PS Noise Harvester

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Det interessante med Harvesteren er at den funker bedre i kompaniskap med ett godt filter. Så alle andre forbedrende tiltak utelukker ikke dens positive bidrag, imo...

mvh
Forsåvidt enig med deg på dette punkt, men da bør vel de grunnleggende tingene først være på plass?
Er ellers litt skeptisk til alle slike dippe-dutter hvor virkemåten er nokså skjult/uforstålig.
Skal teste den selv, men om Harvesteren gir mer valuta for pengene enn Cardas sine RF caps er jeg ikke sikker på. Og Cardas capsene forstår alle funksjonen med og virkemåte.....
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.895
Antall liker
8.889
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
En heftig likeretter i mangekilowattsklassen som henger på en lang linje vil nok deformere sinusen.
Bare for å klargjøre spørsmålet....

Hva er det i likeretteren som ødelegger sinusen, som ikke finnes i en stor effektforsterker?

Mvh
OMF
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
516
Bare for å klargjøre spørsmålet....

Hva er det i likeretteren som ødelegger sinusen, som ikke finnes i en stor effektforsterker?

Mvh
OMF
Hehe... Vannvittig mye større kondiser. Den kapasitive lasten effektforsterkerens likeretter representerer er peanuts ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det heter duppeditter! Etter tout petit!! For svingende... ;)

O.
Er ellers litt skeptisk til alle slike dippe-dutter hvor virkemåten er nokså skjult/uforstålig.
 

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Innlegg
103
Antall liker
0
Har selv en Isotek Minisub G2, moddet med sølvsikringer, pulsarpoints, granittstein og strømkabler i valhalla klassen fra Hifi-tuning. Testet en Noise harvester på lørdag bare for morro skyld, da jeg var rimelig sikker på at om jeg koblet den rett i minisuben, så ville N.H. ikke blinke (den skiller strøm og støy, lader opp støy og omdanner støyen til lys i en lysdiode som er innebygget i N.H.). Overaskelsen var desto større når det begynte å blinke som besatt i N.H. da jeg plugget den inn i Minisuben. Jeg har nemlig en dimmer på samme kurs som anlegget (Ja jeg vet, ikke lurt. Men jeg feilaktig antok at minisuben tar all støy...). Skrudde så av lyset med dimmeren. Og med en gang roet blinkingen seg, men det blinket fremdeles. Lydmessig var resultatet ikke mindre enn overveldene. Det hele kan sammenlignes med en kikkert som før N.H. var ute av fokus uten at du var klar over det, og som kom i fokus med en gang N.H. ble tilkoblet. Spesiellt bassen ble strammet kraftig opp. Uten N.H. låter det grøtete i forhold (Noe man ikke legger merke til før man har fjernet støyen som trolig var årsaken til problemet) Den samme klarheten kommer frem gjennom hele frekvensområdet. Stemmer og instrumenter kommer også klarer frem. Har også testet N.H. på rørutstyr med samme positive resultat.

Mitt råd til alle skeptikere. Prøv en. Blinker det vil du høre det (obs. Det er følgelig viktig å plugge N.H. i FØR anlegget på samme kurs) Har du råd til å la være. Jeg kjøper min fra emtech.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det er ikke for å vise hovmod, men PS Audio hevder jo at Powerplant gjør en bedre jobb med å "rengjøre" strømmen enn det meste av mer vanlige filtre (også sine egne), noe jeg i hvert fall har hatt "troen" på over lengre tid.
Når nå den nye og effektive Powerplanten snart kommer, så skjønner i hvert fall ikke jeg at mange kjøper vanlige nesten like dyre filtre, for ikke å snakke om å velge en signalkabel fra Valhalla til nærmere 50 % høyere pris ::) uten at de er tiltenkt å utføre samme jobben.
Jeg tenker mer på hva som vil gjøre mest for lyden (og sikkerheten).
Mvh.KW
 
D

Doxa..

Gjest
Hei!
Det er ikke for å vise hovmod, men PS Audio hevder jo at Powerplant gjør en bedre jobb med å "rengjøre" strømmen enn det meste av mer vanlige filtre (også sine egne), noe jeg i hvert fall har hatt "troen" på over lengre tid.
Når nå den nye og effektive Powerplanten snart kommer, så skjønner i hvert fall ikke jeg at mange kjøper vanlige nesten like dyre filtre, for ikke å snakke om å velge en signalkabel fra Valhalla til nærmere 50 % høyere pris uten at de er tiltenkt å utføre samme jobben.
Jeg tenker mer på hva som vil gjøre mest for lyden (og sikkerheten).
Mvh.KW


Ja den nye Power plant premier, fra Ps audio, virker utrolig
spennende, gleder meg til den kommer
 
O

om.s

Gjest
Forsåvidt enig med deg på dette punkt, men da bør vel de grunnleggende tingene først være på plass?
Er ellers litt skeptisk til alle slike dippe-dutter hvor virkemåten er nokså skjult/uforstålig.
Skal teste den selv, men om Harvesteren gir mer valuta for pengene enn Cardas sine RF caps er jeg ikke sikker på. Og Cardas capsene forstår alle funksjonen med og virkemåte.....
Det grunnleggende må jo selvsagt være tilstede, men det er interessant at du setter disse to tingene opp mot hverandre har en "sovende" bestilling inne på disse capsene som har blitt utsatt pga bla vinylvaskemaskin og div, men de er neste lille tweak som skal testes....

PS NHéne, kjører med to stk, har nok kommet for å bli her hjemme alt utover de igjen som bidrar positivt er jo å regne for ren bonus....

mvh
 
O

om.s

Gjest
TIl slutt vil jeg sitere LMC: [M]in erfaring er at du vet ikke om du hadde støy før du er kvitt den, mao du oppdaget at støyen faktisk har maskert detaljer og informasjon, som du ikke visste at du hadde før. Dette kan jeg skrive under er tilfelle.

Denne sammenfattningen synes jeg passer meget godt på PS NH, bare sånn apropo.....

mvh
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Takk for fint innlegg Theo 1972 men fjerner NH støy som ikke min Iso- Tek Sigmas til 13 store gjør, ingenørene på Iso-tek har da kanskje oversett et frekvensområde....hmmm mulig det.
Om et lys blinker er ikke nok for å overbevise meg at ting virker, skulle dioden bruke opp støyen. Vil minne deg om at en diode har begrenset mulighet til å bruke opp støyen.
Men som sagt I will try and listen.
 
J

Jurassic

Gjest
Skjønner ikke at strømrensing skal være så viktig for å tweake anlegget jeg altså.

Selv har jeg funnet et tweak som fungerer bedre for lyden avhengig av antallet og til en pris som får Noise Harvesteren til å virke svinedyr.

Her er tweaket:

 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Skjønner ikke at strømrensing skal være så viktig for å tweake anlegget jeg altså.

Selv har jeg funnet et tweak som fungerer bedre for lyden avhengig av antallet og til en pris som får Noise Harvesteren til å virke svinedyr.

Her er tweaket:

Hei!
I hvert fall billigere (vel, vel kanskje ikke over tid da) og muligens morsommere, men veldig useriøst å ikke være helt edru når en bedriver noe så viktig som å lytte til musikk, fysja meg.
Jeg har noen bekjente som driver med dette, skjønner ikke at slike har noen glede av skikkelig musikk jeg.
Respektløst overfor kunstneren/musikeren hevder jeg, nesten like respektløst som å komme drita til en kunstutstilling.
Ja, hvem har snakket om dritings sier du da kanskje, vel vel det sier dere alle ;D ;D

Mvh.KW
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Dine erfaringer med NH sammenfaller nøyaktig med mine egne. Ett meget godt produkt.

Venter spent på en stk til av NH, samt min nye PP Premier som også er bestilt. Tror at NH i kombinasjon med PP Premier blir genialt.

Endre
Har selv en Isotek Minisub G2, moddet med sølvsikringer, pulsarpoints, granittstein og strømkabler i valhalla klassen fra Hifi-tuning. Testet en Noise harvester på lørdag bare for morro skyld, da jeg var rimelig sikker på at om jeg koblet den rett i minisuben, så ville N.H. ikke blinke (den skiller strøm og støy, lader opp støy og omdanner støyen til lys i en lysdiode som er innebygget i N.H.). Overaskelsen var desto større når det begynte å blinke som besatt i N.H. da jeg plugget den inn i Minisuben. Jeg har nemlig en dimmer på samme kurs som anlegget (Ja jeg vet, ikke lurt. Men jeg feilaktig antok at minisuben tar all støy...). Skrudde så av lyset med dimmeren. Og med en gang roet blinkingen seg, men det blinket fremdeles. Lydmessig var resultatet ikke mindre enn overveldene. Det hele kan sammenlignes med en kikkert som før N.H. var ute av fokus uten at du var klar over det, og som kom i fokus med en gang N.H. ble tilkoblet. Spesiellt bassen ble strammet kraftig opp. Uten N.H. låter det grøtete i forhold (Noe man ikke legger merke til før man har fjernet støyen som trolig var årsaken til problemet) Den samme klarheten kommer frem gjennom hele frekvensområdet. Stemmer og instrumenter kommer også klarer frem. Har også testet N.H. på rørutstyr med samme positive resultat.

Mitt råd til alle skeptikere. Prøv en. Blinker det vil du høre det (obs. Det er følgelig viktig å plugge N.H. i FØR anlegget på samme kurs) Har du råd til å la være. Jeg kjøper min fra emtech.
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
393
Antall liker
90
Sted
Vestlandet
Har funnet litt mer info om denne konstruksjonen rundt om på nettet:

Kan se ut til at det en gang i august var et bilde av innmaten på nettet, men at denne har blitt slettet fram til i dag.
Det påståes at komponentene består av 4 stk. EMI kondensatorer og 1 liten trafo, 2 motstander og en diode.

Iflg. Paul Mcgowan/PS Audio fungerer den slik at kondensatorene "trekker" strøm fra hver av nettkontaktene og lagrer dette helt til det er nok spenning til å gi lys til en lysdiode.
(Dette er fritt oversatt...)
Konseptet ar da at strømmen blir ladet ut av kondensatorene inn i lysdioden; mao. fra støy til lys.
Greia er visstnok også at produktet fungerer i diskantområdet, dvs. ca. 10 ganger lavere i frekvens enn lignende produkter.


-----------------------------------------------------------------------------

speco2003
08-05-06, 10:06 PM
So I popped the lid off this thing took it back up to the electric shop. It has 4 little capacitors here is the page for the part http://www.epcos.com/inf/20/20/db/fc_05/X2_B32921_926_305V.pdf

You can find these in the Newark catalog for around 20 cents each.
They are even cheaper at Mouser http://www.mouser.com/catalog/627/658.pdf

A small transformer to convert to DC for the little lite and 2 resistors, and a gob of silicon

They say the reason it sometimes lights right away and sometimes takes awhile to fill the capacitor.

Her var meldinger fra Paul Mc Gowan selv:

” What's inside a Harvester? Well, basically you have a transformer that connects the line noise with the Harvesting components through its magnetic interface. Then you have a means of converting that noise energy into DC, a bunch of storgae capacitors to collect and store the noise, and a tricky circuit that releases the stored energy when the caps are full.

The transformer? Well, we have to have a way to isolate the Harvester circuitry from the line as it would be dangerous to have it connected directly. Also, the transformer forms part of what's known as a tank circuit - a tuned circuit that grabs only what we want in terms of frequencies.

I don't have schematics to release because we don't want it ripped off. Not that you'd do that. Just explain to your father we are transformer coupling the line noise about 8kHz to a tuned tank circuit, converting that AC noise energy into DC, charging a capacitor until it reaches a certain voltage level and then discharging the capacitor into an LED. In this way, the noise energy is converted to light rather than being shunted off to the neutral or without having to add impedance to the line to isolate noise. ”



Posted by Tweekeng ( A ) on August 07, 2006 at 07:54:31

Just thought you all might find this interesting. Someone from another board opened up a PS Audio Noise Harvester.

Well what do ya know... Four EMI caps and an inductor comprise the "active components".

You would think with the profit margin in these they could afford to pot the entire assembly to help contain the secrets.
http://homepage.mac.com/weiss99/iMovieTheater37.html   (Open in New Window)




Posted by Tweekeng ( A ) on August 07, 2006 at 13:03:09

In Reply to: Re: PS Audio Noise Harvester secrets exposed posted by paulmc on August 7, 2006 at 11:20:02:

So beyond the blinking LED gimmik, the Harvester boils down to a noise filter.

Since you seem to imply there is no way anyone could ever duplicate it why don't you tell us how it works.

Not that it matters to me as I work for a ups and line conditioner manufacturer and have everything I could ever need to build my own noise filters. Including access to an industry standard test lab that provides full EMI, ESD, EFT, and surge testing.


09-14-06: Willster
Well, from the comments about the guy that cut one open, it is probably a parallel line filter. The usual reason for combining 3 or 4 caps in parallel is to reduce ESR (equivalent series resistance) which also changes the resonant point of the circuit. The capacitive value adds when they are paralleled (the opposite of risistors). If you really think this helps, make your own with some capacitors. It will be a LOT cheaper that way. As a starting point make the combined capacitance around 1 microfarad. If you like diy you might want to connect them across the back of the duplex outlet so you don't use up a socket.

Not having seen the inside of this thing it is also possible, since there was an inductor in it, that it is what's called a pi filter. It's called that because when you draw the schematic it looks a little like the symbol for pi. A little googling should provide you with more detail than I want to put into this thread. It's amazing how much is charged for things like this considering what simple circuits they are. There is nothing new about these filters other than marketing them to audiophiles for a lot of money.

They work because the electrical circuits in your house tend to act like antennas. The filters roll off the high frequencies (rfi). To optimize them you should figure out where the first and last outlets are on each of your house circuits (not just the ones you are using for your stereo) and place one at both locations on all your circuits.


This is the reply from PS Audio regarding the Harvester vs the audioprism product:

"The Audioprism Quietline does not work like the Harvester. The AQ works by using a capacitor to transfer the noise from the hot lead of your AC line to the neutral lead. Yes noise has a bit less bearing when on the neutral but it is still there and still affecting you sound. It only operates in a very small frequency around 200k.

The Harvester uses a capacitor to pull noise from the hot and neutral lead. We store this energy until it is enough to power a light. Once there is enough energy the light blinks thus converting the noise to light energy. The noise harvester operates in a frequency 10 times lower than the AQ. By operating at this frequency we can remove the actual noise and not the 4th and 5th harmonics of the noise. When we remove the actual noise all the harmonics (or multipliers) of the noise are also eliminated. The Harvester is the only product in the world that eliminates noise, and it is also the only product that works in the 8-15k frequency."
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Ok, nå skjønner jeg intet. Har en sånn hamster her hjemme, og den har blinket ganske hurtig. Med alle dimmere slått av snakker vi 1-2 sekunder mellom hvert blink. MEN, i kveld gikk fruen å la seg i solariumet som står på samme kursen. Hva skjedde? Jo, hamsteren dævva. Ikke ett blink. I det solariumet slo seg av våknet den til liv igjen. Hva skjer?
 
L

Ludo

Gjest
Ok, nå skjønner jeg intet. Har en sånn hamster her hjemme, og den har blinket ganske hurtig. Med alle dimmere slått av snakker vi 1-2 sekunder mellom hvert blink. MEN, i kveld gikk fruen å la seg i solariumet som står på samme kursen. Hva skjedde? Jo, hamsteren dævva. Ikke ett blink. I det solariumet slo seg av våknet den til liv igjen. Hva skjer?
Du blir ikke brun av hamsteren. Dessuten er det stor prisforskjell på solarium og hamster, og glem ikke at førstnevnte sluker strøm...
Kanskje det rett og slett ikke var mer strøm igjen til hamsteren... :)

Forøvrig - no idea ::)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.292
Torget vurderinger
4
Det var vel ikke strøm igjen til å drive lyset i NH...
Eller...du har funnet verden sykeste hifi-tweak... hjemmesolariet ::)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Det var vel ikke strøm igjen til å drive lyset i NH...
Eller...du har funnet verden sykeste hifi-tweak... hjemmesolariet ::)
;D ;D Der har du det.

"Hele tiden på leiting etter nye oppgraderinger? Finner du stadig feil i lyden du vil rette på? Vi har løsningen."
;D
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.895
Antall liker
8.889
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Du blir ikke brun av hamsteren. Dessuten er det stor prisforskjell på solarium og hamster, og glem ikke at førstnevnte sluker strøm...
Kanskje det rett og slett ikke var mer strøm igjen til hamsteren... :)

Forøvrig - no idea  ::)
Hmm...vil anta at alle lysrørene i solariet representerer en ganske stor induktiv last , og at dette påvirket nettet.

Mvh
OMF
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Helt perfekt jo. Perfekt strøm til anlegget, og syden-brun kjæreste. Får bare smøre henne inn med en god sunblock hvis jeg skal ha lyttekveld eller noe sånn ;D
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Eller noe sånt var det ja... ;D

Bestilte meg 4 stk. NH ikveld her nå. Blir ikke levering før sammen med PPP så det drøyer vel til i midten av desember.
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
393
Antall liker
90
Sted
Vestlandet
Eller noe sånt var det ja... ;D

Bestilte meg 4 stk. NH ikveld her nå. Blir ikke levering før sammen med PPP så det drøyer vel til i midten av desember.
Var visstnok rabatt ved bestilling av 5 stk NH eller flere, bare et tips...   ;)
På nettet ligger 5 stk. NH på 399$ jevnt over, mens de koster 89$ pr. stk. ved enkeltkjøp.
(Iflg. den norske leverandøren får de visstnok en bedre pris hvis de bestiller i 5 pakninger.)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Eller noe sånt var det ja... ;D

Bestilte meg 4 stk. NH ikveld her nå. Blir ikke levering før sammen med PPP så det drøyer vel til i midten av desember.
Hei! Du bestilte ikke 4 ???
Hvem av da?
Dersom det var Morten så bør du ringe å si at du skal ha en 5 pack, det er nemlig samme pris som for 4, om ikke annet kan du si at jeg kommer og henter den (gratis) det var jo mitt tips ;D
PPP kommer nok knapt før jul tenker jeg, men det blir jo en fin juleprsang ;)
Mvh.KW
 

Vinnie

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2004
Innlegg
103
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Fikk min NH i går og satte den optimistisk inn i stikket ved siden av der jeg tar ut strømmen til anlegget. Det er forøvrig en dedikert 16A kurs med 4,5 mm2 ledning rett fra sikringsskapet. Tror den blinket 2 ganger i løpet av ca en time... Snakk om bortkastede penger... :mad:.

For å sjekke om den virkelig virket så satte jeg den i en annen kontakt som ikke går på samme kursen, og da blinket den jevnt og trutt.

Men da vet jeg ihvertfall at stømmen til anlegget mitt er bra i utgangspunktet. Mulig NH-en snart blir å finne på bruktbørsen ;D.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.179
Antall liker
2.696
I salgs/markedsføringssammenheng heter det at øyet kjøper mye mer enn øret. Tror jammen det er akkurat det samme med kjøp av HiFi. Tor ikke halvparten av oss som har kjøp hadde kjøpt en NH hvis det ikke hadde vært for blinkende lamper. :p
 

Bromkamerat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2005
Innlegg
130
Antall liker
2
Ble den "lykkelige" eier av Noise Harvester i går. Testet den litt rundt i huset og fant fort ut at den var følsom for støy fra lysdimmere etc.
Så kom turen til stereoanlegget. Har egen kurs til anlegget så jeg var rimelig spent.
Plugget den i veggen, ikke et lysglimt å se. Skrudde så på stereoanlegget, dæven...
Det var rene stroboskoplampa !! I tilegg til lyset som omtrent lyste hele tiden hørtes en kraftig during fra Harvesteren.
Etter en del prøving kom jeg frem til at min DpA 1s forsterker genererer denne støyen.
Noen som har lignende erfaring ?
 

Vinnie

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2004
Innlegg
103
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
I salgs/markedsføringssammenheng heter det at øyet kjøper mye mer enn øret. Tror jammen det er akkurat det samme med kjøp av HiFi. Tor ikke halvparten av oss som har kjøp hadde kjøpt en NH hvis det ikke hadde vært for blinkende lamper. :p
Bare så ikke mitt forrige innlegg blir misforstått helt. Jeg er i utgangspunktet overhodet ikke interessert i den lampa. Men dersom den sier noe om mengden av støy i strømnettet mitt så er det er grei måte å få det visualisert på. Den kunne like gjerne skrevet en elektronisk logg som jeg kunne laste ned på PC-en. Resultatet hadde blitt det samme i praksis bare mer direkte og lettere tilgjengelig med lampa  ;D.
 

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hei, jeg kjører ikke egen strømkurs, men satte inn Noise Harvester i stikken når anlegget var avslått, blinket lite. Skrudde på anlegget og det blinker som et strobelys. Kommer når jeg slår på powerampen.

Men når det er sagt, så er faktisk lyden blitt et hakk bedre. ;D
 
O

om.s

Gjest
Ble den "lykkelige" eier av Noise Harvester i går. Testet den litt rundt i huset og fant fort ut at den var følsom for støy fra lysdimmere etc.
Så kom turen til stereoanlegget. Har egen kurs til anlegget så jeg var rimelig spent.
Plugget den i veggen, ikke et lysglimt å se. Skrudde så på stereoanlegget, dæven...
Det var rene stroboskoplampa !! I tilegg til lyset som omtrent lyste hele tiden hørtes en kraftig during fra Harvesteren.
Etter en del prøving kom jeg frem til at min DpA 1s forsterker genererer denne støyen.
Noen som har lignende erfaring ?
Dette er "gammelt" nytt, les litt i denne linken og du skal finne ;).....

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1157909119


mvh
 
O

om.s

Gjest
Ellers er godt tips å lytte etter ting som ikke er der, feks støy, mot tidligere....

mvh
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Snakker vi her om kvantefysikk eller Voodoo -Støvsuge elektromagnetisk støy og omforme dette til Lys ? Ja denne konstruktøren må være kvantefysikker med en tileggsutdannelse (BI) . :) 1000nkr Kunne vært interessant og prøvd denne dingsen ? skal være så ydmyk at jeg ikke avviser dette som sprøyt men utrolig er det,hvis dette virker .
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Den virker. Det går jeg god for.

Endre
Snakker vi her om kvantefysikk eller Voodoo -Støvsuge elektromagnetisk støy og omforme dette til Lys ? Ja denne konstruktøren må være kvantefysikker med en tileggsutdannelse (BI) .  :)  1000nkr  Kunne vært interessant og prøvd denne dingsen ? skal være så ydmyk at jeg ikke avviser dette som sprøyt men utrolig er det,hvis dette virker .
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.179
Antall liker
2.696
Bare så ikke mitt forrige innlegg blir misforstått helt. Jeg er i utgangspunktet overhodet ikke interessert i den lampa. Men dersom den sier noe om mengden av støy i strømnettet mitt så er det er grei måte å få det visualisert på. Den kunne like gjerne skrevet en elektronisk logg som jeg kunne laste ned på PC-en. Resultatet hadde blitt det samme i praksis bare mer direkte og lettere tilgjengelig med lampa  ;D.
Innlegget var skrevet med et ;) i øyet, dog sannsynligvis ikke uten relevans, kanskje.. ;)
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Dette blir bare sykere pg sykere. Ikke bare skal en kjøpe en stk. hi-fi til high-end konverter ,men nå snakker er altså om 5 pack hvor 5 skal virke bedre enn 1 konverter. Noen ler hele veien til banken.....
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Dette blir bare sykere pg sykere. Ikke bare skal en kjøpe en stk. hi-fi til high-end konverter ,men nå snakker er altså om 5 pack hvor 5 skal virke bedre enn 1 konverter. Noen ler hele veien til banken.....
Du er svært rask til å latterliggjøre andre, mens noen kanskje synes dine grep for å forbedre lyden strømmessig er latterlige og idiotiske?
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Begynner å bli drittlei alle " kålhauda" som uttaler seg om produkt som de selv IKKE HAR PRØVD.

PRØV SELV !!!!
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Vel, mitt resonoment er følgende, produsenter vet at markedet for et produkt til 1000 spenn er sinnsykt mye større enn et produkt til 5000. Et produkt til 1000 spenn som går gjennom 3 ledd produsent, importør og forbruker koster maks 200 kroner i material kostnad pluss utviklingskostnad. Det er begrenset hvor mye en får for 200 spenn uansett hvordan en snur og vender på det.
Hadde det gitt en forbedring som var verdt mye mer enn de 1000, hadde det kostet tilsvarende mer!
Det er nå min ydmyke mening. Går jeg glipp av et must have produkt er det ihvertfall ikke det første og heller ikke det siste.
 

Vinnie

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2004
Innlegg
103
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Begynner å bli drittlei alle " kålhauda" som uttaler seg om produkt som de selv IKKE HAR PRØVD.

PRØV SELV !!!!
Jeg har ihvertfall prøvd selv og er som nevnt før her i tråden, ikke imponert. Men det kan selvsagt variere fra anlegg til anlegg hvor mye litt renere strøm har å si.

Hvis jeg skal si noe om NH i forhold til andre produkter som oppfattes av enkelte som snakeoil så gjør en plate med Holfi "the Magician" samme subjektive forbedring plassert under en av komponentene mine som en NH i stikkontaken gjør. Magikeren får man 10 stk av for 700,- så kost/nytte regnskapet her er i god favør av Holfi ;D.

Men så er det jo noen som meg som må si ja takk begge deler da...
 

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Innlegg
103
Antall liker
0
Vel, mitt resonoment er følgende, produsenter vet at markedet for et produkt til 1000 spenn er sinnsykt mye større enn et produkt til 5000. Et produkt til 1000 spenn som går gjennom 3 ledd produsent, importør og forbruker koster maks 200 kroner i material kostnad pluss utviklingskostnad. Det er begrenset hvor mye en får for 200 spenn uansett hvordan en snur og vender på det.
Hadde det gitt en forbedring som var verdt mye mer enn de 1000, hadde det kostet tilsvarende mer!
Det er nå min ydmyke mening. Går jeg glipp av et must have produkt er det ihvertfall ikke det første og heller ikke det siste.
Hmmm, skjønner hvor du vil ml_27.5, men du glemmer et par veldig viktige ting.

1: Jeg har prøvd en selv. Var selv skeptisk til å begynne med. Tenkte at dette kunne kanskje være et greit produkt for de som ikke har råd til et skikkelig nettfilter. Etter å har prøvd den er jeg av samme oppfatning som om.s . Det finnes ikke så veldig mange løp-og-kjøp produkter, men dette er en av dem.

2: Du har ikke prøvd den, og jeg er overbevist om at du også vil bli det når du hører effekten av den.

3: Ikke alle har støyen på 8-15khz som Noise Harvesteren fjerner. Dermed vil ikke alle ha effekt av den. Det er bare å prøve en. Blinker det, hører du det... så enkelt er det.

Vil si meg enig i deg på et av punktene dine. Det er nok smart å være skepsisk til alt-som-glitrer i denne hifi-jungelen. Tross alt det er en god del produkter som etter min erfaring bare har en psyko-akkustisk effekt. Noen gang hørt følgende: Ikke all forandring er en forbedring. Tror selv det er noe i dette utsagnet. Selv om det ikke alltid er like lett å være objektiv.
 
O

om.s

Gjest
Hvis jeg skal si noe om NH i forhold til andre produkter som oppfattes av enkelte som snakeoil så gjør en plate med Holfi "the Magician" samme subjektive forbedring plassert under en av komponentene mine som en NH i stikkontaken gjør. Magikeren får man 10 stk av for 700,- så kost/nytte regnskapet her er i god favør av Holfi  ;D.

Men så er det jo noen som meg som må si ja takk begge deler da...
Da kan jo jeg melde at disse magikerene ikke gjør noe som helst for meg, men det understreker jo det viktige i å teste selv, så her var det NH som gjorde/gjør den beste jobben, så bra at jeg kjøpte en til......

mvh
 
Topp Bunn