Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.447
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Å skyve rundt på høyttalere har absolutt noe for seg. Ikke bare toe-in, men også for å finne punktet hvor de snakker best sammen med rommet. 😄
    Definitivt. Jeg har dessverre ikke mye å gå på når det gjelder plassering, jeg kan ikke dra høyttalerne lengre ut i rommet uten at det blir protester fra resten av familien, ei heller minke avstanden mellom dem. Det må være en sikkerhetssone mellom stolene og høyttalerne, da stolene titt og ofte blir brukt som karuseller av både besøkende og eget avkom. Ideelt sett skulle jeg hatt en ordentlig bakvegg å klistre høyttalerne i da de er designet for det, men tror ikke det faller i god jord å blinde to av vinduene for å få bedre lyd. Nå står subene 1cm fra vinduskarmen, så lengre bak går ikke. Hvordan et vindu fungerer som bakvegg vet jeg ei heller ikke.

Sist redigert:

mk1classic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    1.730
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Uff, ikke bra. Kan tydeligvis være vanskelig, har selv mottatt flere skadede pakker fra Japan. Heldigvis ordner Buyee opp.
    Men men, det er jo noe av risikoen ved å kjøpe gammelt utstyr fra andre siden av jorden.

Jeg får vel legge ut et lite prosjekt bilde i tråden din siden det var her mye av inspirasjonen til gammel platespiller kom...

Nå dro jeg også på meg en liten McIntosh 6-kanals bilforsterker i nabolaget, og ja den er også stor!

Plinth som kom skadet i dag er et godt gammelt Lead-Console Grandee til min SP10 mk2 prosjekt fra ragwos nabolag.
    FR-64s tone arm og DS-Audio W2 pick-up har også blitt kjøpt inn gjennom Buyee fra Japan det siste året.

Ny loddebolt er klar for aksjon på både sp10 og McIntosh forsterker..

20260127_185701.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn