Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    I kapittel 1.1 på wikipedia så er Kant og Marx sin filosofi satt opp først. Bare dette er nok for meg å tre Trumplua "Take Back America" over hue.........på en måte.
    Men konspirasjonsteoriene mine er slått fast som faktum på wikipedia!!!!!
    Så om wikipedia-artikkelen tilfeldigvis hadde startet med referanse til St Augustin i stedet, så hadde hele greia vært bevist som en verdensomspennende kristen konspirasjon?

    Om jeg nå går inn på wikipedia og redigerer artikkelen, vil hele ditt verdensbilde eksplodere da?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jesus var i det minste en god del mer marxistisk anlagt enn et stort antall andre jeg vet om.
    Svar 2:
    Nei, det er privat veldedighet. Å påstå at "Jesus metter alle" er kommunisme er det samme som å påstå at Jesus er staten. Visste ikke at kommunister var for teokrati.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Svar 2:
    Nei, det er privat veldedighet. Å påstå at "Jesus metter alle" er kommunisme er det samme som å påstå at Jesus er staten. Visste ikke at kommunister var for teokrati.
    Hvor finner du at ideen kommunisme har noe med staten å gjøre? Fra din autoritative kilde wikipedia:
    Communism (from Latin communis, 'common, universal')[1][2] is a far-left[3][4][5] philosophical, social, political, and economic ideology and movement whose goal is the establishment of a communist society, namely a socioeconomic order based on the idea of common ownership of the means of production, distribution, and exchange—allocating products to everyone in the society.[6][7][8] It involves the absence of social classes, money,[9] and the state.[10][11][12]
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Toskene i Norge tror nettet snører seg om Trump, men document hevder Trump utsettes for forfølgelse og at Trump har aldri vært så populær som nå. Utenriksdep er "bevæpnet" og i denne artikkelen ligger trussel om at "ubehagelige" ting er i ferd med å skje og at millitante pro trumpgrupper rasler med sablene. Rep America er rasende

    Å si at man er Trumper her i Norge er det samme som å si at Jeg er spik spenna gærn som SKAL spise fra grisebingen istrdet for å være med på fest hvor det serveres burger spearribbs og øl og Donuts. (Typisk amrikansk mat)

    Jeg trodde Trump var i ferd med å miste sin posisjon blandt konspirepublikanerne, men han er fortsatt eneste presidentkandidat og guru der. Det var jeg ikke klar over.

     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen som er spesielt overrasket over at han fortsatt ruler i sin egen personkultus, spørsmålet er hvor mange kultmedlemmer han har igjen. Demokratene gnir seg i hendene hver gang en trumpist eller trumpette blir nominert, siden det gjør deres egne sjanser i det egentlige valget desto større.

    We had planned to focus this episode on the January 6 Committee hearings. Sarah and Amanda talk about that, but something strange also happened in our last two groups: zero Trump voters wanted him to run in 2024.
    DeSantis seems to be the popular boy at the GOP dance right now, with support from 25% of all respondents and 32% of Republicans with a college degree.
    Og, sånn i forbifarten:
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen som er spesielt overrasket over at han fortsatt ruler i sin egen personkultus, spørsmålet er hvor mange kultmedlemmer han har igjen. Demokratene gnir seg i hendene hver gang en trumpist eller trumpette blir nominert, siden det gjør deres egne sjanser i det egentlige valget desto større.




    Og, sånn i forbifarten:
    Pollsene går i taket og republikanerne er mer sinte, inbitt og samlet enn noen gang rundt Trump.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ikke troll og du er ikke hjernevasket. Jeg går bare mot navlebeskuende trump og trumpisthatere.

    Det kan hende jeg bommer en del ganger men hvis folk sier "Jeg respekterer ikke rasister" Da vil jo jeg automatisk si at Obama er den mest autoritære venstreirienterte farlige presidenten ever i usa vell og merke.

    Men i dag ville det vært mer enn nok å påstå at Biden er medskyldig i energikrisen, ved å skru av oljekranene, så kjøpe olje av Putin og deretter for tidlig gi ut hjelpepakker som er alt for store og kaster landet ut i inflasjon som er en del høyere enn forventet. Dette har innvirkning på alle som har boliglån i Norge også.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg er ikke troll og du er ikke hjernevasket. Jeg går bare mot navlebeskuende trump og trumpisthatere.

    Det kan hende jeg bommer en del ganger men hvis folk sier "Jeg respekterer ikke rasister" Da vil jo jeg automatisk si at Obama er den mest autoritære venstreirienterte farlige presidenten ever i usa vell og merke.
    Ut av ren nysgjerrighet, hvilke forklaringer vil du bruke for å beskrive den nevnte autoritære siden av Obama?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ut av ren nysgjerrighet, hvilke forklaringer vil du bruke for å beskrive den nevnte autoritære siden av Obama?
    Drit i obama jeg har skrevet litt mer i svaret mitt over.
    Argumentet om at Obama er Muslim vil vel sette fyr på hele tråden, men er nevnt før. Men er et ledd i en helt syk konspirasjonsteori om Obama som sentral i apokalyptiske tekster i bibelen og der vil jeg si at den syke konspien forsvant i Clinton og pedofil ring konspiene som også brukes som anklage mot Trumpistene.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Obama er vel nettopp blitt kritisert fordi han ikke var autoritær nok - han listet seg fram for å ikke tråkke noen på tærne.
    PS: Beklager - jeg måtte se hva Kjendis har drømt opp siden sist. Det skal ikke gjenta seg.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Drit i obama jeg har skrevet litt mer i svaret mitt over.
    Argumentet om at Obama er Muslim vil vel sette fyr på hele tråden, men er nevnt før. Men er et ledd i en helt syk konspirasjonsteori om Obama som sentral i apokalyptiske tekster i bibelen og der vil jeg si at den syke konspien forsvant i Clinton og pedofil ring konspiene som også brukes som anklage mot Trumpistene.
    Hva i alle dager er det du vrøvler om????
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Drit i obama jeg har skrevet litt mer i svaret mitt over.
    Argumentet om at Obama er Muslim vil vel sette fyr på hele tråden, men er nevnt før. Men er et ledd i en helt syk konspirasjonsteori om Obama som sentral i apokalyptiske tekster i bibelen og der vil jeg si at den syke konspien forsvant i Clinton og pedofil ring konspiene som også brukes som anklage mot Trumpistene.
    Eeehhh...

    Tilbake til spørsmålet: Du hevder at Obama var den mest autoritære presidenten i amerikansk hsitorie. Hvordan begrunner du det?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Eeehhh...

    Tilbake til spørsmålet: Du hevder at Obama var den mest autoritære presidenten i amerikansk hsitorie. Hvordan begrunner du det?
    Så du gir meg rett i den første påstanden om energikrisen, så skal jeg svare på obamaspørsmålet.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Mitt lille bidrag til denne tråden:

    Sånn jeg leser @Kjendis så driver hun/han med to ting:

    1. Å late som hun/han er Trump-tilhenger, dels for å vise hvor dårlige argumenter de har, og dels fordi hun/han får glede av alt opprøret det bringer. Det er hensiktsmessig for @Kjendis at trådens lesere ikke helt vet om hun/han faktisk mener det, for da blir det futt og fart og masse oppmerksomhet.
    2. Å legge frem en eller annen ubegrunnet motstand mot "skeptisisme" og forvente aksept for det, for så å bli frustrert når trådens lesere ikke liker påstander uten begrunnelse. Også her er ville påstander et gode for @Kjendis, fordi de skaper en haug med liv og røre.


    Om det ikke er klassisk internett-trolling, så er det helt på grensa.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Så du gir meg rett i den første påstanden om energikrisen, så skal jeg svare på obamaspørsmålet.
    Din analyse av energisituasjonen er sterkt forenklet, så jeg tror den kun toucher innom ett av flere årsakssammenhenger til energisituasjonen.

    Og Obama er den mest autoritære presidenten i USA fordi...?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Din analyse av energisituasjonen er sterkt forenklet, så jeg tror den kun toucher innom ett av flere årsakssammenhenger til energisituasjonen.

    Og Obama er den mest autoritære presidenten i USA fordi...?
    Mitt lille bidrag til denne tråden:

    Sånn jeg leser @Kjendis så driver hun/han med to ting:

    1. Å late som hun/han er Trump-tilhenger, dels for å vise hvor dårlige argumenter de har, og dels fordi hun/han får glede av alt opprøret det bringer. Det er hensiktsmessig for @Kjendis at trådens lesere ikke helt vet om hun/han faktisk mener det, for da blir det futt og fart og masse oppmerksomhet.
    2. Å legge frem en eller annen ubegrunnet motstand mot "skeptisisme" og forvente aksept for det, for så å bli frustrert når trådens lesere ikke liker påstander uten begrunnelse. Også her er ville påstander et gode for @Kjendis, fordi de skaper en haug med liv og røre.


    Om det ikke er klassisk internett-trolling, så er det helt på grensa.
    Din analyse av energisituasjonen er sterkt forenklet, så jeg tror den kun toucher innom ett av flere årsakssammenhenger til energisituasjonen.

    Og Obama er den mest autoritære presidenten i USA fordi...?
    Jeg trenger ikke svare på en påstand som er eksempel på motargument mot antifaschister som viser hvorfor jeg har stukket hodet mitt oppi dette vepsebolet, det er fordi jeg ikke liker Trumphat og Trumpisthat og det har jeg vist gang på gang at eksisterer av helt absurde grunner.

    Det er skeptikkere og ulike typer folk på kulturvenstresiden som sirkulerer på sentralen, viser hvor ståa er i kulturnorge og blandt hi-fi....(kanskje denne tråden har kuppet hele sentralen) trist trist og atter trist.
    Jeg ser på skeptikkere som forutintatte frankfurtere. Kritisk, skeptisk til alt. Forankret i Critical Theory.

    Ingen snakker om Cheney og ingen snakker om kriminalitetskrisa som herjer der borte. Trist.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Mitt lille bidrag til denne tråden:

    Sånn jeg leser @Kjendis så driver hun/han med to ting:

    1. Å late som hun/han er Trump-tilhenger, dels for å vise hvor dårlige argumenter de har, og dels fordi hun/han får glede av alt opprøret det bringer. Det er hensiktsmessig for @Kjendis at trådens lesere ikke helt vet om hun/han faktisk mener det, for da blir det futt og fart og masse oppmerksomhet.
    2. Å legge frem en eller annen ubegrunnet motstand mot "skeptisisme" og forvente aksept for det, for så å bli frustrert når trådens lesere ikke liker påstander uten begrunnelse. Også her er ville påstander et gode for @Kjendis, fordi de skaper en haug med liv og røre.


    Om det ikke er klassisk internett-trolling, så er det helt på grensa.
    Jeg er ikke troll eller later som jeg er Trumpist, jeg skal bare påvise forakten... for Trump, Trumpismen, Trumpister og konservatives (kanskje jeg tar på meg trumpcaps og risikerer sjikanering) Jeg hater ikke Obama, Hillary Clinton eller Joe Biden og nedlater meg ikke til å synke så dypt som visse andre i denne tråden gjør om Trump og Trumpister.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Jeg er ikke troll eller later som jeg er Trumpist, jeg skal bare påvise forakten... for Trump, Trumpismen, Trumpister og konservatives (kanskje jeg tar på meg trumpcaps og risikerer sjikanering) Jeg hater ikke Obama, Hillary Clinton eller Joe Biden og nedlater meg ikke til å synke så dypt som visse andre i denne tråden gjør om Trump og Trumpister.
    Joda, du påviser forakten for Trump og hans klakkører. Du viser også hvordan denne forakten oppstår.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er skeptikkere og ulike typer folk på kulturvenstresiden som sirkulerer på sentralen, viser hvor ståa er i kulturnorge og blandt hi-fi....(kanskje denne tråden har kuppet hele sentralen) trist trist og atter trist.
    Jeg ser på skeptikkere som forutintatte frankfurtere. Kritisk, skeptisk til alt. Forankret i Critical Theory.
    Hmmm, som tidligere medforfatter av Høyres prinsipprogram, riktignok for lenge siden, så kjenner jeg meg ikke spesielt godt igjen som noenslags kulturvenstreside eller kulturmarxist forankret i critical theory. Det tror jeg ikke Liz Cheney eller hennes far visepresident Dick Cheney gjør heller.

    Ser fortsatt frem til tråden med ditt generaloppgjør med skeptisisme uten selv å benytte kritisk teori, forresten. Dine stadige henvisninger til marxisme og venstresiden er i seg selv et paradeeksempel på en anvendt kritisk teori.
    A critical theory is any approach to social philosophy that focuses on reflective assessment and critique of society and culture to reveal and challenge power structures. With roots in sociology and literary criticism, it argues that social problems stem more from social structures and cultural assumptions than from individuals. It argues that ideology is the principal obstacle to human liberation.[1]
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm, som tidligere medforfatter av Høyres prinsipprogram, riktignok for lenge siden, så kjenner jeg meg ikke spesielt godt igjen som noenslags kulturvenstreside eller kulturmarxist forankret i critical theory. Det tror jeg ikke Liz Cheney eller hennes far visepresident Dick Cheney gjør heller.

    Ser fortsatt frem til tråden med ditt generaloppgjør med skeptisisme uten selv å benytte kritisk teori, forresten. Dine stadige henvisninger til marxisme og venstresiden er i seg selv et paradeeksempel på en anvendt kritisk teori.
    tråden var laaaang og omfattende før jeg begynte å si imot.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg trenger ikke svare på en påstand som er eksempel på motargument mot antifaschister som viser hvorfor jeg har stukket hodet mitt oppi dette vepsebolet, det er fordi jeg ikke liker Trumphat og Trumpisthat og det har jeg vist gang på gang at eksisterer av helt absurde grunner.

    Det er skeptikkere og ulike typer folk på kulturvenstresiden som sirkulerer på sentralen, viser hvor ståa er i kulturnorge og blandt hi-fi....(kanskje denne tråden har kuppet hele sentralen) trist trist og atter trist.
    Jeg ser på skeptikkere som forutintatte frankfurtere. Kritisk, skeptisk til alt. Forankret i Critical Theory.

    Ingen snakker om Cheney og ingen snakker om kriminalitetskrisa som herjer der borte. Trist.
    Tenk at jeg ikke kjenner så mye som et fnugg av overraskelse over at du ikke er i stand til å underbygge din egen påstand.
    Lurer på hva det kommer av.

    Her finner du ellers kriminalraten for USA de siste 30 år. Ja, det går i taket akkura nå, men foreløpig ikke verre enn etter årtusenskiftet, og betydelig bedre enn på 90-tallet:

    1660927882546.png
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.673
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan går det på reality- fronten, Kjendis?

    Noen nye reklamesnutter, eller telefon fra redaksjonen i "Skal vi snuble og hinke"?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Jeg er ikke troll eller later som jeg er Trumpist, jeg skal bare påvise forakten... for Trump, Trumpismen, Trumpister og konservatives (kanskje jeg tar på meg trumpcaps og risikerer sjikanering)
    Påvise forakten for Trump? Til info detektiv Kjendis; jeg forsøker ikke å skjule min forakt for Trump. Min forakt for Trump og hans kult er ektefølt og noe jeg gjerne kommuniserer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn