Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    V

vredensgnag

Gjest
    Men jeg tror vi nordmenn er litt bedre opplyst enn amerikanerne - eller det får man i det minste håpe.
    Why We Don’t Believe In Science : The New Yorker

Last week, Gallup announced the results of their latest survey on Americans and evolution. The numbers were a stark blow to high-school science teachers everywhere: forty-six per cent of adults said they believed that “God created humans in their present form within the last 10,000 years.” Only fifteen per cent agreed with the statement that humans had evolved without the guidance of a divine power.

Undervisning er skummelt og en trussel mot kristendom og konservatisme...

Så noe må gjøres!

Utah lawmaker calls for end of compulsory education | Deseret News
    Dette er veldig bra.
    Har vel sitert ham før, Nietzsche mente at folkeskole var noe verre sludder. "Folk har ikke bruk for å kunne alfabetet. Det vil de bare bli ulykkelige av."

Litt rart å tenke på at mens man trodde man vokste opp i et demokratisk og åpent samfunn, der det gjaldt å vise toleranse og være mottakelig for nye idéer, så har vi faktisk hatt mørkemenn og -kvinner rundt oss hele tiden. Disse knuger hardt om sine forskrudde idealer, og ønsker å påtvinge dem alle andre, slik at de kan kjenne seg sikre på at de lever rett. (Og dette gjelder både norske nordmenn og nye nordmenn, slik sett. Noen merkelige folk vi lever sammen med, oss selv inklusive.)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Innvandrere topper alvorlig kriminaliteten i Norge, synes du det er positivt?
    Velferden i Norge kan vi snart ikke ha lenger pga innvandringen, synes du det er postivt?
    Det er 246 000 innvandrer organisasjoner som får statsstøtte, disse pengene kunne ha godt til eldrehjem, synes du dette er positivt?

De burde få berøm for sin fantastiske organisasjonsevne, syns du ikke? Nærmest "hver innvandrer sin organisasjon!" Det er lov å tenke før man skriver.

Du vet kanskje at all "statistikken" din er feil?

EDIT: Fjernkontrollen, om du rekalibrerer din holdning til fakta, slik at du kommer tettere på virkeligheten, så får du også en bedre argumentasjon. Ved å overdrive og overdramatisere, så spiller du deg selv av banen.
    Innvandring kan både være en mulighet og et problem. I Norge kan vi godt stille større krav til dem som kommer hit, og vi bør vurdere om vi skal reforhandle EØS (eller trekke oss ut), dersom vi mener at reglene gir altfor lett adgang til landets ytterst generøse velferds- og støtteordninger.
    Men - du overdriver grassat, og da blir det veldig vanskelig å ta deg alvorlig.
    Selvfølgelig tok jeg litt i når det kommer til antall innvandrerorganisasjoner, men for noen år siden ble det vist i en annen tråd på dette forumet at det var 38 somaliske organisasjoner i Oslo og Akershus, det er alt for mange slike organisasjoner som mottar statsstøtte, penger vi kunne brukt til eldre f. eks.

Er det ikke venstresiden som er så utrolig opptatt av velferden til folket hver gang FRP eller Høyre kommer med et forslag om skattekutt, venstresiden kan starte med og slutte å gi støtte til innvandringsorganisasjoner så har de litt mere penger til eldreomsorgen.

Og jeg er for at vi skal ha arbeidsinnvandring hvis det er behov, men dette kan vi ta fra våre naboland.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    har du fått gaten din "beriket" og flyttet?
    Kommer du ikke på noe bedre?

Jeg prøver igjen:

Siden poenget gikk deg hus forbi skal jeg gjenta det sakte. Når ikkevestlige flytter inn, flytter nordmenn ut - så enkelt.
    Da kan du skrive side opp og ned om hvor positive nordmenn er til innvandring, men når de samme nordmenn får gata tilstrekkelig "beriket" så flytter de!

Dette skjer nå i Oslo Øst, mulig du kaller det for gokk også?
    Tror du Oslo er spesiellt, tror du blir et annet resultat i en annen by når innvandrerdelen blir stor nok?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    har du fått gaten din "beriket" og flyttet?
    Kommer du ikke på noe bedre?

Jeg prøver igjen:

Siden poenget gikk deg hus forbi skal jeg gjenta det sakte. Når ikkevestlige flytter inn, flytter nordmenn ut - så enkelt.
    Da kan du skrive side opp og ned om hvor positive nordmenn er til innvandring, men når de samme nordmenn får gata tilstrekkelig "beriket" så flytter de!

Dette skjer nå i Oslo Øst, mulig du kaller det for gokk også?
    Tror du Oslo er spesiellt, tror du blir et annet resultat i en annen by når innvandrerdelen blir stor nok?
    Det skjer i Danmark, det skjer i Sverige, det skjer i UK, det skjer i dag i Oslo Øst men du forstår Gubra, i resten av Norge vil det ikke skje!. Hvorfor? Aner ikke ??

Ja jeg tror ikke selv noe på det ( at dette ikke vil skje i andre norske byer ), men slik er det i allefall, for det har vel "samtlige" politikere fra og med Høyre og til og med Rødt bestemt seg for, - og da blir det vel slik?!:p

Og jeg skal være så ærlig å si at jeg ville ha flyttet selv også om det hadde vært aktuellt. Riskoen for prisfall i området vil selvsagt spille inn, hvis det da faktisk er en aktuell problemstilling, ( der vet jeg ikke nok pr. i dag? ) men skoleproblematikken ville nok blitt avgjørende. Kan ikke tenke meg å la mine barn delta i et "eksperiment" der de blir minoritet i klassen og i skolegården. God læring og skolegang og gode karakterer har så vanvittig stor betydning for barnas framtid, og det blir bare viktigere med årene, at jeg ikke hadde latt dem gå lenge på en skole der det er så store sosiale problemer at det går ut over skolegangen. Man har lest så mange historier om norske gutter som må "pakistanere" språk og sørge for passe dårlige karakterer for å ikke bli tynt på skolen. Mulig at disse historiene kan være ljug eller overdrevet, men jeg hadde ikke tatt den sjansen med mine barn. Og det synes faktisk som om det er mange andre etnisk norske som tenker på samme måte.

Det vil nok bli en økende gettofisering i de store byene, og med denne vil det komme økende sosiale konflikter basert på etnisitet, religion og sosial status. Vi har allerede en generasjon unge "fremmedkulturelle" gutter der alt for mange er "dømt" til en framtid som underklasse, basert på manglende skolegang og der vi allerede ser at alt for mange finner at en kriminell løpebane er den enkleste måten å skaffe seg BMW på.

Nei jeg tror vi går urolige tider i møte. Dessverre.

Edit:
    Før noen kommer løpende med rasismekortet vil jeg bare få henlede oppmerksomheten mot det lille faktum at rasismen er minst like utbredt MOT nordmen og vår kultur fra "de fremmedkulturelle".
    http://www.osloby.no/nyheter/--Mange-foreldre-vil-ikke-at-barna-skal-bli-fornorsket-7258722.html

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.625
    Chinatown, Little Italy, Harlem,............
    Husker da "folk flest" flyttet fra Klyve, Skien, da det flyttet så mange nordlendinger dit.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det blir å generalisere alt for mye. "Ikkevestlige" er et dusteuttrykk. Har hatt mange flotte naboer blant burmesere, vietnamesere, uigurer, etiopiere og iranere for å nevne noen. Flotte mennesker, som jeg mer enn gjerne vil ha som naboer. Gjerne i stort antall! "Ikkevestlige" alle sammen.

Jeg ville ikke likt å bodd i en islamistisk ghetto, men det er fordi vi snakker om konservative religiøse miljøer og ikke at folk er "ikkevestlige".

N

nb

Gjest
    Jeg var for en del år siden gjest i et vietnamesisk bryllup på Lillestrøm. Første gang jeg så et par-tre hundre vietnamesere samlet på ett sted i Norge. En gruppe man hører ganske lite om og som sjelden er i målgruppen for vreden til de som har fryktelig mye mot ikke-vestlige. Det finnes i overkant av 20.000 av de i Norge, og de er med det den 6. største gruppen innvandrere.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det blir å generalisere alt for mye. "Ikkevestlige" er et dusteuttrykk. Har hatt mange flotte naboer blant burmesere, vietnamesere, uigurer, etiopiere og iranere for å nevne noen. Flotte mennesker, som jeg mer enn gjerne vil ha som naboer. Gjerne i stort antall! "Ikkevestlige" alle sammen.

Jeg ville ikke likt å bodd i en islamistisk ghetto, men det er fordi vi snakker om konservative religiøse miljøer og ikke at folk er "ikkevestlige".
    Er det mange nye boliger der du bor eller har de etniske norske flyttet slik at du har fått nye naboer?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er det mange nye boliger der du bor eller har de etniske norske flyttet slik at du har fått nye naboer?
    Etablerte boligstrøk uten plass til mye nybygg nå. Både der jeg bor nå (byleilighet i Bergen) og der jeg har bodd tidligere og der jeg skal flytte (Rekkehus utenfor Bergen). Generelt populære boligstrøk for de fleste uavhengig av bakgrunn.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839

Du klarer faktisk å unngå poenget igjen, ikke dårlig. Det spiller ingen rolle hva du eller jeg gjør og mener, når "ikkevestlige"(ja, muligens et dusteutrykk) når kritisk masse så flytter nordmenn vekk!

Så er det bare å vente på et nytt rundtgrøteninnlegg fra deg.....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Du klarer faktisk å unngå poenget igjen, ikke dårlig. Det spiller ingen rolle hva du eller jeg gjør og mener, når "ikkevestlige"(ja, muligens et dusteutrykk) når kritisk masse så flytter nordmenn vekk!

Så er det bare å vente på et nytt rundtgrøteninnlegg fra deg.....
    utdyp det med innflytting og utflytting litt er du snill. Hvor flytter hvem og hva er grunnlaget for påstanden din. finner ikke det eventuelle innlegget hvor dette blir redegjort for

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Etablerte boligstrøk uten plass til mye nybygg nå. Både der jeg bor nå (byleilighet i Bergen) og der jeg har bodd tidligere og der jeg skal flytte (Rekkehus utenfor Bergen). Generelt populære boligstrøk for de fleste uavhengig av bakgrunn.
    Det du sier er at de etniske norske har flyttet noe du også skal gjøre selv. Da har han vel rett likevel.

N

nb

Gjest
    utdyp det med innflytting og utflytting litt er du snill. Hvor flytter hvem og hva er grunnlaget for påstanden din. finner ikke det eventuelle innlegget hvor dette blir redegjort for
    Det har vært skrevet en del om Groruddalen de siste månedene. Om jeg ikke husker feil vil norske nordmenn være en minoritet i bydelen innen ganske få år dersom nåværende befolkningsutvikling fortsetter. I Søndre Nordstrand er de allerede en minoriet (om enn såvidt). Det er heller ikke så rart at barnefamilier flytter ut av indre by - skole er sikkert en av flere faktorer, men etter hvert går man også lei av å bo i 3. eller 4. etasje uten heis, ikke ha hage ungene kan springe rundt i og plassbehovet blir større. Så barnefamilier ville nok forlatt de bydelene uansett. Sentrum blir etter hvert lite relevant å forholde seg til - det er noe annet når man er ung og single, selv om det selvsagt finnes mange unntak.

Se f.eks her
    http://www.osloby.no/nyheter/18000-farre-etnisk-norske-i-Groruddalen-7183224.html#.Uek1OEozz0U

Befolkningsutviklingen i Groruddalen og Søndre Nordstrnad er nok de beste indikatorene på om "nordmenn ut, ikke-vestlige inn" har mye for seg, i de bydelene er man uansett ikke i sentrum og det finnes vel en ganske variert boligmasse tilpasset ulike faser av livet der, i motsetning til i indre by hvor det nesten utelukkende er leiligheter.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Det du sier er at de etniske norske har flyttet noe du også skal gjøre selv. Da har han vel rett likevel.
    Ingen tegn på at de etnisk norske rømmer Sandviken.

Når jeg flytter er det for å kjøpe egen bolig i stedet for å leie. Ellers er det helt topp å bo her, og jeg vil tro at 60% av leilighetene i oppgangen her er leid av ikkevestlige.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.662
    Torget vurderinger
    96
    En god grunn til å totalforby religiøse kostymer og kjønnssegregering i grunnskolen.

Barn blir slått for å bevare familiens ære - osloby
    Dette går stort sett ut over jenter, dessverre. Gutter har totalt frislipp i muslimsk oppdragelse. Jeg har jobbet i skole/barnehagesektor i mange år, og ser dette daglig. De gjør motsatt av oss med gutta. Helt åpent og fritt når de er små, så strammes det inn gradvis rundt dem når de blir større. Kjempelogisk... og når man er vant til at alt tolereres, er veien kort til å bli barneraner.
    For jentene er det ganske trøstesløst hele oppveksten. Heldigvis ser man en viss tilnærming til det mer fornuftige hos enkelte, men det går sakte. Veldig sakte.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.625
    Huff og huff, det var skummelt, det. Litt det samme som når Hells Angeles heiser Sørstats-flagget.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Nå er dette med flagging i dette landet gjenstand for opptil flere sovende lovparagrafer. Man kunne kanskje børste støvet av dem, men det ville ikke ha noen som helst praktisk betydning. Slik det er i dag oppfattes vel flagging som et utrykk for ytringsfrihet.

Når det gjelder sørstatsflagget så har det faktisk mange ulike betydninger helt avhengig av hvem som bruker det og hvorfor.
    Vis vedlegget 208490
    At sørstatsflagget "Southern Cross" brukes som et rasistisk symbol av grupper som KKK er vel den oppfatningen "folk flest" har, men det er også et generelt "opprørssymbol". Det er likeledes et symbol som brukes i visse rockabilly miljøer og i flere AmCar sammenhenger uten at det har det minste med rasisme å gjøre. Folk som stammer fra sørstatene bruker det også for å vise sin tilhørighet. Det brukes også som et symbol MOT det som mange i sør oppfatter som politisk undertrykkelse fra Washington.

Dette kan vel gjerne sammenlignes med vikingesymboler som brukes av folk med dragning mot den tiden, metall rockere og dessverre nynazister.

Personlig synes jeg at denne bruke av Southern Cross er bare deilig!
    Vis vedlegget 208495

Og for egen del "feirer" jeg 4th of July, og noen andre datoer på denne måten:
    Vis vedlegget 208499
    Det bryter selvsagt mot diverse bestemmelser om flagging, men så lenge reglene for flaggbruk ikke håndheves overfor private her i landet gir jeg jamt fan!

Derfor synes jeg det er greit at jihadistene flagger. Da vet vi i allefall hvem der og hvor de er!

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Huff og huff, det var skummelt, det. Litt det samme som når Hells Angeles heiser Sørstats-flagget.
    Flaggingen kom noen få uker etter at Barth Eide hadde Al Quida på besøk til Oslo, regner med at de fikk noen boliger og en del flagg i gave fra vår utenriksminister da.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det bryter selvsagt mot diverse bestemmelser om flagging, men så lenge reglene for flaggbruk ikke håndheves overfor private her i landet gir jeg jamt fan!

Derfor synes jeg det er greit at jihadistene flagger. Da vet vi i allefall hvem der og hvor de er!
    Vi har vel visst at det er mange av de i Oslo fra før, men vi har fått høre i alle år at det nesten ingen av de I Norge.

V

vredensgnag

Gjest
    Ulike alternativ foreligger, men høyst sannsynlig er omfattende terapi nødvendig. En fordel om man kan unngå tung medisinering, selvsagt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    [video=youtube;TDh2fF4ccwI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TDh2fF4ccwI[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    Islamistene har "benådet" den voldtatte norske kvinnen. Hun slipper nå fengsel for å ha anmeldt voldtekten.

Marte (24) er ben�det - nyheter - Dagbladet.no

Lysten til å reise til dette vulgære fascistiske disneylandet har ikke akkurat blitt større de siste ukene.

Heldig for Marte at hun var Norsk og ikke en hushjelp fra Filipinene eller Bangldesh.

V

vredensgnag

Gjest
    Islamistene har "benådet" den voldtatte norske kvinnen. Hun slipper nå fengsel for å ha anmeldt voldtekten.

Lysten til å reise til dette vulgære fascistiske disneylandet har ikke akkurat blitt større de siste ukene.

Heldig for Marte at hun var Norsk og ikke en hushjelp fra Filipinene eller Bangldesh.
    Hun har vel ikke noe valg, men hun burde ikke akseptert benådning. Det skulle vært fullt frafall av anklage og dom, slik at hun ikke får dette på sitt rulleblad. Nå vil hun, for eksempel, ikke kunne reise til USA.

G

Gjestemedlem

Gjest

Hun har vel ikke noe valg, men hun burde ikke akseptert benådning. Det skulle vært fullt frafall av anklage og dom, slik at hun ikke får dette på sitt rulleblad. Nå vil hun, for eksempel, ikke kunne reise til USA.
    Ja, ved å godkjenne dette slipper hun å sone. Men aksepterer samtidig dommen. Forståelig hvis hun bare vil hjem og bli ferdig med dette sharialandet så fort som mulig.

Saken bør få konsekvenser for Norges forhold til dette diktaturet.

Samtidig avslører vel dette like alvorlige svakheter ved USAs visumregler om en slik sak skal får konsekvenser for henne der.

V

vredensgnag

Gjest
    Criminal Convictions

Applicants who have been arrested or charged with a crime are advised to apply for a visa well in advance of your intended date of travel. Please note this includes any offences involving the possession or use of a controlled substance. You will need to provide details of your conviction in the form of court records. Be aware that it is your responsibility to obtain these records should they be required.
    At your visa interview, a consular officer will determine whether or not you are eligible for a U.S. visa. We are not able to advise whether or not you are eligible for a visa in advance of the interview.
    Should you be found ineligible, the interviewing consular officer will decide on whether or not to submit a request for a waiver of your ineligibility. This request is made on your behalf to U.S. Customs and Border Protection’s Admissibility Review Office. The recommendation for a waiver is at the discretion of the interviewing consular officer and will be based on the nature, recency, and severity of your offense(s).
    Approval of a waiver can take six to eight months so it is strongly advised that you not make any travel bookings prior to receipt of the visa.
    Travelers with Criminal Records
    Convictions for certain crimes may make you ineligible to travel to the U.S. with the exception of a single DIC/DUI (see below). The only way to know for sure if your criminal record makes you ineligible is to apply for a visa. Only a consular officer can determine your visa eligibility. If you have a criminal record and attempt to travel without a visa, you may be refused entry into the United States.
    You need to bring a copy of your Criminal History Report with you to the visa interview.
    Even if your conviction makes you ineligible to travel to the U.S., you may be able to obtain a temporary waiver of this ineligibility. You should discuss this with the consular officer at the time of the interview. Waiver processing can take more than 6-8 months, so if you think you may require a waiver, please apply early. We always recommend you do not make any financial commitments for travel until you have received a visa.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Islamistisk mat påtvinges danskene.

Ekstra Bladet - Halal er overalt
    Men DET er IKKE snikislamifisering!!
    Halal beskriver en metode for slakting, jeg tror ikke folk flest bryr seg så mye, for å være ærlig, så lenge de kan slenge kjøttstykket på grillen med brukbart resultat. La meg ellers si at i tråd med mine overbevisninger, anser jeg hele Halal-ideen for å være noe forbannet fjas, igjen et klart bevis på at religiøse (vrang)forestillinger ALDRI må få noen påvirkiningskraft på samfunnets normer og regelverk.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Islamistisk mat påtvinges danskene.

Ekstra Bladet - Halal er overalt
    Men DET er IKKE snikislamifisering!!
    Halal beskriver en metode for slakting, jeg tror ikke folk flest bryr seg så mye, for å være ærlig, så lenge de kan slenge kjøttstykket på grillen med brukbart resultat. La meg ellers si at i tråd med mine overbevisninger, anser jeg hele Halal-ideen for å være noe forbannet fjas, igjen et klart bevis på at religiøse (vrang)forestillinger ALDRI må få noen påvirkiningskraft på samfunnets normer og regelverk.

Honkey
    Problemet er jo at dette viser ganske klart at religiøse vrangforestillinger HAR fått påvirkningskraft på samfunnet! Vi er jo ellers ganske "hysteriske" på merking av matvarer i dette landet så hvorfor ikke kreve merking av mat om den er tilbredet/slaktet iht. ulike religiøse krav. Da kan jo folk selv få velge det de ønsker. Det er ikke det at jeg på noen møte får vondt i magen av å spise halalkjøtt, det er det prinsippielle at vi "med en gang" vi har fått parkert kristendommen ut av definisjonsmakten ifm. lovgiving/samfunnorden og inn i hjemmene så kommer det en ny religion med "krav" til hvordan samfunnet skal tilpasse seg denne religionen! Ved at vi ikke setter ned foten og markerer et klart skille mellom religion og samfunnet i øvrig oppfattes dette av disse "middelalderspøkelsene" som en aksept av deres krav om tilpassning til deres livsførsel og regelsett!

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    Kjøttet er sikkert bra nok, det er avlivingsmetoden som gir bismak.
    Å blø sakte ihjel med strupen skåret over er neppe behagelig, og veldig unødvendig.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn