Qobuz streaming tjeneste

Kommer du til å bli Qobuz kunde om det blir tilgjengelig i Norge?

  • Ja

    Stemmer: 160 78.8%
  • Nei

    Stemmer: 43 21.2%

  • Totalt antall stemmer
    203

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Det er qobuz slik den kommer opp i Sonos. Men låtene funker ikke annet enn første ~15 sekunder.

    Edit: Antar det er de "ekstra" låtene som er slik, har ikke sjekket nøye. Deler av albumet spiller som normalt.
    Jeg ser nå at jeg får tilgang til fullversjonen av albumet i windows-appen til Qobuz, men ikke i iOS eller Android. Heller ikke i Sonosappen i iOS, Android eller WIndows. Avspilt via Windowsappen er det på fullversjonen (5 CDer) bare de tidligere omtalte 30-sekundene (preview) det er tilgang til, til tross for at releasedatoen er tilbakelagt for lengst. Det er nærliggende å anta at dette er en glipp fra Qobuz sin side, og at de skulle vært konvertert til fulle spor etter 21. september.
    Men fremdeles ser det ut til at det bare er Qobuz som i det hele tatt har lagt ut 5CD-utgaven, og at alle de andre strømmetjenestene bare har 2CD-utgaven.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.575
    Sted
    Hamar
    Jeg ser nå at jeg får tilgang til fullversjonen av albumet i windows-appen til Qobuz, men ikke i iOS eller Android. Heller ikke i Sonosappen i iOS, Android eller WIndows. Avspilt via Windowsappen er det på fullversjonen (5 CDer) bare de tidligere omtalte 30-sekundene (preview) det er tilgang til, til tross for at releasedatoen er tilbakelagt for lengst. Det er nærliggende å anta at dette er en glipp fra Qobuz sin side, og at de skulle vært konvertert til fulle spor etter 21. september.
    Men fremdeles ser det ut til at det bare er Qobuz som i det hele tatt har lagt ut 5CD-utgaven, og at alle de andre strømmetjenestene bare har 2CD-utgaven.
    Jeg bruker iPhone-appen. Har ikke sjekket andre varianter.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.575
    Sted
    Hamar
    Om noen skulle ha behov for å vite dette...

    Windows endrer normalt samplerate til den som er satt i device properties under advanced-taben. For å unngå dette må du først tillate exclusive mode som i de to sjekkboksene vist under.
    1646385801658.png


    Så må du bruke desktop-appen til Qobuz, ikke web-spilleren. Jeg fant ingen måter å gi "exclusive control" til Chrome eller Edge. En fiks som skulle funke i shortcuten til chrome gjorde ingen forskjell for min del. Uten at noen app har "exclusive control" vil alt materiale oppsamples til 24/192, eller annen innstilling du setter for "shared mode". Greit om alt du spiller har samme samplerate, dumt ellers da det gir en del hørbare artefakter, knepp og liknende...

    I desktop-appen til Qobuz var det for meg bare å velge Wasapi (Exclusive Mode) under audio output for at det nå skal funke uten oppsampling.

    1646386109195.png
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.773
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan er Qobuz-appen på mobil ift oversiktlig organisering av album man lagrer som «favoritter»?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.773
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I begynnelsen så klaget noen på når man søkte etter et album, så fikk man opp mange forskjellige versjoner av samme album. Slik jeg da forstod så var det kanskje originalutgivelse og alle de forskjellige remaster-utgivelser som Qobuz har tilgang til - men at det også var vanskelig å se hvilken utgivelse som var hvem. Er det fortsatt slik eller er det blitt noen forbedring?

    Bruker Spotify i dag og da kommer det jo bare opp 1 versjon, men er vel på både godt og vondt om den ene versjonen er en "dårlig" remaster-utgivelse...
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg må innrømme at vi tenker å gå tilbake til tidal her. Syns appen var bedre, og bedre utvalg av norske artister.

    Jeg hører primært på streaming i bilen, så eventuelle kvalitetsforskjeller på lyden er ikke merkbart der.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    I begynnelsen så klaget noen på når man søkte etter et album, så fikk man opp mange forskjellige versjoner av samme album. Slik jeg da forstod så var det kanskje originalutgivelse og alle de forskjellige remaster-utgivelser som Qobuz har tilgang til - men at det også var vanskelig å se hvilken utgivelse som var hvem. Er det fortsatt slik eller er det blitt noen forbedring?

    Bruker Spotify i dag og da kommer det jo bare opp 1 versjon, men er vel på både godt og vondt om den ene versjonen er en "dårlig" remaster-utgivelse...
    Størst "problem" om du spiller aldre jazz der det ikke er uvanlig med +10 forskjellige utgivelser. Er man veldig interessert så er det en fordel at det ligger alternative utgivelser f.esk fra det franske musikkarkiv, typisk mono utgivelser. Men misstenker at mye av det som ligger der også er "EU only" utgivelser der man ikke vet hva det er og det er av og til vanskelig å se hva som er den offisielle utgivelsen (e). Noen ganger er disse uoffisielle i høyere oppløsning en de offisielle, og noen har alternative cover mens andre bruker original coveret.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.773
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg må innrømme at vi tenker å gå tilbake til tidal her. Syns appen var bedre, og bedre utvalg av norske artister.

    Jeg hører primært på streaming i bilen, så eventuelle kvalitetsforskjeller på lyden er ikke merkbart der.
    Takk for synspunkter (y)
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Både Sporify og Tidal har bedre app men lyden er best hos Qobus, spesielt oppløsningen. Derfor, ingen vei tilbake for meg.
    Mvh EH
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Eg er ein blodfersk Qobuz-brukar. Oppretta konto då eg ‘bygde’ ein NUC med Roon ROCK. Tidal var eigentleg planen, men sidan eg er ein motstandar av MQA 😡, går pengane mine til Qobuz. 😊

    Men spelte på Qobuz via Bluetooth på ei bilreise i helga, og det var stort sett ei veldig positiv røynsle. 👍🏻
    Default oppløysing var RedBook 16-bit - 44,1, men endra denne til mP3 - 320. Følte eg mista litt av ‘musikken’ av dette faktisk. Men eit knepp eller to på volumkontrollen kompenserte noko.

    Opplevde også av og til små ‘brudd’ i musikken, som eit ørlite hakk i plata. Er dette vanleg?

    Ein annan ting er at eg på Roon opplever at katalogen til ein artist inneheld færre album enn på Qobuz. Qobuz kan ha både hi-rez og vanleg utgåve av albumet, men i Roon dukkar berre opp eitt - uvisst for meg om dette då er hi-rez eller vanleg. Nokon som veit svaret her, eller må eg spørre på Roon-tråden?😇

    Mvh Arild 😊
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    I roon så ligger de forskjellige utgivelsen under "versions"

    versions.png
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.773
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hei!

    Eg er ein blodfersk Qobuz-brukar. Oppretta konto då eg ‘bygde’ ein NUC med Roon ROCK. Tidal var eigentleg planen, men sidan eg er ein motstandar av MQA 😡, går pengane mine til Qobuz. 😊

    Men spelte på Qobuz via Bluetooth på ei bilreise i helga, og det var stort sett ei veldig positiv røynsle. 👍🏻
    Default oppløysing var RedBook 16-bit - 44,1, men endra denne til mP3 - 320. Følte eg mista litt av ‘musikken’ av dette faktisk. Men eit knepp eller to på volumkontrollen kompenserte noko.

    Opplevde også av og til små ‘brudd’ i musikken, som eit ørlite hakk i plata. Er dette vanleg?

    Ein annan ting er at eg på Roon opplever at katalogen til ein artist inneheld færre album enn på Qobuz. Qobuz kan ha både hi-rez og vanleg utgåve av albumet, men i Roon dukkar berre opp eitt - uvisst for meg om dette då er hi-rez eller vanleg. Nokon som veit svaret her, eller må eg spørre på Roon-tråden?😇

    Mvh Arild 😊
    Når du spiller via bluetooth så får du ikke cd-kvalitet da overføringen komprimerer. Det er vel bare aller nyeste blutooth-codec fra APTX som støtter CDkvalitet og den ble vel lansert for bare en måned siden og er ikke ute i markedet enda. Skal du få CD-kvaltiet i bilen er vel kablet overføring det enkleste.

    Tenkte jeg skulle tegne et prøveabonnement på en måned, men ville bare undersøke litt før tiden løper.
    Skal da teste med en Chromecast rett i DAC som iflg Qobuz sine sider skal støtte 24/96 og i noen tilfeller 24/192 (hva det nå betyr?).
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Når du spiller via bluetooth så får du ikke cd-kvalitet da overføringen komprimerer. Det er vel bare aller nyeste blutooth-codec fra APTX som støtter CDkvalitet og den ble vel lansert for bare en måned siden og er ikke ute i markedet enda. Skal du få CD-kvaltiet i bilen er vel kablet overføring det enkleste.

    Tenkte jeg skulle tegne et prøveabonnement på en måned, men ville bare undersøke litt før tiden løper.
    Skal da teste med en Chromecast rett i DAC som iflg Qobuz sine sider skal støtte 24/96 og i noen tilfeller 24/192 (hva det nå betyr?).
    Det var med mP3-320 over BT at eg opplevde ‘mikro-hakk’ i avspelinga.

    Ved mP3-320 vs 16bit-44,1 over BT, så opplevde eg definitivt lyden som betre over sistnevnte. Men kva oppløysing BT faktisk gav meg, aner eg ikkje. 2012 Peugeot 508 original-anlegg uten DAB, har nok ikkje nyaste BT-codec…

    Mvh Arild 😊
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    I begynnelsen så klaget noen på når man søkte etter et album, så fikk man opp mange forskjellige versjoner av samme album. Slik jeg da forstod så var det kanskje originalutgivelse og alle de forskjellige remaster-utgivelser som Qobuz har tilgang til - men at det også var vanskelig å se hvilken utgivelse som var hvem. Er det fortsatt slik eller er det blitt noen forbedring?

    Bruker Spotify i dag og da kommer det jo bare opp 1 versjon, men er vel på både godt og vondt om den ene versjonen er en "dårlig" remaster-utgivelse...
    GUI i Qobuz kunne definitivt vært bedre.
    Dårlig med filtere, så du får også singler listet enten du vil eller ikke. Jeg kunne feks ønsket kun albumer listet som en default.
    Det er fortsatt kålete å se hvilken utgivelse du ønsker å høre.
    Søker du feks Alan Parsons Project og ser etter The Turn of A Friendly Card så finnes 3 versjoner, men ingenting i oversikten antyder at de er enten like eller forskjellige.

    Hos meg har Qobuz fungert prikkfritt mtp overføring av lyd og stabilitet, så det blir å fortsette. Uten tvil det beste valget til mitt bruk.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei

    Har Qobuz abonnement og liker å ta med musikk på øret og streame via mobilen. Stort sett går det da i gratis Spotify på tur, men har gått litt over til Qobuz da kvaliteten er vesentlig bedre, men opplever ofte at jeg kommer hjem og ser at jeg har streamet i CD kvalitet og ikke MP3 320 kbit, selv om dette er satt opp i appn. Ergelig å ha svidd av 0.5-1 Gb data unødvendig, for så gode er ikke øreproppene mine at de er verdt det og ikke mobil abonnementet mitt heller.

    Er det fordi det ikke finnes MP3 versjoner av sangene eller er det en feil med appn. Pleier som regel å starte opp ting før jeg går ut og hører den kobler om når jeg kommer 20 m fra huset og sjekker ofte at den har byttet riktig men ikke alltid.

    Andre som erfarer det samme ?
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.575
    Sted
    Hamar
    Hei

    Har Qobuz abonnement og liker å ta med musikk på øret og streame via mobilen. Stort sett går det da i gratis Spotify på tur, men har gått litt over til Qobuz da kvaliteten er vesentlig bedre, men opplever ofte at jeg kommer hjem og ser at jeg har streamet i CD kvalitet og ikke MP3 320 kbit, selv om dette er satt opp i appn. Ergelig å ha svidd av 0.5-1 Gb data unødvendig, for så gode er ikke øreproppene mine at de er verdt det og ikke mobil abonnementet mitt heller.

    Er det fordi det ikke finnes MP3 versjoner av sangene eller er det en feil med appn. Pleier som regel å starte opp ting før jeg går ut og hører den kobler om når jeg kommer 20 m fra huset og sjekker ofte at den har byttet riktig men ikke alltid.

    Andre som erfarer det samme ?
    Ikke helt, men windows-appen har oppført seg rart mhp valgt kvalitet etter siste oppdatering.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.575
    Sted
    Hamar
    Om noen skulle ha behov for å vite dette...

    Windows endrer normalt samplerate til den som er satt i device properties under advanced-taben. For å unngå dette må du først tillate exclusive mode som i de to sjekkboksene vist under.
    Vis vedlegget 797111

    Så må du bruke desktop-appen til Qobuz, ikke web-spilleren. Jeg fant ingen måter å gi "exclusive control" til Chrome eller Edge. En fiks som skulle funke i shortcuten til chrome gjorde ingen forskjell for min del. Uten at noen app har "exclusive control" vil alt materiale oppsamples til 24/192, eller annen innstilling du setter for "shared mode". Greit om alt du spiller har samme samplerate, dumt ellers da det gir en del hørbare artefakter, knepp og liknende...

    I desktop-appen til Qobuz var det for meg bare å velge Wasapi (Exclusive Mode) under audio output for at det nå skal funke uten oppsampling.

    Vis vedlegget 797112
    Tja, for å bygge litt videre på denne... Etter en stund begynte jeg å legge merke til at DACen ikke helt klarte å håndtere bitstrømmen uten en del knepping og skurr (selv om den er laget for 24/192). Kjøpte derfor en USB -> RCA -boks. Denne funker opp til 24/96, som holder i massevis. (Edit: Det er en Bel Canto USB Link 24/96)

    Men. Den virker å være allergisk mot exclusive mode. Etter 1-5 minutter blir alt bare skurr... Uten exclusive mode virker den å være stabil, men da vil windows resample alt som ikke er samme bitrate som man setter som standard for shared mode.

    Noen som har peiling? Feil i driver? Noe annet???
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Ikke peiling siden jeg bruker RPi.
    Men et kontrollspm: Har du sett igjennom lydoppsettet i Windows, og passet på at bitrate er satt riktig?
    Ser ut sånn her i Windows på jobb.

    1651150372067.png



    Edit: ser at du er godt kjent med Windows oppsettet, så denne var kanskje litt unødvendig.
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Mulig dette er besvart før, men er jo en lang tråd…. Har rippet hele CD-samlinga til ekstern harddisk og tenkte også å kjøpe album via Qobuz og legge disse til på harddisken. Testet med å kjøpe et album nå nettopp, men det la seg bare som «Kjøpt» inne i Qobuz-appen. Er det slik at jeg ikke kan overføre det kjøpte albumet til harddisken?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.701
    Antall liker
    10.062
    Sted
    London
    Mulig dette er besvart før, men er jo en lang tråd…. Har rippet hele CD-samlinga til ekstern harddisk og tenkte også å kjøpe album via Qobuz og legge disse til på harddisken. Testet med å kjøpe et album nå nettopp, men det la seg bare som «Kjøpt» inne i Qobuz-appen. Er det slik at jeg ikke kan overføre det kjøpte albumet til harddisken?
    Du skal kunne laste ned alle kjøp (har gjort dette selv). Det skal være en link i grensesnittet for å laste ned
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Du skal kunne laste ned alle kjøp (har gjort dette selv). Det skal være en link i grensesnittet for å laste ned
    Ja, prøvde «Import», men fikk ikke noe spørsmål om hvor albumet skulle lastes til. Albumet synes bare å legge seg i «Offline library» og under «Purchases». Det synes altså å være importert til PC, men kun tilgjengelig inne i Qobuz-appen. Når jeg ber om å importere på nytt, sies det at jeg allerede har importert albumet. Mulig det er noe jeg overser….

    Edit: Det var noe jeg overså, fant nedlastingen under «Musikk» på PC‘en og kunne da overføre. 😊
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har gjort det et par ganger og mine album ligger på ekstern disk.
    Husker ikke i farten hvordan (har lagt meg for kvelden).
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.166
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1

    Login med Qobuz-kontoen her; så får du dem tilgajgnelig for nedlasting i ønsket format.

    For direkte-link til dine innkjøp:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.773
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Sitter å leker litt med søk på hjemmesiden til Qobuz (har ikke noe abonnement enda), men stusser litt over at på enkelte artister så mangler enkelte helt ordinære studioalbum. Er dette vanlig eller har jeg kommet over noen sjeldne unntak?

    Har tenkt at hvis artisten først er representert på en strømmetjeneste så får man alle albumene fra den artisten tilgjengelig
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.132
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sitter å leker litt med søk på hjemmesiden til Qobuz (har ikke noe abonnement enda), men stusser litt over at på enkelte artister så mangler enkelte helt ordinære studioalbum. Er dette vanlig eller har jeg kommet over noen sjeldne unntak?

    Har tenkt at hvis artisten først er representert på en strømmetjeneste så får man alle albumene fra den artisten tilgjengelig
    Stemmer, derfor har jeg både qobuz og tidal.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Takk for svar HoJ 👍🏻 hadde dog håpet det var unntak 😬
    Samme her - bruker aller mest Qubuz på grunn av bedre lydkvalitet, men har også Tidal og Spotify for å dekke opp for mangler hos Qobuz.
    Qubuz har noen snodige mangler, som du sier - ofte bare enkelte album av enkelte artister.
    Savner for eksempel bare albumet Tranquille Emile av Emilie Nicolas, og bare Growing Pains av Maria Mena.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Quobuz mangler egentlig mange mange albumer av mange store artister, uforståelig må jeg si
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Og begynner å samle mye dritt også
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Noe som og er irriterende er at man kan konfiguere den slik at den skifter til 320 kBit MP3 når man bruker mobilen og telefon nett. Problemet er at om det ikke finnes MP3 varianter av låten så durer den på i Hires. Hørte på Kari Bremnes her om dagen og brant 2.5GB på en times tid....man sjekker jo ikke mobilen kontinuerlig når man går tur for å se om det er MP3 som spilles...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.132
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noe som og er irriterende er at man kan konfiguere den slik at den skifter til 320 kBit MP3 når man bruker mobilen og telefon nett. Problemet er at om det ikke finnes MP3 varianter av låten så durer den på i Hires. Hørte på Kari Bremnes her om dagen og brant 2.5GB på en times tid....man sjekker jo ikke mobilen kontinuerlig når man går tur for å se om det er MP3 som spilles...
    Har gått på den smellen jeg også, så nå laster jeg ned musikken jeg vil høre på når jeg på ferie også - det finnes mange plasser med åpen wifi så der laster jeg ned det jeg ønsker å høre på (eller hjemme, før jeg går en tur)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Sitter å leker litt med søk på hjemmesiden til Qobuz (har ikke noe abonnement enda), men stusser litt over at på enkelte artister så mangler enkelte helt ordinære studioalbum. Er dette vanlig eller har jeg kommet over noen sjeldne unntak?

    Har tenkt at hvis artisten først er representert på en strømmetjeneste så får man alle albumene fra den artisten tilgjengelig
    På Deezer finnes alle studio albumene gitt ut av Nazareth bortsett fra ett, eg spurte Deezer om akkurat dette og fikk svar.
    Hi! Who decides whether or not to release his songs to us is the artist himself.
    Tipper dette går for alle strømmetjenester, eller?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.773
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    På Deezer finnes alle studio albumene gitt ut av Nazareth bortsett fra ett, eg spurte Deezer om akkurat dette og fikk svar.
    Hi! Who decides whether or not to release his songs to us is the artist himself.
    Tipper dette går for alle strømmetjenester, eller?
    Ja kan jo hende det går på hvor mye hver strømmetjeneste vil betale artisten. Spotify og Tidal har vel rubbel og bit av diskografien hvis de har avtale med artisten. Hvis ikke Qobuz velger konkrete album de tror flest streamer. Vet ikke 🤷‍♂️
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.018
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ingen betaler vel mindre enn Spotify, tror jeg, men samtidig har jo Spotify ørten ganger flere brukere enn de andre tilsammen, så trolig tjener man likevel mer på å være der.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.773
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ingen betaler vel mindre enn Spotify, tror jeg, men samtidig har jo Spotify ørten ganger flere brukere enn de andre tilsammen, så trolig tjener man likevel mer på å være der.
    Stemmer nok kanskje at de tjener mer på streams på Spotify (og kanskje Tidal), men siden artisten er på Qobuz så syns jeg det er rart at man får 7 av 10 album..
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.018
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tviler i alle fall på at noen hos Qobuz sitter og plukker hva de vil og ikke vil ha. Forklaringen ligger ganske sikkert andre steder og trolig hos artister og rettighetshavere.
     

    stixi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2003
    Innlegg
    102
    Antall liker
    9
    Hei. Hvordan får jeg høyoppløst lyd fra Qobus gjennom sonosen? Når jeg søker i sonosappen er det ikke noe som er merket med høyoppløst, noe det gjør i Qobusappen. På Rotel dac'en viser den bare 44,1 kHz selv om jeg har valgt musikk som skal være 48 kHz.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.132
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei. Hvordan får jeg høyoppløst lyd fra Qobus gjennom sonosen? Når jeg søker i sonosappen er det ikke noe som er merket med høyoppløst, noe det gjør i Qobusappen. På Rotel dac'en viser den bare 44,1 kHz selv om jeg har valgt musikk som skal være 48 kHz.
    Si det... Fikk ikke til det direkte på sonos-appen jeg heller.
    Her spiller jeg qobuz gjennom Chromecast på sonos-anlegget.
    Screenshot_20230106_223248_Qobuz.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn