Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Påvise forakten for Trump? Til info detektiv Kjendis; jeg forsøker ikke å skjule min forakt for Trump. Min forakt for Trump og hans kult er ektefølt og noe jeg gjerne kommuniserer.
    Kult? Hva mener du med det?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Personkultus, med kultmedlemmer som danser rundt gresskaret. Kravet for å få bli med er at man lydig etterplaprer ukens løgnhistorie fra kultobjektet selv. Er ikke det ganske åpenbart?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok flere der som sliter med intelligensen... Sjekk kvaliteten på det passordet :ROFLMAO:
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    The divided........................ . Trumpismens ødeleggende frammarsj i det som var et demokratisk forbilde på mange områder. Men det religiøse Amerika har hatt en grobunn.

    Den evangeliske splittelsen – VG

    Dr.E
    USA som forbilde er borte og kommer aldri igjen. Desverre er "bare" Europa demokratiets forkjemper nå.
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Hva er demokrati og hvem har funnet opp det? Menneskerettigheter er bibelske verdier. Det er jo bare eventyr og skal vekk. Det materialistiske verdensbildet er det rådende syn i denne tråd. Ikke si at du vil ha menneskeverd og demokrati da.
    Dette er jo bare vås. Menneskerettigheter er bibelske verdier og skal vekk ?
    Jeg prøver ofte å se gjennom fingrene på klønete formuleringer, men jeg har også lest det innlegget 5 ganger og klarer fortsatt ikke å se noen mening i det uansett hvilke side av saken man står på.
    Er du dum, full, eller har du bare problemer med å ordlegge deg?
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    888
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo bare vås. Menneskerettigheter er bibelske verdier og skal vekk ?
    Jeg prøver ofte å se gjennom fingrene på klønete formuleringer, men jeg har også lest det innlegget 5 ganger og klarer fortsatt ikke å se noen mening i det uansett hvilke side av saken man står på.
    Er du dum, full, eller har du bare problemer med å ordlegge deg?
    Snart på tide å slutta å høgga etter denne? pilk.jpeg
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dette er jo bare vås. Menneskerettigheter er bibelske verdier og skal vekk ?
    Jeg prøver ofte å se gjennom fingrene på klønete formuleringer, men jeg har også lest det innlegget 5 ganger og klarer fortsatt ikke å se noen mening i det uansett hvilke side av saken man står på.
    Er du dum, full, eller har du bare problemer med å ordlegge deg?

    Noen påstår at USA er på vei i totalitær retning. Det er både republikanernes argument mot "Bidenregimet" som de kaller det og demokratenes argument for at Trump må stoppes koste hva det koste vil.
    Så sier noen i denne tråden at Europa er eneste kontinent som jobber for demokrati, eh nei, hvem bestemmer det?
    Hva er demokrati? Er det demokratisk at EU i stadig økende grad prakker på oss her i Norge nye direktiver og regler som for eksempel skal who begynne å diktere hvordan vi i Norge administrerer helsekriser?
    Flere ting på en gang altså Jesus, Trump, Demokrati og helsekriser.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer det. Som jeg også skrev til Kjendis da han påsto at om Trump virkelig hadde vært kriminell hadde han vært dømt nå. Hvilket bare dokumenterer at kjennskap til det amerikanske rettssystemet og Trumps modus operandi heller ikke er hans sterke side.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Skurk og spion. En del av dokumentene han holdt igjen var Special Access Program gradert.

    SAP means you are allowed to access certain information restricted even to Secret and Top Secret clearance holders without a “need to know”. Any type of job might require SAP–if you are required to see need-to-know information at any level you could be required to be read into such a program.

     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Looks like the “lawyer” who signed off in June that all classified docs were returned is going down the path of Paul Manafort and likely will be charged with lying to FBI!

    Reading NARA demand letter, it’s clear that Fat-Ass and those closely aligned with defending him are all morons. Demand letter is a clear admission of guilt.

    Solomon as you may recall was behind the plot to extort Zelensky during 2020 Presidential Election along with Giuliani,
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt av en utfordring for Trumps advokater her:
    - Har signert på at det ikke finnes fler graderte dokumenter
    - Tatt på fersken med (høyt) graderte dokumenter oppbevart ulovlig og uforsvarlig
    - Påstår at ex-president har et personlig «executive privilege» som overprøver sittende president og hele executive branch når de krever dokumentene tilbake
    - Påstår at dokumentene uansett ble automatisk nedgradert i og med at han tok dem ut av kontoret, i henhold til en påstått stående ordre som ingen har hørt om og uten at nedgraderingen ble notert noe sted.

    Giuliani er sikkert villig til å stå foran en dommer og prosedere den historien, men kanskje ikke så mange andre. Enhver annen enn Trump ville allerede vært i fengsel for halvparten av dette.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og kanskje utvekslet med Russland i bytte for denne basketballspilleren. ;)
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt av en utfordring for Trumps advokater her:
    - Har signert på at det ikke finnes fler graderte dokumenter
    - Tatt på fersken med (høyt) graderte dokumenter
    - Påstår at ex-president har et personlig «executive privilege» som overprøver sittende president og hele executive branch når de krever dokumentene tilbake
    - Påstår at dokumentene uansett ble automatisk nedgradert i og med at han tok dem ut av kontoret, i henhold til en påstått stående ordre som ingen har hørt om.

    Giuliani er sikkert villig til å stå foran en dommer og prosedere den historien, men kanskje ikke så mange andre. Enhver annen enn Trump ville allerede vært i fengsel for halvparten av dette.
    Enhver annen enn Trump ville nok beskjemmet trukket seg tilbake og spart verden for så mye som et lite kny, herfra og til kistebæringen på enda en golfbane. Nixon hadde skamvett, det har ikke Trump.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kistebæring på golfbane, ja. Hvem andre ville funnet på å begrave ex-kona på golfbanen for å sikre golfklubben skattefritak som gravplass? Det finnes bare ikke noen bunn for hvor lavt det er mulig å gå.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2

    Stable genius and archivist in spe
    En ting er "Justice Department's urgent response", men jeg tror at noen som har vært meget nærtstående til Trump har varslet om at "presidenten" hadde beholdt høyt graderte dokumenter, etter at advokater signerte på at alt var overlevert. Det er mulig at Trump klarer å gå fri, men "accessories to the crime" kan risikere meget lange fengselsstraffer. (Minst til graderingen ikke lenger er aktuell, og det kan vare livet ut).

    Og kanskje var det advokaten(e), i håp om å få beholde bevilgningen.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Eller Secret Service-livvaktene, som muligens har innsett etterhvert at de er ansatt av USGov’t, ikke av mafiasjefen personlig.
    Secret Service har et stort problem. De slettet alle e-poster, sms'er og intern-com meldinger under og rett etter 6. januar.


    Og Mike Pence var redd for å gå inn i bilen de tilbød ham.

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, men det kan jo ha demret for en av dem hvor lønna kommer fra og hvem de jobber for.
    What this letter clearly shows is that the National Archives, the Department of Justice, and President Biden all bent over backwards in an attempt to allow Trump to return these documents as quietly as possible. It also shows that the documents contain material critical to national security and of deep concern both to the Department of Justice and the intelligence community.

    The National Archives asked nicely. Trump stalled. They asked repeatedly. Trump stalled. Then they warned Trump that they would have to take steps to secure the information. Trump stalled. They turned to the White House Council’s Office and President Biden graciously allowed Trump the time he requested. But at the end of that time, Trump still stalled. Ultimately, the FBI raided Mar-a-Lago because Trump left them no other choice in securing vital national secrets.
    Og når advokatene hans er så teite at de tror det er i Trumps interesse å offentliggjøre det brevet, så tipper jeg de er langt forbi hensynet til å beholde egen advokatbevilling allerede.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer det. Som jeg også skrev til Kjendis da han påsto at om Trump virkelig hadde vært kriminell hadde han vært dømt nå. Hvilket bare dokumenterer at kjennskap til det amerikanske rettssystemet og Trumps modus operandi heller ikke er hans sterke side.
    :):) Haha! Ikke prøv deg! Trumpisthatet ditt gjør at du roter deg bort i spekulasjoner om mitt ståsted som ikke er helt riktig fordi du gir meg rett når du deler denne artikkelen om at Trumperne er mer samlet og sterkere enn noen gang.
    Trump vinner på dette også ved økt oppmerksomhet. Han kommer til å slippe unna ved å hevde at ministeriet er politisk motivert
    Dere kan godt si at jeg har vrangforestillinger, men Trump kommer seg videre tross "heksejakten" mot han.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gått ifra å irriteres til å bare synes synd på vedkommende. Rister lett på hodet av vrangforestillingene og formuleringsevnen. Så enig, vi må slutte å høgge etter nå...
    Det er vel Trump og Trumpist HAT påstander og vrangforestillingaktige forsøk på å forstå "Trumphaternes tankerekker" som går folk på nervene her inne samt påtatt beundring av Trump. Til og med jeg rister på hodet av det jeg selv skriver ii denne tråd.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Alt oppstyret om Hillarys email gjaldt tre emailer som kunne tenkes å ha sensitivt innhold, men var ikke graderte dokumenter. Det var tilstrekkelig for å holde kongresshøringer og FBI-etterforskning herfra til månen. På samme skala burde Trumps håndtering kvalifisere til umiddelbar fengsling i høysikkerhetsfengsel, kanskje en middelaldersk dødsstraff for høyforræderi.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn