Proffens husgud

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker så mye.
    Joda, har ingen problemer å se for meg at Aavik ville holdt Jasper 25 i jerngrep i bassen. Og Jasper er jo en knallgod høyttaler, ferdig snakka. Men i mitt (vesle) rom ble Jasper for basstunge. I så måte lover Gold Note bedre, så langt. Som sagt, så graver nok Aavik frem mer av informasjonen i de lavere frekvensene enn hva Devialet gjorde, og da oppleves det ikke som om det mangler så mye i bunnen, til tross for at Gold Note "bunner på ca 40hz vs Jaspers 32. Men for all del - Devialet er også en meget habil forsterker. Og når Gold Note også er "varmere" i presensområdet, samt mer oppløst/detaljert i toppen, ja, da kan det vanskelig bli feil.

    mvh
    Proffen
    Høres då ut som du har gjort et godt bytte. (y)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Høres då ut som du har gjort et godt bytte. (y)
    Vil jo mene og tro det, når forsterker- (og høyttaler)bytte får meg til å få assosiasjoner til hvordan d`Agostini forsterkeri på en RÅ og herlig engasjerende måte gjengir musikk på et par Vivid Giya, i et oppsett som er topp tre av alt jeg noensinne har hørt!

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Balsam for sjelen!
    Fritz Reiner dirigerer, og life`s good.....

    natt.jpg


    Må kaaaanskje lese manual og se om/hvordan man demper lysstyrken på ampen.....

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Merkelige greier, imvho.
    Tidligere, i man caven på drøye 20kvm, kunne jeg fort finne på å avnyte musikk på røslig volum.
    Minnes en gang SOA var innom. Da ringte mobilen, og madamen fra etasjen over kunngjorde: "Dere må skru ned lyden litt, jeg kan jo ikke høre tv`n".......

    Nu, derimot, avnyter jeg musikken i enda større grad, selv om en kjapp db-måling sier meg at volumet ikke er høyere enn ca 70-75db - uten at jeg egentlig savner noe som helst. Kan selvsagt spille avsindig mye høyere, men føler igrunnen ikke det store behovet for å gjøre det.
    Det er som om det er fullt dreiemoment over hele frekvensfjøla fra første db......
    Når lydbildet er riiiimelig støyfritt og rent, nærværet råder, og lydbildet ellers er "stort" i et lite rom - ja da ønsker man seg kanskje ikke annet enn noen kvadrat til. Men men......

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn