PS Noise Harvester

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.856
Antall liker
8.844
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Nå er det nok slik at en av hovedkomponentene i et gammeldags power er en og annen kondensator, som står mellom + og - og virker som en grei kortslutning for ac.
Joda, men det er etter trafoen - på et annet spenningsnivå.

Også er det jo en gang slik at, mindre kondiser kan ta opp små variasjoner lettere enn de større, og de som sitter i poweret er ofte på 10 000 mikroF hver, og er kanskje ikke så egnet til å kortslutt høyfrekvent støy.

Mvh
OMF
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Som jeg selv har sagt ved flere anledninger så brukes det i HiFi sammenheng store/sterke ord om ofte små/svake forandringer/forbedringer, dette vet de fleste som søker å beskrive de subjektive opplevelsene, og det burde vel ikke være noen stor overraskelse for noen etterhvert, hvilket det tydeligvis er, det seg være i denne el i andre lign diskusjoner.

mvh
Det er et par ting som går igjen her syns jeg.
Ene er dette med å beskrive subjektive opplevelser på en måte som gjør at andre skjønner det. Det er egentlig umulig. Man kan beskrive forskjellen som liten, stor, enorm, ubetydelig - men for de som ikke vil skjønne hva du mener så er det akkurat det samme hva som skrives. Misforstått blir det uansett.
Mens de som faktisk skjønner - de vil alltid skjønne hva du mener når du prøver å beskrive subjektive inntrykk. Uten å nødvendigvis være enig for det da, men jeg syns det er liten grunn til å kverulere ovenfor begrepene som brukes.

Det andre er at alle tweaks som beskrives som lydforbedrende blir møtt på samme måte her på HFS. Enten det er strømdingser, underlag, kabler eller hva det måtte være. Tweak er uansett snakeoil for mange.

Jeg mener jo at man gjør seg selv en bjørnEtjeneste ved å ha denne holdningen. Altså til ikke å ville prøve ut ting selv på bakgrunn av hva man tror, og ikke på bakgrunn av hva man erfarer.

Har selv hatt noen runder med store frustrasjoner hjemme nå grunnet oppgraderinger som ikke har fungert som forventet. Men har omsider begynt å få ting på plass...puh....
Og det er ene å alene grunnet det som så fint kalles tweaking.
Tweaking er et must! (for meg altså!) ;D
 
O

om.s

Gjest
Det er et par ting som går igjen her syns jeg.
Ene er dette med å beskrive subjektive opplevelser på en måte som gjør at andre skjønner det. Det er egentlig umulig. Man kan beskrive forskjellen som liten, stor, enorm, ubetydelig - men for de som ikke vil skjønne hva du mener så er det akkurat det samme hva som skrives. Misforstått blir det uansett.
Mens de som faktisk skjønner - de vil alltid skjønne hva du mener når du prøver å beskrive subjektive inntrykk. Uten å nødvendigvis være enig for det da, men jeg syns det er liten grunn til å kverulere ovenfor begrepene som brukes.

Det andre er at alle tweaks som beskrives som lydforbedrende blir møtt på samme måte her på HFS. Enten det er strømdingser, underlag, kabler eller hva det måtte være. Tweak er uansett snakeoil for mange.

Jeg mener jo at man gjør seg selv en bjørnEtjeneste ved å ha denne holdningen. Altså til ikke å ville prøve ut ting selv på bakgrunn av hva man tror, og ikke på bakgrunn av hva man erfarer.

Har selv hatt noen runder med store frustrasjoner hjemme nå grunnet oppgraderinger som ikke har fungert som forventet. Men har omsider begynt å få ting på plass...puh....
Og det er ene å alene grunnet det som så fint kalles tweaking.
Tweaking er et must!  (for meg altså!) ;D

Om jeg leser deg rett her så er vel vi på en slags linje her, hvilket jeg synes er meget hyggelig :D ....

mvh
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.122
Antall liker
2.648
Hvilken sammenheng har Noise Harvester med fedmeproblematikken? ..absolutt ingen, som meg bekjent. Ihvertfall slik vi ser det i dag.

Men jeg gjorde meg noen tanker etter kveldens redaksjon 21 på NRK1. Her ble det diskutert høylytt hvilket kosthold som gjør oss feite. Og feitere blir vi, det er sikkert. Her stilte Fedon Lindberg med sine sannhetsdisipler, samt et motpanel i studio. Fymat for Lindberg er brød , pasta og ris p.g.a. mange karbohyderater. En mann som støttet Linbergs kosthold gikk ned 76 kilo ved å spise bacon til frokost, samt mengder med fett, kjøtt, majones og rømme.
Og angående frokosten. Nå har vi i årevis blitt opplært til at hvis en ikke ønsker å bli overvektig så skal en spise frokost, fordi frokosten starter forbrenninga i kroppen. Nå er det stadig flere som stiller spørsmål om å spise frokost er så sundt... Tidene endrer seg tydeligvis.

Det var da jeg kom til å tenke følgende tanke: Her har mennesker i årtusener spist mat, og i århundrer har vitenskapen kjent til hvordan mat omdannes til energi, og virkemåten til fett, sukker, karbohyderater, proteiner, vitaminer osv., men ennå krangles det så busta fyker i forhold til hva slags mat og næringssammensetning i kostholdet som gjør oss fete. Vi snakker altså her om veldig målbare parametre! Er det da så merkelig at det krangles så busta fyker her på sentralen hvorvidt Noise Harvester, Bybeefiltre og kabler har en positiv virkning i opplevd lydkvalitet. Duppedittene er jo tross alt langt mer sensitive (og mindre målbare) ting enn mat! ;D ;D
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Dette virker absolutt målbart for meg.

If we want to measure the results of the Harvester™ we first need to make sure there's a steady source of line noise to view on the ‘scope.

There's no better source of line noise than a simple light dimmer. You know, the kind you probably have in your home that makes everything buzz?

This first ‘scope photo shows what dimmer noise actually looks like if you were to ‘freeze’ it. The 'noise event' is being shown both in time and level on the ‘scope. See how jagged and nasty looking it is?

What you want is less of this nasty waveform, or even better, just a straight horizontal line with nothing vertical at all. The loudness of the nasty buzzing noise is represented here by the vertical information.

This second photo shows the same noise, but notice how much smaller it is. Why? Because a single Noise Harvester was added to the line, permanently removing almost half the noise created by the dimmer.

While it’s doing this, the Harvester is blinking like crazy! You can see it in the included video clip if you'd like.





]Er det da så merkelig at det krangles så busta fyker her på sentralen hvorvidt Noise Harvester, Bybeefiltre og kabler har en positiv virkning i opplevd lydkvalitet. Duppedittene er jo tross alt langt mer sensitive (og mindre målbare) ting enn mat!  [/i] ;D ;D
Endre
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Det var da jeg kom til å tenke følgende tanke: Her har mennesker i årtusener spist mat, og i århundrer har vitenskapen kjent til hvordan mat omdannes til energi, og virkemåten til fett, sukker, karbohyderater, proteiner, vitaminer osv., men ennå krangles det så busta fyker i forhold til hva slags mat og næringssammensetning i kostholdet som gjør oss fete. Vi snakker altså her om veldig målbare parametre! Er det da så merkelig at det krangles så busta fyker her på sentralen hvorvidt Noise Harvester, Bybeefiltre og kabler har en positiv virkning i opplevd lydkvalitet. Duppedittene er jo tross alt langt mer sensitive (og mindre målbare) ting enn mat!   ;D ;D
Dette er overhode ikke sammenlignbart. Her finnes utallige usikkerhetsmomenter som er vanskelig å kontrollere. Å sammenligne kroppens komplekse fysiologi med ohms lov, er jo helt skivebom....

Kroppens energiomsetting har heller ikke vært kjent fullt ut i mer enn ca 40 år... ;)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.122
Antall liker
2.648
Dette er overhode ikke sammenlignbart. Her finnes utallige usikkerhetsmomenter som er vanskelig å kontrollere. Å sammenligne kroppens komplekse fysiologi med ohms lov, er jo helt skivebom....

Kroppens energiomsetting har heller ikke vært kjent fullt ut i mer enn ca 40 år... ;)
Hvis det hadde vært så enkelt at det kun er matematikk, fysikk og Ohms lov som er avgjørende hvorvidt god lyd kan frembringes, så hadde vi vært betydelig nærmere målet om den perfekte naturtro lydgjengivelse.

Og eksemplet med mat, ulike næringsstoffer og sammenheng med fedme var blant annet for å synligjøre hvor kort vitenskapen på enkelte områder er kommet + mengder av disinformasjon som vi omgis av. Man en skal ikke lengre tilbake enn midten av 80-tallet for å finne den definitive sannheta om at fett = feit. Fjernet man fettet fra grisen og fettet fra melka så fikk folk bedre helse. Forresten, var det ikke på den tiden man fant opp "perfect sound forever".. :D
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Hvis det hadde vært så enkelt at det kun er matematikk, fysikk og Ohms lov som er avgjørende hvorvidt god lyd kan frembringes, så hadde vi vært betydelig nærmere målet om den perfekte naturtro lydgjengivelse.
Det ER så enkelt :) Hva annet skulle det være? De samme energiene som lager ringer i britiske kornåkre? Eller trengs det et snev av parapsykologi eller hjelp fra åndeverdenen for å frambringe naturtro lyd???

Men Ohms lov alene rekker ikke. Den kinkigste biten er akustikken som neimen ikke er lett å modellere.

Forøvrig må det være verdens enkleste måling å sjekke ut om Harvesteren faktisk filtrerer bort støy som det påstås. Det eneste jeg stusser på er at det jo ikke akkurat er mye energi som kokes bort i en lysdiode...

Hvor mye nettstøy som ender opp i elektronikkretsene kommer an på konstruksjonen. Men det er ikke tvil om at enkelte kretser, f.eks. S/PDIF- og Toslink-grensesnitt og DAC-konstruksjoner kan være svært følsomme for støy på DC-forsyningen.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.122
Antall liker
2.648
Det ER så enkelt  :) Hva annet skulle det være? De samme energiene som lager ringer i britiske kornåkre? Eller trengs det et snev av parapsykologi eller hjelp fra åndeverdenen for å frambringe naturtro lyd???
Joda, så det etter at jeg hadde postet...bare ventet.. :) Det vi ikke skjønner helt ennå er hvordan vi skal bruke de ulike delene i fysikken, og sammenhengen til å oppnå perfekt lyd.
På samme måte som vi ikke helt forstår sammenhengen i kjemien og biologien relatert til spørsmålet om hva som gjør oss fete.

Mønstrene i kornåkrene vil jeg helst ikke kommentere.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Joda, så det etter at jeg hadde postet...bare ventet.. :) Det vi ikke skjønner helt ennå er hvordan vi skal bruke de ulike delene i fysikken, og sammenhengen til å oppnå perfekt lyd.
På samme måte som vi ikke helt forstår sammenhengen i kjemien og biologien relatert til spørsmålet om hva som gjør oss fete.

Mønstrene i kornåkrene vil jeg helst ikke kommentere.
Hehe. Da er vi vel på linje. Men stereo er stereo og det skal vel godt gjøres å få den perfekte lyd fra to akustiske lydkilder i et lite rom når det du gjengir er alt fra én til 100 lydkilder i alt fra et bitte lite rom til en diger idrettsarena ;)
 
B

BjornE

Gjest
Kikket på bildene fra NH kvaliteter, 3db ned imponerer ikke meg. Dersom 3db ned på støyen gjør susen for High End anleggene deres så.......
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Vi kan sikkert regne på alt, men spørsmålet er vel om de modeller, formler osv vi benytter er riktige nok. Vi kan jo f.eks ta Newtons klasssiske fysikk hvor hastigheter kunne adderes, så kom Einstein og gjorde om på hele greia. Men, for folk flest vil jo den klassiske addisjonen virke mest logisk.

Hadde man fortalt folk for 2000 år siden at jorden var rund og at det bodde noen på andre siden så hadde de jo bare flirt. Kjenner man ikke til gravitasjonskraften virker det jo bare for "dumt".

Ellers synes jeg det er synd det ikke går an å ha tråder som dette uten at det skal komme beskyldninger om at man er kjøpt og betalt. Det har vært tilsvarende påstander i andre tråder her.
 
O

om.s

Gjest
Kikket på bildene fra NH kvaliteter, 3db ned imponerer ikke meg. Dersom 3db ned på støyen gjør susen for High End anleggene deres så.......
Vel, det er nå bedre å ha ett godt tunet anlegg der man merker de 3db i forskjell, enn å ha ett anlegg der de ikke merkes overhodet, man kan jo da bare lure på hva annet som ikke merkes el formidles i ett slikt "low end" anlegg.

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Hvordan virker hamsteren i anlegg med blanding av SMPS og lineære strømforsyninger? Hvordan blinker det og er effekten på opplevd lydkvalitet annerledes? Har noen prøvd?

(Skeptiker jeg selvsagt, men jeg har ledige hull med 220V i...)
 
L

Ludo

Gjest
Vel, det er nå bedre å ha ett godt tunet anlegg der man merker de 3db i forskjell, enn å ha ett anlegg der de ikke merkes overhodet, man kan jo da bare lure på hva annet som ikke merkes el formidles i ett slikt "low end" anlegg.

mvh
Oh yeah ! Strømrensing og filtrering har absolutt noe for seg. Skal komme tilbake med en omtale av en spennende sak om etpar dager :)
 

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
352
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Monter ekstra DC-DC filter til de mest kritiske komponetene i din elektronikk!!

Det er mitt råd!!!

Jeg utfordrer:

Den som har Noise Harvester til og åpne opp forsterkeren sin og måle på DC spenningen levert til utgangstransistorene med og uten Noise Harvester under normal drift!

Publiser gjerne dine ocilloskopbilder under tech avdelingen!!!

mvh Øystein
 
O

om.s

Gjest
Monter ekstra DC-DC filter til de mest kritiske komponetene i din elektronikk!!

Det er mitt råd!!!

Jeg utfordrer:

Den som har Noise Harvester til og åpne opp forsterkeren sin og måle på DC spenningen levert til utgangstransistorene med og uten Noise Harvester under normal drift!

Publiser gjerne dine ocilloskopbilder under tech avdelingen!!!

mvh Øystein
Unnskyld men jeg tror du har misforstått litt her, dette er ikke en teknisk målekonkuranse, men en tråd om gode erfaringer med nevnte NH  ;) ...

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Kjæreste om.s! Slike målinger publisert under tech kunne føre til mersalg for hamsteren! Vinn-vinn!
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Unnskyld men jeg tror du har misforstått litt her, dette er ikke en teknisk målekonkuranse, men en tråd om gode erfaringer med nevnte NH ;) ...

mvh
Du tok ikke den utfordringen, nei ;)

Her er det utrolig lett å (be)vise at den virker.
Og da kan det jo være at vi som ikke uten videre vil svi av 1500 spenn på denne greia bare fordi noen sier den er helt fantastisk kanskje bli med på leken? :D
 
O

om.s

Gjest
Kjæreste om.s! Slike målinger publisert under tech kunne føre til mersalg for hamsteren! Vinn-vinn!
Hehe, kjære Valentino, jeg håper da og tror, du så denne ;).

Tanken var mer at det var en erfarings tråd med NH, og at det hadde, imo, vært hyggelig å ha det slik, jeg tror mange har en liten erfaring el to med denne, men kanskje kvier seg litt for å dele av med seg i "frykt" for å bli "driti" ut....

Ta gjerne debatten i tech hjørnet, skal følge den fra sidelinjen ;) ;D

mvh
 
O

om.s

Gjest
Du tok ikke den utfordringen, nei ;)

Her er det utrolig lett å (be)vise at den virker.
Og da kan det jo være at vi som ikke uten videre vil svi av 1500 spenn på denne greia bare fordi noen sier den er helt fantastisk kanskje bli med på leken? :D
Jeg har aldri forsøkt late som om jeg kan dette med målinger og slikt, så nei, den utfordringen tar jeg ikke, men det er heller ikke nødvendig om det er bevis for om den funker el ikke som er poenget.

Det er da absolutt oppegående tekniske folk her som har bekreftet resultater med NH, så helt skudd i blinde er det jo ikke å prøve, som med det meste av utstyret ellers, man kjøper da ikke stereo enbart på tech specs og målinger vel?

1500? da har du blitt blåst på 500, det kan jeg jo si her og nå ;)

mvh
 

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
352
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Det jeg tenkte på med mitt utsagn var at, hvis noen her på sentralen kan publisere tekniske målinger på NH som samsvarer med det produsenten av NH hevder at deres produkt kan oppnå!!

Ville dette produktet være svært interessant!!!

og da er det ikke snakk om å måle på vekselsspenningen i apparatet, men se om den gir noe utslag på DC spenningen til de kristiske komponentene som påvirker lyden..

men som sagt tidligere, dette kan vi forsette med på tech siden...

hvis noen tar utfordringen vel å merke!! ;D
 
K

kbwh

Gjest
...som går baklengs inn i fremtiden med hovedvekt på vinyl, og kjenner nå at man nesten svever litt etter å ha oppdaget fordelen og gleden ved en god platevaskemaskin (se vinlhjørnet NittyGritty platevasker ;D ;D )...
;D
og årsaken til at undertegnede ikke kjøper hamster er at jeg sparer. Til hva kan man lese om i Vinylavdelingen. Tråden heter "Inn i Montana! og pickup".
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
denne saken virker interessant, men er selfølgelig skeptisk.
kan noen gi meg en forklaring på oppbygning og hvorfor PS mener den skal virke, så tegningen til konstruktøren, men den var litt vanskelig å få med seg.
har hørt på utallige forklaringer på forskjellige ting, og alle har en mening om hvorfor deres produkt virker.
uansett, så skal den prøves.
i følge en gammel bok skal alt prøves, men bare det som virker tas med videre.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.856
Antall liker
8.844
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Kikket på bildene fra NH kvaliteter, 3db ned imponerer ikke meg. Dersom 3db ned på støyen gjør susen for High End anleggene deres så.......
Ser du har byttet argumentasjon. Nå virker den altså, men den virker ikke godt nok.

Slik jeg leser spenningspeaken, så er den først 3,6 og etterpå 0,8, som gir en reduksjon på ca 6dB. Noe jeg synes er meget bra, og en slik reduksjon av nettstøy ville ikke overraske meg om var hørbar.

Men...fortell meg BjørnE - hva gjør susen for high end anlegget ditt?

Mvh
OMF
 

Theo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2006
Innlegg
116
Antall liker
0
Fikk en hamster i posten igår. Merket godt effekten av den i mitt oppsett. Redusert støy i lybildet, bedre holografi, større/dypere lydbilde, strammere bass, mer detaljer.
Spørsmål(muligens dumt), men trenger harvesteren innspilling?

Mvh. Theo
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Noen som har testet om effekten av NH er bedre med to eller fler på samme kurs?

mvh
KAS
 
O

om.s

Gjest
Fikk en hamster i posten igår. Merket godt effekten av den i mitt oppsett. Redusert støy i lybildet, bedre holografi, større/dypere lydbilde, strammere bass, mer detaljer.
Spørsmål(muligens dumt), men trenger harvesteren innspilling?

Mvh. Theo
Det tror jeg nesten bestemt ikke! men ett lite tips er å ikke henge seg for mye opp i selve blinkingens frekvens el hyppighet.
Du gir jo uttrykk for at den funker lydmessig, og da blir jo selve blinkingen en indikator på når på døgnet nettet ditt er mest forurenset, det kan jo være ok å vite.....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Noen som har testet om effekten av NH er bedre med to eller fler på samme kurs?

mvh
KAS
JA! det er en enda bedre effekt, men ikke forvent den samme aha opplevelsen når du setter i #2 som du muligen fikk når du testet med en.
For å bruke en kjent klisje kan man si at #2 er den berømte prikken over ién om #1 er selve ién, sånn lett flåsete fortalt.

Det er beskrevet ett sted i denne tråden også:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1157909119

mvh
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Takk om.s :)

Prikken over ién må vi ha med oss.

Mvh
KAS
 

Vinnie

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2004
Innlegg
103
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Spørsmål(muligens dumt), men trenger harvesteren innspilling?
Da hadde ihvertfall skeptikerne/objektivistene fått vann på mølla :)
 

Vinnie

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2004
Innlegg
103
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Her får dere en støy hamster på billig salg for de av dere som har tro på slike produkter.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=255920
Denne har jeg hjemme og den funker ikke i Hi-Fi sammenheng etter min mening. Kvapsete bass og sløve transienter ble resultatet av den. Fikk ikke engang plass i hjemmekinoanlegget  ;D.

Har bestilt harvesteren så får jeg se (og høre !) om den gjør bedre jobb...
 

K-H

Medlem
Ble medlem
11.11.2002
Innlegg
6
Antall liker
0
Kikket på bildene fra NH kvaliteter, 3db ned imponerer ikke meg. Dersom 3db ned på støyen gjør susen for High End anleggene deres så.......
No må hifi politiet arrestere meg men... dei 3 db står vel i fare for å bli forsterka opp ein del ganger på vegen mot høgtalarane, fekk min første NH DOA, men den andre funka. Det som forundrer meg er at på dagtid virker det som straumen er mykje bedre enn på kvelden, då har NH eit bra arbeid føre seg. At den virke er det ingen tvil om :p
 
T

Thomas1

Gjest
Var på Clas Olson og kjøpte den som det er linket til tidligere i tråden. Satt den mellom Støpselet og skjøteledningen som også er fra Clas Olson.
Det virker som det er noe i denne saken som gjør at den har en effekt. Stemmer blir litt "klarere" og den øker dynamikken.

Det var førsteinntrykket iallefall. Satt på en cd som jeg spiller nesten hele tiden...Karius og baktus. hehe
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Som du sikkert vet så er 3dB reduksjon en halvering av signalstyrken. Og det er ganske mye. Reduksjonen blir større hvis du kobler flere NH til nettet.

Endre
Kikket på bildene fra NH kvaliteter, 3db ned imponerer ikke meg. Dersom 3db ned på støyen gjør susen for High End anleggene deres så.......
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Jeg venter på min NH nr.2. Da får vi se. Jeg er meget godt fornøyd med jobben som bare 1(en) NH gjør.

Endre
Noen som har testet om effekten av NH er bedre med to eller fler på samme kurs?

mvh
KAS
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Var på Clas Olson og kjøpte den som det er linket til tidligere i tråden. Satt den mellom Støpselet og skjøteledningen som også er fra Clas Olson.
Det virker som det er noe i denne saken som gjør at den har en effekt. Stemmer blir litt "klarere" og den øker dynamikken.

Det var førsteinntrykket iallefall. Satt på en cd som jeg spiller nesten hele tiden...Karius og baktus. hehe
Har denne også en blinkene lysdiode som fasinerer så mange Noise Harvest eiere.
 
Topp Bunn