Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    9.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Overskriften holder vel? Og fakta for øvrig synes jo heller stort sett ikke å bety noe særlig for deg?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Valget var rigget og presidentskapet stjålet fra ham. Med det som utgangspunkt er det sikkert ikke så vanskelig å rettferdiggjøre dette.
    Mannen er sprø (men det visst vi jo). I hans hode ble han valgt til president, og det var han forbannede plikt å ta med seg dokumentene slik at skurken Biden ikke fikk tak i dem. Han hører hjemme på en institusjon for "the criminally insane".
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Seriøst? Kanskje adblocken min redder meg. Budskapet mitt var bare at antall dokumenter stadig stiger, og får oppstyret rundt Clintons e-poster til å blekne i sammenligning.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mannen er sprø (men det visst vi jo). I hans hode ble han valgt til president, og det var han forbannede plikt å ta med seg dokumentene slik at skurken Biden ikke fikk tak i dem. Han hører hjemme på en institusjon for "the criminally insane".
    Ja, men det tillegger ham en viss samfunnsinteresse, selv om den er forkvaklet. Jeg tror forklaringen er enda enklere: Mine! Mine!! Mine!!!

    Trofésamling, akkurat som med fruene. Statussymbol som han kan vise frem til russiske agenter og andre forbipasserende.

     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Her har du en på morsmålet, med opphav i NYT. Og denne er ikke bak betalingsmur.
    Ja, den har jeg sett og kommentert at Trump slipper nok unna dette også. Trump deklarerer "Alt er hoax" så blir fbi som fryst. Men hvor blr det av de slettede filene til Hillary?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Ja, den har jeg sett og kommentert at Trump slipper nok unna dette også. Trump deklarerer "Alt er hoax" så blir fbi som fryst. Men hvor blr det av de slettede filene til Hillary?
    Her finner du daværende FBI-direktørs pressebrief om saken Trumpistene aldri klarer å slippe: https://www.fbi.gov/news/press-rele...-clinton2019s-use-of-a-personal-e-mail-system

    I denne briefen, vil du blant annet finne:
    With respect to the thousands of e-mails we found that were not among those produced to State, agencies have concluded that three of those were classified at the time they were sent or received, one at the Secret level and two at the Confidential level. There were no additional Top Secret e-mails found. Finally, none of those we found have since been “up-classified.”
    I should add here that we found no evidence that any of the additional work-related e-mails were intentionally deleted in an effort to conceal them.
    In looking back at our investigations into mishandling or removal of classified information, we cannot find a case that would support bringing criminal charges on these facts. All the cases prosecuted involved some combination of: clearly intentional and willful mishandling of classified information; or vast quantities of materials exposed in such a way as to support an inference of intentional misconduct; or indications of disloyalty to the United States; or efforts to obstruct justice. We do not see those things here.
    Sagt på en annen måte: Hard kritikk for skjødesløshet, ingen planlagt tilbakehold av gradert informasjon. Eller som vi kan kalle det på norsk, rutinesvikt.
    Sammenligne gjerne dette med det vi ser i dagens DJ Trump-sak, og trekk dine egne konklusjoner, jeg er spent på hvordan verden ser ut i et parallelt univers.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    9.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Parallellt univers? Du mener et svart hull. Det er jo også en form for univers, men vi kommer aldri til å forstå hva som foregår inni der heller.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Biden tar endelig bladet fra munnen:

    Ikke at jeg har noen tro på at det hjelper, men uansett mener jeg det er best å rette ryggen, og gå ned med flagget til topps, selv når du blir overfalt av sjørøvere.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Biden tar endelig bladet fra munnen:

    Ikke at jeg har noen tro på at det hjelper, men uansett mener jeg det er best å rette ryggen, og gå ned med flagget til topps, selv når du blir overfalt av sjørøvere.
    Dette viser med all tydelighet at Biden er villig til å bruke alle middler for å beholde sin Totalmacht og kalle dem semi faschister er jo å slå seg selv i sitt forskrudde hode for å si det mildt.
    Å væpne fbi for å knekke alle politiske motstandere og lage våpenlover som forbyr folket å forsvare seg mot dette totalitære regimet er bare begynnelsen. Snart er usa et diktatur.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette viser med all tydelighet at Biden er villig til å bruke alle middler for å beholde sin Totalmacht og kalle dem semi faschister er jo å slå seg selv i sitt forskrudde hode for å si det mildt.
    Å væpne fbi for å knekke alle politiske motstandere og lage våpenlover som forbyr folket å forsvare seg mot dette totalitære regimet er bare begynnelsen. Snart er usa et diktatur.
    Ledig jobb som programleder i "Skal vi snuble og hinke?" nå.

    Raska på.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Dette viser med all tydelighet at Biden er villig til å bruke alle middler for å beholde sin Totalmacht og kalle dem semi faschister er jo å slå seg selv i sitt forskrudde hode for å si det mildt.
    Å væpne fbi for å knekke alle politiske motstandere og lage våpenlover som forbyr folket å forsvare seg mot dette totalitære regimet er bare begynnelsen. Snart er usa et diktatur.
    Jeg er enig, jeg også tror at USA kommer til å gå i totalitær retning. Men ikke på grunn av Biden. På tross av.
    For Biden har bare hengt bjella på katten. At du ikke evner å se det åpenbare, er forsåvidt ingen overraskelse, men det er fortsatt trist å bivåne. Kanskje det hjelper å ta med i aftenbønnen at du ønsker å bli litt opplyst? :D
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er enig, jeg også tror at USA kommer til å gå i totalitær retning. Men ikke på grunn av Biden. På tross av.
    For Biden har bare hengt bjella på katten. At du ikke evner å se det åpenbare, er forsåvidt ingen overraskelse, men det er fortsatt trist å bivåne. Kanskje det hjelper å ta med i aftenbønnen at du ønsker å bli litt opplyst? :D
    Gå rundt å tro på good guy bad guy hollywoodisert virkelighet og at fbi er heeeelt nøytrale og at vi stammer fra apene og at big bang skjedde? 🤮🤢🤯🤯👽🤡🤡🤡🤡🤡
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Gå rundt å tro på good guy bad guy hollywoodisert virkelighet og at fbi er heeeelt nøytrale og at vi stammer fra apene og at big bang skjedde? 🤮🤢🤯🤯👽🤡🤡🤡🤡🤡
    I motsetning til drømmerne, som tror på eventyr, så forholder jeg meg til de faktiske forhold, da med en sunn skepsis til det som serveres.
    Og jeg tror fortsatt det er håp for deg, men det krever en viss vilje, samt ønske om selvinnsikt. Akkurat nå ser det hele nokså svart ut, men alt er mulig.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    6 dagersfortellingen og Gud hvilte den syvende dag.

    Det finnes en mengde slike tullete eventyr, som var nødvendige den gang mennesket lite visste om verden rundt seg. Mange av dem har en god del fellestrekk, også.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    6 dagersfortellingen og Gud hvilte den syvende dag.

    Bare en liten detalj: Webb-teleskopet er ikke satt opp for å observere den kosmiske bakgrunnsstrålingen fra Big Bang. Den ligger omtrent ved 3 grader Kelvin, altfor lange bølgelengder for Webb. Derimot observerer Webb i nær infrarødt for å kunne se gjennom støvskyer, eksempelvis for å observere planeter ved andre stjerner enn vår egen. Derimot er det noen foreløpige observasjoner av fjerne galakser som kanskje kan tyde på at ekspansjonshastigheten har variert annerledes over tid enn antatt. De observasjonene ligger noen hundre millioner år etter Big Bang, og er langt fra noe motbevis mot noe som helst. Dessuten har Webb bare vært oppe noen få måneder og stort sett bare gjennomført egne funksjonstester til nå, så vi får se hva dataene viser etterhvert.
     
    Sist redigert:

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Gå rundt å tro på good guy bad guy hollywoodisert virkelighet og at fbi er heeeelt nøytrale og at vi stammer fra apene og at big bang skjedde? 🤮🤢🤯🤯👽🤡🤡🤡🤡🤡
    Nå er jeg ikke overrasket over at Kjendis verken tror på utviklingslæren eller the Big Bang. Vitenskapsfornektelse er jo svært utbredt i de miljøene han sympatiserer med. Det blir ikke mere riktig om han øker antall emojis. For øvrig en liten presisering. Vi stammer ikke fra apene, men vi har felles "stamfar" med dem. Jo mer er i stand til å dykke dypere ned i DNA verdenen jo sterkere står utviklingsteorien. Men er jo redd dette er å "skvette perler på gåsa" ovenfor Kjendisen.

    Dr.E
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    6 dagersfortellingen og Gud hvilte den syvende dag.

    For meg er det vanskelig å skjønne, og nesten på grensen til det bisarre at noen genuint tror på skapelseseretningen fra bibelen, annet som en slags lignelse. Men du må selvsagt få lov til å tro hva du vil, så lenge jeg slipper.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    For meg er det vanskelig å skjønne, og nesten på grensen til det bisarre at noen genuint tror på skapelseseretningen fra bibelen, annet som en slags lignelse. Men du må selvsagt få lov til å tro hva du vil, så lenge jeg slipper.
    Det jeg finner direkte fascinerende oppe i det hele, er at det er de som går for vitenskapelig metode som modell, er de som blir titulerte som "lettlurte" og som ikke tenker sjæl. Men gi disse menneskene som ikke lar seg lure så lett en historie om en megaånd og 6 døgn på jobb...!
    Puzzling.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det jeg finner direkte fascinerende oppe i det hele, er at det er de som går for vitenskapelig metode som modell, er de som blir titulerte som "lettlurte" og som ikke tenker sjæl. Men gi disse menneskene som ikke lar seg lure så lett en historie om en megaånd og 6 døgn på jobb...!
    Puzzling.
    Har observert det med forbløffelse mange ganger selv, særlig under pandemien og i forbindelse med presidentskapet til Trump. De som godtar vitenskapelig konsensus på et område er visstnok pr. definisjon en del av saueflokken som "MÅ SE OG VOKNE OPP SNART", mens de som henter all sin informasjon og virkelighetsforståelse fra bitchute og andre tvilsomme kilder "tenker sjøl".
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke tvil om hvem som er mest sann!
    Vis vedlegget 844192
    the Great Monster, who had had a few too many beers, created the world in four days.
    Det var vel mer enn nokk med signaturen din (y) (y)

    “The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.781
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Påvise forakten for Trump? Til info detektiv Kjendis; jeg forsøker ikke å skjule min forakt for Trump. Min forakt for Trump og hans kult er ektefølt og noe jeg gjerne kommuniserer.
    I tilfelle det ikke har kommet helt tydelig fram så har jeg foraktet Trump helt siden jeg ble oppmerksom på mannen, og det er lenge siden ....
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke tvil om hvem som er mest sann!
    Vis vedlegget 844192
    the Great Monster, who had had a few too many beers, created the world in four days.
    Nå vet vi at big bang teorien kanskje er feil teori. Da er det tilbake til den vitenskapelige modellene igjen for å si at universet ble til helt av seg selv, men hvordan??
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.422
    Antall liker
    9.667
    Sted
    Interiore Simplicitate
    6 dagersfortellingen og Gud hvilte den syvende dag.

    Hvordan vil du forklare kristenradikale amerikaneres dragning mot Trump? Trump treffer vel mange kristne med sin uttalte abortmotstand (jeg sier uttalte fordi han har jo skiftet side flere ganger, og har selv uttalt at han identifiserer seg mer som demokrat, så veldig ektefølt virker det ikke), men hva utover det? Typiske republikanske hjertesaker selvsagt, men de har han jo til felles med republikanere flest. Hva får Trump til å fremstå som anti-etablissement, folkets mann, for eksempel? Født rik og med en far som sørget for lån i oppstarten, ikke typisk amerikansk historie akkurat.

    Trump betraktes angivelig som en slags Messias i enkelte miljøer, det er jo interessant for å si det forsiktig. Hva kommer det av, er det noen bibelske tegn som kan forklare det?

    Det virker som du deler tankesett med det ytterliggående kristen-USA på en del områder, det ville være interessant å høre hva du tenker. Tror jeg... :unsure:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn