Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Mulig jeg er helt på jordet eller vidda, men er det ikke midnattsol på disse tider og da går vel ikke solen ned eller bor du så langt sør i Bodø at den gjør det på denne tiden?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nei desverre (fin, den barnebilen der).
    Smart´en er mye (smart) med allt i elektronikk som 2-trins setevarme, klimaanlegg, elektrisk tak og vinduer,
    paddleshift, ABS, ESP, airbags i front og seter og allt i sensorer; crash, Steering angle, G-force sidevers og bla bla bla men.........
    den er IKKE amfibiebil :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    EDIT: og den er da for faen SVART 😂 😂 😂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nei desverre (fin, den barnebilen der).
    Smart´en er mye (smart) med allt i elektronikk som 2-trins setevarme, klimaanlegg, elektrisk tak og vinduer,
    paddleshift, ABS, ESP, airbags i front og seter og allt i sensorer; crash, Steering angle, G-force sidevers og bla bla bla men.........
    den er IKKE amfibiebil :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    EDIT: og den er da for faen SVART 😂 😂 😂
    Fortwo eller Forfour?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    I går var den ute å bli luftet (det var jeg, som trengte å bli luftet) 4 ganger i løpet av dagen. Mer enn 30 grader.
    Morsomt i går. Gikk inn i et supermarket (air con), og da jeg kom ut var det en opplevelse, jeg bare har hatt
    i Florida. Som i en sauna med skyhøj luftfuktighet.
    I dag (nå) står den å tørker i blesten etter regnen. 17 grader her. Lengter tilbake til i går 😇 😇
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    En versjon av dette er målet, bare med utbyttbart armbord.
    4817850558_b2b15fc819_b.jpg

    Mdf på topp, deretter mest mulig kryssfinér og annet som fungerer som masse. Alt skal hvile på sorbothanekuler eller liknende for best mulig avkobling fra spon- og finérkassa. En vanskelig/annen løsning er et plinth i plinthet det innerplinthet ikke berører sponkassa.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Burde ha en fjær eller to å gå på der....... 🤭
    Da jeg har ti tommeltotter er det greit å ha litt ekstra tilfelle blundere og annet som kommer til å oppstå. Det store spørsmålet er om de bestilte tilsvarer originalen.
    Nok sproing for et helt liv.
    Forøvrig gikk jeg i surr i antall plint oppi her. Plintiplintiplint?
    Plinth i plinth blir litt som fugl i fugl, bare ikke. Et funksjonelt men stygt plinth laget slik at det passer oppi den pene men noe dysfunksjonelle spon- og finérkassa. Dog må topplaten legges litt arbeid i, den skal jo tross alt synes. Spon er ikke helt akustisk dødt synes jeg å huske, så jo mindre som kan synge med, jo bedre er det.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Smaker fugl dette!
    PXL_20220613_110032268.MP.jpg

    Noe metallisk smak men fortsatt perfekt for min gane. Lengden er perfekt, ytterdiameter likeså. Trådstørrelsen er spot on. Nå har jeg altså fjær nok til å fikse minst to SCHME V, kanskje tre på en god dag. Gleden er stor i ragwos rotekrok!
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Viktig med en ryddig arbeidsplass når jeg reparerer/ødelegger tonearmer.
    PXL_20220615_123447309.jpg

    Jeg vet nøyaktig hvor alt ikke ligger; på sin anmerkede plass. Heldigvis har jeg dårlig korttidshukommelse og er elendig til å lete, så det veier opp for rotet. Trikset er dårlig arbeidslys og lett tunnellsyn, da ser jeg ikke de små skruene og annet rask som alltid ligger i veien.

    I rotet skimtes deler til to SCHME V. Jeg fikk tak i en annen arm med akkurat samme problemet som min, basen hadde forskjøvet seg, men denne gangen var fjæra klippet tvers av. Denne svakheten går ikke uventet igjen på disse armene.
    PXL_20220511_150243849.jpg


    Jeg har prøvemontert en arm med ny fjær og den funker som den skal, men antiskatejusteringen er litt off da den røde tråden er blitt noe kort etter tidligere forsøk på en fiks. Hell i uhell at jeg overstrammet den andre armen ved montering og dermed måtte gjennomføre en fullstendig demontering. Da fant jeg nøyaktig lengde og festemetode for tråden, så hvis jeg finner nok mot i en skuff etter ferien, skal det andre lageret demonteres og tråden byttes.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da det finnes nesten et titalls SCHME V i Norge, der sannsynligvis flere ikke vet hva de egentlig har, og de fortsatt annonseres på nettet som SME V i utlandet, tenkte jeg at jeg kunne lage en liten gjennomgang med bilder av SCHME V sine kjennetegn. Dette er de jeg kommer på i farten, er sannsynligvis noen jeg har glemt.
    Først det opplagte, serienummeret er etset inn og begynner på A. Originalen har stanset serienummer som begynner på 5.
    PXL_20220615_123447309~2.jpg


    Fonten på silketrykket på armrøret er litt off. Serifene på "V" er ikke brede nok.
    Ujevnheter i lakken på armrøret kan forekomme.
    Bokstavene på justeringen av antiskate og stifttrykk er sammenhengende og ikke separate. Kan være vanskelig å se.
    PXL_20220122_232958092~2.jpg



    Pinnen til silikonbadet mangler hvite høydemarkeringer, fordypningene er dog der.
    31C2294C-134F-4A3A-B5C2-D8F681B57C87~2.jpeg

    Sylinderen til lageret er ulakkert, originalen er sort.
    PXL_20220611_122949648~2.jpg


    Undersiden av antiskatehjulet er dekket med filt og ikke lakkert som originalen.
    PXL_20220407_200919206~2.jpg


    Bedre bilder kommer når ferien er over. Arkivmaterialet er av noe brokete kvalitet.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Siste Phantom I 108 dB er solgt, samme med Sonydrivverket. Godt å tømme huset for ting som ikke blir brukt. At hifikontoen blir litt fetere er jo heller ikke dumt.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nytt i hus. Har forøvrig hatt samme proppene før, men syntes det kostet mer enn det smakte tidligere. Nå er prisen på et mer edruelig nivå, så jeg gir Devialet Gemini en sjanse til.
    PXL_20220708_102915848.MP.jpg

    Fortsatt noe buggy programvare i kjent Devialetstil, men låter bra. Får jeg se om de vokser på meg denne gangen eller om de havner på torget som sist.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kona er veldig fornøyd med å være kvitt senterhøyttaleren. Det ble noen mindre kledelige skruehull igjen, som jeg har foreslått å dekke til med en 85" tv. Ikke uventet falt forslaget på stengrunn.
    PXL_20220708_194704807.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn