Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    La oss se på hva som skjer i Egypt, så kanskje noen henter fram denne tråden om et par år ( hvis den mot formodning skulle falle ned fra "top ten" ) da kan vi se hva som skjer over tid når den islamske frigjøringen slår til. Mine penger settes på at vi ser et land som er ennu lenger fra demokrati og personlig frihet for de med "avvikende oppfatninger".

    Men Herregud, muslimer er så kjekke atte, og når de har ødelagt dette landet kan de jo bare "flykte" til et nytt demokratisk tolerant fritt land som de kan "ødelegge"! Beklager Honken, jeg har IKKE noen tro på at "Det Flerkulturelle Alternativet" fungerer over tid! Jeg tror det er en årsak til at folk med ulik livsanskuelse slo seg sammen med sine egne adskillt fra "de andre". Jeg tror faktisk også det er noe lettere å leve i fred med hverandre hvis man ikke "kolliderer" med anderledes tenkende flere ganger om dagen hver dag hele året.

    For de som kommer trekkende med USA som eksempel på vellyket flerkultur vil jeg med en gang protestere. For det første lider USA av en gettofisering der de ulike gruppene bor adskillt i den grad det er mulig, USA er ikke det best fungerende samfunn jeg vet om, det er slik jeg ser det et ganske dysfunksjonelt land, og man har faktisk en felles religion der borte uansett bakgrunn, troen på "Den Amerikanske Drøm og Den Hellige Amerikanske Dollar"!

    Jeg tillater meg å sette muslimer, mange kristne og medlemmer i DNSAP i tyskland før krigen i samme bås. De gjør det mulig å legge tvangstrøye på "andre" ved at de ikke høylydt protesterer når "deres egne, de mer militante og ekstreme" herjer vilt i samfunnet. Det er ikke ekstremistene som skremmer meg mest, det er "Den tause Majoritet", de som tillater at galskapen får lov til å bre seg, de som muligjør fandenskapen ved sin taushet. Tyskerne som sikkert var hyggelige mennesker men som ikke ropte STOPP da galskapen begynte å tre fram, de kristne som ikke høyt og klart roper ut sin protest i sine menigheter når ekstremister går imot kvinnelige prester/biskoper, legal abort, et klart skille mellem tro og en sekulær stat, hat mot homofile etc, etc. De "moderate" muslimer som ikke klart og tydelig setter "tullebukkene" på plass. Det er disse "snille og hyggelige" menneskene, de vi alle kjenner en eller flere av, som egentlig bærer ansvaret for at ekstremistene ikke stoppes. Og fordi det er så mange av disse snille, hyggelige og tause at jeg er så sterkt imot flerkultur. Spesiellt så ulike som vårt sekulære, ( kristne i teorien men lite i praksis ), meget lite motstandsdyktige vestlige frie samfunn blir "invadert" av en så militant politisk "religion" som Islam. Det MÅ bli bråk av slikt! Jeg skriver "religion" i hermetegn da jeg ser islam mere som et politisk system enn som en religion. Kristendommen hadde en periode der den var et politisk system, men det åket har vi i Vest Europa kastet av oss, og jeg ser det som rimelig tåpelig da å skulle underlegge oss en enda mer undertrykkende "politisk religion".
     
    Sist redigert:

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    La oss se på hva som skjer i Egypt, så kanskje noen henter fram denne tråden om et par år ( hvis den mot formodning skulle falle ned fra "top ten" ) da kan vi se hva som skjer over tid når den islamske frigjøringen slår til. Mine penger settes på at vi ser et land som er ennu lenger fra demokrati og personlig frihet for de med "avvikende oppfatninger".

    Men Herregud, muslimer er så kjekke atte, og når de har ødelagt dette landet kan de jo bare "flykte" til et nytt demokratisk tolerant fritt land som de kan "ødelegge"! Beklager Honken, jeg har IKKE noen tro på at "Det Flerkulturelle Alternativet" fungerer over tid! Jeg tror det er en årsak til at folk med ulik livsanskuelse slo seg sammen med sine egne adskillt fra "de andre". Jeg tror faktisk også det er noe lettere å leve i fred med hverandre hvis man ikke "kolliderer" med anderledes tenkende flere ganger om dagen hver dag hele året.

    For de som kommer trekkende med USA som eksempel på vellyket flerkultur vil jeg med en gang protestere. For det første lider USA av en gettofisering der de ulike gruppene bor adskillt i den grad det er mulig, USA er ikke det best fungerende samfunn jeg vet om, det er slik jeg ser det et ganske dysfunksjonelt land, og man har faktisk en felles religion der borte uansett bakgrunn, troen på "Den Amerikanske Drøm og Den Hellige Amerikanske Dollar"!

    Jeg tillater meg å sette muslimer, mange kristne og medlemmer i DNSAP i tyskland før krigen i samme bås. De gjør det mulig å legge tvangstrøye på "andre" ved at de ikke høylydt protesterer når "deres egne, de mer militante og ekstreme" herjer vilt i samfunnet. Det er ikke ekstremistene som skremmer meg mest, det er "Den tause Majoritet", de som tillater at galskapen får lov til å bre seg, de som muligjør fandenskapen ved sin taushet. Tyskerne som sikkert var hyggelige mennesker men som ikke ropte STOPP da galskapen begynte å tre fram, de kristne som ikke høyt og klart roper ut sin protest i sine menigheter når ekstremister går imot kvinnelige prester/biskoper, legal abort, et klart skille mellem tro og en sekulær stat, hat mot homofile etc, etc. De "moderate" muslimer som ikke klart og tydelig setter "tullebukkene" på plass. Det er disse "snille og hyggelige" menneskene, de vi alle kjenner en eller flere av, som egentlig bærer ansvaret for at ekstremistene ikke stoppes. Og fordi det er så mange av disse snille, hyggelige og tause at jeg er så sterkt imot flerkultur. Spesiellt så ulike som vårt sekulære, ( kristne i teorien men lite i praksis ), meget lite motstandsdyktige vestlige frie samfunn blir "invadert" av en så militant politisk "religion" som Islam. Det MÅ bli bråk av slikt! Jeg skriver "religion" i hermetegn da jeg ser islam mere som et politisk system enn som en religion. Kristendommen hadde en periode der den var et politisk system, men det åket har vi i Vest Europa kastet av oss, og jeg ser det som rimelig tåpelig da å skulle underlegge oss en enda mer undertrykkende "politisk religion".
    Nomineres til årets beste.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Men Herregud, muslimer er så kjekke atte, og når de har ødelagt dette landet kan de jo bare "flykte" til et nytt demokratisk tolerant fritt land som de kan "ødelegge"! Beklager Honken, jeg har IKKE noen tro på at "Det Flerkulturelle Alternativet" fungerer over tid! Jeg tror det er en årsak til at folk med ulik livsanskuelse slo seg sammen med sine egne adskillt fra "de andre". Jeg tror faktisk også det er noe lettere å leve i fred med hverandre hvis man ikke "kolliderer" med anderledes tenkende flere ganger om dagen hver dag hele året.
    Så hvem vil du så utpeke som skal diktere hva det ene sanne kulturelle uttrykk er da, i enhver sak? Siden tanken om ett folk, ett rike, én kultur.. og kanskje én leder ser ut til å være alternativet ditt.

    Hva hvis jeg eller andre ikke er helt enige i hva som bestemmes, og hvilke kulturelle uttrykk som skal være tillatt i Norge og hva som skal bli forbudt for oss. Hva skal forbys av tanker, klær, musikk, film, teater, mat, livsstil for at vi skal oppnå drømmen om det monokulturelle riket ditt?

    Jeg er i alle fall ikke helt klar for en slik kulturrevolusjon. Det har vært prøvd før det også.

    Jeg har mer troen på at mennesker selv skal få være med å bestemme over sine liv og sin livsstil, og heller satse på å lage et lovverk som sikrer retten til å leve som man vil og ønsker, og enda strengere regler mot å gripe inn i dette fra statlig og politisk hold.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Men Herregud, muslimer er så kjekke atte, og når de har ødelagt dette landet kan de jo bare "flykte" til et nytt demokratisk tolerant fritt land som de kan "ødelegge"! Beklager Honken, jeg har IKKE noen tro på at "Det Flerkulturelle Alternativet" fungerer over tid! Jeg tror det er en årsak til at folk med ulik livsanskuelse slo seg sammen med sine egne adskillt fra "de andre". Jeg tror faktisk også det er noe lettere å leve i fred med hverandre hvis man ikke "kolliderer" med anderledes tenkende flere ganger om dagen hver dag hele året.
    Så hvem vil du så utpeke som skal diktere hva det ene sanne kulturelle uttrykk er da, i enhver sak? Siden tanken om ett folk, ett rike, én kultur.. og kanskje én leder ser ut til å være alternativet ditt.

    Hva hvis jeg eller andre ikke er helt enige i hva som bestemmes, og hvilke kulturelle uttrykk som skal være tillatt i Norge og hva som skal bli forbudt for oss. Hva skal forbys av tanker, klær, musikk, film, teater, mat, livsstil for at vi skal oppnå drømmen om det monokulturelle riket ditt?

    Jeg er i alle fall ikke helt klar for en slik kulturrevolusjon. Det har vært prøvd før det også.

    Jeg har mer troen på at mennesker selv skal få være med å bestemme over sine liv og sin livsstil, og heller satse på å lage et lovverk som sikrer retten til å leve som man vil og ønsker, og enda strengere regler mot å gripe inn i dette fra statlig og politisk hold.

    Og det sier du som ønsker å "korsfeste" rått og røti som kan kalles kristne!??

    Hvis du leser hele inlegget og ser det i sammenheng og ikke tar hvert avsnitt for seg uten å se det i sammenheng med de andre vil du nok se en helhet. Kanskje??

    Vi har en sekulær stat ( for all practical purposes ) og det ønsker jeg og opprettholde. Derfor ønsker jeg ikke å invitere hit et flertall som kan bestemme at vi skal dras med ræva først inn i den mørkeste middelalder! Jeg ønsker å leve i 2000 tallet, de som ønsker å leve på 1600 tallet må så gjerne gjøre det, SÅ LENGE DE IKKE VIL TVINGE MEG TIL Å GJØRE DET SAMME!!!! Problemet er at det er det de gjør, de ønsker å tvinge ALLE til en tidsreise en 4-500 år tilbake i tiden!!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Og det sier du som ønsker å "korsfeste" rått og røti som kan kalles kristne!??
    Om folk vil være kristne, muslimer, hare krishna, satanister eller jehovas vitner må de jo får gjøre det så mye de orker. Men det bør forbli en privatsak og ikke noe som staten skal finansiere og heller ikke noen som staten skal bidra til gjennom finansiering av institusjoner som har som formål å indoktrinere barn. Det bør ikke være tilgang til å innføre lover basert på bibel eller sharia, eller andre overtroiske systemer som kommer i konflikt med et sekulært demokratisk samfunn.

    Hvis du leser hele inlegget og ser det i sammenheng og ikke tar hvert avsnitt for seg uten å se det i sammenheng med de andre vil du nok se en helhet. Kanskje??
    Mange påstander som fortjener separat oppmerksomhet og kommentar. Jeg foretrekker det slik.

    Vi har en sekulær stat ( for all practical purposes ) og det ønsker jeg og opprettholde. Derfor ønsker jeg ikke å invitere hit et flertall som kan bestemme at vi skal dras med ræva først inn i den mørkeste middelalder! Jeg ønsker å leve i 2000 tallet, de som ønsker å leve på 1600 tallet må så gjerne gjøre det, SÅ LENGE DE IKKE VIL TVINGE MEG TIL Å GJØRE DET SAMME!!!! Problemet er at det er det de gjør, de ønsker å tvinge ALLE til en tidsreise en 4-500 år tilbake i tiden!!
    Vi er tilsynelatende ikke så uenig i viktigheten av en sekulær grunnmur for Norge, for det er det eneste som på sikt kan sikre oss mot økt religiøs kontroll over samfunnet slik vi ser det i så mange andre land.

    "SÅ LENGE DE IKKE VIL TVINGE MEG TIL Å GJØRE DET SAMME"? Hvordan skal du klare å oppnå ditt monokulturelle samfunn da, hvis man ikke skal tvinge noen inn i en kultur de ikke føler seg hjemme i, eller forby kulturelle uttrykk som strider mot den ene sanne kultur?

    Det er jo du som så hardt går ut mot å tillate flerkultur, så jeg synes du bør starte med å definere hvordan monokulturen skal se ut og hva som skal forbys.

    Hvis det kun er religiøs makt og innflytelse du frykter, gjennom innflytting og/eller økt innflytelse fra religiøse grupper så mener jeg det er mye viktigere å fokusere på dette enn på det flerkulturelle og det at det er lov å være forskjellig i Norge.

    Islam, kristendom og jødedom inviterer alle til en tidsreise til den mørke middelalder (eller bronsealderen i verste fall), og for dem som vil bo der er det er vel grei nok. Vi andre som heller vil ha et moderne sekulært samfunn får prøve å arbeide for det. Men da må man fokusere på det som er vesentlig.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Innertier. Religion er for folk som liker å lide, og som elsker å få andre til å lide.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Men Herregud, muslimer er så kjekke atte, og når de har ødelagt dette landet kan de jo bare "flykte" til et nytt demokratisk tolerant fritt land som de kan "ødelegge"! Beklager Honken, jeg har IKKE noen tro på at "Det Flerkulturelle Alternativet" fungerer over tid! Jeg tror det er en årsak til at folk med ulik livsanskuelse slo seg sammen med sine egne adskillt fra "de andre". Jeg tror faktisk også det er noe lettere å leve i fred med hverandre hvis man ikke "kolliderer" med anderledes tenkende flere ganger om dagen hver dag hele året.
    Hender du tar av litt, lille halekatt! :)
    Muslimer er ikke mer eller mindre kjekke enn ikke-muslimer, ganske enkelt. Jeg bedømmer ikke folk ut fra hvor de ble født, eller hvilken kulturelle / religiøse grunnholdning du tillegger dem. Med den bedømmelsen må du melig også benevne meg som "kristen", selv om det er så feil som det kan få blitt.
    Ellers har Deph sagt det meste. La folk tro hva faen de vil, bare de begriper at det er en privatsak. Begriper de det ikke, må samfunnet besørge at vi har et robust lovsystem som forstår det for dem. Og da må jeg igjen understreke at det har ikke noe med å forby noen å tro og gjøre, men bare forby dem å begrense andre menneskers frihet.

    Honkey
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    La folk tro hva faen de vil, bare de begriper at det er en privatsak. Begriper de det ikke, må samfunnet besørge at vi har et robust lovsystem som forstår det for dem. Og da må jeg igjen understreke at det har ikke noe med å forby noen å tro og gjøre, men bare forby dem å begrense andre menneskers frihet.

    Honkey

    Det er jo det jeg har prdiket hele tiden. religion skal være en privat sak. Problemet med Islam er at de ikke har forkastet religionens overhøyhet på det politiske livet. Det har vi innefor kristendommen. Det er i grunnen bare å telle de stemmene som KrF får ved valg så ser du det. Slik Islam er i dag er det vel mere en politisk retning enn noe annet. Og de få muslimer som tar til motmele mot de som ønsker i islamifisere hele VestEuropa og å innføre sharia er så jævlig få! Alt for få. Den "tause muslimske majoriteten" lar tullingene ta over, det ser vi i land etter land. Hvorvidt de får det bedre etter dem "muslimske våren" gjenstår å se, men jeg har ikke store forhåpninger.

    Det skjedde ikke helt uten kamp at vi på den politiske arena kastet kristenåket av oss, og da synes jeg det er greit å ikke legge opp til å måtte ta en slik kamp pånytt mot islam. La dem som ønsker å leve med sharia gjøre det, men jeg ønsker ikke at de gjør det her, for da blir jeg og min familie inbefattet i galskapen og det ønsker jeg ikke. Ikke tror jeg at du ønsker det heller Honken.

    Når du vet at klassekompisene til avkommet raserte husene der de siste tre "hjemme alene festene" ble holdt, vil jeg si det stupid å la den samme bermen få ha en slik fest hjemme hos meg! Det kalles å lære av andres feil.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Men Herregud, muslimer er så kjekke atte, og når de har ødelagt dette landet kan de jo bare "flykte" til et nytt demokratisk tolerant fritt land som de kan "ødelegge"! Beklager Honken, jeg har IKKE noen tro på at "Det Flerkulturelle Alternativet" fungerer over tid! Jeg tror det er en årsak til at folk med ulik livsanskuelse slo seg sammen med sine egne adskillt fra "de andre". Jeg tror faktisk også det er noe lettere å leve i fred med hverandre hvis man ikke "kolliderer" med anderledes tenkende flere ganger om dagen hver dag hele året.
    Hender du tar av litt, lille halekatt! :)
    Muslimer er ikke mer eller mindre kjekke enn ikke-muslimer, ganske enkelt. Jeg bedømmer ikke folk ut fra hvor de ble født, eller hvilken kulturelle / religiøse grunnholdning du tillegger dem. Med den bedømmelsen må du melig også benevne meg som "kristen", selv om det er så feil som det kan få blitt.
    Ellers har Deph sagt det meste. La folk tro hva faen de vil, bare de begriper at det er en privatsak. Begriper de det ikke, må samfunnet besørge at vi har et robust lovsystem som forstår det for dem. Og da må jeg igjen understreke at det har ikke noe med å forby noen å tro og gjøre, men bare forby dem å begrense andre menneskers frihet.

    Honkey
    Du vil altså ikke forby islam men du vil forby islam?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Du vil altså ikke forby islam men du vil forby islam?

    Nei men jeg finner liten grunn til å invitere flere av dem til å komme hit. Forbud mot Islam vil ikke ha noen som helst mening da man ikke kan forby tanker.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kristendomskongen og de mest brutale islamistene allierer seg mot menneskeheten.

    Motbakke for Norge i FN-råd - Aftenposten

    De 47 landene i FNs menneskerettighetsråd (MR-rådet) har som hovedmål å sikre menneskerettighetene rundt om i verden. Men hva gjør man når muslimske land og Vatikanstaten danner en allianse for å beskytte seg selv mot blasfemi? Hva gjør man når Russland tvinger gjennom en resolusjon som setter «tradisjonelle verdier» høyere enn de grunnleggende rettighetene for enkeltindivider?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jesus wept … oh, it's bad plumbing. Indian rationalist targets 'miracles'

    Jesus wept … oh, it's bad plumbing. Indian rationalist targets 'miracles' | World news | guardian.co.uk

    Sanal Edamaruku faces jail for revealing 'tears' trickling down a Mumbai church statue came from clogged drainage pipes

    So when Sanal Edamaruku arrived and established that this was not holy water so much as holey plumbing, the backlash was severe. The renowned rationalist was accused of blasphemy, charged with offences that carry a three-year prison sentence and eventually, after receiving death threats, had to seek exile in Finland.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Elle melle...

    Andreas N?rstrud fra Farmen dr?mmer om ? bli slave - Nationen.no

    «Farmen»-bonden Andreas Nørstrud (28) ønsker å danne et eget samfunn basert på gammel gårdskultur og kristen kulturarv. Går ikke det, vil han gjerne bli slave.

    - Ja, jeg trives godt med å jobbe for andre og å bli piska litt, i overført betydning. Jeg kan godt eies av andre, så lenge det er en gjensidig respekt mellom oss. Folk vrir dette med slaveri til noe uspiselig hele tiden, men fordelen er det forholdet som oppstår, et kjærlighetsfylt vennskap, nesten som et ekteskap, sier Nørstrud, som ifølge Dagbladet har fått mange henvendelser fra folk som er interessert i fremtidsplanene hans.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Elle melle...

    Andreas N�rstrud fra Farmen dr�mmer om � bli slave - Nationen.no

    «Farmen»-bonden Andreas Nørstrud (2 ønsker å danne et eget samfunn basert på gammel gårdskultur og kristen kulturarv. Går ikke det, vil han gjerne bli slave.

    - Ja, jeg trives godt med å jobbe for andre og å bli piska litt, i overført betydning. Jeg kan godt eies av andre, så lenge det er en gjensidig respekt mellom oss. Folk vrir dette med slaveri til noe uspiselig hele tiden, men fordelen er det forholdet som oppstår, et kjærlighetsfylt vennskap, nesten som et ekteskap, sier Nørstrud, som ifølge Dagbladet har fått mange henvendelser fra folk som er interessert i fremtidsplanene hans.
    Akkurat...

    Er det bare jeg som får et snev av Behring Breivik-vibber av denne fyren?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fredens religion er i 44 konflikter verden over.

    Articles: The Lamps Are Going Out All Over the Islamic World.

    Bra at de får statsstøtte til å bygge moskeene sine her i Norge.
    Statsstøtte, skattefritak, donasjoner som private får fradrag på selvangivelsen for etc. etc.

    Den største pådriveren for å sikre mest mulig offentlig sponsing av religiøse organisasjoner, direkte og indirekte er Kristelig Folkeparti. Og det vil bli absolutt umulig å bygge ned dette hvis de kommer i regjering, eller vi får en regjering er avhengig av deres støtte i Stortinget.

    De bruker stort sett omskrivingsordet 'frivillig' når de snakker om religiøs, men det er nøyaktig det samme i deres verden og program. det vil nok dryppe litt på andre også når de får "styrket den frivillige sektor", men det sikter til her er mer penger til kirker, bedehus, moskeer, bønnerom, religiøse foreninger, religøse skoler, religiøse klubber etc. etc. Alt som kan spre denne pesten ytterligere.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De danske juletretilbederene vise toleranse ved å komme med drapstrusler ovenfor dem som viser litt toleranse. Drapstrusler mot dansk minister etter juletrekrangel - Verden - NRK Nyheter
    Det er alltid trist når noen blir drapstruet.

    Men etter dette er det vel lov for utesteder og skrive adgang kun for hvite i Danmark.
    Hm, ligger det et resonnement bak dette eller var det bare noe som slo seg sånn plutselig?
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    De danske juletretilbederene vise toleranse ved å komme med drapstrusler ovenfor dem som viser litt toleranse. Drapstrusler mot dansk minister etter juletrekrangel - Verden - NRK Nyheter
    Det er alltid trist når noen blir drapstruet.

    Men etter dette er det vel lov for utesteder og skrive adgang kun for hvite i Danmark.

    Hm, ligger det et resonnement bak dette eller var det bare noe som slo seg sånn plutselig?

    Vi vet at de hvite drikker mer alkohol ute på byen, altså mer omsetning for eierne av utestedet, så hvis flertallet av eierne er enig at det skal kun være adgang for hvite må de jo nå få lov til det.

    Hva er egentlig forskjellen uten om at det ene er religion og det andre er hudfarve.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De danske juletretilbederene vise toleranse ved å komme med drapstrusler ovenfor dem som viser litt toleranse. Drapstrusler mot dansk minister etter juletrekrangel - Verden - NRK Nyheter
    Det er alltid trist når noen blir drapstruet.

    Men etter dette er det vel lov for utesteder og skrive adgang kun for hvite i Danmark.

    Hm, ligger det et resonnement bak dette eller var det bare noe som slo seg sånn plutselig?

    Vi vet at de hvite drikker mer alkohol ute på byen, altså mer omsetning for eierne av utestedet, så hvis flertallet av eierne er enig at det skal kun være adgang for hvite må de jo nå få lov til det.

    Hva er egentlig forskjellen uten om at det ene er religion og det andre er hudfarve.
    Et utested har ikke lov til å nekte folk hverken basert på rase eller religion. De har ikke engang lov å spørre. Samme lovverk i Norge og Danmark så den biten er grei.

    Et privat borettslag har derimot lov til å bruke av sine egne midler til det de ønsker. Om det er juletre, rosebed, husmaling eller felles pilgrimsferd til Mekka. Det finnes ikke nasjonale lover som begrenser dette så vidt jeg kjenner til. Det samme gjelder forøvrig deg og dine private midler.

    Sistnevnte er litt som en skoleklasse som stemmer på om de skal på klassetur til Strømstad eller Kvamskogen. Kan godt hende kvamskogtilhengerne ville føle seg snurt og diskriminert, men det teller egentlig ikke som det.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    De danske juletretilbederene vise toleranse ved å komme med drapstrusler ovenfor dem som viser litt toleranse. Drapstrusler mot dansk minister etter juletrekrangel - Verden - NRK Nyheter
    Det er alltid trist når noen blir drapstruet.

    Men etter dette er det vel lov for utesteder og skrive adgang kun for hvite i Danmark.

    Hm, ligger det et resonnement bak dette eller var det bare noe som slo seg sånn plutselig?

    Vi vet at de hvite drikker mer alkohol ute på byen, altså mer omsetning for eierne av utestedet, så hvis flertallet av eierne er enig at det skal kun være adgang for hvite må de jo nå få lov til det.

    Hva er egentlig forskjellen uten om at det ene er religion og det andre er hudfarve.
    Et utested har ikke lov til å nekte folk hverken basert på rase eller religion. De har ikke engang lov å spørre. Samme lovverk i Norge og Danmark så den biten er grei.

    Et privat borettslag har derimot lov til å bruke av sine egne midler til det de ønsker. Om det er juletre, rosebed, husmaling eller felles pilgrimsferd til Mekka. Det finnes ikke nasjonale lover som begrenser dette så vidt jeg kjenner til. Det samme gjelder forøvrig deg og dine private midler.

    Sistnevnte er litt som en skoleklasse som stemmer på om de skal på klassetur til Strømstad eller Kvamskogen. Kan godt hende kvamskogtilhengerne ville føle seg snurt og diskriminert, men det teller egentlig ikke som det.
    De sier at de ikke vil feire kristen jul, det skulle ikke koste de fem øre, de fikk tilbud om at andre skulle betale det.
    Styret i borettslaget nektet altså feire jul pga at det er kristen tradisjon.

    Så nå bør loven som nekter eiere av butikker, utesteder eller annet om at de ikke kan bestemme hvem som kan få tilgang fjernes.
    Hvorfor skal ikke en som eier et sted bestemme hvem som får lov til å få adgang, det er vel værre og bruke andres penger til å feire din religions heligdag.

    Pga denne saken så bør diskusjonen opp i tinget i Danmark.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.447
    De sier at de ikke vil feire kristen jul, det skulle ikke koste de fem øre, de fikk tilbud om at andre skulle betale det.
    Styret i borettslaget nektet altså feire jul pga at det er kristen tradisjon.

    Så nå bør loven som nekter eiere av butikker, utesteder eller annet om at de ikke kan bestemme hvem som kan få tilgang fjernes.
    Hvorfor skal ikke en som eier et sted bestemme hvem som får lov til å få adgang, det er vel værre og bruke andres penger til å feire din religions heligdag.

    Pga denne saken så bør diskusjonen opp i tinget i Danmark.
    Muslimene i borettslaget ville ikke feire den kristne julen ved å tilbe en granbusk påhengt en masse juggel samt gi sin hyllest til handelstanden.
    De valgte å bruke pengene til en fest, med masse god mat og drikke, for store og små i hele borettslaget.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De sier at de ikke vil feire kristen jul, det skulle ikke koste de fem øre, de fikk tilbud om at andre skulle betale det.
    Styret i borettslaget nektet altså feire jul pga at det er kristen tradisjon.
    Du har jo også heldigvis lov til å bestemme om du vil feire religiøse høytider. Den samme retten har andre mennesker. Om de er foreninger, lag, borettslag eller andre private sammenkomster er det helt opp til dem selv å avgjøre hva de vil bruke sin egen tid eller sine egne penger på. Hvis man ikke kan akseptere at et styre i et borettslag forvalter endel fellesmidler så er ikke borettslag den beste eierformen man bør velge. Da er nok selveier mye bedre.

    Hvis derimot et borettslag hadde vedtatt å nekte medlememne å feile jul ville det nok være en helt annen sak. Men det er jo ikke det saken handler om. Hva man gjør i sine egne boliger er jo opp til dem som bor der, og hvis det forsøkes å legge religiøse føringer på det bør noen settes i fengsel.


    Så nå bør loven som nekter eiere av butikker, utesteder eller annet om at de ikke kan bestemme hvem som kan få tilgang fjernes.
    Det er jo et helt streit politisk synspunkt som du gjerne må ha. Jeg er nok helt uenig med deg her. Jeg tror det vil være en kilde til mye tårer og tenners gnissel.


    Hvorfor skal ikke en som eier et sted bestemme hvem som får lov til å få adgang, det er vel værre og bruke andres penger til å feire din religions heligdag.
    Det er nok sine egne penger borettslaget forvalter. Og liker man ikke å gi fra seg endel selvråderett til en fellesøkonomi så bør man ikke bo i et borettslag.

    Pga denne saken så bør diskusjonen opp i tinget i Danmark.
    Det er jo lov å mene det. Saken har jo blitt til en populær irritasjonskilde for religiøse og nasjonalister i Danmark.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    De sier at de ikke vil feire kristen jul, det skulle ikke koste de fem øre, de fikk tilbud om at andre skulle betale det.
    Styret i borettslaget nektet altså feire jul pga at det er kristen tradisjon.

    Så nå bør loven som nekter eiere av butikker, utesteder eller annet om at de ikke kan bestemme hvem som kan få tilgang fjernes.
    Hvorfor skal ikke en som eier et sted bestemme hvem som får lov til å få adgang, det er vel værre og bruke andres penger til å feire din religions heligdag.

    Pga denne saken så bør diskusjonen opp i tinget i Danmark.
    Muslimene i borettslaget ville ikke feire den kristne julen ved å tilbe en granbusk påhengt en masse juggel samt gi sin hyllest til handelstanden.
    De valgte å bruke pengene til en fest, med masse god mat og drikke, for store og små i hele borettslaget.
    Ser at du bruker ordet fest når det kommer muslimene til gode og kristne julen den andre veien.

    Som jeg har sagt tidligere, at du er mørkhudet viser hvorfor du har den holdning du har, du er faktisk den største rasisten her på forumet.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De sier at de ikke vil feire kristen jul, det skulle ikke koste de fem øre, de fikk tilbud om at andre skulle betale det.
    Styret i borettslaget nektet altså feire jul pga at det er kristen tradisjon.

    Så nå bør loven som nekter eiere av butikker, utesteder eller annet om at de ikke kan bestemme hvem som kan få tilgang fjernes.
    Hvorfor skal ikke en som eier et sted bestemme hvem som får lov til å få adgang, det er vel værre og bruke andres penger til å feire din religions heligdag.

    Pga denne saken så bør diskusjonen opp i tinget i Danmark.
    Muslimene i borettslaget ville ikke feire den kristne julen ved å tilbe en granbusk påhengt en masse juggel samt gi sin hyllest til handelstanden.
    De valgte å bruke pengene til en fest, med masse god mat og drikke, for store og små i hele borettslaget.
    Ser at du bruker ordet fest når det kommer muslimene til gode og kristne julen den andre veien.

    Som jeg har sagt tidligere, at du er mørkhudet viser hvorfor du har den holdning du har, du er faktisk den største rasisten her på forumet.
    Han skriver i hvert fall bedre norsk enn deg.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    De sier at de ikke vil feire kristen jul, det skulle ikke koste de fem øre, de fikk tilbud om at andre skulle betale det.
    Styret i borettslaget nektet altså feire jul pga at det er kristen tradisjon.
    Du har jo også heldigvis lov til å bestemme om du vil feire religiøse høytider. Den samme retten har andre mennesker. Om de er foreninger, lag, borettslag eller andre private sammenkomster er det helt opp til dem selv å avgjøre hva de vil bruke sin egen tid eller sine egne penger på. Hvis man ikke kan akseptere at et styre i et borettslag forvalter endel fellesmidler så er ikke borettslag den beste eierformen man bør velge. Da er nok selveier mye bedre.

    Hvis derimot et borettslag hadde vedtatt å nekte medlememne å feile jul ville det nok være en helt annen sak. Men det er jo ikke det saken handler om. Hva man gjør i sine egne boliger er jo opp til dem som bor der, og hvis det forsøkes å legge religiøse føringer på det bør noen settes i fengsel.


    Så nå bør loven som nekter eiere av butikker, utesteder eller annet om at de ikke kan bestemme hvem som kan få tilgang fjernes.
    Det er jo et helt streit politisk synspunkt som du gjerne må ha. Jeg er nok helt uenig med deg her. Jeg tror det vil være en kilde til mye tårer og tenners gnissel.


    Hvorfor skal ikke en som eier et sted bestemme hvem som får lov til å få adgang, det er vel værre og bruke andres penger til å feire din religions heligdag.
    Det er nok sine egne penger borettslaget forvalter. Og liker man ikke å gi fra seg endel selvråderett til en fellesøkonomi så bør man ikke bo i et borettslag.

    Pga denne saken så bør diskusjonen opp i tinget i Danmark.
    Det er jo lov å mene det. Saken har jo blitt til en populær irritasjonskilde for religiøse og nasjonalister i Danmark.
    Et styre i et borettslag skal forvalte pengene som alle beboerne har betalt inn til alle beboernes fordel, her har de utestengt en gruppe fra å feire sin religions mens de har brukt deres penger til å fremme sin helligdag.

    Men det viktigste her er signalet de sender ut, hadde de bare tatt i mot pengene slik at de andre fikk feire jul så hadde ikke dette vært noe å diskutere, men at de nekter pga at det er kristen kultur, sv/ap folk kaller det en rasistisk handling.

    Det blir spennende å se hva som skjer på lørdag da det skal være demonstrasjon igjennom borettslaget.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    De sier at de ikke vil feire kristen jul, det skulle ikke koste de fem øre, de fikk tilbud om at andre skulle betale det.
    Styret i borettslaget nektet altså feire jul pga at det er kristen tradisjon.

    Så nå bør loven som nekter eiere av butikker, utesteder eller annet om at de ikke kan bestemme hvem som kan få tilgang fjernes.
    Hvorfor skal ikke en som eier et sted bestemme hvem som får lov til å få adgang, det er vel værre og bruke andres penger til å feire din religions heligdag.

    Pga denne saken så bør diskusjonen opp i tinget i Danmark.
    Muslimene i borettslaget ville ikke feire den kristne julen ved å tilbe en granbusk påhengt en masse juggel samt gi sin hyllest til handelstanden.
    De valgte å bruke pengene til en fest, med masse god mat og drikke, for store og små i hele borettslaget.
    Ser at du bruker ordet fest når det kommer muslimene til gode og kristne julen den andre veien.

    Som jeg har sagt tidligere, at du er mørkhudet viser hvorfor du har den holdning du har, du er faktisk den største rasisten her på forumet.
    Han skriver i hvert fall bedre norsk enn deg.
    En rasist til.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.447
    Litt synd for deg, Fjernkontrollen, at selve essensen i en kristen julefeiring er å knele foran en granbusk og betale avlat til handelstanden.
    Legger også merke til at du ville brukt fellesskapes penger til å tilfredsstille mindretallet ved å kjøpe noe krims-krams og juggel istedefor å lage til fest for alle sammen.
    At du beskylder folk for rasisme gidder jeg ikke rapportere engang. Det sier mer om deg enn om meg.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    At du beskylder folk for rasisme gidder jeg ikke rapportere engang. Det sier mer om deg enn om meg.
    Vi vet at de hvite drikker mer alkohol ute på byen, altså mer omsetning for eierne av utestedet, så hvis flertallet av eierne er enig at det skal kun være adgang for hvite må de jo nå få lov til det.
    Det er relativt åpenbart at fyrens forståelse av komplekse begreper som rasisme er like vaklende som hans språk, så akkurat det er lite å bry seg om.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn