Delle skrev:
trex skrev:
Men BERØMTE er det sjelden studioer blir pga av utstyret. Dette er jo som regel under evig oppgradering og utskifting. Og det vil uansett være opptaksrommet som farger live-lyden mest.
Og under avspilling, hvordan blir da forholdet mellom hva som er viktigst; lytterommet eller anlegget?
Mvh
Høyttaler til lytterom er viktigst - for ikke å si tilstanden til ørene, og musikksmaken til verten, om man skulle være så uheldig å være inkompatibel.
Har forøvrig sittet og lyttet til Amarra i dag. Slik ser det ut på min maskin.
Er dette proff? Hmmm - sliders av XXhighend typen i EQ, som jeg helst vil unngå å bruke.
En litt underlig, innebygd sammenligning mellom iTunes og Amarra, ved at man kan slå av og på Amarra, slik at man defaulter til iTunes. Men hvilken garanti har man for at det virkelig er iTunes, og ikke en Amarra versjon av samme?
La oss nå si at det ikke er tilfelle - er så Amarras effekt et resultat av at software går inn i kilden og overbringer denne fullstendig transparent, eller har vi å gjøre med en EQ-effekt, selv uten at EQ er slått på?
For det er vitterlig bevist at iTunes/QuickTime er bit-transparent når det er satt opp riktig - for den saks skyld bit-transparent i Redbook over WiFi til en Airport Express, som bevist av John Atkinson i Stereophile.
Litt irriterende, fordi demo-versjonen klipper hvert 30 sekund, omtrent, men nok til å gjøre seg et inntrykk. Skal bruke litt tid på å lytte til instrumenter med krevende spectra i morgen.