Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.931
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Hva er fordelene med slikt? Mer masse og bedre mekanisk kobling? Spørsmålet gjelder forøvrig også de to aluminiumshusene som fulgte med.
    Hei😊 jeg gjorde det for å unngå plastkroppen. Svaret ga du jo selv👍 synes det er en ny og annen pickup. Liker den veldig godt. Også sammenlignet med de andre jeg har som er mye dyrere.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.572
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hei😊 jeg gjorde det for å unngå plastkroppen. Svaret ga du jo selv👍 synes det er en ny og annen pickup. Liker den veldig godt. Også sammenlignet med de andre jeg har som er mye dyrere.
    Takker, mulig det blir en løsning etterhvert. Kan du beskrive de lydmessige fordelene?

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.931
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Takker, mulig det blir en løsning etterhvert. Kan du beskrive de lydmessige fordelene?
    Min mening er at en allerede bra pickup spiller i en god klasse over det den originalt gjør. Som sagt er jeg veldig glad i den fordi den låter så godt og ser bra ut også. Den er montert på en EMT spiller.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    34.163
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hadde helt glemt min egen pakke!
    Vis vedlegget 1177603

Tada!
    Vis vedlegget 1177604

Blir spennende å teste denne igjen, var første MC pickup jeg hadde.
    Vis vedlegget 1177605

Det følger med perks!
    Vis vedlegget 1177606

Sort aluminiumshus til de dagene det skal låte mørkt med avgrunnsdyp sort bakgrunn, og sølv de dagene lydbildet trenger ekstra gnist og luftighet.
    Har selv en DL 103 med sånt hus. Det aluminiumshuset gjør noe med lyden av en DL103. Det låter slettes ikke galt, men del låter ikke lenger som en DL 103……

Mvh

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.572
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Har selv en DL 103 med sånt hus. Det aluminiumshuset gjør noe med lyden av en DL103. Det låter slettes ikke galt, men del låter ikke lenger som en DL 103……

Mvh
    Takk for input. Hva mener du er forskjellen? Jeg er både nysgjerrig og lat på samme tid, så hvis jeg kan eventuelt slippe en bommontering er det flott. Å lære av andre er undervurdert.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    34.163
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for input. Hva mener du er forskjellen? Jeg er både nysgjerrig og lat på samme tid, så hvis jeg kan eventuelt slippe en bommontering er det flott. Å lære av andre er undervurdert.
    Det er en stund siden jeg har hatt den oppkoblet, så det må bli litt etter hukommelsen. Det jeg kan huske bes var at den låt «mykere i kantene» og samtidig litt mer «direkte «.
    Kan kople den opp igjen senere, men akkurat nå har vi besøk.
    Mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    34.163
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Koblet opp DL103 R sånn bob-bob bare for å lytte i all hast:
    Ja, jeg står ved mine ord. Forskjellen til en umoddet 103 ligger i overtonene, IMO.
    CAVE: Jeg sjekket den bare opp mot en Ortofon Mc Anna, som jo ble et rått parti. ( Men ikke så rått som en umiddelbart kunne tro. ) :)

Mvh

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.572
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Koblet opp DL103 R sånn bob-bob bare for å lytte i all hast:
    Ja, jeg står ved mine ord. Forskjellen til en umoddet 103 ligger i overtonene, IMO.
    CAVE: Jeg sjekket den bare opp mot en Ortofon Mc Anna, som jo ble et rått parti. ( Men ikke så rått som en umiddelbart kunne tro. ) :)

Mvh
    Tusen takk for innsatsen og tilbakemeldingen! Får gi den et forsøk i morgen når jeg får gullørene til @Twsts på besøk.

• Liker
    Reaksjoner: tkr

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    34.163
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for innsatsen og tilbakemeldingen! Får gi den et forsøk i morgen når jeg får gullørene til @Twsts på besøk.
    Til etterretning låter min moddede Dl 103 litt mer tilbaketrukket og udynamisk men helt ok i f t en 40x dyrere Ortofon. Skulle da også bare mangle.

Hadde jeg ikke hørt begge to, hadde jeg ikke savnet noe med Dl 103.

Mvh

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.572
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Til etterretning låter min moddede Dl 103 litt mer tilbaketrukket og udynamisk men helt ok i f t en 40x dyrere Ortofon. Skulle da også bare mangle.

Hadde jeg ikke hørt begge to, hadde jeg ikke savnet noe med Dl 103.

Mvh
    Spennende! Kjører du tungt headshell på pickupen? Kan velge mellom 9, 11, 15 og 18 gram, men tror jeg får problemer med å balansere ut armen med det tyngste.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn