Hei KW!
Vanskelig å si når jeg ikke kjenner den PP600en. Men uansett hvordan du mater den (TN eller Albania) så antar jeg at den gir Albania ut. Og det er helt fint når du har strømmen for deg selv. NHen er laget for å knerte støy mellom en aktiv leder og en nulleder. Nullederen er faktisk koplet til jord ute på fordelingsstasjonen som kan være inntil noen få km unna. Men den er ikke jord! Jord går i en annen leder. Enkelt og greit betyr det at NH ikke funker på et Albaniaanlegg for der er begge lederne aktive. At NHen blinker eller ikke blinker tror jeg er temmelig uinteressant i den sammenheng. Eller kanskje er den PP600en det refereres til i linken ikke helt bra justert så den trigger NHen, men uten at den faktisk gør noe?
Det er ingen ulempe å kjøre på 60Hz om utstyret er laget for det. Og lyttene blir lagret oftere. Men er strømforsyningen riktig dimensjonert har det ingen betydning.
Og en ting er jeg helt sikker på: Forsyner du stereoen med en PP600 trenger du ingen Harvester
Hei!
Det siste først, det er også jeg inneforstått med og det har også Paul M (ps Audio) påstått.
Det nest siste (lyttefylling), her er det også min oppfatning at Powerplant faktisk på dette området (med øket frekvens) gir mest uttelling på litt mindre forsterkere(les: med mindre strømforsyninger, som f.eks. min omtalte MF A300.
Vi er her også inne på det med headroom, altså påstanden om at en aldri får god (stor) nok strømforsyning (med andre ord en fordel med skikkelig overdimensjonering).
Her vil en jo da få to kurver som på et visst punkt krysser hverandre, dette da ut fra at jo også powerplanten har sin begrensning opp mot størrelsen på effekttrinnet.
Særlig da min, men her er da den nye mer effektiv.
Likevel har jeg aldri sett at min powerplant sin varsellampe (som skal lyse ved overstiging av 75 % av kapasiteten) lyse.
Det hele går jo da ut på hvor mye strøm effekttrinnet "suger" ved driften av en gitt høyttaler og volum.
Jeg har prøvet (tidligere) NH først i veggkontakt (egen ny 16amp kurs) med indikasjon på støy altså blinking, for deretter umiddelbart å sette den i en utkontakt på PP600 uten at den da blinker.
Jeg spurte konstruktøren av Burmester ved en anledning (messe på ohfc) og han svarte at denne løsningen som powerplant er, var en storartet løsning, samtidig som han mente at den ville måtte bli svært stor dersom den skulle være ideell for effekttrinn.
Det siste er ikke min oppfatning så lenge effettrinnene er innenfor kapasiteten til den enkelte powerplant, noe som igjen er avhengig av hvor mye strøm hvert enkelt effekttrinn trekker for å drive en høyttaler ved et bestemt volum.
Da kan man jo selvfølgelig i noen situasjoner (ved de større effektrinnene/strømforsyningene) være i den situasjon hvor akkurat den delen med (høyere frekvensinnstilling) ikke er av særlig stor betydning. Likevel så har man jo regenerert strøm, samt muligheten for fastlåst spenning opp til 240 volt.
Betydningen av såkalt "balansert" strøm er jeg mer usikker på effekten av, bortsett fra da at en slipper unna "problematikken" rundt dette med å vende stikket :

noe noen mener er viktig mens andre fnyser av det.
PS, Jeg har ikke kjøpt NS for bruk sammen med powerplant selv om jeg prøver.
Jeg har 2 (3 lytterom) samt tv både her og der så jeg får nok glede av de likevel.
Jeg har heller ikke enda fått tilbud om kjøp av NH fra noen som kjøpt og føler seg "lurt"
Mvh.KW