Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.808
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En av mange ting Valentino ikke forstår: Hvorfor folk har liggende løse armhoder ved siden av en grammofon som har påmontert en arm med fast hode.

    God vakt!
    1659560751161.png
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    En av mange ting Valentino ikke forstår: Hvorfor folk har liggende løse armhoder ved siden av en grammofom påmontert en arm med fast hode.

    God vakt!
    Vis vedlegget 838492
    Takker! Snasen t-skjorte du har på deg!
    Rotet tilhører 309 og 312s. 312s har jeg ikke hatt oppkoblet på månedsvis, så jeg vet ærlig talt ikke hvorfor headshellet ikke er ryddet bort. 309 ble fjernet for noen dager siden men grunnet genfeil ligger headshellene der fortsatt. Jeg er kronisk dårlig til å rydde, så da blir det slik. Armbordet er eneste trygge stedet for barnefingre og min klumsethet, derfor er alt viktig skrot samlet der. Svært gjennomtenkt og strategisk spør du meg, helt idiotisk å ikke legge rotet i eskene sine i følge min bedre halvdel. Vi har kommer til en stilltiende uenighet og hører på musikk i stedet for å hugge munn. Jeg lover* at jeg skal rydde opp i morgen.

    *Hvis jeg husker det.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Apropos armhode (® Valentino), du @ragwo som har så mange hoder liggende å slenge:
    Vet du hvor man kan få kjøpt ekstra armhode (min auto correct sier armhole) til SME 3-serien?
    Jeg holder på å montere en 312S på SP10, syns det har vært nok armer og bein, men kunne godt tenke meg to hoder.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Apropos armhode (® Valentino), du @ragwo som har så mange hoder liggende å slenge:
    Vet du hvor man kan få kjøpt ekstra armhode (min auto correct sier armhole) til SME 3-serien?
    Jeg holder på å montere en 312S på SP10, syns det har vært nok armer og bein, men kunne godt tenke meg to hoder.
    Korte svaret, jeg vet ikke. Muligens OHC har? Har sett noen på ebukta til flere tusen pr stk, noe jeg synes er i overkant for litt magnesium.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Korte svaret, jeg vet ikke. Muligens OHC har? Har sett noen på ebukta til flere tusen pr stk, noe jeg synes er i overkant for litt magnesium.
    Alltid noe å lure på her.
    Grunnen til at jeg spurte var tanken på råmaterialet til RULSH-testen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Alltid noe å lure på her.
    Grunnen til at jeg spurte var tanken på råmaterialet til RULSH-testen.
    Det fikk jeg for under 100 kr, var ingen andre som så nytten av det. Mangler innmat gjør det også, så bruksområdet er begrenset til modifiserte armer med gjennomgående armkabler. Headshellet er forøvrig støpt som det til 312s ser jeg nå.
    PXL_20220804_205512109.jpg

    312s øverst, 309 nederst.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fortsetter med en test av hjemmelaget armkabel. Høyre er høyre, venstre likeså, og jeg kan definitivt høre at det er fase ute og går. Strekkavlastere er fortsatt for pyser, bare å bruke litervis med loddetinn så trenger man ikke slikt.
    PXL_20220805_073622306.jpg

    @Valentino, jeg har ryddet armbordet bare for deg! Nå ligger headshellene på andre siden av spilleren.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Geir Sundstøl har kommet med ny låt. Lover bra for et kommende album.
    Screenshot_20220805-121452.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har forøvrig et nytt bekjentskap for meg på Tore i ettermiddag. Ikke verdens beste formulering innser jeg, men uansett, her er herremannen.
    PXL_20220805_153459411.jpg


    Låter veldig bra, men ikke helt min kopp te sjangermessig. Satser på at den vokser på meg. Jeg er ikke blant de kule gutta som har skiva i splatterutgave, men den er om ikke annet signert. Eneste jeg har å pirke på er kvalitetskontrollen etter pressing. Dette burde vært luket ut. 50% av ene siden er full av hull.
    PXL_20220805_154459705.jpg


    Liten redigering er gjennomført for å rydde litt.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    St. Hanshaugen Steel nytes på badeballene før natten inntar heimen.
    Screenshot_20220806-000823.png

    Fin avslutning på kvelden.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Etter verdens minste kirurgiske inngrep i formiddag vurderte jeg å starte Norsk Samband av Syke Søstre og invitere @jmolnes med på laget, til jeg innså at NS SS definitivt er lagt over streken av forkortelser jeg kan stå inne for. Tror ISIL (IntensivSøstrenes Internasjonale Lydlaug) holder for øyeblikket. Gleder meg forøvrig stort til første medlemsmøte! Her ser dere (ikke) mitt ba(r)nesår.
    PXL_20220805_220553581.jpg


    Skal jobbe litt med blod-bandasjeratioen til neste bilde. Avbildet er strengt tatt to litt hovne fingre grunnet for stram forbinding, og to fingre som ikke har sett manuelt arbeid på en mannsalder.
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.780
    Antall liker
    5.600
    Etter verdens minste kirurgiske inngrep i formiddag vurderte jeg å starte Norsk Samband av Syke Søstre og invitere @jmolnes med på laget, til jeg innså at NS SS definitivt er lagt over streken av forkortelser jeg kan stå inne for. Tror ISIL (IntensivSøstrenes Internasjonale Lydlaug) holder for øyeblikket. Gleder meg forøvrig stort til første medlemsmøte! Her ser dere (ikke) mitt ba(r)nesår.
    Vis vedlegget 839280

    Skal jobbe litt med blod/bandasjeratioen til neste bilde. Avbildet er strengt tatt to litt hovne fingre grunnet for stram forbinding.
    God betring! Er sjølsagt med! Forkortingane er noko å jobbe med, men stor humor! Hadde det ikkje vore for øyrene, så hadde smilet gått heilt rundt!😂

    Edit: ikkje ta haha-emojien ille opp! Reknar i grunnen med du toler den?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    God betring! Er sjølsagt med! Forkortingane er noko å jobbe med, men stor humor! Hadde det ikkje vore for øyrene, så hadde smilet gått heilt rundt!😂

    Edit: ikkje ta haha-emojien ille opp! Reknar i grunnen med du toler den?
    Emojier i alle fasonger og farger takles med bravur. Voksne menn gråter da kun på do, ikke på HFS. Takk for lykkeønskninger, her bedrives selvmedisinering med paracet og rødvin. Trikset er å ikke dra det for langt og ende opp konfus på egen arbeidsplass med behov for laktulose feil vei. Får se om jeg finner den tynne, røde linjen.
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Selvgjort er velgjort! Den stivnede oljen på kobberplata er uansett et elendig medium for lyd, og med min nedsatte hørsel hører jeg (sannsynligvis) ikke forskjell på snørr og bart.
    Leste bare innlegget som at du hadde fått 2 x høyre kanal 😂 😂 😂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Leste bare innlegget som at du hadde fått 2 x høyre kanal 😂 😂 😂
    Du leste rett; høyre og venstre er litt vanskelig for en stakkar i nord, så jeg velger å forholde meg til en av delene av gangen. Neste kabel jeg lager skal ha fokus på venstre kanal.
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Du leste rett; høyre og venstre er litt vanskelig for en stakkar i nord, så jeg velger å forholde meg til en av delene i gangen. Neste kabel jeg lager skal ha fokus på venstre kanal.
    Om det er til samme armen, ender du jo opp med balansert (2 x høyre & 2 x venstre).
    Hvilken riaa har du? :LOL:
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kveldens lytteseanse er blitt flyttet til utsikten og godlyden.
    PXL_20220805_225120660.NIGHT.jpg

    Kona ble tilstrekkelig somnolent til at jeg kunne snike meg unna og høre på musikk på ordentlig. Geir Sundstøl er fortsatt nattens lydspor.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha lest side opp og side ned om Fairytales måtte jeg nesten sjekke hvilken versjon jeg hadde. Viste seg å være 2004-pressingen. God eller dårlig versjon, den snurres nå.
    PXL_20220807_152534400.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fortsetter i samme tralten.
    PXL_20220807_161004992.MP.jpg

    Innser at denne har fått alt for lite spilletid, det gjelder forsåvidt Fairytales også.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn