Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.129
    Antall liker
    2.679
    Sted
    Kongsberg
    Mannen leser "born - snarere enn "torn - from its mothers womb" - fra telepromteren og IQ-gjengen på sentralen skjønner som vanlig ingenting.
    Det er påfallende hvordan propagandistene benytter korte -selekterte - klipp fra Trumps taler for å "bevise" hvor fæl og dum Trump er. Det er vel
    fortsatt noen smartinger her inne som tror at Trump refererte til bermen i Klanen - som "good peole". Utrolig hvordan selektiv redigering kan
    overbevise massene med kognitive utfordringer...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Mannen leser "born - snarere enn "torn - from its mothers womb" - fra telepromteren og IQ-gjengen på sentralen skjønner som vanlig ingenting.
    Det er påfallende hvordan propagandistene benytter korte -selekterte - klipp fra Trumps taler for å "bevise" hvor fæl og dum Trump er. Det er vel
    fortsatt noen smartinger her inne som tror at Trump refererte til bermen i Klanen - som "good peole". Utrolig hvordan selektiv redigering kan
    overbevise massene med kognitive utfordringer...
    Men jeg ser fortsatt ikke hvordan du kunne utlede dette på en måte som får deg til å insinuere at noen synes det er greit å drepe et fullt levedyktig foster?
    Underlig kopling, egentlig.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det brukes vel korte klipp av Trump av samme grunn som det gjøres med alle andre taler som refereres. Eller kanskje er det i hans tilfelle fordi det holder i massevis med et kort klipp og ingen normale mennesker ønsker mer søppel enn nødvendig inn i hverdagen sin.

    Jeg så ellers den nevnte talen i sin helhet og det var ikke noen veldig tvil om hva eller hvem han mente, med mindre man er jævlig kreativ med å forsøke å ikke høre det man faktisk hører. Sånn sett er jo Trump vanligvis veldig grei med både tilhørere og media; han hverken evner eller bryr seg med å formulere seg i så ullne ordelag at man ikke uhyre enkelt skjønner at det han sier er rene løgner eller fullstendig forkastelig. Unntakene er de to eller tre gangene han mer eller mindre har forholdt seg til en teleprompter.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Korte klipp av Trump ja, formatet er først og fremst for å tekkes målgruppen da det å kikke korte yt klipp jo virker å være definisjonen på å tenke sjøl.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Mannen leser "born - snarere enn "torn - from its mothers womb" - fra telepromteren og IQ-gjengen på sentralen skjønner som vanlig ingenting.
    Det er påfallende hvordan propagandistene benytter korte -selekterte - klipp fra Trumps taler for å "bevise" hvor fæl og dum Trump er. Det er vel
    fortsatt noen smartinger her inne som tror at Trump refererte til bermen i Klanen - som "good peole". Utrolig hvordan selektiv redigering kan
    overbevise massene med kognitive utfordringer...
    Jeg hørte han sa born, hvilket i mine ører høres ut som et helt perfekt svangerskap. Så hva er det han er så opprørt over, hva er det han kritiserer med kvinner som føder etter 9 måneder? Det var det jeg lurte på, jeg har aldri hevdet eller trodd han sa torn.

    Han sier jo this is wrong, it has to change. Så mitt spørsmål består, hva er så moralsk forkastelig med å føde i niende måned? Og ikke minst, hva er alternativet?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Vet ikke hvor pålitelig kilde dette er, men jeg blir vel ikke superoverrasket om det stemmer.


    FoIPduKWAAY0-zU.jpeg
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    The Donald har jo allerede lansert sitt kandidatur til 2024, så gjenstår det å se om rettssystemet innhenter ham før den tid. 🤞

    Tenk om det ender med en duell mellom to kvinner, attpåtil to med indiske aner. Det er vel ikke mye som tyder på at dagens amerikanske samfunn er klar til det ennå, men det hadde vært forfriskende om så skulle skje. Hope springs eternal.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Tror nok USA's befolkning er alt for reaksjonær til at det ender med duell mellom to kvinner som til og med har fremmedkulturell bakgrunn. Den dagen blir det vel snøstorm i helvete også, tenker jeg. Og Vatikanet setter opp en kondomautomat på Petersplassen.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Dessverre har du nok rett i det.

    En alderspreget Biden og en upopulær Kamala Harris på den ene siden, mot DeSantis og Trump på den andre. :(
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Demokratenes leder i Representantenes hus kan også være en bra kandidat når tiden kommer:
    Demokratene hadde et par tre gode kandidater sist også. Men å tenke seg at USA's befolkning satser på homser eller ateister, er fullstendig utenkelig. Selv om de er direkte geniale og har fantastisk CV. Nei, da velger man heller en mytoman megaloman med vannhode.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Tror nok USA's befolkning er alt for reaksjonær til at det ender med duell mellom to kvinner som til og med har fremmedkulturell bakgrunn. Den dagen blir det vel snøstorm i helvete også, tenker jeg. Og Vatikanet setter opp en kondomautomat på Petersplassen.
    Er amrikansk urbefolkning fremmedkulturell? Hva om en eller begge kandidater er queerer (Begge kandidatene er transer, har lidelsen kjønnsdysfori?
    Det er ikke usansynlig hvis venstresiden av demokratene får bestemme.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Er amrikansk urbefolkning fremmedkulturell? Hva om en eller begge kandidater er queerer (Begge kandidatene er transer, har lidelsen kjønnsdysfori?
    Det er ikke usansynlig hvis venstresiden av demokratene får bestemme.
    Hæ???? Det er nesten som om du har en forestilling om at de som ikke er 100% lik deg, ikke er mennesker?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hæ???? Det er nesten som om du har en forestilling om at de som ikke er 100% lik deg, ikke er mennesker?
    Noen har det sånn.
    Var i USA for ufattelig lenge siden, da Clinton, type Bill, var i valgkamp, og hadde ymtet noe om rettigheter for homofile. En av gutta i gjengen jeg traff opplevde det som svært provoserende, og mente at det var grunnen til at han definitivt ikke kom til å stemme på Clinton. En av jentene i gjengen repliserte da: - Ja, akkurat som om de (homsene) er en slags form for mennesker!
    Det siste der var ironi fra hennes side, da. Og jeg ser at den typen ironi fortsatt har sin misjon.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Blur skrev en låt om "common people" basert på hendelser som ligner litt på dette. Om de som ikke er som oss.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Noen har det sånn.
    Var i USA for ufattelig lenge siden, da Clinton, type Bill, var i valgkamp, og hadde ymtet noe om rettigheter for homofile. En av gutta i gjengen jeg traff opplevde det som svært provoserende, og mente at det var grunnen til at han definitivt ikke kom til å stemme på Clinton. En av jentene i gjengen repliserte da: - Ja, akkurat som om de (homsene) er en slags form for mennesker!
    Det siste der var ironi fra hennes side, da. Og jeg ser at den typen ironi fortsatt har sin misjon.
    Jammen er det rart hva religion og for mye sofavitenskap kan gjøre med folk.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Hæ???? Det er nesten som om du har en forestilling om at de som ikke er 100% lik deg, ikke er mennesker?
    Dette er typisk for religiøse fundamentalister. De lever på intoleranse og hat, best å styre langt unna slike mennesker. Hvis det er noen trøst så er disse i ferd med å høre fortiden til, det går sakte, men til slutt vil de være borte.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Er amrikansk urbefolkning fremmedkulturell? Hva om en eller begge kandidater er queerer (Begge kandidatene er transer, har lidelsen kjønnsdysfori?
    Det er ikke usansynlig hvis venstresiden av demokratene får bestemme.
    Ja, hva da egentlig? Hvis det er to kandidater som er trans og er kjønnsikongruente? 🙂 Spent på hvor du ville hen med dette.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Dette er typisk for religiøse fundamentalister. De lever på intoleranse og hat, best å styre langt unna slike mennesker. Hvis det er noen trøst så er disse i ferd med å høre fortiden til, det går sakte, men til slutt vil de være borte.
    Kanskje de aldri vil bli helt borte, men at de blir færre og færre i opplyste demokratier virker iallfall å være riktig.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Ja, hva da egentlig? Hvis det er to kandidater som er trans og er kjønnsikongruente? 🙂 Spent på hvor du ville hen med dette.
    Han vil ha oppmerksomhet, i tillegg liker han å spre sitt hat mot grupper av mennesker han vet ingenting om.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hæ???? Det er nesten som om du har en forestilling om at de som ikke er 100% lik deg, ikke er mennesker?
    Så kvinner er ikke mennesker? Jeg svarer på antydninger om at USA er så reaksjonært at kvinnelig presidentkandidat fra både demokratene og republikanerne aldri vil skje.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Noen har det sånn.
    Var i USA for ufattelig lenge siden, da Clinton, type Bill, var i valgkamp, og hadde ymtet noe om rettigheter for homofile. En av gutta i gjengen jeg traff opplevde det som svært provoserende, og mente at det var grunnen til at han definitivt ikke kom til å stemme på Clinton. En av jentene i gjengen repliserte da: - Ja, akkurat som om de (homsene) er en slags form for mennesker!
    Det siste der var ironi fra hennes side, da. Og jeg ser at den typen ironi fortsatt har sin misjon.
    Men er det ironi fra din side at vi aldri får 2 kvinnelige presidentkandidater samtidig der borte?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Så kvinner er ikke mennesker? Jeg svarer på antydninger om at USA er så reaksjonært at kvinnelig presidentkandidat fra både demokratene og republikanerne aldri vil skje.
    Dersom det var det du mente, så burde du tenke litt mere over svarene dine og ordene du bruker. De kan ikke samsvare med det du har i hodet ihvertfall.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Aldri er et ord jeg aldri bruker.

    Tygg på den du! :)
    Det sa the eagles noen år før utgivelsen av albumet "when Hell freezes over". Med andre ord tilnærmet lik aldri, men det skjedde allikevel.
    Tror du den mest ihuga trumper Redneck, Budweiser drikkende sjeggete gærning som bor i campingvogn/bil/van, venter på verdens apokalypse, Jesu gjennkomst eller ufo angrep, har noe imot at en afroamerikaner, flerkulturell minoritet og transe som kaller demokratene for radikale leninister, stiller til valg som presidentkandidat for GOP?
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Tror du den mest ihuga trumper Redneck, Budweiser drikkende sjeggete gærning som bor i campingvogn/bil/van, venter på verdens apokalypse, Jesu gjennkomst eller ufo angrep, har noe imot at en afroamerikaner, flerkulturell minoritet og transe som kaller demokratene for radikale leninister, stiller til valg som presidentkandidat for GOP?
    Ja.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    The party of stupid:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn