their latest survey on Americans and evolution. The numbers were a stark blow to high-school science teachers everywhere: forty-six per cent of adults said they believed that “God created humans in their present form within the last 10,000 years.” Only fifteen per cent agreed with the statement that humans had evolved without the guidance of a divine power.
Så noe må gjøres!
Utah lawmaker calls for end of compulsory education | Deseret News
Selvfølgelig tok jeg litt i når det kommer til antall innvandrerorganisasjoner, men for noen år siden ble det vist i en annen tråd på dette forumet at det var 38 somaliske organisasjoner i Oslo og Akershus, det er alt for mange slike organisasjoner som mottar statsstøtte, penger vi kunne brukt til eldre f. eks.Innvandrere topper alvorlig kriminaliteten i Norge, synes du det er positivt?
Velferden i Norge kan vi snart ikke ha lenger pga innvandringen, synes du det er postivt?
Det er 246 000 innvandrer organisasjoner som får statsstøtte, disse pengene kunne ha godt til eldrehjem, synes du dette er positivt?
De burde få berøm for sin fantastiske organisasjonsevne, syns du ikke? Nærmest "hver innvandrer sin organisasjon!" Det er lov å tenke før man skriver.
Du vet kanskje at all "statistikken" din er feil?
EDIT: Fjernkontrollen, om du rekalibrerer din holdning til fakta, slik at du kommer tettere på virkeligheten, så får du også en bedre argumentasjon. Ved å overdrive og overdramatisere, så spiller du deg selv av banen.
Innvandring kan både være en mulighet og et problem. I Norge kan vi godt stille større krav til dem som kommer hit, og vi bør vurdere om vi skal reforhandle EØS (eller trekke oss ut), dersom vi mener at reglene gir altfor lett adgang til landets ytterst generøse velferds- og støtteordninger.
Men - du overdriver grassat, og da blir det veldig vanskelig å ta deg alvorlig.
Kommer du ikke på noe bedre?har du fått gaten din "beriket" og flyttet?
Det skjer i Danmark, det skjer i Sverige, det skjer i UK, det skjer i dag i Oslo Øst men du forstår Gubra, i resten av Norge vil det ikke skje!. Hvorfor? Aner ikke ??Kommer du ikke på noe bedre?har du fått gaten din "beriket" og flyttet?
Jeg prøver igjen:
Siden poenget gikk deg hus forbi skal jeg gjenta det sakte. Når ikkevestlige flytter inn, flytter nordmenn ut - så enkelt.
Da kan du skrive side opp og ned om hvor positive nordmenn er til innvandring, men når de samme nordmenn får gata tilstrekkelig "beriket" så flytter de!
Dette skjer nå i Oslo Øst, mulig du kaller det for gokk også?
Tror du Oslo er spesiellt, tror du blir et annet resultat i en annen by når innvandrerdelen blir stor nok?
Det blir å generalisere alt for mye. "Ikkevestlige" er et dusteuttrykk. Har hatt mange flotte naboer blant burmesere, vietnamesere, uigurer, etiopiere og iranere for å nevne noen. Flotte mennesker, som jeg mer enn gjerne vil ha som naboer. Gjerne i stort antall! "Ikkevestlige" alle sammen.Siden poenget gikk deg hus forbi skal jeg gjenta det sakte. Når ikkevestlige flytter inn, flytter nordmenn ut - så enkelt.
Da kan du skrive side opp og ned om hvor positive nordmenn er til innvandring, men når de samme nordmenn får gata tilstrekkelig "beriket" så flytter de!
Er det mange nye boliger der du bor eller har de etniske norske flyttet slik at du har fått nye naboer?Det blir å generalisere alt for mye. "Ikkevestlige" er et dusteuttrykk. Har hatt mange flotte naboer blant burmesere, vietnamesere, uigurer, etiopiere og iranere for å nevne noen. Flotte mennesker, som jeg mer enn gjerne vil ha som naboer. Gjerne i stort antall! "Ikkevestlige" alle sammen.Siden poenget gikk deg hus forbi skal jeg gjenta det sakte. Når ikkevestlige flytter inn, flytter nordmenn ut - så enkelt.
Jeg ville ikke likt å bodd i en islamistisk ghetto, men det er fordi vi snakker om konservative religiøse miljøer og ikke at folk er "ikkevestlige".
Etablerte boligstrøk uten plass til mye nybygg nå. Både der jeg bor nå (byleilighet i Bergen) og der jeg har bodd tidligere og der jeg skal flytte (Rekkehus utenfor Bergen). Generelt populære boligstrøk for de fleste uavhengig av bakgrunn.Er det mange nye boliger der du bor eller har de etniske norske flyttet slik at du har fått nye naboer?
Du klarer faktisk å unngå poenget igjen, ikke dårlig. Det spiller ingen rolle hva du eller jeg gjør og mener, når "ikkevestlige"(ja, muligens et dusteutrykk) når kritisk masse så flytter nordmenn vekk!Det blir å generalisere alt for mye. "Ikkevestlige" er et dusteuttrykk. Har hatt mange flotte naboer blant burmesere, vietnamesere, uigurer, etiopiere og iranere for å nevne noen. Flotte mennesker, som jeg mer enn gjerne vil ha som naboer. Gjerne i stort antall! "Ikkevestlige" alle sammen.Siden poenget gikk deg hus forbi skal jeg gjenta det sakte. Når ikkevestlige flytter inn, flytter nordmenn ut - så enkelt.
Jeg ville ikke likt å bodd i en islamistisk ghetto, men det er fordi vi snakker om konservative religiøse miljøer og ikke at folk er "ikkevestlige".
utdyp det med innflytting og utflytting litt er du snill. Hvor flytter hvem og hva er grunnlaget for påstanden din. finner ikke det eventuelle innlegget hvor dette blir redegjort forDu klarer faktisk å unngå poenget igjen, ikke dårlig. Det spiller ingen rolle hva du eller jeg gjør og mener, når "ikkevestlige"(ja, muligens et dusteutrykk) når kritisk masse så flytter nordmenn vekk!Det blir å generalisere alt for mye. "Ikkevestlige" er et dusteuttrykk. Har hatt mange flotte naboer blant burmesere, vietnamesere, uigurer, etiopiere og iranere for å nevne noen. Flotte mennesker, som jeg mer enn gjerne vil ha som naboer. Gjerne i stort antall! "Ikkevestlige" alle sammen.Siden poenget gikk deg hus forbi skal jeg gjenta det sakte. Når ikkevestlige flytter inn, flytter nordmenn ut - så enkelt.
Så er det bare å vente på et nytt rundtgrøteninnlegg fra deg.....
Det du sier er at de etniske norske har flyttet noe du også skal gjøre selv. Da har han vel rett likevel.Etablerte boligstrøk uten plass til mye nybygg nå. Både der jeg bor nå (byleilighet i Bergen) og der jeg har bodd tidligere og der jeg skal flytte (Rekkehus utenfor Bergen). Generelt populære boligstrøk for de fleste uavhengig av bakgrunn.Er det mange nye boliger der du bor eller har de etniske norske flyttet slik at du har fått nye naboer?
Det har vært skrevet en del om Groruddalen de siste månedene. Om jeg ikke husker feil vil norske nordmenn være en minoritet i bydelen innen ganske få år dersom nåværende befolkningsutvikling fortsetter. I Søndre Nordstrand er de allerede en minoriet (om enn såvidt). Det er heller ikke så rart at barnefamilier flytter ut av indre by - skole er sikkert en av flere faktorer, men etter hvert går man også lei av å bo i 3. eller 4. etasje uten heis, ikke ha hage ungene kan springe rundt i og plassbehovet blir større. Så barnefamilier ville nok forlatt de bydelene uansett. Sentrum blir etter hvert lite relevant å forholde seg til - det er noe annet når man er ung og single, selv om det selvsagt finnes mange unntak.utdyp det med innflytting og utflytting litt er du snill. Hvor flytter hvem og hva er grunnlaget for påstanden din. finner ikke det eventuelle innlegget hvor dette blir redegjort for
Ingen tegn på at de etnisk norske rømmer Sandviken.Det du sier er at de etniske norske har flyttet noe du også skal gjøre selv. Da har han vel rett likevel.Etablerte boligstrøk uten plass til mye nybygg nå. Både der jeg bor nå (byleilighet i Bergen) og der jeg har bodd tidligere og der jeg skal flytte (Rekkehus utenfor Bergen). Generelt populære boligstrøk for de fleste uavhengig av bakgrunn.Er det mange nye boliger der du bor eller har de etniske norske flyttet slik at du har fått nye naboer?
Dette går stort sett ut over jenter, dessverre. Gutter har totalt frislipp i muslimsk oppdragelse. Jeg har jobbet i skole/barnehagesektor i mange år, og ser dette daglig. De gjør motsatt av oss med gutta. Helt åpent og fritt når de er små, så strammes det inn gradvis rundt dem når de blir større. Kjempelogisk... og når man er vant til at alt tolereres, er veien kort til å bli barneraner.En god grunn til å totalforby religiøse kostymer og kjønnssegregering i grunnskolen.
(naiv)Huff og huff, det var skummelt, det. Litt det samme som når Hells Angeles heiser Sørstats-flagget.
Flaggingen kom noen få uker etter at Barth Eide hadde Al Quida på besøk til Oslo, regner med at de fikk noen boliger og en del flagg i gave fra vår utenriksminister da.Huff og huff, det var skummelt, det. Litt det samme som når Hells Angeles heiser Sørstats-flagget.
Vi har vel visst at det er mange av de i Oslo fra før, men vi har fått høre i alle år at det nesten ingen av de I Norge.Det bryter selvsagt mot diverse bestemmelser om flagging, men så lenge reglene for flaggbruk ikke håndheves overfor private her i landet gir jeg jamt fan!
Derfor synes jeg det er greit at jihadistene flagger. Da vet vi i allefall hvem der og hvor de er!
Det begynner å bli veldig mye hat mot muslimer i europa, at det er finanskrise gjør ikke ting noe bedre.
Kommentarene er helt ok, det er hva folk sier når de er ute og tar en øl men ikke tør å si i kantina på jobben.
Hun har vel ikke noe valg, men hun burde ikke akseptert benådning. Det skulle vært fullt frafall av anklage og dom, slik at hun ikke får dette på sitt rulleblad. Nå vil hun, for eksempel, ikke kunne reise til USA.Islamistene har "benådet" den voldtatte norske kvinnen. Hun slipper nå fengsel for å ha anmeldt voldtekten.
Marte (24) er ben�det - nyheter - Dagbladet.no
Lysten til å reise til dette vulgære fascistiske disneylandet har ikke akkurat blitt større de siste ukene.
Heldig for Marte at hun var Norsk og ikke en hushjelp fra Filipinene eller Bangldesh.
Ja, ved å godkjenne dette slipper hun å sone. Men aksepterer samtidig dommen. Forståelig hvis hun bare vil hjem og bli ferdig med dette sharialandet så fort som mulig.Hun har vel ikke noe valg, men hun burde ikke akseptert benådning. Det skulle vært fullt frafall av anklage og dom, slik at hun ikke får dette på sitt rulleblad. Nå vil hun, for eksempel, ikke kunne reise til USA.Islamistene har "benådet" den voldtatte norske kvinnen. Hun slipper nå fengsel for å ha anmeldt voldtekten.
Marte (24) er ben�det - nyheter - Dagbladet.no
Lysten til å reise til dette vulgære fascistiske disneylandet har ikke akkurat blitt større de siste ukene.
Heldig for Marte at hun var Norsk og ikke en hushjelp fra Filipinene eller Bangldesh.
Men DET er IKKE snikislamifisering!!
Halal beskriver en metode for slakting, jeg tror ikke folk flest bryr seg så mye, for å være ærlig, så lenge de kan slenge kjøttstykket på grillen med brukbart resultat. La meg ellers si at i tråd med mine overbevisninger, anser jeg hele Halal-ideen for å være noe forbannet fjas, igjen et klart bevis på at religiøse (vrang)forestillinger ALDRI må få noen påvirkiningskraft på samfunnets normer og regelverk.Men DET er IKKE snikislamifisering!!
Problemet er jo at dette viser ganske klart at religiøse vrangforestillinger HAR fått påvirkningskraft på samfunnet! Vi er jo ellers ganske "hysteriske" på merking av matvarer i dette landet så hvorfor ikke kreve merking av mat om den er tilbredet/slaktet iht. ulike religiøse krav. Da kan jo folk selv få velge det de ønsker. Det er ikke det at jeg på noen møte får vondt i magen av å spise halalkjøtt, det er det prinsippielle at vi "med en gang" vi har fått parkert kristendommen ut av definisjonsmakten ifm. lovgiving/samfunnorden og inn i hjemmene så kommer det en ny religion med "krav" til hvordan samfunnet skal tilpasse seg denne religionen! Ved at vi ikke setter ned foten og markerer et klart skille mellom religion og samfunnet i øvrig oppfattes dette av disse "middelalderspøkelsene" som en aksept av deres krav om tilpassning til deres livsførsel og regelsett!Halal beskriver en metode for slakting, jeg tror ikke folk flest bryr seg så mye, for å være ærlig, så lenge de kan slenge kjøttstykket på grillen med brukbart resultat. La meg ellers si at i tråd med mine overbevisninger, anser jeg hele Halal-ideen for å være noe forbannet fjas, igjen et klart bevis på at religiøse (vrang)forestillinger ALDRI må få noen påvirkiningskraft på samfunnets normer og regelverk.Men DET er IKKE snikislamifisering!!
Honkey