PS Noise Harvester

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Denne kjekke dingsen er omtalt her på sentralen tidligere, og det var det som var utslaget til at jeg bestilte meg en.  Prisen er 1000,-



WOW!
Det er en sak som suger til seg støy fra nettet og omgjør støyen til lys.
Den virker ekstremt bra. Den reduserer støynivået i lydbildet dramatisk. Dette var meget overraskende. Holografien og dybdeperspektivet øker mye. I og med at støynivået er kraftig redusert blir lydgjengivelsen krystallklar. Bassen blir strammet opp. Enda flere detaljer og nyanser kommer frem i lydbildet. Dette tror jeg de fleste hadde likt.
Effekten blir større jo flere du kobler til nettet. Jeg løp derfor til telefonen og bestilt meg en til for å teste ut effekten.
Jeg kan skrive under på at dette tweaket fungerer. Produktet får mine høyeste anbefalinger. Dette er et  "må ha produkt" for de som ønsker å tyne mest mulig godlyd ut av oppsettet sitt.

NB! Får legge til at jeg ikke er kjøpt og betalt for å komme med disse vurderingene. Dette kommer rett fra hjerte, basert på mine egne erfaringer i mitt eget oppsett.

Endre
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Er det ikke en ny modell på trappene nå, en såkalt "had-edition"?
 
M

Medlem 1792

Gjest
WOW!
Det er en sak som suger til seg støy fra nettet og omgjør støyen til lys.
Den virker ekstremt bra. Den reduserer støynivået i lydbildet dramatisk. Endre
Jeg har også en slik NH i strømkursen til anlegget. Mine opplevelser av denne NH er slik som du beskriver.
Kan jeg spørre deg hvor har du satt den i strøm kursen, har du satt den før, i mellom eller etter der du har anlegget? Har du testet flere ”plasseringer” av denne NH i strøm kursen? Jeg har prøvd flere plasseringer og synes kanskje det låter best om jeg har den tilkoblet før anlegget. Det er vel ikke unatturlig om den skal ”rense” strømmen som går til anlegget.
 
O

om.s

Gjest
Denne kjekke dingsen er omtalt her på sentralen tidligere, og det var det som var utslaget til at jeg bestilte meg en.  Prisen er 1000,-



WOW!
Det er en sak som suger til seg støy fra nettet og omgjør støyen til lys.
Den virker ekstremt bra. Den reduserer støynivået i lydbildet dramatisk. Dette var meget overraskende. Holografien og dybdeperspektivet øker mye. I og med at støynivået er kraftig redusert blir lydgjengivelsen krystallklar. Bassen blir strammet opp. Enda flere detaljer og nyanser kommer frem i lydbildet. Dette tror jeg de fleste hadde likt.
Effekten blir større jo flere du kobler til nettet. Jeg løp derfor til telefonen og bestilt meg en til for å teste ut effekten.
Jeg kan skrive under på at dette tweaket fungerer. Produktet får mine høyeste anbefalinger. Dette er et  "må ha produkt" for de som ønsker å tyne mest mulig godlyd ut av oppsettet sitt.

NB! Får legge til at jeg ikke er kjøpt og betalt for å komme med disse vurderingene. Dette kommer rett fra hjerte, basert på mine egne erfaringer i mitt eget oppsett.

Endre
Hyggelig at flere opplever slike forbedringer med denne dingsen, mine egne erfaringer samstemmer mye med det du selv beskriver....

mvh
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg har den tilkoblet samme kurs som resten av anlegget er koblet opp mot. Har ikke prøvd den koblet inn på andre kurser.

Endre
Jeg har også en slik NH i strømkursen til anlegget. Mine opplevelser av denne NH er slik som du beskriver.
Kan jeg spørre deg hvor har du satt den i strøm kursen, har du satt den før, i mellom eller etter der du har anlegget? Har du testet flere ”plasseringer” av denne NH i strøm kursen? Jeg har prøvd flere plasseringer og synes kanskje det låter best om jeg har den tilkoblet før anlegget. Det er vel ikke unatturlig om den skal ”rense” strømmen som går til anlegget.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Samme her. Mine inntrykk stemmer godt med Hr. Askelands. Jeg merker det også på den måten at alt blir mer definert i sterobildet, når jeg fjerner NH flyter instrumenter og vokal mer ut.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Samme her. Mine inntrykk stemmer godt med Hr. Askelands. Jeg merker det også på den måten at alt blir mer definert i sterobildet, når jeg fjerner NH flyter instrumenter og vokal mer ut.

Så du mener at i forhold til prisen så gjør den jobben?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Samme her. Mine inntrykk stemmer godt med Hr. Askelands. Jeg merker det også på den måten at alt blir mer definert i sterobildet, når jeg fjerner NH flyter instrumenter og vokal mer ut.

Kan den på noen måte sammenlignes med et nettfilter?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Så du mener at i forhold til prisen så gjør den jobben?
Ja definitivt. Nå har jeg i utgangspunktet temmelig ren strøm og jevn høy spenning i huset. Derfor kan det ikke utelukkes at den virker ennå bedre(mer) hos andre folk i deres hus. NH kan på en måte sammenlignes med Bybee filtrene mine, bare på en litt annen måte. Men felles for Bybee og NH er at de subjektivt senker støygulvet slik at svake detaljer/rom/ambience kommer bedre frem. Derfor syns jeg umiddelbart at SACD'ene i større grad profiterte på Noise Harvestern. Forklaringa kan være at støygulvet ligger lavere på SACD'er kontra CD'er, dermed kommer mikrodetaljene ennå bedre frem .
Men bevares, kjøp den for det mediet du benytter, inkl. Lp.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Kan den på noen måte sammenlignes med et nettfilter?
Tja.., vet ikke helt. Jeg tror nok at fabrikanten av NH har riktig i at denne duppiditten ikke erstatter et godt nettstøyfilter, men snarere er et supplement. Selv benytter jeg nettstøyfilter på effekttrinn. Har ikke prøvd å fjerne filtret etter at NH ble plugget i stikkontakten.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Tja.., vet ikke helt. Jeg tror nok at fabrikanten av NH har riktig i at denne duppiditten ikke erstatter et godt nettstøyfilter, men snarere er et supplement. Selv benytter jeg nettstøyfilter på effekttrinn. Har ikke prøvd å fjerne filtret etter at NH ble plugget i stikkontakten.

Prøv det da.
Moro å vite om det funker uten nettstøy filter.
 
A

Akle

Gjest
You've been had....Again  ;D
Klart, alle burde følge i dine fotspor. Men søppeldyngene kan ikke forsyne oss alle. Du får gi tilbakemelding når du finner en Noise Harvester på din lokale søppelfylling.

Atle "jeg er selv fattig så jeg har lov til å være nedlatende" K
 
A

Akle

Gjest
Dessuten var spøken ulogisk, had mk2 eller had 2 hadde det i så tilfelle blitt.
 
O

om.s

Gjest
Klart, alle burde følge i dine fotspor. Men søppeldyngene kan ikke forsyne oss alle. Du får gi tilbakemelding når du finner en Noise Harvester på din lokale søppelfylling.

Atle "jeg er fattig så jeg har lov til å være nedlatende" K

Ganske berettiget kommentar, imo ;) ...

mvh
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Du får gi tilbakemelding når du finner en Noise Harvester på din lokale søppelfylling.
Frekventerer ikke den slags etablissementer, men hvorfor i all verden skulle det i så fall finnes noen slike der?

Disse må jo være gull værdt, har du et middelmådig anlegg og putter i et par slike så låter det jo highend med en gang.
 

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
Disse må jo være gull værdt, har du et middelmådig anlegg og putter i et par slike så låter det jo highend med en gang.
Hvis du hadde brukt like mye tid på å kalibrere ditt eget anlegg som du gjorde på å prate vås, så kan jeg garantere deg lydmessige forbedringer langt over det denne harvesteren noensinne klarer.... Høres ikke det bra ut? ;)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Hvis du hadde brukt like mye tid på å kalibrere ditt eget anlegg som du gjorde på å prate vås, så kan jeg garantere deg lydmessige forbedringer langt over det denne harvesteren noensinne klarer.... Høres ikke det bra ut?  ;)
Svaret miitt var vel ikke mer "våsete" enn påstanden jeg besvarte.

Forøvrig så snakker ikke jeg så mye vås, men jeg er vel kanskje ikke berettiget å mene noe da jeg ikke tillber det siste av snakeoil.



he-he (krampemodus) ;D
Bra noen her har beholdt sin humoristiske sans.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Forøvrig så snakker ikke jeg så mye vås, men jeg er vel kanskje ikke berettiget å mene noe da jeg ikke tillber det siste av snakeoil.
Om man beviser hvordan et tweak virker så er det f.en meg snakeoil også nå, dette blir i h.lvete meg bare verre og verre..........................
 

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
Svaret miitt var vel ikke mer "våsete" enn påstanden jeg besvarte.

Forøvrig så snakker ikke jeg så mye vås, men jeg er vel kanskje ikke berettiget å mene noe da jeg ikke tillber det siste av snakeoil.
Det du kommer med er ingenting annet enn synsing på et produkt du ikke har noe grunnlag for å uttale deg om, og det tilfører tråden ingenting konstruktivt. Ja det med forbehold om at DU ikke kan forklare de tekniske aspektene rundt dette produktet og hvorfor PS Audio har laget noe som kan kastes i kassen merket "snakeoil". Det er forøvrig ingen som har sagt at dette produktet kan ta et middelmådig anlegg til high-end lyd. Det eneste du oppnår med sånt tullprat, er at folk ler med deg........og av deg. Men om målet ditt er å være klassens klovn, så er det kanskje oppnådd.... ;)

Når det er sagt, så har jeg ingen formeninger om dette produktet fungerer eller ikke og kommer aldri til å kjøpe det. Jeg syntes det bare begynner å bli humoristisk (ja jeg eier humor) at såkalte *bedrevitere* stadig skal forsøple tråder med synsing som de fremlegger som fakta.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Må bare føye meg inn i rekken av fornøyde eiere av harvester`n. Sortere bakgrunn, microdetaljer står klarere frem og generelt mere ro i lydbildet.

Når det er sagt, tror jeg at en bør ha ett anlegg av god klasse for å høre hva den gjør med lyden. Men dette er bare noe jeg tror, kan jo være at den bidrar positivt i mindre oppløste anlegg også.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Det du kommer med er ingenting annet enn synsing på et produkt du ikke har noe grunnlag for å uttale deg om, og det tilfører tråden ingenting konstruktivt. Ja det med forbehold om at DU ikke kan forklare de tekniske aspektene rundt dette produktet og hvorfor PS Audio har laget noe som kan kastes i kassen merket "snakeoil". Det er forøvrig ingen som har sagt at dette produktet kan ta et middelmådig anlegg til high-end lyd. Det eneste du oppnår med sånt tullprat, er at folk ler med deg........og av deg. Men om målet ditt er å være klassens klovn, så er det kanskje oppnådd.... ;)

Når det er sagt, så har jeg ingen formeninger om dette produktet fungerer eller ikke og kommer aldri til å kjøpe det. Jeg syntes det bare begynner å bli humoristisk (ja jeg eier humor) at såkalte *bedrevitere* stadig skal forsøple tråder med synsing som de fremlegger som fakta.
Hvem er klovnen?

Først påstås det at anlegget mitt kommer fra søpplefyllinga og så går du til personlig anngrep, bare fordi jeg ikke tror på alt som blir fortalt.

Jeg vil forøvrig nevne at en lignende innretning ble presentert i DIY-versjon i et ikke ukjent hfi tidsskrift, da ble det av de fleste avskrevet som svada.

Men nå denne saken har blitt produsert av et kjent merke virker det altså.
 
B

BjornE

Gjest
Har jeg rett når jeg tror at de som liker

1) Noise harvester liker
2) ByBee og er avhengig av
3) High End nettkabler som mener
4) Egen 16A kurs er et must
5) ?

Dersom dette er korrekt avventer jeg den endelige Had Edititon 2.0
 

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
Først påstås det at anlegget mitt kommer fra søpplefyllinga og så går du til personlig anngrep, bare fordi jeg ikke tror på alt som blir fortalt.
1. Jeg har aldri sagt at anlegget ditt kommer fra en søppelfylling. Hvor folk finner sitt utstyr får bli opp til de.

2. Det er ikke snakk om å benekte folk å ha sine egne meninger/tro. Det er måten du legger de frem på, nesten som et hån mot de som legger ut sine erfaringer om produktet. Har du tenkt på at om du kanskje hadde moderert deg litt så hadde du sluppet slike "søppelfylling" uttalelser?

Jeg vil forøvrig nevne at en lignende innretning ble presentert i DIY-versjon i et ikke ukjent hfi tidsskrift, da ble det av de fleste avskrevet som svada.

Men nå denne saken har blitt produsert av et kjent merke virker det altså.
Jeg bygde en gang noen lignende DIY høyttalere, slik som dine. Det låt for å si det pent, horribelt. Leste også i en kjent hifi tidskrift som en gang slaktet et DIY prosjekt. Skjønner ikke at du gidder å kaste pengene ut av ruta for noe slikt.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Skjønner ikke denne diskusjonen ???
Vi kan være enig om at støy på nettet finnes? Støy på nettet er ikke bra for lyden vår, det kan vi vel ogå være enig om. Så viss det finnes en dings som filtrerer bort en større eller mindre del av denne støyen, ja så må vel det helt logisk føre til bedre lyd?

Jeg sliter med å forstå hvorfor egen kurs skal gi bedre lyd. Jeg sliter enda mer med strøm- og andre kabler med priser i bilklassen. Disse bie-filtrene skjønner jeg ingenting av. Prinsippet bak NH synes jo rimelig rett opp og ned. Har god lyst til å prøve en slik!

mvh
Sniff
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
::) Oj,

Hæng med i svingan nå. DIY er svært mangslungent. Mange selvbyggfolk VET hva de driver med. De beste DIY-folka mener jeg treffer kjernen i hva hifi handler om: Kunnskap og kjærlighet til musikk og teknikk, engasjement og kreativitet. Tar du ut et eller flere av disse elementene tryner det, ettertrykkelig. Det driver jeg med, men man kan utvikle seg! Og hver gang man tryner lærer man forhåpentligvis noe. Det er ikke å kaste penger ut av vinduet. Det er voksenopplæring, og det er dyrt. :D

Mvh
Sniff

Jeg bygde en gang noen lignende DIY høyttalere, slik som dine. Det låt for å si det pent, horribelt. Leste også i en kjent hifi tidskrift som en gang slaktet et DIY prosjekt. Skjønner ikke at du gidder å kaste pengene ut av ruta for noe slikt.
 

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
::) Oj,

Hæng med i svingan nå. DIY er svært mangslungent. Mange selvbyggfolk VET hva de driver med. De beste DIY-folka mener jeg treffer kjernen i hva hifi handler om: Kunnskap og kjærlighet til musikk og teknikk, engasjement og kreativitet. Tar du ut et eller flere av disse elementene tryner det, ettertrykkelig. Det driver jeg med, men man kan utvikle seg! Og hver gang man tryner lærer man forhåpentligvis noe. Det er ikke å kaste penger ut av vinduet. Det er voksenopplæring, og det er dyrt. :D
Tror du misforstod litt.

1. Les teksten jeg quotet fra meksikaneren.
2. Les teksten min en gang til.
3. Finn en likhet.
4. Ser du fortsatt ikke sammenhengen? Start på nytt fra punkt 1.

;)
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Oj ::)
Om jeg ikke har rullet med øynene før, så gjør jeg det nå. Etter en rekke runder fra 1-4, med en ikke ubetydelig svimmelhet som resultat, aner det meg at jeg faktisk sitter på limpinnen, og det er jo en litt klissete erfaring. :-[

Sånn kan det gå...

;) Sniff


Tror du misforstod litt.

1. Les teksten jeg quotet fra meksikaneren.
2. Les teksten min en gang til.
3. Finn en likhet.
4. Ser du fortsatt ikke sammenhengen? Start på nytt fra punkt 1.

;)
 
O

om.s

Gjest
Svaret miitt var vel ikke mer "våsete" enn påstanden jeg besvarte.

Det er i hvertfall langt mellom de positive erfaringene du deler av med deg....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Hvis du hadde brukt like mye tid på å kalibrere ditt eget anlegg som du gjorde på å prate vås, så kan jeg garantere deg lydmessige forbedringer langt over det denne harvesteren noensinne klarer.... Høres ikke det bra ut?  ;)
Godt poeng!, denne dingsen funker godt/bedre i ett vel tunet anlegg!!

mvh
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
For de som seriøst er opptatt av god lyd så er min spådom at mange, før eller siden, vil komme til å erfare følgende: Alt som har med strøm å gjøre i forbindelse med HiFi er av absolutt største viktighet. Stikkord er: renhet, minst mulig støy, ikke jordfeil, strømkabler som ikke fungerer som en flaskehals på strømmen m.m. Kort sagt: jo "renere" strøm og mindre begrensninger i strømleveransen, jo renere lyd. En del av problemene kan sikkert løses ved avanserte strømforsyningsdeler i selve apparatene, men jeg er overbevist om at jo tidligere problemene elimineres, jo bedre er det.

Så vil sikkert mange argumentere med at..tenk på den bedritne forurensende strømmen i lydstudioene, standard nettkabler i lydstudioene osv. La så være...
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
1. Jeg har aldri sagt at anlegget ditt kommer fra en søppelfylling. Hvor folk finner sitt utstyr får bli opp til de.

2. Det er ikke snakk om å benekte folk å ha sine egne meninger/tro. Det er måten du legger de frem på, nesten som et hån mot de som legger ut sine erfaringer om produktet. Har du tenkt på at om du kanskje hadde moderert deg litt så hadde du sluppet slike "søppelfylling" uttalelser?



Jeg bygde en gang noen lignende DIY høyttalere, slik som dine. Det låt for å si det pent, horribelt. Leste også i en kjent hifi tidskrift som en gang slaktet et DIY prosjekt. Skjønner ikke at du gidder å kaste pengene ut av ruta for noe slikt.
Tom for gode arrgumenter?
Prøv heller å forklare meg hvordan denne høsteren virker, og hvorfor:

- Den reduserer støynivået i lydbildet dramatisk
Ja, er det ikke en støyhøster da?

Men hvorfor:

- Holografien øker
- Dybdeperspektivet øker
- Lydgjengivelsen blir krystallklar
- Bassen blir strammet opp
- Enda flere detaljer og nyanser kommer frem i lydbildet
- Effekten blir større jo flere du kobler til nettet (Bondefangereffekten?)

Hvordan låter anlegget før man plugger i en eller flere "noise harvesters"  når effekten er så dramatisk?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har jeg rett når jeg tror at de som liker

1) Noise harvester liker
2) ByBee og er avhengig av
3) High End nettkabler som mener
4) Egen 16A kurs er et must
5) ?

Dersom dette er korrekt avventer jeg den endelige Had
Edititon 2.0
Kos deg bare videre med konfirmasjonsanlegget ditt, du..
                                       mvh
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Det er i hvertfall langt mellom de positive erfaringene du deler av med deg....

mvh
Det kunne jeg godt gjort men de tingene jeg har mest positive erfaringer med har verken noe mystisk navn eller blinkende lys og da får man ikke mye respons her omkring.
 
B

BjornE

Gjest
Jada - men er litt i stuss over de gigantiske forbedringene en slik liten billig dings kan fremskaffe. Er tiden moden for å hente frem min phillips pepito, et dusin av disse og vips så er phillipsen i high end klassen! Tror tilogmed jeg har etpar gode beatles kasetter på hytta!

Poenget er - dersom denne dingsen avstedkommer så gigantiske forbedringer hadde den vært en normal del av enhver forsterker til over 2.000,00 kroner. Produsenter og konstruktører surfer også på nettet!!!!

Dersom den fjerner en og annen støypuls fra kjøelskap etc. hadde jeg kunnet forstå det hele, men dere må jo forstå at argumentasjonen deres ødelegger troverdigheten. En liten dings på nettledningen kan faktisk ikke gjøre sånne forbedringer, spesielt ikke i et eller godt anlegg.
 
Topp Bunn