Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.251
    Sted
    Holmestrand
    Hvordan skulle man ha løst det mener du? Israel har jo allerede vært der å "ryddet opp", skulle usa gått inn og fortsatt jobben? Eller er det at han gir hamas en sjanse som plager deg?
    Nei, det er vissheten om at denne avtalen er et punktum (muligens) for 2 år med åpen krig, men overhodet ikke en løsning på konflikten.
    tRump lar Israel slippe unna med det de gjør og har gjort.
    Skulle dette fungere så var det helt essensielt at USA viste interesse for palestinerne, og ikke opptrådte som nEtanyahus advokat.
    Nøytrale sikkerhetstyrker i Gaza burde vært en selvfølge etter det som har foregått.
    Hamas kastet egen befolkning til ulvene.
    Israel har i 2 år styrtet rundt som en gal okse i en glassbutikk.
    Gaza er med andre ord totalt uten kontroll.
    Da er det nokså amatørmessig at fokuset blir lagt på at det ikke må feires når folk kommer hjem fra fengsel i Israel.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Israel har styrt usa i årtier og har alltid sluppet unna med faenskapen sin, hadde blitt veldig overrasket om trump hadde gjort noe med dette. Spesielt siden han har jøder i nær familie og har bedt ved klagemuren.
    Jeg tenker som så, det finnes ingenting verre som kan skje med palestinerne enn det de har vært igjennom, de må finne en organisk løsning på interne problemer, med mindre man vil at Israel skal styre, og det er vel det siste man vil.
    Kanskje satt inn en fredsbevarende styrke, men det er vel også blitt prøvd før.
    Jeg ser ikke helt hvordan det kan løses bedre, med mindre man vil bli styrt av noen andre.
    Videre tenker jeg så lenge de interne oppgjørene blant palestinerne skåner kvinner og barn så er det 1000x bedre enn sånn det har vært
    Dessverre og veldig synd, men når man har naboer som har kunne ture frem i 80år uten at noen har sagt noe som helst så blir det pest eller kolera.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.438
    Sted
    Trondheim
    Jeg hører at israelske soldater gar drept 9 palestinere på Gaza etter at våpenhvilen trådde i kraft.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.832
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Dette var den første hendelsen, så fulgte flere. Det skulle da bare mangle om man ikke skulle kunne drepe folk som krysser en imaginær linje de ikke er klar over eksisterer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn